156 stw 2.5 v6 -01 katti ja lastu .

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

156 stw 2.5 v6 -01 katti ja lastu .

Viesti Kirjoittaja alias »

moro..

tietääks kukaan mistä sais edullisesti katin tommoseen 156 -01 (2.5 v6) ? halvemmalla kuin hämeenlinnan delta auton 2000e + 70e työt :evil:

ja sitten semmosta että kuinka paljon tuosta lastusta on hyötyä ja missä/kuka markkinoi ja asentaa?

olen uus täällä ni toi haku nappi vähän hukas viel tarvii harjotella(jaksaiskin) :]


kiitos vastauksista jo etukäteen
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Edullisesti ei alkuperäiskattia saa, mutta kannattaa käydä jossain paikallisessa varaosaliikkeessa kysymässä jos jostain saisi tarvikkeena.

Varmaa on se rahaa tulee menemään, tuo v6:sen pakosarja/katti yhdistelmä on todella kallis ratkaisu.

Sitten kannattaa kysyä heikka.fi ja tmuukkonen.fi joista jälkimmäinen myy myös lastua. Hyödyt ovat pienet, kannattaa lukasta vaikka tuo silverinen viritysketju, antaa aika paljon tietoa v6:sen virityksestä

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Eikös tuon lastun hankinnan jälkeen lompakko ole kevyempi niin auton teho/paino -suhde paranee selkeästi?
VMP

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ostat siihen samalla race-katin, hinta rapiat 300e +
sovitus/asennus. Saa Muukkosen kautta. Ehkä muutama
konikin tulee talliin jos hyvin käy.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Johan on halpaa :shock: Mulla on alla Motonetin tarvikekatti johon on hitsattu alkuperäisen laipat. Tuli hintaa ihan kokonaista 90 euroo koko paskalle...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

Viesti Kirjoittaja alias »

silverine kirjoitti:Ostat siihen samalla race-katin, hinta rapiat 300e +
sovitus/asennus. Saa Muukkosen kautta. Ehkä muutama
konikin tulee talliin jos hyvin käy.



mitäköhän konttori setä tykkää tosta kisakatista?meinaan vaan et meneeks päästöistä läpi?
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eipä sillä ole merkitystä onko normi vai race, menee kyllä yleensä läpi..allekirjoittaneella 164:ssa Race kat eikä ongelmia ole ilmennyt..

lisäksi hinta on ihan mitätön alkup verrattuna ja lähtee se tulppakin siitä pakoputkesta kuikkaan..
Viimeksi muokannut 90, 23 Syys 2008, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Riippuu kisakatista, voi joutua vähän enemmän polkeen, että lämpiää kunnolla, mutta kyllä ne päästöistä läpi menee.

alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

Viesti Kirjoittaja alias »

juu tarvii varmaan tilailla muukkoselta sitten kun ei maksa kun 450e ni tulee vähän halvemmaks kun hakee rystöfirmasta hintaan 2000e (delta-auto).
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

KJS kirjoitti:Riippuu kisakatista, voi joutua vähän enemmän polkeen, että lämpiää kunnolla, mutta kyllä ne päästöistä läpi menee.
Juuri näin on asia tuon oman veekuukan kanssa. Muukkosen kisa-katti ollut alla 3 kertaa katsastuksessa, ja aina mennyt läpi päästömittauksista "pienen" lämmittelyn jälkeen. Tuo oli jokin yleismalli, johon hitsasivat laipat alkuperäisestä tötteröstä.

alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

Viesti Kirjoittaja alias »

kiitos kaikille vastanneille :)
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Vielä yksi kommentti, jos autosi on '01, sen pitää olla Euro 3, eli EOBD mallia, ja siinä katit on pakosarjoissa, vanhemmissa se on auton alla oleva pönttö, johon voi hitsailla helposti mitä vaan, mutta teeppä sama tähän Euro 3 malliin, ei taida onnistua, ei muuta kuin tilaat alkuperäiset tai alkuperäisen. Kannattaa tarkastaa laipat vuotojen suhteen, jos auto on saanut pohjakosketuksen, ilmavuoto antaa jo vikakoodin ?

alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

Viesti Kirjoittaja alias »

seppo kirjoitti:Vielä yksi kommentti, jos autosi on '01, sen pitää olla Euro 3, eli EOBD mallia, ja siinä katit on pakosarjoissa, vanhemmissa se on auton alla oleva pönttö, johon voi hitsailla helposti mitä vaan, mutta teeppä sama tähän Euro 3 malliin, ei taida onnistua, ei muuta kuin tilaat alkuperäiset tai alkuperäisen. Kannattaa tarkastaa laipat vuotojen suhteen, jos auto on saanut pohjakosketuksen, ilmavuoto antaa jo vikakoodin ?



mulla on kyl o1 vuoden auto ja siin oon pohjan alla katit :))
katit pakosarjoissa??no enmpä moista oo ikinä ennen kuullu :shock:
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

alias
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Syys 2008, 22:45

Viesti Kirjoittaja alias »

niin ja ne katit pitää semmosen kilinän että ei tarvi kahta kertaa vikaa etsiä on meinaan ihan sama kun laittas pelti purkkiin kiviä ja helistelis :))
kaikki mikä kulkee alle 250km/h on leluja ;))

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

alias kirjoitti:
seppo kirjoitti:Vielä yksi kommentti, jos autosi on '01, sen pitää olla Euro 3, eli EOBD mallia, ja siinä katit on pakosarjoissa, vanhemmissa se on auton alla oleva pönttö, johon voi hitsailla helposti mitä vaan, mutta teeppä sama tähän Euro 3 malliin, ei taida onnistua, ei muuta kuin tilaat alkuperäiset tai alkuperäisen. Kannattaa tarkastaa laipat vuotojen suhteen, jos auto on saanut pohjakosketuksen, ilmavuoto antaa jo vikakoodin ?

mulla on kyl o1 vuoden auto ja siin oon pohjan alla katit :))
katit pakosarjoissa??no enmpä moista oo ikinä ennen kuullu :shock:
Euro 3 päästöisessä v6:ssa on 4 kattia. Molemmissa pakosarjoissa on katit ja auton alla on 2 kattia. Vaikuttaa mielenkiintoisen hintaiselta ratkaisulta :bad-words:

Pakosarjoissa olevat esikatalysaattorit lämpenevät nopeammin ja vähentävät päästöjä kun moottori ei ole vielä lämmin.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Asiasta moottorisahaan montas lamdaa tossa Euro 3 sessa on?

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

piesuli kirjoitti:Asiasta moottorisahaan montas lamdaa tossa Euro 3 sessa on?
Euro 3 mallissa 4, kaksi ennen katteja (pakosarjoissa) ja kaksi pääkatalysaattoreiden jälkeen. Eli se, miksi ne pitäisi uusia on kaiken ydin? Monesti tehdään väärä diagnoosi, jonka seuraukset maksaa asiakas.

Saitko vikakoodit?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

seppo kirjoitti:
piesuli kirjoitti:Asiasta moottorisahaan montas lamdaa tossa Euro 3 sessa on?
Euro 3 mallissa 4, kaksi ennen katteja (pakosarjoissa) ja kaksi pääkatalysaattoreiden jälkeen. Eli se, miksi ne pitäisi uusia on kaiken ydin? Monesti tehdään väärä diagnoosi, jonka seuraukset maksaa asiakas.

Saitko vikakoodit?
Joo mutta asiasta on sovittu auotkaupan kanssa että ne vastaa siitä että ei toi moottorin valo enään pala osat pitäs olla tilauksessa..

Vastaa Viestiin