steelduck kirjoitti:Alfa menee sitten milanoon maanantaina... :I
Auto on nyt sitten huollettu ja hienosti meni. Mennessä auto kitisi mukilakivillä kuin mummon heteka ja nyt on taas ihanan hiljainen. 2003:ssa on kuulemma etukallistuksenvakaajaan tehty joku muutos, joka aiheuttaa pakkasilla kitinää. Tekivät jonkun virityksen ja nyt ei enää kitise.
Mielenkiintoista oli, että takapäästä meni tukivarsi vaihtoon, koska se lonksui. Autolla oli vasta ajettu 10000km. :o
Onneksi oli palkkapäivä vasta edessä, kun siellä on hyllyissä kaikkea kivaa. Novitecin polkimia, kirkkaita sivuvilkkuja jne
Meinaa mopo karata Delta-aiheesta, mutta täytyy kuitenkin mainita polttoaineen jääneston käytöstä niille joilla kaasuläpät hirttää ja koneet ei käynnisty vuorokautisen ulkolämpötilan vaihdellessa plussan ja miinuksen välillä...
wetear kirjoitti:Meinaa mopo karata Delta-aiheesta, mutta täytyy kuitenkin mainita polttoaineen jääneston käytöstä niille joilla kaasuläpät hirttää ja koneet ei käynnisty vuorokautisen ulkolämpötilan vaihdellessa plussan ja miinuksen välillä...
Joo, ei kai siitä haittaa ole, mutta ainakaan tuohon 156:n läppäongelmaan se ei kyllä vaikuta mitään mitä tankkíin panet, ilmaahan sieltä vain menee
Käsittääkseni tuo ruiskukoneisiin myytävä polttoaineen jäänesto lähentelee huijausta. Kaasarikoneissa ehkä saattoi vesihelmi jäädä pyörimään suuttimeen ja jäätyä, mutta ruiskussa veden pitäisi ensinnäkin jäädä suodattimeen eikä se toisekseen pysty tukkimaan ruiskusuutinta. Kaasuläppäkään ei joudu tekemisiin bensan kanssa, eli tuskin jäänestosta on läpän jäätymiseen sen kummempaa apua.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Kaasarikoneissa ehkä saattoi vesihelmi jäädä pyörimään suuttimeen ja jäätyä
...tai ennemminkin siihen kaasarin kurkun kohdalle jäätyi sellainen mukava mötikkä, joka ahdisti sata-aata aika pahasti kun keli oli nollan tuntumassa ja ilman kosteusprosentit kohdallaan. Ihan oikeesti jäätyi, ei vain "ehkä".
niin se piti vielä sanoa, että olen ihan samma här mieltä siitä että vaikea ymmärtää miten jäänestosta voisi olla iloa näissa ruiskukoneissa, kun benzina ei käy ilmaläpän lähelläkään.
Joo tuo kurkun jäätyminenhän on seikka sinänsä, mutta sitähän ei kai pitäisi päästä tapahtumaan niin kauan kun imuilman esilämmitys on kondiksessa. Ruiskussahan ei tuollaista jäätyvää kurkkua ole.
Ja arvatkaa vaan miten Delta-auto kohtelee tämmöstä nuorta tyttöä joka menee hakemaan varaosia Alfaansa.
Jos asuu pääkaupunkiseudulla, on ratkaisu helppo. Itse käytin omani Auto Milanossa, enkä ole keksinyt mitään valittamista. On halvempi kun Delta-auto, kundit osaa hommansa, myyvät muuten alkuperäisiä osia! Tällä hetkellä tosin en omista Alfaa mutta kerran vielä...... Automerkkiä en vaihda korjaamon takia, jos paja on huono, etsin paremman.
Kerronpa itsekin kokemukseni Delta-autosta. Vein autoni Deltaan eilen heti aamusta ja tehtävälista oli: 40 tkm huolto, jakohihnan vaihto, lohkolämmittimen+sisäpist.+sisälämmittimen asennus.
Huolto kesti melko pitkään, joten sain autoni tänään tuossa yhden maissa. Työ oli tehty asiallisesti ja sikäli olen tyytyväinen.
Huollon hinnoittelu oli mielenkiintoinen. Koko em. paketti maksoi 1400 euroa. Huollon maksajana on toinen autoliike, mikä selittänee hinnoittelua. Uskoakseni yksityiselle hinta olisi vielä huomattavasti suolaisempi. Mielenkiintoinen asia tuo huoltohinnoittelu...
jamppa kirjoitti:Kerronpa itsekin kokemukseni Delta-autosta. Vein autoni Deltaan eilen heti aamusta ja tehtävälista oli: 40 tkm huolto, jakohihnan vaihto, lohkolämmittimen+sisäpist.+sisälämmittimen asennus.
Huolto kesti melko pitkään, joten sain autoni tänään tuossa yhden maissa. Työ oli tehty asiallisesti ja sikäli olen tyytyväinen.
Huollon hinnoittelu oli mielenkiintoinen. Koko em. paketti maksoi 1400 euroa. Huollon maksajana on toinen autoliike, mikä selittänee hinnoittelua. Uskoakseni yksityiselle hinta olisi vielä huomattavasti suolaisempi. Mielenkiintoinen asia tuo huoltohinnoittelu...
Jumalauta mikä hinta..
Ei enää ikinä Delta-Autoon omaa autoa. Muukkoselle asti kun jaksaa ajella, niin lompakko pysyy paksumpana.
Turun VV-auton myyjä selvitti tuota huoltohinta-asiaa minulle kun ohimennen vaan puhuttiin niitänäitä (pidetään hyvät välit liikkeisiin niin saa aina haluamansa autot koeajoon vaikka koko päiväksi ja artikkelit autoista nettiin...)
