pakoputkiasiaa...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

pakoputkiasiaa...

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Kesä tulossa ja nyt pitäisi gtv:hen saada vähän lisää ääntä :-D :-D

Löysin autodelta.co.uk nettisivulta kiinnostavan näköiset putket,

Kuva

Muuten ihan OK mutta kun puhusin norjalaisen kaverin kanssa joka oli tällaiset putket tilannut niin kaveri kertoi että tilauksesta oli mennyt yli kaksi kuukautta ennen kuin putket oli norjassa, postikuluihin oli menny lähes 90€ joten kokonaishinnaksi lähes 400€.

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi suurin piirtein samanlaiset putket suomesta eikä tarvitsisi odottaa monta kuukautta maksupäivästä...
______________________________________

Avatar
Fonzarelli
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Marras 2003, 05:24

Re: pakoputkiasiaa...

Viesti Kirjoittaja Fonzarelli »

joaweste kirjoitti:Kesä tulossa ja nyt pitäisi gtv:hen saada vähän lisää ääntä :-D :-D

Löysin autodelta.co.uk nettisivulta kiinnostavan näköiset putket,
Muuten ihan OK mutta kun puhusin norjalaisen kaverin kanssa joka oli tällaiset putket tilannut niin kaveri kertoi että tilauksesta oli mennyt yli kaksi kuukautta ennen kuin putket oli norjassa, postikuluihin oli menny lähes 90€ joten kokonaishinnaksi lähes 400€.

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi suurin piirtein samanlaiset putket suomesta eikä tarvitsisi odottaa monta kuukautta maksupäivästä...
Pääsivulla tarjouksia: http://www.eurostainless.fi Tekevät sulle aivan haluamasi hormiston. Onnistunein näkemäni on superin putkisto kahdella ulostulolla ja alkuperäisen oloisilla ovaalipäädyillä.

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Re: pakoputkiasiaa...

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Fonzarelli kirjoitti:
joaweste kirjoitti:Kesä tulossa ja nyt pitäisi gtv:hen saada vähän lisää ääntä :-D :-D
Pääsivulla tarjouksia: http://www.eurostainless.fi Tekevät sulle aivan haluamasi hormiston. Onnistunein näkemäni on superin putkisto kahdella ulostulolla ja alkuperäisen oloisilla ovaalipäädyillä.
Kiitos tiedosta!

Täytyy niihin ottaa yhteyttä!
______________________________________

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Suosittelen myös tuota Eurostainless:ia. Ainoa yritys, joka heti ilmoitti haluamani putken löytyvän heiltä mitättömällä viiveellä. Lähes koko putkisto kattia lukuunottamatta vaihdettu tuolla. DA:sta kysyessäni etuputken vaihtomahdollisuutta (jakaantuva osa haitareilla) olisi pelkkä osa maksanut 1000 erkkiä :shock: + työ. (ei varastossa, tilaus Italiasta).
Eurostailessilla sain tuon sekä etummaisen putkenpätkän töineen alle puoleen hintaan. Kun laittavat alle vielä rosteriputkia elinikäisellä takuulla, en osannut olla kuin tyytyväinen...

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Soitin eurostainless:iin ja lähetin kuvan siitä autodeltan putkesta, vastaus oli 250-300€ :-D
______________________________________

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Hyvä muistutus, ettei kaikkea saa halvemmalla ulkomailta tilaamalla. :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Tietääkö kukaan, missä putiikissa osataan laskea halkaisijat ja vastukset putkistolle?

Suunnittelen jotain moderniin taideteokseen verrattavaa sinfoonista putkihässäkkää V6-koneeni perään, esim. X-risteystä heti rosterisarjojen perään (parantaa ehkä tehoa jollain kierrosalueella). En kuitenkaan haluaisi putkistoa, joka ei sovi moottorille. Koneeni kannetkin taitavat olla portattu vähän sinne päin, joten pakokaasun syklit sun aaltorintamat eivät ehkä ole kohdillaan muutenkaan. Eli jokin paja pitäisi löytää, jossa asioihin on paneuduttu muutenkin kuin hitsaustaitoja kehittämällä.

Tarkoitukseni oli myös tehdä sensoriohjattu, yli 4 500 kierroksella toimiva ohitus takapöntölle. Se viritys oli jopa minulle niin lapsellisuuden rajoilla, että riittii kun minulle kerrottiin, ettei se tuo lisää tehoa vaikka ECUn ohjelmoi avauskohdan mukaan. En kysynyt edes miksi.

Mutta jos ajattelee pelkkää äänentuottoa, niin olisihan se hienoa, jos putki muuttuisi lähes suoraksi kunnon kaasuasennolla... Esim. kun tulisi töistä otsa rypyssä, suoristuisivat varmaan rypyt samalla kuin nilkan asento.

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Seiska5mma kirjoitti:Tietääkö kukaan, missä putiikissa osataan laskea halkaisijat ja vastukset putkistolle?
Ellen nyt ihan tanskaa suolla niin tuo em. Eurostainless voi tässäkin asiassa olla ratkaisu onkelmaan...no, kysymällä ei ainakaan mitään häviä.

