156, käynnin vaeltelu pysähtyessä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
klöverbladet
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:45
Paikkakunta: Kirkkonummi

156, käynnin vaeltelu pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja klöverbladet »

Auto toimii ilman ongelmia, ruiskun valo ei pala ajossa, mutta mistä johtuu että käynti vaeltelee kolme-neljä kertaa kun esim. pysähtyy liikennevaloihin, eli kytkin painetaan pohjaan, jäädään paikoilleen?
Kierrokset tippuvat n. 600r/min, jonka jälkeen nousee ->1500 r/min, tippuu jälleen . 700r/min->1200 r/min jne. Kunnes se sitten jää nätisti käymään n. 900r/min.

Muuten käy kohtalaisen nätisti, kaasu hieman on/off tyyppinen, eli esim. jos ajaa hitaasti ryömien ja nostaa nopeutta vain hieman, niin vaikka kuinka kevyesti yrittää painaa kaasua on tuloksena "voimakkaampi" kiihdytys...tämän voi tietenkin nähdä myös italialaisena tulisuutena :)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

kutsuisin näitä ominaisuudeksi enkä vioiksi, kaikisa yksilöissä taitaa esiintyä näitä samoja eikä "vikaa" ole ilmeisesti paikannettu :wink:

eli elä huoli!

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Imuputki murtunut/halki ??

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

V6:ssa auttoi kaasuläpän puhdistus tuohon vaivaan. Ei tosin välttämättä päde TS:ään. Tästä on muistaakseni keskusteltu aiemminkin...

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Haku on tosiaan varmaan paras tietolähde tuohon, aiheesta löytyy kattavasti jutunjuurta.

Ykkösellä tyhjäkäynnillä ajaminen on täälläkin hieman vaikeutunut sitten viime kesän. Pitäisiköhän alkaa puhdistushommiin.

klöverbladet
Viestit: 24
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 20:45
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja klöverbladet »

kiitos vinkeistä, haulla tosiaan löysin aiheeseen liittyvää tarinaa enemmänkin. Pitänee opetella hakemaan oikeilla nimikkeillä.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Mun ex 147:aan ja samoin ex bemariin tuli samanlainen "ominaisuus". Vikahan se siis oli ja johtui rikkoutuneesta nokka-akselin asentoanturista. Toinen samasta syystä johtunut "ominaisuus" oli ajoittainen huono käynnistyminen. Vian pahetessa auto ei käynnistynyt enään ollenkaan, jolloin alfalle tarvittiin hinausapua, mutta bemari meni automaattisesti varaohjelmalle. Osa maksaa muutaman kympin ja vaihtaminen on suht iisiä.

Jälkeenpäin veikkailin syytä anturin hajoamiseen. Yksi todennäköinen syy oli apuvirran antaminen koneen käynnissä ollessa. Tässä toimenpiteessä antava osapuoli voi saada kuulemma helposti virtapiikin joka tuhoaa helposti kaikkein herkimmät osat. Molempien autojen kohdalla, olin antanut apuvirtaa juurikin ennen vian ilmaantumista...
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Boxer33 kirjoitti: ex bemariin tuli samanlainen "ominaisuus". Vikahan se siis oli ja johtui rikkoutuneesta nokka-akselin asentoanturista.
Demarissa vian paikallistaminen on/oli helpompaa, se kun sytytti vikavalon.

Nim. kokemuksella...

Vastaa Viestiin