Kaukosäätöisestä keskuslukituksesta
Valvoja: Moderators
Kaukosäätöisestä keskuslukituksesta
Moi!
Tulipa tossa tommonen Alfa 156 ostettua ja alko ihmetyttämään että, onko tosiaan toi kaukosäätöinen keskuslukitus niin kenho että, täytyy olla melkeen ovessa kiinne ennen kuin aukaisee ovet...?
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onkohan tossa patterit lopussa vai onko toi tosiaan noin kehno?
Tulipa tossa tommonen Alfa 156 ostettua ja alko ihmetyttämään että, onko tosiaan toi kaukosäätöinen keskuslukitus niin kenho että, täytyy olla melkeen ovessa kiinne ennen kuin aukaisee ovet...?
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onkohan tossa patterit lopussa vai onko toi tosiaan noin kehno?
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Mulla on Cobran hälytin/kauko-ohjaus noihin oviin ja siinä tuntuu olevan taipumusta et tuo synkka ryömii avaimen ja vastaanottimen kesken. Synkkaamalla uudelleen keskuslukko reagoi normaalisti useamman metrin päästä. Vika vaikuttaa ihan siltä et patteri olis finaalissa, mut näin ei ole. Siis mulla.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Itsellä toimii kans miten sattuu. Välillä ei ollenkaan välillä noin viiden metrin päästä. Patteri uusi, ja kaukosäätimessä vilkkuu aina se valo joten ilmeisesti häikkä on anturissa?
Jos saa kysyä niin osaako joku sanoa missä kuusenepassa tuo anturi sijaitsee, onko se se joka sojoittaa keskellä ratin alta lähtevää suojamuovia?
Jos saa kysyä niin osaako joku sanoa missä kuusenepassa tuo anturi sijaitsee, onko se se joka sojoittaa keskellä ratin alta lähtevää suojamuovia?
Jos avaimen merkkivalo vilkkuu, niin paristo on tyhjä... tai pariston kontakti on huono. Emännän Superissa tuli mukana 2 kaukoavainta. Toinen oli kylmänä ja sitä oli selvästi yritetty korjata. Sain sen toimimaan pariston kontaktit putsaamalla ja paristolukon oikealla lukitsemisella (hankala ja usein hajotettu)
Juu toi valohan palaa kun, tosiaan painaa nappulaa ja koittaa avata oven. Uuden patterinkin vaihdoin mutta ei vaan ongelma ratkee...
Semmosen huomasin että, sitä valoa mikä palaa niin koittaa suunnata pikkasen autoon päin niin alko "pikkasen" paremmin toimimaan.
Semmonen kanssa että, auton sivuilla se toimii huomattavasti paremmin mut edessä ja takana ei toimi laisinkaan...
Sori jos on pikkasen epäselvästi asian ilmaissut
Semmosen huomasin että, sitä valoa mikä palaa niin koittaa suunnata pikkasen autoon päin niin alko "pikkasen" paremmin toimimaan.
Semmonen kanssa että, auton sivuilla se toimii huomattavasti paremmin mut edessä ja takana ei toimi laisinkaan...
Sori jos on pikkasen epäselvästi asian ilmaissut
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Kaukosäätö ongelmaa löytyy itteltäkin,elikkä keskuslukitus kyllä toimii mutta ei kaukosäätimellä.Avaimella toimii normaalisti.Olen yrittänyt etsiä tota vastaanotinta,missähän mahtaa sijaita 156 -98:ssa?
Sulakkeet olen olevinaan tarkistanut,liittimiä rassannut ym...
Onko kellään vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa,niin ja patterit on vaihdettu sekä kokeiltu toista säädintä.
Sulakkeet olen olevinaan tarkistanut,liittimiä rassannut ym...
