Alfetta GT madallusta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Alfetta GT madallusta

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Kyseessä siis vuosimallin -75 GT. Löytyykö tuohon fiksua alustaa. Konilta ilmeisesti löytyy? Pitäisi saada tiputettua edestä 50-60mm ja takaa 30-40 mm.

Haku ei tuottanut oikein tulosta..

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

www.tuningstudio.fi näyttäisi joku alusta löytyvän Alfettaankin, olikos Kumimuumilla tuosta kaupasta / AVO alustasta kokemuksia? Jotenkin oli sellainen muistikuva, että tuolta taikoivat alustan vanhempaankin Alfaan.
VMP

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

..ammattina autoslalom..

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Useimmat "alustasarjat" takaveto transaxle -Alfoihin sisältävät vain iskarit ja takajouset. Harmi siksi, että etupään jousitusgeometria on se varsinainen ongelma silloin, kun tehtaan asetuksista lähdetään madaltamaan.

Jos autolla ajaa vain sunnuntaiajoa silkkihanskoilla, niin sitten voinee madaltaa keulaa noilla vakiosauvoillakin. Vähänkään kovemmassa ajossa nuo löysät kepit yhdistettynä madallukseen aiheuttavat kallistelua ja pohjaamista. Suosittelisin jämäkämpiä vääntösauvoja (alkupään GTV6:sta (eivät nuokaan mitkään jäykät ole) tai 27 mm viriosat). Etupään roll center on todella alhaalla jo tuollaisella madalluksella, mistä seuraa kallistelua. Samalla kannattaa uusia vakaaja ja ainakin sen puslat. En tiedä minkälaiset olka-akselit alkupään Alfetoissa on, mutta Pettersonilta sain käsityksen, että 75 1.6:ssa olisivat vielä lyhyemmät kuin muissa 75:ssa. :? Evon palikat taas ovat kiven alla.

Takajousia ja iskareita saa kaikista tarvikepuljuista. Takapää ei ole muutenkaan ensisijainen ongelma 116-sarjan autoissa. (Paitsi kun se pyrkii edelle)

joitakin vinkkejä linkkejä:
GTV6 keskustelua
Performatek
RS-Racing

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^Asian tynkää. Kuitenkin haluaisin nähdä sen omistajan, joka lähtee paiskomaan alfettaa radalle täysiä. Eiköhän noilla vehkeillä ajaminen ole joka tapauksessa "varovaista" sunnuntai ajelua, eikä kemoran rataennätyksen rikkomista. 75 on toistaiseksi 13 tusinassa, joten niitä voi hiukan huolettomammin paiskoa menemään. Edelleen pärjätään normaali alustasarjalla... eikä nyt mitään herneitä. :wink:
..ammattina autoslalom..

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

Ok. Tänks hyvä herrat.

Muukkoselta saanee noita alustan osia hankittua ilmeisesti. Tarkoitan puslia ja vääntösauvoja. Tarkoitus olisi kuitenkin saada ajettavuutta tuolle laitteelle vaikka sillä tuskin radalle hampaat irvessä ajamaan kuitenkaan lähdetään. Tai mistä sen tietää ;-). Mutta hyvää tietoa. Tänks!

Saako muukkoselta pu-puslia muuten? Powerflexejä tms.?

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

ice0018 kirjoitti: Saako muukkoselta pu-puslia muuten? Powerflexejä tms.?
Pari vuotta sitten ainakin sai powerflexejä, eiköhän niitä saa edelleen.
Joona Karimaa
____________

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Superflexiltä saa sitten sen de-dionin etupuslankin.

Jossain ruottalaisessa puljussa taisi olla noita vääntösauvoja kaupan ainakin 32mm paksuuteen asti. Ihan vaan vinkkinä jos haluat tehdä siitä laitteesta kivireen millä on tosi paska ajaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

jknracing kirjoitti:Superflexiltä saa sitten sen de-dionin etupuslankin.

Jossain ruottalaisessa puljussa taisi olla noita vääntösauvoja kaupan ainakin 32mm paksuuteen asti. Ihan vaan vinkkinä jos haluat tehdä siitä laitteesta kivireen millä on tosi paska ajaa.
Juu ei! Tarkoitus ei ole tehdä kivirekeä vaan parantaa noita ajo-ominaisuuksia. Yrittää saadan ainakin noita kallisteluita ja niiailuja kuriin.

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Kyllä sinne dionin etupuslan paikalle kannattaa laittaa vain uniboll rautakuula.Kaikkein paras vaihtoehto.Eikä jyrise jos muut paikat on kunnossa.

Avatar
jkoivula
Viestit: 286
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 07:08
Car(s): Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24V 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja jkoivula »

Harrikka kirjoitti:Kyllä sinne dionin etupuslan paikalle kannattaa laittaa vain uniboll rautakuula.Kaikkein paras vaihtoehto.Eikä jyrise jos muut paikat on kunnossa.
Mistäs tuollaisia unibollia saa?

Muukoselta löytyy, kuukausi sitten saamani tiedon mukaan, kaikki puslat ja nivelet alustaan. Itselläni on huolto-aika tilauksessa että nuo kaikki vaihdettaisiin omaan Alfetta GT:ni. Yhden kerran kokemuksella vaan näyttää, että meidät kiireettömät :crazyeyes: myös palvellaan kiireettömästi. Powerflexit siis on tilauksessa.
Alfetta GT 76
Alfetta GTV 77
156 2.5 V6 24v 99
Fiat Bravo T-jet Sport 08

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

heh..eiköhän se kuitenkin ole Uniball... :wink:

näitä SZ/RZ niveliähän saa vaikkapa seuraavista paikoista:


http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... t=DDB00SET

http://www.international-auto.com/rear- ... ushing.cfm

tai jos lähempää haluaa tilata niin: http://www.faster.se/

Vastaa Viestiin