Jarrujen parantelua ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Jarrujen parantelua ?

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Onko kenelläkään kokemusta esim. EBC Greenstuff jarrupaloista 156:sessa tai muista nopeampaan ajoon tarkoitetuista paloista. Onko jarrutehossa havaittavissa parannusta verrattuna vakiopaloihin ? Kuinka nopeasti kuluvat ?

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

Kokemusta on ja pelkkää positiivista. Auto tosin on mi pösö, mutta palat kestää kovaa rääkkiä ja ovat vielä kestävätkin. Ainut miinus jos nyt jotain, kun ajaa niin kuumaksi, että alkaa höyrytä haju on tosi karmea. Kylmänä jarrutus tuntuma ei ihan niin hyvä kuin kuumana. ja kestää kuumentaa iman että häipyy. Ero vakio paloihin huomattava. SUOSITTELEN 8)
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Kuulostaa lupaavalta. Vakiopalat menevät kohta vaihtoon ja tässä olisi tilaisus yhdistää huvi ja hyöty.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

noi "kovaan" käyttöön tarkoitetut palat vaativat lämpöä toimiakseen kunnolla, tai ei yleistetä, mutta mun kokemuksilla ainakin tarox-punaset toimivat normaalisti vasta radalla, siviilikäytössä poljinvoima oli massiivinen ainakin ekoissa jarrutuksissa... :shock:
- Alfaholic -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla on 164:ssä Greenstuffit molemmissa päissä. En huomannut poljinvoimassa mitään muutosta vakiopaloihin, nuohan on tarkoitettu toimimaan kylmänäkin. Vastaavasti sain etupalat Ahvenistolla vähän lasittumaan vaikka on uralevyt ja kaikki. Rankemman "lämpöarvon" palat eivät ehkä tekisi noin?

Yleisesti ottaen jarrut kestävät nyt radalla kiusaamista paljon aikaisempaa paremmin. Vaan en osaa sanoa, mikä osa kunniasta menee uralevyille, mikä Greenstuffeille ja mikä uusille, paremmin lämpöä kestäville jarrunesteille. No, pääasia että autossa on nyt jarrut vielä parin kierroksen jälkeenkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Jostain luin että noiden greenstuffien etuja on myös ettei niistä irtoa jarrupölyä samalla tavalla, ts. vanteet pysyy puhtaampana. Sarjaanhan kuuluu vielä ainakin redstuff ja olisko ollu blue tai yellow, tarkoitettu vielä kovempaan ajoon.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä niistä nöftää irtoaa, mutta se ei ole ihan niin tummaa kuin tavallisista jarrupaloista eikä näy yhtä herkästi.

Löytyy tosiaan Red-, Yellow- ja Bluestuffiakin jos Greenstuffien kitka ei tunnu riittävän. Nuo muut eivät vaan toimi kylmänä yhtä hyvin.
- Epäkelpokeräilijä -

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Meni läskiksi koko asia. Vaihtoivat määräaikaishuollossa jarrupalat, kun en älynnyt auton viedessäni kieltää sitä.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Otitko muuten selvää paljonko green palat maksaa?
Ferodon palat kovuudesta riippuen maksaa n. 140€ alkaen.

Karmeita hintoja!
Makaroonia jo vuodesta -98

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

En ehtinyt selvittää, mutta ainakin Sporttiauto.com sivuilta löytyy.

NotkeaRotta
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02

Viesti Kirjoittaja NotkeaRotta »

onko kukaan laittanut 156seen brembon jarrusettiä? 1600ekillä näyttää irtoavan ja ei sovi alle 17" vanteiden kans. loppuis kerralla kuittailu noista rusinankokosista takajarruista :-D

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Onkos muuten noista teräspunosletkuista jotain hyötyä? Jotkut ainakin väittävät että jarrut reagoisivat nopeammin. Kannattaako niihin sijoittaa pennosiaa?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Andros kirjoitti:Onkos muuten noista teräspunosletkuista jotain hyötyä? Jotkut ainakin väittävät että jarrut reagoisivat nopeammin. Kannattaako niihin sijoittaa pennosiaa?
niinpä.. varmasti reagoivatkin nopeammin, ero mitataan kuitenkin sadasosasekunneissa :mrgreen:
noi punosletkut eivät siis juurikaan pullistu, niin ja ovathan ne nätin näköisiä jos viettää usein aikaa Alfan alla (mikäettei :-D )
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin