Airbag merkkivalo
Valvoja: Moderators
- ari.aa
- Viestit: 64
- Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147. - Paikkakunta: Tuusula
Re: Airbag merkkivalo
Omassa 145 1.4 TS:ssa moista vikaa haettiin Konalan Alfa huollossa moneen otteeseen ja lopulta vika oli sitten kellojousessa.
4 - 5 kertaa testerissä ennen kun vika varmistui ja kellojousen vaihto yht n 400 euroa.
Osa piti tilata Italiasta.
4 - 5 kertaa testerissä ennen kun vika varmistui ja kellojousen vaihto yht n 400 euroa.
Osa piti tilata Italiasta.
Voihan sen boxin myös lainata toisesta autosta leiman ajaksi, kun vaan löytyy suht samanikäinen ja samoilla tyynyillä varustettu yksilö.McJohnson kirjoitti:Eikä näytä kyllä löytyvän ebaystäkään. Toivottavasti tulis pian myyntiin sellanen, koska alkaa tuo katsastus lähestyä uhkaavasti.
No pitää vaan toivoa parasta ja pelätä että joutuu asioimaan deltassa.
Kokemusta on...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Diagnostiikkasofta paljasti, että palava airbagvalo johtuu vänkärinpuoleisen B-pilarin bagin liian suuresta vastuksesta. Vastaavan tapauksen 156:sta oli ko. korjaamo fiksannut kovakolvaamalla B-pilarin bagin liittimen. Kuukauden se valo ehtikin palaa, mutta viikonloppuna hävisi kunnes tänään alkoi äsken taas palamaan. Nyt sain kuitattua sillä, että painoin vähän B-pilarin muovista. Missä kohdassa tarkalleen mahtaa olla tuo B-pilarin liitin? Ei viitsisi kauheasti alkaa turhaan sisustusta purkamaan.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
166:sessa airbagin valon saa pois...
Tilasin englannista usb-obd piuhan 30€ ja Unidiag-kwp71 ohjelmalla kuittasin airbagin valon pois. Ohjelma on ilmaisne. Ja kuittasin jo toisenkin kerran, ilmeisesti ne vänkärin puolen johdot tai penkin sisällä oleva kytkin kettuilee.
Tarkat ohjeet toimenpiteelle löytyy muuten brittien alfakerhon sivuilta.
Tarkat ohjeet toimenpiteelle löytyy muuten brittien alfakerhon sivuilta.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
- Paikkakunta: tampere
Re: Airbag merkkivalo
kaverin fiat brovossa baggi valo palaa vein sen tre DA,diagnoosi:bagin ecu kastunut!!!!uusi asennuksineen n800e.veikkaan jotain liitosta koska ajaessa bagin valo vilkkuu
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 166:sessa airbagin valon saa pois...
Linkki ohjeisiin AlfaOwner foorumilla:pjotrthegreat kirjoitti:Tilasin englannista usb-obd piuhan 30€ ja Unidiag-kwp71 ohjelmalla kuittasin airbagin valon pois. Ohjelma on ilmaisne. Ja kuittasin jo toisenkin kerran, ilmeisesti ne vänkärin puolen johdot tai penkin sisällä oleva kytkin kettuilee.
Tarkat ohjeet toimenpiteelle löytyy muuten brittien alfakerhon sivuilta.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -ecus.html
ja myös AlfaOwnerista lista airbagin vikakoodeista:
01 Airbag control unit
02 Airbag control unit supply voltage
03 Control light for airbag system
04 Earth connection to control unit housing
05 Display for deactivation of airbag, passenger side
06 Crash Signal
07 Crash Signal
08 Airbag ignition circuit, driver side
09 Airbag ignition circuit, passenger side
0B Seat belt tension ignition circuit, driver side
0C Seat belt tension ignition circuit, passenger side
0E Sidebag ignition circuit, driver side
0F Sidebag ignition circuit, passenger side
12 Resistance seat-occupied sensor, passenger side
14 Keylock switch for disabling passenger airbag
15 Driver side front side impact sensor
17 Passenger side front side impact sensor
19 Cable configuration
1A Warning lamp circuit
21 Ignition circuit, window bag, driver side
22 Ignition circuit, window bag, passenger side
28 Power supply
2F = 47 Rear driver's side airbag explosive charge
34 Passengers Side 1st Stage Head Curtain Airbag Front
KWP71 ja ebayn ~kympin piuhat taitavat olla halvin tapa kuitata valo, jollei saa apuja joltain toiselta harrastajalta.