Onko kellään vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa,niin ja patterit on vaihdettu sekä kokeiltu toista säädintä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Niin siis vastaanotin on hattuhyllyn alla suunnilleen keskellä palkissa kiinni (käsiksi pääsee alakautta) ja keskuslukituksen ohjausboksi on hansikaslokeron takana ... kannattaa koittaa puhdistaa ainakin ne liittimet ekaksiv-m.t kirjoitti:Kaukosäätö ongelmaa löytyy itteltäkin,elikkä keskuslukitus kyllä toimii mutta ei kaukosäätimellä.Avaimella toimii normaalisti.Olen yrittänyt etsiä tota vastaanotinta,missähän mahtaa sijaita 156 -98:ssa?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
No niin,keskuslukituksen keskusboxi löytyi hanskalokeron takaa.Mutta vastaanotinta ei kyllä löytyny hattuhyllyn alta tai sitten se on todella hyvin piilossa,löytyi ainoastaan jarruvalo sekä tavaratilan valo.Muuta ei kyllä osu silmään?Missä muualla vastaanotin voisi sijaita?Esim mikä löytyy kojetaulusta lämpösäätimien alta(Pyöreä rivoitttu reikä.)
Niin ja auto on 156 2.0 -98.Onkohan näissä malleissa eroja lisävarusteiden sijoittelussa?
Niin ja auto on 156 2.0 -98.Onkohan näissä malleissa eroja lisävarusteiden sijoittelussa?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
no tuota paikkaa en kyllä pysty varmistamaan kun omassani ei ko. vastaanotinta aikoinaan ollut ... mutta korjaus CD:n mukaan sen pitäisi olla sielläv-m.t kirjoitti:No niin,keskuslukituksen keskusboxi löytyi hanskalokeron takaa.Mutta vastaanotinta ei kyllä löytyny hattuhyllyn alta tai sitten se on todella hyvin piilossa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Jatketaanpa vanhaan ketjuun:
Missähän vika kun toinen keskuslukituksen kaukosäädin temppuili tänään. Ovia avattaessa kauko-ohjaimesta mitään ei tapahtunut mistään napista eikä myöskään kauko-ohjaimen punainen merkkivalo vilkahtanut.
Ovet avasin perinteisellä avaimella (tosin häläri alkoi vinkumaan) ja pääsin siten liikenteeseen. Kun olin laittanut auton uudestaan parkkiin niin sen jälkeen kauko-ohjain toimi normaalisti ja myös valo vilkahti. Hetken kuluttua ovia avatessa kuitenkin sama juttu eli mikään nappi ei toiminut.
Toinen kauko-ohjain tuntuu toimivan ihan normaalisti.
Onko toisesta ohjaimesta vain patteri loppu vai mikähän voisi olla temppuilun syy?
Missähän vika kun toinen keskuslukituksen kaukosäädin temppuili tänään. Ovia avattaessa kauko-ohjaimesta mitään ei tapahtunut mistään napista eikä myöskään kauko-ohjaimen punainen merkkivalo vilkahtanut.
Ovet avasin perinteisellä avaimella (tosin häläri alkoi vinkumaan) ja pääsin siten liikenteeseen. Kun olin laittanut auton uudestaan parkkiin niin sen jälkeen kauko-ohjain toimi normaalisti ja myös valo vilkahti. Hetken kuluttua ovia avatessa kuitenkin sama juttu eli mikään nappi ei toiminut.
Toinen kauko-ohjain tuntuu toimivan ihan normaalisti.
Onko toisesta ohjaimesta vain patteri loppu vai mikähän voisi olla temppuilun syy?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Jochanan:
Vilahtaako sinulla kuitenkin se punainen merkkivalo huonosti toimivassa kauko-ohjaimessa?
Vilahtaako sinulla kuitenkin se punainen merkkivalo huonosti toimivassa kauko-ohjaimessa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Nyt rupesi toisenkin avaimen kaukosäätö temppuilemaan. Auto oli 11 päivää parkissa lentoasemalla ja palatessa keskuslukitus ei auennut avaimesta eikä avaimen merkkivalo vilkahtanutkaan.
Mikähän noita kaukosäätöjä vaivaa? Voiko toisen Alfan avaimet jotenkin sekoittaa avainta kun lomamatkalla vuokra-autonakin oli Alfa ja oman GTA:n avaimet oli myös mukana.
Mikähän noita kaukosäätöjä vaivaa? Voiko toisen Alfan avaimet jotenkin sekoittaa avainta kun lomamatkalla vuokra-autonakin oli Alfa ja oman GTA:n avaimet oli myös mukana.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Olisiko kenelläkään mitään lisävinkkiä siihen, mitä noille huonosti toimiville avainten kaukosäätöjutuille voisi yrittää tehdä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa on ollut ajoittaista keskuslukituksen temppuilua eli ei lukitse tai avaa kuin pitemmän temppuilun jälkeen. Joskus avaa takaluukun vaikka painaa ovinäppäintä. Patterit molemmissa avaimissa vaihdettu.
