Eli -99 v6 kyseessä, toiminnassa ei mtn ongelmia ole ollut tähän asti mutta aamulla n. 10 kilometrin jälkeen työmatkalla töyssyn jälkeen ruiskuvalo syttyi palamaan ajossa. Ajo jatkui mutta ajettaessa alhaisilla kierroksilla, liikkeellelähdössä tai vaihdetta vaihtaessa kone vastasi kaasuun ärsyttävällä muutamien sekuntien viiveellä, mikä teki nopeat kiihdytykset melkein mahdottomiksi.
Tämä on kerran aikaisemmin tapahtunut, mutta korjautui hetken jälkeen "itsestään". Nyt kuitenkin ajelin sekä loppumatkan kaupunkiin ja illalla takaisin kotiin. Matkaa tuli n. 100 kilometria ja ruiskuvalo palaa edelleen ja kaasu vastaa viiveellä.
Korkeilla kierrosluvuilla tuntui toimivan normaalisti, mutta kun kierroksia alle 6k ja painaa kaasua niin saa kyllä hyvin tovin odotella ennenkuin mtn tapahtuu. Hakua käyttämällä sain selville, että jollain samankaltaisia oireita kokeneella kyseessä oli kaasupotentiometrin liitin pelkääjän jalkatilassa, en sitä vielä käynyt tsekkaamassa, voisiko olla mahdollinen ratkaisu?
Autolla pystyy kyllä siis ajamaan ja pakko sillä on huomenaamunakin lähteä kaupunkiin ajamaan, mutta jos tässä on joku niksi olemassa sen mieluusti kuulisin ennenkuin aamulla lähden ajamaan, jossei niin huomenna pitää illasta uhrata enemmän aikaa alfan tutkimiseen.
Näin tänään, kiitos jo etukäteen
