Alfa 156 1.8TS -00 vikoja
Valvoja: Moderators
Alfa 156 1.8TS -00 vikoja
Hei vaan kaikille! Alfaani on ilmestynyt muutamia pikkuvikoja ja vähän isompiakin.
Yksi vika on sellainen että kun auto on lämpimänä niin auto ei kiihdy kaasupohjassa oikein lainkaa, tökkii vaan ihan pirusti. Myös hiljaisemmin kiihdyttäen tökkimistä esiintyy mutta ei läheskään niin suuressa mittakaavassa kuin täyskaasulla. Tasaista vauhtia pystyy ajamaan täysin normaalisti, kylmänä auto toimii täydellisesti. Nopeasti vian huomattuani vein auton rehvakkaasti Deltaan ja pyysin heitä korjaamaan vian ja jo samana päivänä soitettiin takaisin että Lambda ei lämpene ja vika johtuisi siitä ja vaihtaisivat lambdan seuraavana päivänä. Sitten seuraavana päivänä tuli kauan odotettu soitto Deltasta että auton voi noutaa, jes! No kävinpä sitten hakemassa auton ja ehdin jo innostua että autohan toimii, mutta toisin kävi kun auto taas lämpeni. Täysin sama vika on edelleen autossa! Soitin takaisin Deltaan ja siellä sanoivat että kyllä tämä Lambda ainakin oli rikki eivätkä tiedä sitten mistä johtuu, mitään vikakoodia ei autosta ulos saatu. Käteen jäi siis toimimaton kaunotar ja 430e lasku lambdan vaihdosta, mitäs te olette mieltä että mikä alfaani vaivaa?
Sitten pienempi vika olisi sellainen että edestä kuuluu inhottavaa natinaa ja nitinää kun auto niiaa jarruttaessa. Toinen olisi sellainen että auto ei lämpene hirveästi yli 60c, mistäs nämä voisivat johtua? Kumpikaan ei ole autolla ajamista haitannut mutta olisi kiva nämäkin korjata nyt kun hommiin kerran ryhtyy.
Kiitokset kaikille vastanneille ja ongelmani lukeneille jo tässä vaiheessa!
-Jussi
Yksi vika on sellainen että kun auto on lämpimänä niin auto ei kiihdy kaasupohjassa oikein lainkaa, tökkii vaan ihan pirusti. Myös hiljaisemmin kiihdyttäen tökkimistä esiintyy mutta ei läheskään niin suuressa mittakaavassa kuin täyskaasulla. Tasaista vauhtia pystyy ajamaan täysin normaalisti, kylmänä auto toimii täydellisesti. Nopeasti vian huomattuani vein auton rehvakkaasti Deltaan ja pyysin heitä korjaamaan vian ja jo samana päivänä soitettiin takaisin että Lambda ei lämpene ja vika johtuisi siitä ja vaihtaisivat lambdan seuraavana päivänä. Sitten seuraavana päivänä tuli kauan odotettu soitto Deltasta että auton voi noutaa, jes! No kävinpä sitten hakemassa auton ja ehdin jo innostua että autohan toimii, mutta toisin kävi kun auto taas lämpeni. Täysin sama vika on edelleen autossa! Soitin takaisin Deltaan ja siellä sanoivat että kyllä tämä Lambda ainakin oli rikki eivätkä tiedä sitten mistä johtuu, mitään vikakoodia ei autosta ulos saatu. Käteen jäi siis toimimaton kaunotar ja 430e lasku lambdan vaihdosta, mitäs te olette mieltä että mikä alfaani vaivaa?
Sitten pienempi vika olisi sellainen että edestä kuuluu inhottavaa natinaa ja nitinää kun auto niiaa jarruttaessa. Toinen olisi sellainen että auto ei lämpene hirveästi yli 60c, mistäs nämä voisivat johtua? Kumpikaan ei ole autolla ajamista haitannut mutta olisi kiva nämäkin korjata nyt kun hommiin kerran ryhtyy.
Kiitokset kaikille vastanneille ja ongelmani lukeneille jo tässä vaiheessa!
-Jussi
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Tehojen puute taitaa johtua viallisesta ilmistä = > ilmi vaihtoon
Lämpöjen puute taas termarin väsymisestä => termari vaihtoon
Nitänät ja natina jouhtuvat tod.näk. ala- tai ylätukivarsien puslien kulumisesta => tutki, mikä natisee ja vaihda viallinen tukivarsi. Ensiapuna voi toimia öljyäminen injektioruiskulla kumisuojan läpi.