Nyt minulle on tullut sellainen kuva, että takaluukun avaaminen mekaamisesti sisävivusta saa lukituksen jollain lailla sekaisin.
Eli vaikuttaisi siltä, että avaamalla takaluukku vain avaimen napista kaikki toimii niin kuin pitää. Avaaminen onnistuu myös avain virtalukossa, mutta tällöin pitää moottorin olla sammuksissa.
Nyt minulle on tullut sellainen kuva, että takaluukun avaaminen mekaamisesti sisävivusta saa lukituksen jollain lailla sekaisin.
Eli vaikuttaisi siltä, että avaamalla takaluukku vain avaimen napista kaikki toimii niin kuin pitää. Avaaminen onnistuu myös avain virtalukossa, mutta tällöin pitää moottorin olla sammuksissa.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Täytyy tarkkailla vaikuttaako tuo takaluukun availu jotain asiaan. Pitänee ensin koittaa vaihtaa nuo patterit kaukosäätimiin. Oliko jossain muuten kätevästi löytyvillä ohjetta paristonvaihtoon?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tänk juu Rolle. Avain näyttää samanlaiselta. Ehdin jo tuon ohjeen löytääkin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mulla oli kytkin myös irti levystä ja kaveri kolvasi sen paikalleen. Nyt on lopputulema se että nappia painaessa ledi avaimessa vilkkuu mutta mitään ei tapahdu auton päässä. Sama ilmiö sekä keskuslukko että takakontin aukaisunappuloilla. Mitäs vielä voisi asialle tehdä ? Avain ollut poissa käytössä puoli vuotta ennen kytkimen juottamista, olisko sillä jotain tekemistä asian kanssa ? Ai niin, patteri on vaihdettu puoli vuotta sitten, eli se pitäisi olla kunnossa.
Vaihdoin kesällä gtv:n avaimiin patteria ja avatessa irtosi semmonen ledin näköinen kapistus siitä piirilevystä. Toimiikohan tuo vielä ihan normaalisti, jos kolvailen sen takasin siihen? Patterit ollu tyhjinä varmaan vuoden. Noh onneks vielä pari avainta jäljellä
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tässä threadissa oli puhetta avaimen korjaamisesta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... en+aukaisu
Mun avain on korjaamisen jälkeen pelannut moitteetta, onnistuu kyllä siis itsekin jos on edes jonkinlaista hienomekaanista näppäryyttä.
Jos avain pätkii mutta napit ovat normaalin tuntuiset kannattaa tsekata patterin kontaktipinnat. MIkrokytkimen hajoamisen tunnistaa selvimmin painikkeiden muuttumisesta oudoiksi (jäävät pohjaan, palautuvat hitaasti jne.)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... en+aukaisu
Mun avain on korjaamisen jälkeen pelannut moitteetta, onnistuu kyllä siis itsekin jos on edes jonkinlaista hienomekaanista näppäryyttä.
Jos avain pätkii mutta napit ovat normaalin tuntuiset kannattaa tsekata patterin kontaktipinnat. MIkrokytkimen hajoamisen tunnistaa selvimmin painikkeiden muuttumisesta oudoiksi (jäävät pohjaan, palautuvat hitaasti jne.)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tämä oli omassa avaimessa ongelmana.skylark kirjoitti:MIkrokytkimen hajoamisen tunnistaa selvimmin painikkeiden muuttumisesta oudoiksi (jäävät pohjaan, palautuvat hitaasti jne.)
Hämeenlinnan Delta: Ei voi korjata. Pitää tilata uusi.
Minä: Eikä varmaan ole kallis?
Hämeenlinnan Delta: Katsotaanpas...naputtelua...Ducaton avain näyttäisi olevan 250€, joten Alfaan on varmaan lähemmäs 300€ ja siihen ohjelmointi päälle, joka on 40€. Että laitetaankos tilaukseen?
Minä: Mietitään...
Lopulta kiikutin mokkulan läheiselle telkkarikorjaajalle. Äsken hain ja toimii. Maksoi 20€.
Tuli hankittua -98 156 perheeseen. Mukana tuli kahdet perusavaimet (punaiset) ja kaksi hälyttimen "nollausmokkulaa" tai mitä lienee avaimen periä, joilla saa kait hälyn pois päältä tai jotain sinne päin. Auton sisällä on tilatunnistin ja hälkkärin ledi (pimeänä). Kaukosäätimiä ei löytynyt eikä tiennyt kauppiatarkaan niistä mitään. Ikkunassa lukee Cobra ja paperit löytyy hanskalokerosta. Kaikestä päätellen hälyttimen kapulat ovatten hajonneet/hukkuneet ja hälkkäri on kytketty kokonaan pois.
Ja sitten asiaan; onko kokemusta paljonko tollaset Cobran kapulat mahtais maksaa? Saisi sekä hälyttimen toimimaan (vaikka kuka sitä nyt 10-vuotiasta pöllimään...) ja samalla keskuslukon kaukosäädönkinkö häh? Vai onko tollasesta toosasta enemmän haitaa kuin hyötyä? Täh+
Ja sitten asiaan; onko kokemusta paljonko tollaset Cobran kapulat mahtais maksaa? Saisi sekä hälyttimen toimimaan (vaikka kuka sitä nyt 10-vuotiasta pöllimään...) ja samalla keskuslukon kaukosäädönkinkö häh? Vai onko tollasesta toosasta enemmän haitaa kuin hyötyä? Täh+
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Nostetaas topikkia kun sattui olemaan sopivin omiin tarpeisiin.
Tarkoitus ois asentaa tuohon karvalakkimallin viiskutoseen kauko-ohjaus olemassaolevalle keskuslukitukselle.
Autohan on farkku, joten hattuhyllyn alta ei löydy mitään keskusyksikköä:) Boksi lieneekin hanskalokeron yläpuolella, ainakin ePERin mukaan.
Onko kukaan ruuvaillut tuollaisia jälkiasenteisia sarjoja autoonsa?
Niitähän tarjoaa suhteellisen halvalla mm. www.rime.fi www.katuauto.fi jne.
En millään viittis viedä tuon vuoksi autoa pajalle, vaan askartelisin mielellään sarjan itse paikalleen.
Pakettien mukana tulee yleisohjeet asennukseen, joissa neuvotaan mihin johtoihin (esim. virta aukaisu-sulku, maa) pitäisi kytkeä, mutta autokohtaisia johtojen värejä ei tietysti ole.
Samalla pitää varmaan ottaa vanha yksikkö pois jne.
Hieman askarruttaa, että tekeekö noilla mitään ja että viittiikö alkaa turaamaan ettei mene loputkin vehkeet sököksi.
Tarkoitus ois asentaa tuohon karvalakkimallin viiskutoseen kauko-ohjaus olemassaolevalle keskuslukitukselle.
Autohan on farkku, joten hattuhyllyn alta ei löydy mitään keskusyksikköä:) Boksi lieneekin hanskalokeron yläpuolella, ainakin ePERin mukaan.
Onko kukaan ruuvaillut tuollaisia jälkiasenteisia sarjoja autoonsa?
Niitähän tarjoaa suhteellisen halvalla mm. www.rime.fi www.katuauto.fi jne.
En millään viittis viedä tuon vuoksi autoa pajalle, vaan askartelisin mielellään sarjan itse paikalleen.
Pakettien mukana tulee yleisohjeet asennukseen, joissa neuvotaan mihin johtoihin (esim. virta aukaisu-sulku, maa) pitäisi kytkeä, mutta autokohtaisia johtojen värejä ei tietysti ole.
Samalla pitää varmaan ottaa vanha yksikkö pois jne.
Hieman askarruttaa, että tekeekö noilla mitään ja että viittiikö alkaa turaamaan ettei mene loputkin vehkeet sököksi.
http://www.metasystem.it/index.php/msy_ ... /full/3572
Tuollainen kävi suoraan (1999 mallisen 156:n) johtosarjaan, mitään ei tarvinnut rikkoa. Keskuslukituksen liitin irti (releestä/keskusyksiköstä?), liitin Metan johtonippuun ja Metan toinen johtonippu sitten Auton keskuslukitukseen (Releeseen/keskusyksikköön?)