Kuukausi täyteen Alfailua ja bäkin valo loistamaan...
No juu, kiitoksia ylle vinkkejä jakaneille vika ratkesi ja ajan autosähköön sai perua!!!
Vika oli tällä kertaa kuskinpenkin alla olevassa liittimessä. Liittimen huolto,teippaus ja kunnolla kiinnitys riitti! Ja olihan sielä selkeät jälet siitä etten ollut ekana korjaamassa liitintä.. Johdot roikkui miten sattui kun kiinnikkeen oli paskana Nippusiteetkin varmaan kortilla!
Tämä boksin uusi ominaisuus että kuittaa itsensä kun vikaantuneen liitiimen/komponentin korjaa on "iso" parannus
No juu, kiitoksia ylle vinkkejä jakaneille vika ratkesi ja ajan autosähköön sai perua!!!
Vika oli tällä kertaa kuskinpenkin alla olevassa liittimessä. Liittimen huolto,teippaus ja kunnolla kiinnitys riitti! Ja olihan sielä selkeät jälet siitä etten ollut ekana korjaamassa liitintä.. Johdot roikkui miten sattui kun kiinnikkeen oli paskana Nippusiteetkin varmaan kortilla!
Tämä boksin uusi ominaisuus että kuittaa itsensä kun vikaantuneen liitiimen/komponentin korjaa on "iso" parannus
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
^ Ainakin meikäläisen "boseliftissä" se airbagin valo onnistuu omia aikojaankin poistumaan. Kesällä tosin jäi tovin satunnaisesti vilkuteltuaan päälle ja lähti vasta kuittauksella, nyt on taas siinä moodissa että tulee ja menee milloin sattuu. Olen ollut huomaavinani että syystä tai toisesta se yleensä syttyy kotimatkalla jos on syttyäkseen, ei koskaan silloin kun on matkalla kotoa jonnekin. Liekö sitten Alfan tapa kiukutella "en halua taas parkkipaikalle palelemaan!"
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
^Tänks! Oiskohan sulla siellä joku liitin melkein irrallaan mutta ei ihan kun kerran tuota tekee..?
Olen tuon vielä toistaiseksi pistänyt kosteuden/kylmyyden piikkiin ja puristelin penkkien alta vaan liittimet tiukkaan. Täytyy katsoa jos häviäisi kun säät lämpenevät, jossei niin sit täytyy putsata ja teipata kunnolla ja katsoa katoaako sittenkään.
Olen tuon vielä toistaiseksi pistänyt kosteuden/kylmyyden piikkiin ja puristelin penkkien alta vaan liittimet tiukkaan. Täytyy katsoa jos häviäisi kun säät lämpenevät, jossei niin sit täytyy putsata ja teipata kunnolla ja katsoa katoaako sittenkään.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Kosteudella lienee oma osansa ainakin meikäläisen tapauksessa. Pakkasesta kylmänä lähtiessä kestää aika pitkään ennenkuin airbagi muistuttaa itsestään, sen sijaan kun on sisälämppäri ollut päällä niin se syttyy melkein heti lähdön jälkeen. Tai siis usein näin, ei ihan aina. Pidempään jos ajelee niin saattaa sitten sammuakin taas omia aikojaan...
Ahtaalla parkkipaikalla pakkasessa ei kovin ihmeellisiin operaatioihin viitti ryhtyä mutta tulipahan nyt suihkittua CRC:tä pelkääjän puolen liittimiin (sille puolelle viimekesän vikakoodit viittasi), katsotaan sitten onko vaikutusta. Eipä tuo muuten niin häiritse mut tarttis pikkuhiljaa viedä leimalle...
Ahtaalla parkkipaikalla pakkasessa ei kovin ihmeellisiin operaatioihin viitti ryhtyä mutta tulipahan nyt suihkittua CRC:tä pelkääjän puolen liittimiin (sille puolelle viimekesän vikakoodit viittasi), katsotaan sitten onko vaikutusta. Eipä tuo muuten niin häiritse mut tarttis pikkuhiljaa viedä leimalle...
