Alfetta GT madallusta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Alfetta GT madallusta
Kyseessä siis vuosimallin -75 GT. Löytyykö tuohon fiksua alustaa. Konilta ilmeisesti löytyy? Pitäisi saada tiputettua edestä 50-60mm ja takaa 30-40 mm.
Haku ei tuottanut oikein tulosta..
Haku ei tuottanut oikein tulosta..
www.tuningstudio.fi näyttäisi joku alusta löytyvän Alfettaankin, olikos Kumimuumilla tuosta kaupasta / AVO alustasta kokemuksia? Jotenkin oli sellainen muistikuva, että tuolta taikoivat alustan vanhempaankin Alfaan.
VMP
Useimmat "alustasarjat" takaveto transaxle -Alfoihin sisältävät vain iskarit ja takajouset. Harmi siksi, että etupään jousitusgeometria on se varsinainen ongelma silloin, kun tehtaan asetuksista lähdetään madaltamaan.
Jos autolla ajaa vain sunnuntaiajoa silkkihanskoilla, niin sitten voinee madaltaa keulaa noilla vakiosauvoillakin. Vähänkään kovemmassa ajossa nuo löysät kepit yhdistettynä madallukseen aiheuttavat kallistelua ja pohjaamista. Suosittelisin jämäkämpiä vääntösauvoja (alkupään GTV6:sta (eivät nuokaan mitkään jäykät ole) tai 27 mm viriosat). Etupään roll center on todella alhaalla jo tuollaisella madalluksella, mistä seuraa kallistelua. Samalla kannattaa uusia vakaaja ja ainakin sen puslat. En tiedä minkälaiset olka-akselit alkupään Alfetoissa on, mutta Pettersonilta sain käsityksen, että 75 1.6:ssa olisivat vielä lyhyemmät kuin muissa 75:ssa. Evon palikat taas ovat kiven alla.
Takajousia ja iskareita saa kaikista tarvikepuljuista. Takapää ei ole muutenkaan ensisijainen ongelma 116-sarjan autoissa. (Paitsi kun se pyrkii edelle)
joitakin vinkkejä linkkejä:
GTV6 keskustelua
Performatek
RS-Racing
Jos autolla ajaa vain sunnuntaiajoa silkkihanskoilla, niin sitten voinee madaltaa keulaa noilla vakiosauvoillakin. Vähänkään kovemmassa ajossa nuo löysät kepit yhdistettynä madallukseen aiheuttavat kallistelua ja pohjaamista. Suosittelisin jämäkämpiä vääntösauvoja (alkupään GTV6:sta (eivät nuokaan mitkään jäykät ole) tai 27 mm viriosat). Etupään roll center on todella alhaalla jo tuollaisella madalluksella, mistä seuraa kallistelua. Samalla kannattaa uusia vakaaja ja ainakin sen puslat. En tiedä minkälaiset olka-akselit alkupään Alfetoissa on, mutta Pettersonilta sain käsityksen, että 75 1.6:ssa olisivat vielä lyhyemmät kuin muissa 75:ssa. Evon palikat taas ovat kiven alla.
Takajousia ja iskareita saa kaikista tarvikepuljuista. Takapää ei ole muutenkaan ensisijainen ongelma 116-sarjan autoissa. (Paitsi kun se pyrkii edelle)
joitakin vinkkejä linkkejä:
GTV6 keskustelua
Performatek
RS-Racing
^Asian tynkää. Kuitenkin haluaisin nähdä sen omistajan, joka lähtee paiskomaan alfettaa radalle täysiä. Eiköhän noilla vehkeillä ajaminen ole joka tapauksessa "varovaista" sunnuntai ajelua, eikä kemoran rataennätyksen rikkomista. 75 on toistaiseksi 13 tusinassa, joten niitä voi hiukan huolettomammin paiskoa menemään. Edelleen pärjätään normaali alustasarjalla... eikä nyt mitään herneitä.
..ammattina autoslalom..
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Ok. Tänks hyvä herrat.
Muukkoselta saanee noita alustan osia hankittua ilmeisesti. Tarkoitan puslia ja vääntösauvoja. Tarkoitus olisi kuitenkin saada ajettavuutta tuolle laitteelle vaikka sillä tuskin radalle hampaat irvessä ajamaan kuitenkaan lähdetään. Tai mistä sen tietää . Mutta hyvää tietoa. Tänks!
Saako muukkoselta pu-puslia muuten? Powerflexejä tms.?
Muukkoselta saanee noita alustan osia hankittua ilmeisesti. Tarkoitan puslia ja vääntösauvoja. Tarkoitus olisi kuitenkin saada ajettavuutta tuolle laitteelle vaikka sillä tuskin radalle hampaat irvessä ajamaan kuitenkaan lähdetään. Tai mistä sen tietää . Mutta hyvää tietoa. Tänks!
Saako muukkoselta pu-puslia muuten? Powerflexejä tms.?
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Juu ei! Tarkoitus ei ole tehdä kivirekeä vaan parantaa noita ajo-ominaisuuksia. Yrittää saadan ainakin noita kallisteluita ja niiailuja kuriin.jknracing kirjoitti:Superflexiltä saa sitten sen de-dionin etupuslankin.
Jossain ruottalaisessa puljussa taisi olla noita vääntösauvoja kaupan ainakin 32mm paksuuteen asti. Ihan vaan vinkkinä jos haluat tehdä siitä laitteesta kivireen millä on tosi paska ajaa.
- jkoivula
- Viestit: 286
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
- Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08 - Paikkakunta: Ylihärmä
Mistäs tuollaisia unibollia saa?Harrikka kirjoitti:Kyllä sinne dionin etupuslan paikalle kannattaa laittaa vain uniboll rautakuula.Kaikkein paras vaihtoehto.Eikä jyrise jos muut paikat on kunnossa.
Muukoselta löytyy, kuukausi sitten saamani tiedon mukaan, kaikki puslat ja nivelet alustaan. Itselläni on huolto-aika tilauksessa että nuo kaikki vaihdettaisiin omaan Alfetta GT:ni. Yhden kerran kokemuksella vaan näyttää, että meidät kiireettömät myös palvellaan kiireettömästi. Powerflexit siis on tilauksessa.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
heh..eiköhän se kuitenkin ole Uniball...
näitä SZ/RZ niveliähän saa vaikkapa seuraavista paikoista:
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... t=DDB00SET
http://www.international-auto.com/rear- ... ushing.cfm
tai jos lähempää haluaa tilata niin: http://www.faster.se/
näitä SZ/RZ niveliähän saa vaikkapa seuraavista paikoista:
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... t=DDB00SET
http://www.international-auto.com/rear- ... ushing.cfm
tai jos lähempää haluaa tilata niin: http://www.faster.se/