Edullisesti ei alkuperäiskattia saa, mutta kannattaa käydä jossain paikallisessa varaosaliikkeessa kysymässä jos jostain saisi tarvikkeena.
Varmaa on se rahaa tulee menemään, tuo v6:sen pakosarja/katti yhdistelmä on todella kallis ratkaisu.
Sitten kannattaa kysyä heikka.fi ja tmuukkonen.fi joista jälkimmäinen myy myös lastua. Hyödyt ovat pienet, kannattaa lukasta vaikka tuo silverinen viritysketju, antaa aika paljon tietoa v6:sen virityksestä
silverine kirjoitti:Ostat siihen samalla race-katin, hinta rapiat 300e +
sovitus/asennus. Saa Muukkosen kautta. Ehkä muutama
konikin tulee talliin jos hyvin käy.
mitäköhän konttori setä tykkää tosta kisakatista?meinaan vaan et meneeks päästöistä läpi?
KJS kirjoitti:Riippuu kisakatista, voi joutua vähän enemmän polkeen, että lämpiää kunnolla, mutta kyllä ne päästöistä läpi menee.
Juuri näin on asia tuon oman veekuukan kanssa. Muukkosen kisa-katti ollut alla 3 kertaa katsastuksessa, ja aina mennyt läpi päästömittauksista "pienen" lämmittelyn jälkeen. Tuo oli jokin yleismalli, johon hitsasivat laipat alkuperäisestä tötteröstä.
Vielä yksi kommentti, jos autosi on '01, sen pitää olla Euro 3, eli EOBD mallia, ja siinä katit on pakosarjoissa, vanhemmissa se on auton alla oleva pönttö, johon voi hitsailla helposti mitä vaan, mutta teeppä sama tähän Euro 3 malliin, ei taida onnistua, ei muuta kuin tilaat alkuperäiset tai alkuperäisen. Kannattaa tarkastaa laipat vuotojen suhteen, jos auto on saanut pohjakosketuksen, ilmavuoto antaa jo vikakoodin ?
seppo kirjoitti:Vielä yksi kommentti, jos autosi on '01, sen pitää olla Euro 3, eli EOBD mallia, ja siinä katit on pakosarjoissa, vanhemmissa se on auton alla oleva pönttö, johon voi hitsailla helposti mitä vaan, mutta teeppä sama tähän Euro 3 malliin, ei taida onnistua, ei muuta kuin tilaat alkuperäiset tai alkuperäisen. Kannattaa tarkastaa laipat vuotojen suhteen, jos auto on saanut pohjakosketuksen, ilmavuoto antaa jo vikakoodin ?
mulla on kyl o1 vuoden auto ja siin oon pohjan alla katit )
katit pakosarjoissa??no enmpä moista oo ikinä ennen kuullu
seppo kirjoitti:Vielä yksi kommentti, jos autosi on '01, sen pitää olla Euro 3, eli EOBD mallia, ja siinä katit on pakosarjoissa, vanhemmissa se on auton alla oleva pönttö, johon voi hitsailla helposti mitä vaan, mutta teeppä sama tähän Euro 3 malliin, ei taida onnistua, ei muuta kuin tilaat alkuperäiset tai alkuperäisen. Kannattaa tarkastaa laipat vuotojen suhteen, jos auto on saanut pohjakosketuksen, ilmavuoto antaa jo vikakoodin ?
mulla on kyl o1 vuoden auto ja siin oon pohjan alla katit )
katit pakosarjoissa??no enmpä moista oo ikinä ennen kuullu
Euro 3 päästöisessä v6:ssa on 4 kattia. Molemmissa pakosarjoissa on katit ja auton alla on 2 kattia. Vaikuttaa mielenkiintoisen hintaiselta ratkaisulta
Pakosarjoissa olevat esikatalysaattorit lämpenevät nopeammin ja vähentävät päästöjä kun moottori ei ole vielä lämmin.
piesuli kirjoitti:Asiasta moottorisahaan montas lamdaa tossa Euro 3 sessa on?
Euro 3 mallissa 4, kaksi ennen katteja (pakosarjoissa) ja kaksi pääkatalysaattoreiden jälkeen. Eli se, miksi ne pitäisi uusia on kaiken ydin? Monesti tehdään väärä diagnoosi, jonka seuraukset maksaa asiakas.
piesuli kirjoitti:Asiasta moottorisahaan montas lamdaa tossa Euro 3 sessa on?
Euro 3 mallissa 4, kaksi ennen katteja (pakosarjoissa) ja kaksi pääkatalysaattoreiden jälkeen. Eli se, miksi ne pitäisi uusia on kaiken ydin? Monesti tehdään väärä diagnoosi, jonka seuraukset maksaa asiakas.
Saitko vikakoodit?
Joo mutta asiasta on sovittu auotkaupan kanssa että ne vastaa siitä että ei toi moottorin valo enään pala osat pitäs olla tilauksessa..