Autoliikkeet saavat nuo palvelut hiukan halvemmalla. Jotkut merkkivalojen sammutukset tms. ei maksa niille mitään. Syynä on yksinkertaisesti se, että liikkeet teettävät toisillaan niin tolkuttomasti huoltohommia, että olisi ihme jos keskinäisissä hinnoissa käytettäisiin jotain vakiotaulukkoa. Hyvä esimerkki on se, että VV-autossa mun alfaa saatiin vaan enemmän hajalle ja Delta hoiti homman kotiin kun volkkariporukalta loppui kiinnostus ja ammattitaito kesken. (tai ei vaan jaksaneet enää kuunnella valittavaa asiakasta ) Toki VV-auto maksoi laskut kiltisti...
Tosta lohkolämppärin asennuksesta senverran että sen hinta Alfaan on 285€ asennettuna+ puhallin (DA hinta n.70€).
Sain tingittyä noi kauppaan mukaan.
Eli 1400€-350€= 1050€ muille töille. Ja se remmihän vaihdetaan DA n. 600€ hintaan...
Aika hiljasta on. Itse vaihdatin pari vuotta sitten Deltassa, ja meneillään oli vielä jokin "tarjous" hihnan vaihdon suhteen. Kustansi töineen 895 €uroa. Kai se normaalisti yli tonnin maksaa?
Muukkosella 600 €geä.
Ketjun otsikko ei ole ehkä paras mahdollinen, mutta tyhmää aina aloittaa uuttakaan. Eli pistetääs taas tuoreita/tuoreempia kokemuksia AM:stä ynnä muista.
Asiakaspalvelu AutoMilanossa on periaatteessa tosi hyvä, mutta joskus vähän sellaista Jekyl/Hyde fiilistä ilmassa. Asiakkaan autoa, muualla teettämää korjausta yms saatetaan välillä kehua ja välillä haukkua. Ei siinä mitään kiva että ollaan rehellisiä mutta joskus meinaa verenpaine kohota kun puhutaan rivienväleistä kuin idiootille; "kyllä minä tiedän miten nämä asiat menee, sinä ja muut ette" Toisaalta saatetaan kehua seuraavassa hetkessä: "Todella nätti roomeo ja hyvin pidetty, ei muuta kun kovaa ajoa" Kahvia tarjotaan usein ihan pyytämättä ja Alfoista ja niiden ympäriltä juttu luistaa.
Kaikki viat on tähän mennessä löydetty ja korjattu. Viimeksi käydessä autosta oli pesty enimmät liat ja pahoiteltiin kun heidän luontoystävällisillä liuottimilla ei lähtenyt kuin pahimmat.
Työt myös aina käydään läpi juurtajaksain ja vaihdettuja osia on monesti käyty oikein yhdessä ihmettelemässä roskiksella (omasta mielenkiinnosta). Vinkkejä pikkuhommien itse tekemiseenkin saanut ilman hampaiden kiristelyä.
Hinnoittelu ei ole ihan halvimmasta päästä mutta halvempi kuin delta ja tuntuu voivan luottaa että hommat oikeasti tehdään ja osataan.
Jätetään vähäisen kokemuksen ja muutenkin jo pitkän viestin takia deltan kommentointi toiseen kertaan.
Minulla kokemusta Joensuusta. Tosin tästä on jo useampi vuosi, kun ei ole enää ollut asiaa. Eikä toivottavasti tullekkaan.
No, ehkä käyn 159:n koeajamassa, jos se joskus Joensuuhun tai Kuopioon saadaan. Kummassakaan ei taida vielä olla edes esitteitä takahuoneessa.
Vein siis Bravo HGT:n takuuhuoltoon, kun takalasin pesurin letku katkesi takaluukun saranoiden kohdilta. Samalla autoon laitettiin lohkolämppäri. No, kaikki meni hyvin, kunnes kotona avasin takaluukun ja konepellin. Takaluukun sisäpuolinen muovisuojus oli rikkoutunut irroituksen seurauksena ja konepellin alla oli särkynyt releiden suojus. Pikkusen vit...ti. Olivat kuulemma kovaa muovia ja sen vuoksi rikkoutuvat herkästi. Niinpä!
Lisäksi olen kahteen kertaan koettanut ostaa liikkeestä autoa ja kummallakaan kerralla kukaan ei ole halunnut minulle sellaista myydä. Kaitpa sitä sitten ei ole luottokelpoinen, edes ulkonäöltään.
Kokemukseni HML:n DA:sta:
Ostaessani 156:n sovimme myyjäliikkeen kanssa, että he maksavat uudet avaimet autoon, koska kauko-ohjattu keskuslukko ei toiminut. Siispä iloisesti tilaamaan 2:t avaimet HML:n Deltasta (toimitusaika 2 viikkoa). Kun avaimet tulivat perille, niin niitä yritettiin koodata kaksi eri kertaa ja lopputulos oli, että se ei onnistu, vaan autoon pitää vaihtaa joku boksi - hinta 2000 euroa... Ja eikun soitto myyjäliikkeeseen. Myyjä ei kiertänyt vastuutaan mutta ehdotti että josko toisit auton Tampereen Lakalaivan DA:on. Hain sitten avaimet pois Hämylinnan liikkeestä ja kiikutin auton ja avaimet Tampereelle. Koodaus kesti 45 min ja samassa ajassa vähän tsekkasivat tyhjäkäyntiäkin (jota myöskään ei saatu Hämeenlinnassa korjattua).
Sum summarum; en tule koskaan avaamaan Hämeenlinnan Delta-auton ovia.