Juu eli ostin 156 2.5 vm. 99. Kyseisessä yksilössä on korjaajan mukaan kytkimen painelaakeri menossa rikki. Itseäni ihmetyttää kuitenkin kun kytkin kuitenkin toistaiseksi toimii normaalisti, eikä muita havaittavissa olevia ongelmia ole kuin se että pohjaan painettaessa kuuluu naksahdus ja pedaali hieman liikahtaa.
Onko tässä siis varmasti tehty oikea diagnoosi? Esim. kun Saab 90 mallisesta autostani meni tuo samainen laakeri niin jo kauan ennen rikkoutumista kuului selvää suhinaa ja rahinaa kun kytkintä painettiin.
Sitten kysymys nr. 2, mistä kannattaa hankkia osat jos ja kun kytkinremppa tulee ajankohtaiseksi? Varmaankin vaihda sitten koko setin kun matkaakin on takana jo 140tkm. Kiitos jos jollain on jotain infoa antaa.
156 V6 Alfan ostin, pari kysymystä
Valvoja: Moderators
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Laakerista en tiedä, mutta ex-156:n (-98, V6 2.5) kanssa naksui kanssa kytkin pitkän aikaa ja oli varsin jäykkä. Lopulta eräänä päivänä alkoi kertalaakista metelöimään enemmän ja luistamaan = kytkinremppaan mars. Siihen saakka toimi naksumisesta huolimatta muuten normaalisti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza