Alfa 147 ja ne sähköt...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Joos
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Loka 2008, 10:25
Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed & Alfa Romeo 159 JTS 2.2
Paikkakunta: Vantaa

Alfa 147 ja ne sähköt...

Viesti Kirjoittaja Joos »

Terveeks...

Koitin haeskella eri topicceja, mutta ei sieltä pistänyt silmään mitään mikä viittaisi omaani.

Onko kellään kokemuksia Alfa 147 joka on Selespeedillä varustettu.

Ostin auton vuoden 2007 marraskuussa ja pari kuukautta sen jälkeen alkoi jatkumo jonka seurauksena olen käynyt Malmin Delta-Autossa reilut kymmenen kertaa ja nyt kerran herttoniemessä.

Ongelmia on ollut nimenomaan etuikkunoiden kanssa jotka eivät suostu joko aukemaan tai jos aukeavat niin eivät suostu menemään kiinni.
Selespeedin kanssa on saanut kilpaa huutaa, minä v#¤"¤a ja vastakaikuna saan Selespeed System Failure/Error -herjaa.
Myös takalasinlämppärin ollessa päällä hävisivät sähköt etukonsolista.

Ovat vaihtaneet korinohjainlaitteen kaksi kertaa, korjanneet jonkun maadoitusjohdon kertaalleen ja muita erinäisiä meriselvityksiä on tullut. Nyt ovat saaneet ikkunat korjattua tai ne ovat toimineet jo vajaan parin kuukauden ajan mikä on ennätys minun aikanani. Myös takalasinlämppäri vika on taakse jäänyt.

Se mikä edelleen vaivaa on Selespeed. Pari viikkoa sitten huollatin sen jälleen ja silloin sanoivat, että vaihteiston päällä olevassa liitinkammassa oli katkos. Kuulemma korjasivat sen, mutta kappas vaan se ilmeni 11 päivää korjauksen jälkeen uudestaan. Takaisin huoltoon ja totesivat vian olevan jälleen samassa paikassa. Olivat kuitenkin tehneet kunnostetun liittimen huolellisen kunnostuksen.. ajoin 15km ja vika ilmeni taas.

Eli onko kenelläkään mitään kokemuksia vastaavasta asiasta..?
Mielelläni otan vinkkejä vastaan ja veisin auton jonnekkin joka osaa sen laittaa kuntoon..

Vaikka Alfa on paras auto ajaa millä olen ikinä ajanut niin en kuitenkaan nauti siitä niin paljon, että ajelisin koko ajan huoltoon ja takas.

Kiitos.
...J...

Joos
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Loka 2008, 10:25
Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed & Alfa Romeo 159 JTS 2.2
Paikkakunta: Vantaa

Väliaikatietoja..

Viesti Kirjoittaja Joos »

..nyt on oltu yhteydessä kauttarantain tuttuun kaveriin joka työskentelee Fiatin maahantuonnin huoltoneuvojana. Kaveri äimisteli huoltohistoriaa/romaania.
Ei omannut suoraa tuntemusta asiaan eikä ollut aiemmin törmännyt vastaavaan, mutta olivat kuulemma olleet yhteydessä huoltopisteeseen (tai toisinpäin...) ja antaneet muutamia suuntaa antavia vinkkejä joita voisi tarkastaa.

Tämän jälkeen runoilin vielä viestin Deltan aluehuoltopäälikölle joka vastaa toiminnasta tällä alueella. Kerroin tilanteen ja toivoin, että asiaan saataisiin ratkaisu.
Katsotaan ja odotellaan..

...J...
...J...

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Työ kaverilla on 147 ja sama homman en tiiä miks ei ne sitä osaa korjata vaikka ollut useamman kerran siitä huollossa. sillä vaan se lasi siirty eteen päin eli taka puolelle jää rakoa

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

Jos Deltaa on tarvis käyttää korjaamona suosittelisin pääkaupunkiseudulla menemään tuonne Konalaan. Siellä on Alfalle ihan oma pisteensä katutasossa.

Itse pari takuuhommaa käynyt siellä korjauttamassa ja hyvin hoitunut laakista kuntoon nopealla aikataululla. 80t huollon hinta sitten siinä ohessa oli kyllä toisaalta "hieman" suolainen...

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ostitko autosi uutena vai käytettynä? Jos takuutyö, vie ihmeessä Konalaan, siellä on eniten kokemusta pääkaupunkiseudulla kyseisestä autosta. Miten sele muuten oireilee vian ilmetessä, ja oletko saanut mitään tietoa mahdollisesta viasta korjaamolta?

Vastaa Viestiin