Nyt tarvitaan tietäjien näkemystä.
Alfa oli 120 tkm huollossa reilu kuukausi sitten. Sen jälkeen mittariin on tullut noin 3 tkm lisää. Tämä 3 tkm on ajettu suurin piirtein kulutuksella 12,5 l/100 km.
Ennen huoltoa kulutus oli about 10,7-10,9 l/100 km.
Reitit ja ajotavat ovat pysyneet aivan ennallaan. Mistä kulutuksen muutos voi johtua? Ja voiko se olla huoltoliikkeen aikaansaannos?
Alfa 166 V6, kulutuksen kasvu huollon jälkeen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 23 Helmi 2008, 19:15
- Car(s): 156 V6 FL
Ex:147 FL 2.0 ts, Giulietta 1.4MA, Brera 2.2, GT 3.2, 159 2.4Jtdm, 166 V6 FL, 156 V6 FL, 156 1.8ts - Paikkakunta: espoo
Alfa 166 V6, kulutuksen kasvu huollon jälkeen
Viimeksi muokannut villeeh, 21 Syys 2008, 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Tää on nyt vähän "mutu" juttua mutta jos oli öljynvaihto huollossa niin olisivatkohan irroittaneet etuputkea ja siinä samalla lambdan ja kiertäneet huonosti kiinni???? Ainakin 156 v6:ssa tuntuu olevan todella ahdasta vaihtaa öljynsuodatinta irroittamatta pakoputken etuosaa....vai olinko vain niin taitamaton 

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Se suodatin tulee ainakin mulla (vuosimalli eroja?) kun ottaa ne ilmastoinnin putket sivuun siitä ja jollain nappula hanskoilla vääntää suodattimen auki jos tarvii avainta niin sit on kyl ahdasta.. kerran jollain nahkavyö patentilla sen avasin kun ei auennut mutta mitää metallista en ole sinne saanut mahtumaan.. vähän on offtopikkia.. en ole tota pakari juttua ees ajatellut.. just tappelin 166sen suodattimen auki..pitkämies kirjoitti:Tää on nyt vähän "mutu" juttua mutta jos oli öljynvaihto huollossa niin olisivatkohan irroittaneet etuputkea ja siinä samalla lambdan ja kiertäneet huonosti kiinni???? Ainakin 156 v6:ssa tuntuu olevan todella ahdasta vaihtaa öljynsuodatinta irroittamatta pakoputken etuosaa....vai olinko vain niin taitamaton