pakoputkiasiaa...
Valvoja: Moderators
pakoputkiasiaa...
Kesä tulossa ja nyt pitäisi gtv:hen saada vähän lisää ääntä
Löysin autodelta.co.uk nettisivulta kiinnostavan näköiset putket,
Muuten ihan OK mutta kun puhusin norjalaisen kaverin kanssa joka oli tällaiset putket tilannut niin kaveri kertoi että tilauksesta oli mennyt yli kaksi kuukautta ennen kuin putket oli norjassa, postikuluihin oli menny lähes 90€ joten kokonaishinnaksi lähes 400€.
Onko kenelläkään tietoa mistä saisi suurin piirtein samanlaiset putket suomesta eikä tarvitsisi odottaa monta kuukautta maksupäivästä...
Löysin autodelta.co.uk nettisivulta kiinnostavan näköiset putket,
Muuten ihan OK mutta kun puhusin norjalaisen kaverin kanssa joka oli tällaiset putket tilannut niin kaveri kertoi että tilauksesta oli mennyt yli kaksi kuukautta ennen kuin putket oli norjassa, postikuluihin oli menny lähes 90€ joten kokonaishinnaksi lähes 400€.
Onko kenelläkään tietoa mistä saisi suurin piirtein samanlaiset putket suomesta eikä tarvitsisi odottaa monta kuukautta maksupäivästä...
______________________________________
- Fonzarelli
- Viestit: 76
- Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24
Re: pakoputkiasiaa...
Pääsivulla tarjouksia: http://www.eurostainless.fi Tekevät sulle aivan haluamasi hormiston. Onnistunein näkemäni on superin putkisto kahdella ulostulolla ja alkuperäisen oloisilla ovaalipäädyillä.joaweste kirjoitti:Kesä tulossa ja nyt pitäisi gtv:hen saada vähän lisää ääntä
Löysin autodelta.co.uk nettisivulta kiinnostavan näköiset putket,
Muuten ihan OK mutta kun puhusin norjalaisen kaverin kanssa joka oli tällaiset putket tilannut niin kaveri kertoi että tilauksesta oli mennyt yli kaksi kuukautta ennen kuin putket oli norjassa, postikuluihin oli menny lähes 90€ joten kokonaishinnaksi lähes 400€.
Onko kenelläkään tietoa mistä saisi suurin piirtein samanlaiset putket suomesta eikä tarvitsisi odottaa monta kuukautta maksupäivästä...
Re: pakoputkiasiaa...
Kiitos tiedosta!Fonzarelli kirjoitti:Pääsivulla tarjouksia: http://www.eurostainless.fi Tekevät sulle aivan haluamasi hormiston. Onnistunein näkemäni on superin putkisto kahdella ulostulolla ja alkuperäisen oloisilla ovaalipäädyillä.joaweste kirjoitti:Kesä tulossa ja nyt pitäisi gtv:hen saada vähän lisää ääntä
Täytyy niihin ottaa yhteyttä!
______________________________________
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Suosittelen myös tuota Eurostainless:ia. Ainoa yritys, joka heti ilmoitti haluamani putken löytyvän heiltä mitättömällä viiveellä. Lähes koko putkisto kattia lukuunottamatta vaihdettu tuolla. DA:sta kysyessäni etuputken vaihtomahdollisuutta (jakaantuva osa haitareilla) olisi pelkkä osa maksanut 1000 erkkiä + työ. (ei varastossa, tilaus Italiasta).
Eurostailessilla sain tuon sekä etummaisen putkenpätkän töineen alle puoleen hintaan. Kun laittavat alle vielä rosteriputkia elinikäisellä takuulla, en osannut olla kuin tyytyväinen...
Eurostailessilla sain tuon sekä etummaisen putkenpätkän töineen alle puoleen hintaan. Kun laittavat alle vielä rosteriputkia elinikäisellä takuulla, en osannut olla kuin tyytyväinen...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tietääkö kukaan, missä putiikissa osataan laskea halkaisijat ja vastukset putkistolle?