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
MERKKIVALOISTA HISTORIAA
Imuroin läppäriin ALFADIAG ohjelman joka ei ole demo. Enään ei tarvitse miettiä että mikähän toikin on, kun näkee omalta koneelta kaiken. Kunhan saan vielä johdon niin pääsen kokeilemaan. Samalla ohjelmalla sammui airbag valo. Vikavalo johtui ratin ja airbagin irrotuksesta. Auto luuli, että airbag on kytketty edellen irti irti.
Joppe
Re: MERKKIVALOISTA HISTORIAA
Mistä imuroit?Jorma Verho kirjoitti:Imuroin läppäriin ALFADIAG ohjelman joka ei ole demo. Enään ei tarvitse miettiä että mikähän toikin on, kun näkee omalta koneelta kaiken. Kunhan saan vielä johdon niin pääsen kokeilemaan. Samalla ohjelmalla sammui airbag valo. Vikavalo johtui ratin ja airbagin irrotuksesta. Auto luuli, että airbag on kytketty edellen irti irti.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
nonii, nyt sitte meikäläiselläkin airbagi valo syttyi. eli vedin penkin ihan taakse kun aloin mittaristoa tutkimaan. sitte otin nopeusmittarin pois liittimista ja laitoin takas. valo ei vielä syttynyt. sitten kun otin pois sen "mittarin" jossa bägivalo on (se missä on myös ovien ja takaluukun merkkivalot). kun sen laitoin takas niin bägivalo jäi palamaan. akku irti n. 5 minuutiksi ja takas muttei vaikuttanu... onko toi nyt sit käytettävä jossain nollattavana vai voiko kotikonstein ilman mitään softia nollata?
jos jollakulla pk-seudulla on laitteet nollaamiseen niin mielellään tulisin nollauttamaan valoni mahd. pian, korvausta vastaan tietysti huomenna pitäs katsastukseen mennä
jos jollakulla pk-seudulla on laitteet nollaamiseen niin mielellään tulisin nollauttamaan valoni mahd. pian, korvausta vastaan tietysti huomenna pitäs katsastukseen mennä
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
^ Jos läppäriä ei ole niin yksi vaihtoehto on erillinen vikakoodien lukulaite, ei kovin montaa kymppiä maksa. Siis joku tämän tyyppinen laite - HUOM ei ole tuosta eikä muistakaan vastaavista omakohtaista kokemusta, mutta yleinen OBD2-lukija pitäisi käsittääkseni kelvata Alfallekin. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä... Toki jollain Alfadiagilla saa paljon enemmän tietoa ulos, mutta tarpeista riippuen tuommoinen "käsiskanneri" voisi olla yksi vaihtoehto.
Olin jo viittä vailla ostamassa jotain tuommoista nimenomaan airbagin valon takia (läppäri on mutta Alfadiag vaatis Windowsin - ei ole eikä tule ) mutta korjaantui näköjään vähän pysyvämminkin CRC:llä. Bose-liftissä airbagin valo näyttää kuittaantuvan itsekseen ongelman poistuessa, vanhemmissa taitaa vaatia aina nollauksen.
Olin jo viittä vailla ostamassa jotain tuommoista nimenomaan airbagin valon takia (läppäri on mutta Alfadiag vaatis Windowsin - ei ole eikä tule ) mutta korjaantui näköjään vähän pysyvämminkin CRC:llä. Bose-liftissä airbagin valo näyttää kuittaantuvan itsekseen ongelman poistuessa, vanhemmissa taitaa vaatia aina nollauksen.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Onkohan tähän tarkempia ohjeita, lähdetään vaikka siitä että lähteekö tuo paneeli irti ihan kiskomalla ja mistä tuon johdon tietää? Autohan on 156 vm 98.Aarghska kirjoitti:Edelleen jos joku tietää mikä niistä johdoista on kuskin airbag -merkkivalolle, niin ilolla ottasin tietoa vastaan. Pakko käydä kokeilemassa katsastaa valo kokonaan pimeänä..
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Meikällä on katsastus edessä ja töötti ei toiminut (huomautettu jo edellisen kerran). Tutkin vikaa aikani ja mittaamalla varmistuin siitä, että vika on kellojousessa.
Koska osa oli jo hajalla, ajattelin katsoa mitä se oli syönyt. Kellojousen muovikotelo meni kahteen osaan ilman ongelmia ja vian syykin selvisi heti. Lattakaapeli oli mennyt osittain poikki, onneks läheltä alkupäätään, harmaan liittimen lähistöltä. Ajattelin rohkeasti kokeilla korjaamista, koska osa näytti kovin arvokkaalta..
Avasin terävällä puukolla harmaan prässätyn liittimen ja huomasin että lattakaapeli on juotettu kiinni. Nice! Ei muutakuin kaapeli kokonaan poikki saksilla. Ja etiäpäin. Tuumailin, että mitenkä saan kupariijohtimet esiin muovikaapelin sisältä siististi. Avuksi Colt (sytytin, ei tykki) ja liekkiä kaapeliin. Sain 4 kuparijohdinta esiin hienosti. Hieman hiomapaperia kuparipinnoille, jotta tarttuvuus on huipussaan. Kolvi kuumaks ja katkennut kaapelin pätkä pois ja uutta tilalle. Tarkkuutta vaativa homma koska kaapelin johtimet ovat liki kiinni toisissaan. Sitten pikaliimalla harmaa muoviliitin kasaan ja kerimään lattakaapelia takaisin kiepille. Sitten vain suojakotelo kiinni, osa kiinni rattiakselin ympärille, ratti kiinni ja lopuksi bägiosa.
Remontti onnistui 100% ja nyt töötti toimii. Hommaa oli jonkun verran kaikkine selvittelyineen, mutta kyllä kannatti. Taisin säästää useamman satasen...
Suosittelen ainakin katsomaan tuon kellojousen sisälle jos se on rikki. Ehkäpä korjaus onnistuu yhtä helposti kuin minulla.
Ainoa miinus on että nyt joutuu airbagin valon kuittaamaan. Ensimmäistä kertaa... Oisko vinkkejä missä kannattais Jyväskylässä käydä kuittauttamassa? Vai olisko jollain lähistöllä kotosalla tehdä pientä korvausta vastaan?
Koska osa oli jo hajalla, ajattelin katsoa mitä se oli syönyt. Kellojousen muovikotelo meni kahteen osaan ilman ongelmia ja vian syykin selvisi heti. Lattakaapeli oli mennyt osittain poikki, onneks läheltä alkupäätään, harmaan liittimen lähistöltä. Ajattelin rohkeasti kokeilla korjaamista, koska osa näytti kovin arvokkaalta..
Avasin terävällä puukolla harmaan prässätyn liittimen ja huomasin että lattakaapeli on juotettu kiinni. Nice! Ei muutakuin kaapeli kokonaan poikki saksilla. Ja etiäpäin. Tuumailin, että mitenkä saan kupariijohtimet esiin muovikaapelin sisältä siististi. Avuksi Colt (sytytin, ei tykki) ja liekkiä kaapeliin. Sain 4 kuparijohdinta esiin hienosti. Hieman hiomapaperia kuparipinnoille, jotta tarttuvuus on huipussaan. Kolvi kuumaks ja katkennut kaapelin pätkä pois ja uutta tilalle. Tarkkuutta vaativa homma koska kaapelin johtimet ovat liki kiinni toisissaan. Sitten pikaliimalla harmaa muoviliitin kasaan ja kerimään lattakaapelia takaisin kiepille. Sitten vain suojakotelo kiinni, osa kiinni rattiakselin ympärille, ratti kiinni ja lopuksi bägiosa.
Remontti onnistui 100% ja nyt töötti toimii. Hommaa oli jonkun verran kaikkine selvittelyineen, mutta kyllä kannatti. Taisin säästää useamman satasen...
Suosittelen ainakin katsomaan tuon kellojousen sisälle jos se on rikki. Ehkäpä korjaus onnistuu yhtä helposti kuin minulla.