Nimittäin odotellessa oman putken allelaittoa, omistaja keskusteli pitkään parin heebon kanssa mahdollisuudesta asentaa Mondeoon (ilmeisesti V6)koko putkihässäkkä mahdollisiman teho-optimaaliseksi ja ulostuloilla molemmin puolin persusta. Itellä ei kaikki tekninen asiantuntemus jutustelusta auennut mutta ilmeisen asiantuntevaa oli omistajan ulosanti, osasi kertoa halkaisijamittojen eroista yms. ilmeisellä kokemuspohjalla. Kertoi vielä esimerkkinä viimevuonna asennetusta vastaavasta putkistosta uudehkoon riisikuppi 626:een...

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

"Mutta jos ajattelee pelkkää äänentuottoa, niin olisihan se hienoa, jos putki muuttuisi lähes suoraksi kunnon kaasuasennolla... Esim. kun tulisi töistä otsa rypyssä, suoristuisivat varmaan rypyt samalla kuin nilkan asento."
:mrgreen: asiaa..
- Alfaholic -

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Putkisto-suosituksia:
1600cc - 2"
2000cc-2400cc - 1*2.25"
2800cc-3200cc - 1*2.5"

Kuulostaa ehkä pieniltä, mutta nämä on ajateltu tehon eikä äänen kannalta.
Autot

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Tuli sittenkin tilattu supersprintin putket,

Kuva

Pelotti hiukan kun Turun pakoputkicenterin äijä väitti että suoralla putkella ilman vaimenninta auto rupee huutamaan "kuin vanha huora" :shock:
______________________________________

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

joaweste kirjoitti:Tuli sittenkin tilattu supersprintin putket,

Kuva

Pelotti hiukan kun Turun pakoputkicenterin äijä väitti että suoralla putkella ilman vaimenninta auto rupee huutamaan "kuin vanha huora" :shock:
Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen. ja kutosturbossa oikeen hivelee korvia :P

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

alfa 156 v6 kirjoitti:
joaweste kirjoitti:Tuli sittenkin tilattu supersprintin putket,

Pelotti hiukan kun Turun pakoputkicenterin äijä väitti että suoralla putkella ilman vaimenninta auto rupee huutamaan "kuin vanha huora" :shock:
Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen. ja kutosturbossa oikeen hivelee korvia :P

Hyvä pointti, turbohan varmaan vaimentaa ääntä aika lailla.
______________________________________

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Älä välitä siitä putkicenter äijästä. Se on suoraansanottuna ihan perseestä koko mies. Sellanen elämäänsä kyllästyneen oloinen.
Kävin siellä korjauttamassa jousto-osan.
Jutteli siinä niitä näitä, mikään ei oikein ollut hyvin jutuista päätellen. Kehtas jopa sanoa että laskuttaa Renault omistajilta 3-kertaisen hinnan. Syy: On kyllästynyt korjaamaan 2-4v ikäisiä Renault autojen putkia.

On sellanen paikka johon en mene ellei ole PAKOTTAVAA syytä mennä.
Paljonkohan otti ylihintaa kun vein Alfan sinne :shock: :shock:
Uus jousto asennettuna 80€...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

puuha kirjoitti:Älä välitä siitä putkicenter äijästä. Se on suoraansanottuna ihan perseestä koko mies. Sellanen elämäänsä kyllästyneen oloinen.
Kävin siellä korjauttamassa jousto-osan.
Jutteli siinä niitä näitä, mikään ei oikein ollut hyvin jutuista päätellen. Kehtas jopa sanoa että laskuttaa Renault omistajilta 3-kertaisen hinnan. Syy: On kyllästynyt korjaamaan 2-4v ikäisiä Renault autojen putkia.

On sellanen paikka johon en mene ellei ole PAKOTTAVAA syytä mennä.
Paljonkohan otti ylihintaa kun vein Alfan sinne :shock: :shock:
Uus jousto asennettuna 80€...

Kyllä se aika kusettajalta vaikuttikin!!
kolmen viikon päästä viimeistään pitäisi supersprint putki olla asennettuna joten toivottavasti ääni sitten on kohdallaan :-D
______________________________________

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfa 156 v6 kirjoitti:Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen.
Aika rohkeesti sanottu, en suosittele. Kahdella vaimentimella ilman katteja vielä sopiva mutta että pelkät katit niin.. :shock:

Mutta joo supersprintistä kuullut pelkkää hyvää. Tosin laittaisin koko putkiston uusiksi. Takapöntön vaihto on vaparitunareiden hommia.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Ei turboautossa oo pahat äänet ilman vaimentajia kunhan malttaa jättää katalyytin paikalleen.
Aika rohkeesti sanottu, en suosittele. Kahdella vaimentimella ilman katteja vielä sopiva mutta että pelkät katit niin.. :shock:

Mutta joo supersprintistä kuullut pelkkää hyvää. Tosin laittaisin koko putkiston uusiksi. Takapöntön vaihto on vaparitunareiden hommia.
Croma on varsin hyvä tollai liki 300hv:n viriasteella, vielä kun ulkoilmaan puskeva dumppi ja vapaavirtaussuodin :twisted:

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja joaweste »

Rolle kirjoitti:Mutta joo supersprintistä kuullut pelkkää hyvää. Tosin laittaisin koko putkiston uusiksi. Takapöntön vaihto on vaparitunareiden hommia.
Kyllä koko putkisto menee uusiksi viimeistään ennen kesän loppua. Nyt täytyy kuitenkin hiukan säästellä rahaa että saa vanteet kesäksi. Kun pari viikkoa sitten tuli ostettu uusi kämppä niin elään tällä hetkellä hernekeitolla ja vedellä :wink:
______________________________________

Vastaa Viestiin