Suunnittelen jotain moderniin taideteokseen verrattavaa sinfoonista putkihässäkkää V6-koneeni perään, esim. X-risteystä heti rosterisarjojen perään (parantaa ehkä tehoa jollain kierrosalueella). En kuitenkaan haluaisi putkistoa, joka ei sovi moottorille. Koneeni kannetkin taitavat olla portattu vähän sinne päin, joten pakokaasun syklit sun aaltorintamat eivät ehkä ole kohdillaan muutenkaan. Eli jokin paja pitäisi löytää, jossa asioihin on paneuduttu muutenkin kuin hitsaustaitoja kehittämällä.
Tarkoitukseni oli myös tehdä sensoriohjattu, yli 4 500 kierroksella toimiva ohitus takapöntölle. Se viritys oli jopa minulle niin lapsellisuuden rajoilla, että riittii kun minulle kerrottiin, ettei se tuo lisää tehoa vaikka ECUn ohjelmoi avauskohdan mukaan. En kysynyt edes miksi.
Mutta jos ajattelee pelkkää äänentuottoa, niin olisihan se hienoa, jos putki muuttuisi lähes suoraksi kunnon kaasuasennolla... Esim. kun tulisi töistä otsa rypyssä, suoristuisivat varmaan rypyt samalla kuin nilkan asento.
Suunnittelen jotain moderniin taideteokseen verrattavaa sinfoonista putkihässäkkää V6-koneeni perään, esim. X-risteystä heti rosterisarjojen perään (parantaa ehkä tehoa jollain kierrosalueella). En kuitenkaan haluaisi putkistoa, joka ei sovi moottorille. Koneeni kannetkin taitavat olla portattu vähän sinne päin, joten pakokaasun syklit sun aaltorintamat eivät ehkä ole kohdillaan muutenkaan. Eli jokin paja pitäisi löytää, jossa asioihin on paneuduttu muutenkin kuin hitsaustaitoja kehittämällä.
Tarkoitukseni oli myös tehdä sensoriohjattu, yli 4 500 kierroksella toimiva ohitus takapöntölle. Se viritys oli jopa minulle niin lapsellisuuden rajoilla, että riittii kun minulle kerrottiin, ettei se tuo lisää tehoa vaikka ECUn ohjelmoi avauskohdan mukaan. En kysynyt edes miksi.
Mutta jos ajattelee pelkkää äänentuottoa, niin olisihan se hienoa, jos putki muuttuisi lähes suoraksi kunnon kaasuasennolla... Esim. kun tulisi töistä otsa rypyssä, suoristuisivat varmaan rypyt samalla kuin nilkan asento.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Ellen nyt ihan tanskaa suolla niin tuo em. Eurostainless voi tässäkin asiassa olla ratkaisu onkelmaan...no, kysymällä ei ainakaan mitään häviä.Seiska5mma kirjoitti:Tietääkö kukaan, missä putiikissa osataan laskea halkaisijat ja vastukset putkistolle?
Nimittäin odotellessa oman putken allelaittoa, omistaja keskusteli pitkään parin heebon kanssa mahdollisuudesta asentaa Mondeoon (ilmeisesti V6)koko putkihässäkkä mahdollisiman teho-optimaaliseksi ja ulostuloilla molemmin puolin persusta. Itellä ei kaikki tekninen asiantuntemus jutustelusta auennut mutta ilmeisen asiantuntevaa oli omistajan ulosanti, osasi kertoa halkaisijamittojen eroista yms. ilmeisellä kokemuspohjalla. Kertoi vielä esimerkkinä viimevuonna asennetusta vastaavasta putkistosta uudehkoon riisikuppi 626:een...
- GangstaPapa
- Viestit: 135
- Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen. ja kutosturbossa oikeen hivelee korviajoaweste kirjoitti:Tuli sittenkin tilattu supersprintin putket,
Pelotti hiukan kun Turun pakoputkicenterin äijä väitti että suoralla putkella ilman vaimenninta auto rupee huutamaan "kuin vanha huora"
alfa 156 v6 kirjoitti:Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen. ja kutosturbossa oikeen hivelee korviajoaweste kirjoitti:Tuli sittenkin tilattu supersprintin putket,
Pelotti hiukan kun Turun pakoputkicenterin äijä väitti että suoralla putkella ilman vaimenninta auto rupee huutamaan "kuin vanha huora"
Hyvä pointti, turbohan varmaan vaimentaa ääntä aika lailla.