Lämpöjen puute taas termarin väsymisestä => termari vaihtoon
Nitänät ja natina jouhtuvat tod.näk. ala- tai ylätukivarsien puslien kulumisesta => tutki, mikä natisee ja vaihda viallinen tukivarsi. Ensiapuna voi toimia öljyäminen injektioruiskulla kumisuojan läpi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Komppaan Ciancarloa diagnooseissa ja totean vielä että osta osat jostain muualta kuin Deltasta (esim. Heikka tai Muukkonen tai jopa paikallinen varaosaliike) ja vaihto jossain ammattitaitoisella yleiskorjaamolla niin vältät henkilökohtaisen konkurssin. Toki jos tällä korjaamolla vielä olisi Bosch yhteensopiva diagnoosilaite voi nämä arvaukset todentaakkin ennen osien hankintaa.
Lämpöjen kohdalla vika voi olla myös lämpöanturissa - epätodennäköisempää mutta mahdollista.
Lämpöjen kohdalla vika voi olla myös lämpöanturissa - epätodennäköisempää mutta mahdollista.
Komppaan Ciancarloa. Minulla ainakin 166 alkaa aina pitää lievää narinaa ilmojen viiletessä, kesällä täysin hiljaista. Ei ole kyllä nivelet väljät.
Ilmi on ilmanputsarin jälkeen, muutama ruuvi ja liitin irti ja uutta tilalle.
Mutta... Lambdan hinta Deltassa!
Itsellä maksoi Bosch servicestä -07 kesällä lambda vaihtoineen 130 euroa. Tiedoksi että Boschin lambda on suunniteltukin kestämään 150 tkm, se on vaihtoväli.
Tuolla erotuksella tekee jo komeasti viikonloppumatkan Roomaan...
Ilmi on ilmanputsarin jälkeen, muutama ruuvi ja liitin irti ja uutta tilalle.
Mutta... Lambdan hinta Deltassa!

Tuolla erotuksella tekee jo komeasti viikonloppumatkan Roomaan...
Joo, niin mullekin tarjottiin jotain vastaavaa ilmiä, ja samalla sanottiin että voi olla että toimii, tai sit ei. Hinta oli tarvikkeelle n.50e ja orkkis oli 120e.. otin boschin suoraan sitten.
Mutta yleisin vika noihin kaikenlaisiin käyntihäikkiin 156.ssa on ilmi tai lambda, oikein muuta en ainakaan minä pysty sanomaan
Haulla löytyy varmaan sata ketjua ilmiin liittyen!
Mutta yleisin vika noihin kaikenlaisiin käyntihäikkiin 156.ssa on ilmi tai lambda, oikein muuta en ainakaan minä pysty sanomaan

Haulla löytyy varmaan sata ketjua ilmiin liittyen!
Nyt on sitten vika paikannettu ja korjattu, ykkössylinterin tulpankolossa oli kuin olikin vettä. Mutta mistä se sinne on päässyt? Korjaaja epäili että kannessa olisi hiusmurtuma. Sen näkee sitten kun on taas hetken ajellut että tuleeko sitä sinne enää, toivottavasti ei!
Kiitokset kaikille ketjuun vastanneille sekä ketjun lukeneille ajastanne! Over and out!
-Jussi
Kiitokset kaikille ketjuun vastanneille sekä ketjun lukeneille ajastanne! Over and out!
-Jussi
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Niinpä sitä vettä on ollut monella muullakkin, tiedä häntä sitten, että miten se sinne joutuu...Jussi kirjoitti:Nyt on sitten vika paikannettu ja korjattu, ykkössylinterin tulpankolossa oli kuin olikin vettä. Mutta mistä se sinne on päässyt? Korjaaja epäili että kannessa olisi hiusmurtuma. Sen näkee sitten kun on taas hetken ajellut että tuleeko sitä sinne enää, toivottavasti ei!
-Jussi
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
minulla sama auto ja sama vika ettei lämmöt nouse
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
paljonko termostaatti maksaa? +/- 10 €? onko termostaatin vaihto mahdollinen itse, (peukalo ei keskellä kättä)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Motonetissä 40 eskoa, ja homma ei ole mikään haastava. Kannattaa ottaa kaveri mukaan kolmanneksi kädeksi. Ja tuo termarihan on siinä moottorin oikeassa kyljessä edestä päin katsottuna, siihen menee ne kolme jäähdytysnesteletkua.Backstroker kirjoitti:paljonko termostaatti maksaa? +/- 10 €? onko termostaatin vaihto mahdollinen itse, (peukalo ei keskellä kättä)