Ainoa miinus on että nyt joutuu airbagin valon kuittaamaan. Ensimmäistä kertaa... Oisko vinkkejä missä kannattais Jyväskylässä käydä kuittauttamassa? Vai olisko jollain lähistöllä kotosalla tehdä pientä korvausta vastaan?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Omassakin kärryssä airbagvalo loimottaa, kuinkas muuten. Alfadiag antoi neljä vikakoodia eli kuljettajan turvatyynyn piirin resistanssi suuri, apparin tyynyn resistanssi suuri, ECUn jännite häviksissä ja vielä joku neljäs jota en muista enkä tyhmyyksissäni kirjannut ylös. Kuittaamalla muut häröt lähtivät mutta nuo tyynyviat näyttävät olevan päällä eivätkä poistu muistista.
Mitäs noille nyt osaisi tehdä? Apparin penkin alla olevia liittimiä ronklasin ja tuuttasin väliin CRC:tä mutta koodi ei edelleenkään kuittaannu. Aloin epäillä että onkohan kärryllä ajettu kolari ja etutyynyt lauenneet joten otin akun joksikin aikaa irti ja avasin ratin, mutta kyllä siellä ainakin näytti tyyny olevan paikallaan. Varmaan on apparillakin kun kojelaudan kansi näyttää istuvan 156:seksi yllättävänkin nätisti.
Mistä löytyisi lisää tutkittavia liittimiä? Entä sähkökuvaa jonka kanssa järjestelmää voisi hämmentää? Onko mittaamisessa jotain tavallisuudesta poikkeavaa, paitsi että akku kannattaa varmaan pitää irti jonkin aikaa? Yleismittarin mittausvirta nyt tuskin saa räjähdyspanosta laukeamaan?
Kyseinen vessa oli siis tuo Giugiaro-keulainen 156 vuodelta 2005.
Mitäs noille nyt osaisi tehdä? Apparin penkin alla olevia liittimiä ronklasin ja tuuttasin väliin CRC:tä mutta koodi ei edelleenkään kuittaannu. Aloin epäillä että onkohan kärryllä ajettu kolari ja etutyynyt lauenneet joten otin akun joksikin aikaa irti ja avasin ratin, mutta kyllä siellä ainakin näytti tyyny olevan paikallaan. Varmaan on apparillakin kun kojelaudan kansi näyttää istuvan 156:seksi yllättävänkin nätisti.
Mistä löytyisi lisää tutkittavia liittimiä? Entä sähkökuvaa jonka kanssa järjestelmää voisi hämmentää? Onko mittaamisessa jotain tavallisuudesta poikkeavaa, paitsi että akku kannattaa varmaan pitää irti jonkin aikaa? Yleismittarin mittausvirta nyt tuskin saa räjähdyspanosta laukeamaan?
Kyseinen vessa oli siis tuo Giugiaro-keulainen 156 vuodelta 2005.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En saanut apparin liitintä renaamalla mitään muutosta syntymään eikä se kyllä mitenkään löysässä vaikuttanut olevankaan. Jos olis sähkökuvat niin ECUn päästä mittaamallahan sen pitäisi selvitä onko katkos ja jos niin missä.
Kai se ECUkin voi olla sökö, ei taitaisi olla ensimmäinen tapaus. Vastaa kyllä AlfaDiagille ihan normaalisti eikä anna mitään sisäistä virheherjaa joka viittaisi purkkivikaan.
Kai se ECUkin voi olla sökö, ei taitaisi olla ensimmäinen tapaus. Vastaa kyllä AlfaDiagille ihan normaalisti eikä anna mitään sisäistä virheherjaa joka viittaisi purkkivikaan.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Mistä vuosimallista lähtien tätä on käytetty? Mulla valo syttyi, sammahti hetkeksi ja on sen jälkeen palanut koko ajan. Liittimiä ropaamalla voisi siis kukaties sammua kuittaamatta?pjotrthegreat kirjoitti:Kyllä ja se on ihan fiksu systeemi!toolman kirjoitti:Taitaa olla niin että näissä uudemmissa (Siemens MY99) sammuu itsekseen kun vika ei ole päällä?alfa164 kirjoitti:jaa,luulin että bagi valo ei ikinä sammu itsestään missään autossa,vaan jää muistiin
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Täältä muuten löytyy korjaamomanuaalit joissa myös airbagien sähkökuvat. Siellä ei tosin lue paljonko airbagpiirien resistanssien tulisi olla mutta muissa vastaavissa järjestelmissä näyttäisi olevan noin kaksi ohmia.
- Epäkelpokeräilijä -