______________________________________
Älä välitä siitä putkicenter äijästä. Se on suoraansanottuna ihan perseestä koko mies. Sellanen elämäänsä kyllästyneen oloinen.
Kävin siellä korjauttamassa jousto-osan.
Jutteli siinä niitä näitä, mikään ei oikein ollut hyvin jutuista päätellen. Kehtas jopa sanoa että laskuttaa Renault omistajilta 3-kertaisen hinnan. Syy: On kyllästynyt korjaamaan 2-4v ikäisiä Renault autojen putkia.
On sellanen paikka johon en mene ellei ole PAKOTTAVAA syytä mennä.
Paljonkohan otti ylihintaa kun vein Alfan sinne
Uus jousto asennettuna 80€...
Kävin siellä korjauttamassa jousto-osan.
Jutteli siinä niitä näitä, mikään ei oikein ollut hyvin jutuista päätellen. Kehtas jopa sanoa että laskuttaa Renault omistajilta 3-kertaisen hinnan. Syy: On kyllästynyt korjaamaan 2-4v ikäisiä Renault autojen putkia.
On sellanen paikka johon en mene ellei ole PAKOTTAVAA syytä mennä.
Paljonkohan otti ylihintaa kun vein Alfan sinne
Uus jousto asennettuna 80€...
Makaroonia jo vuodesta -98
puuha kirjoitti:Älä välitä siitä putkicenter äijästä. Se on suoraansanottuna ihan perseestä koko mies. Sellanen elämäänsä kyllästyneen oloinen.
Kävin siellä korjauttamassa jousto-osan.
Jutteli siinä niitä näitä, mikään ei oikein ollut hyvin jutuista päätellen. Kehtas jopa sanoa että laskuttaa Renault omistajilta 3-kertaisen hinnan. Syy: On kyllästynyt korjaamaan 2-4v ikäisiä Renault autojen putkia.
On sellanen paikka johon en mene ellei ole PAKOTTAVAA syytä mennä.
Paljonkohan otti ylihintaa kun vein Alfan sinne
Uus jousto asennettuna 80€...
Kyllä se aika kusettajalta vaikuttikin!!
kolmen viikon päästä viimeistään pitäisi supersprint putki olla asennettuna joten toivottavasti ääni sitten on kohdallaan
______________________________________
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Aika rohkeesti sanottu, en suosittele. Kahdella vaimentimella ilman katteja vielä sopiva mutta että pelkät katit niin..alfa 156 v6 kirjoitti:Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen.
Mutta joo supersprintistä kuullut pelkkää hyvää. Tosin laittaisin koko putkiston uusiksi. Takapöntön vaihto on vaparitunareiden hommia.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Croma on varsin hyvä tollai liki 300hv:n viriasteella, vielä kun ulkoilmaan puskeva dumppi ja vapaavirtaussuodinRolle kirjoitti:Aika rohkeesti sanottu, en suosittele. Kahdella vaimentimella ilman katteja vielä sopiva mutta että pelkät katit niin..alfa 156 v6 kirjoitti:Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen.
Mutta joo supersprintistä kuullut pelkkää hyvää. Tosin laittaisin koko putkiston uusiksi. Takapöntön vaihto on vaparitunareiden hommia.
Kyllä koko putkisto menee uusiksi viimeistään ennen kesän loppua. Nyt täytyy kuitenkin hiukan säästellä rahaa että saa vanteet kesäksi. Kun pari viikkoa sitten tuli ostettu uusi kämppä niin elään tällä hetkellä hernekeitolla ja vedelläRolle kirjoitti:Mutta joo supersprintistä kuullut pelkkää hyvää. Tosin laittaisin koko putkiston uusiksi. Takapöntön vaihto on vaparitunareiden hommia.
______________________________________