Asentaessa meni n. 3kk, josta n. 2159.5h kului paketin kuljettamiseen hanskalokerossa
Tuollainen kävi suoraan (1999 mallisen 156:n) johtosarjaan, mitään ei tarvinnut rikkoa. Keskuslukituksen liitin irti (releestä/keskusyksiköstä?), liitin Metan johtonippuun ja Metan toinen johtonippu sitten Auton keskuslukitukseen (Releeseen/keskusyksikköön?)
Asentaessa meni n. 3kk, josta n. 2159.5h kului paketin kuljettamiseen hanskalokerossa
VMP
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Tämä mötikkä ohjaa siis suoraan keskuslukituksen relettä? Pari johtoa ilmeisesti vain kytkettävänä. Juuri tällaista olen haeskellut pitkään. Saako näitä tilattua tuolta jotenkin, vai mistä ostit?mattijus kirjoitti:http://www.metasystem.it/index.php/msy_ ... /full/3572
Tuollainen kävi suoraan (1999 mallisen 156:n) johtosarjaan, mitään ei tarvinnut rikkoa. Keskuslukituksen liitin irti (releestä/keskusyksiköstä?), liitin Metan johtonippuun ja Metan toinen johtonippu sitten Auton keskuslukitukseen (Releeseen/keskusyksikköön?)
Asentaessa meni n. 3kk, josta n. 2159.5h kului paketin kuljettamiseen hanskalokerossa
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Paulille vinkiksi jos on jo vaihtanut patterit ja edelleen ongelmaa. Josko tästä vinkistä apua.... Aiemmin kävi että kumpikaan avain ei avannut tai sulkenut kaukosäädöllä autoa. Sain ohjeen että tilanne kuulemma se että nämä järjestelmät voivat mennä tilttiin kuten pc. Ja systeemin saa taas toimimaan ottamalla avaimesta patterin pois, painamalla sen jälkeen avaimen avauspainiketta n 10 sekkaa, sitten laittaa patteri takaisin. ja kun painaa pari kolme kertaa avauspainiketta niin vain löytää jälleen auton. Ja toimi juuri näin !
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Pitääpi itsekin osallistua keskusteluun.
Tietääkö kukaan Alfatecin hälyistä? Koskaan en ole k.o merkistä kuullut ja sivuja ei kyseisellä firmalla (enää) ole. Ongelma on siis tosiaan kapulalla ohjattava hälytin/keskuslukitus, minkä pitäisi teoriassa toimia, mutta (:))...
Kapulan toista nappia (ilmeisesti hälyt päälle/pois/lukot auki/kiinni) painettaessa efekti on: ei mitään. Paniikkinappi (pienempi, lähes käyttämätön) kyllä ainakin toisinaan herättää hälyt, joita ei meinaa sitten pois saada. En ole ihan varma, onko itse häly sammutettu sulakeboksista vai ei, ledi tykkää vilkkuilla aina toisinaan jotain sähköpiikki-virheilmoitustaan, ei muuta. Kapuloitakin on vain 1 kappale ja siitäkin tuo kulunut nappi lähes entinen, maksaako vaivaa etsiä/hommata pari uutta ja saako sitä ylipäänsä kuntoon? Talvella vaan olisi Niin Ihanaa, kun sais lukot auki ilman lukkopesän murjomista...
Autohan on '99 156 tessu.
Tietääkö kukaan Alfatecin hälyistä? Koskaan en ole k.o merkistä kuullut ja sivuja ei kyseisellä firmalla (enää) ole. Ongelma on siis tosiaan kapulalla ohjattava hälytin/keskuslukitus, minkä pitäisi teoriassa toimia, mutta (:))...
Kapulan toista nappia (ilmeisesti hälyt päälle/pois/lukot auki/kiinni) painettaessa efekti on: ei mitään. Paniikkinappi (pienempi, lähes käyttämätön) kyllä ainakin toisinaan herättää hälyt, joita ei meinaa sitten pois saada. En ole ihan varma, onko itse häly sammutettu sulakeboksista vai ei, ledi tykkää vilkkuilla aina toisinaan jotain sähköpiikki-virheilmoitustaan, ei muuta. Kapuloitakin on vain 1 kappale ja siitäkin tuo kulunut nappi lähes entinen, maksaako vaivaa etsiä/hommata pari uutta ja saako sitä ylipäänsä kuntoon? Talvella vaan olisi Niin Ihanaa, kun sais lukot auki ilman lukkopesän murjomista...
Autohan on '99 156 tessu.