Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Lykkäsin makaronilaatikon katsastuksen viime hetkeen kun rupes kolisemaan niin p*rkeleesti ja ei vain saanut aikaiseksi nostaa autoa ylös. No jousilautasen peltiä vähän uusittiin paikallisessa (29€), niin kirkkaastihan tuo meni läpi kun eilen kävin.

Haluaisko joku ostaa juuri katsastetun Stilon? :lol:

MDMKIV
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Loka 2006, 11:02

Viesti Kirjoittaja MDMKIV »

Taas vuosi ajoaikaa nyt jopa ensinäytöllä !
Päästölappu oli tosin haettuna etukäteen .
HC oli hieman ylhäällä ekassa päästölapussa joten
"ohjeiden" mukaan yritin lämmittää kattia etukäteen, mistä ei ollut(-kaan) nyt apua .
Mittaaja sanoi että annetaan olla tossa pihalla niin hän ottaa arvot kun kone on jäähtynyt ja naps ! täysin arvojen sisällä ... mystistä ...

mutta taas on "leima" paperissa !

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ja taas ekalla läpi.

Mielenkiintoista että viimevuotiseen verrattuna kaikki päästöarvot oli alhaisempia ja jarrut (käsijarru mukaanlukien) toimivat paremmin ja keskenääntasaisemmin. En muista että autolle olisi tehty muuta kuin öljynvaihto ja kampiakselin tunnistimen vaihto.

Ps. Niin ja viimevuonna sain korjauskehoituksen etusivuvilkusta joka ei toimi. Kuitenkin se mielestäni vilkkuu ihan samaan tahtiin muiden kanssa yhäkin eikä sille mitään ole tehty. Ihme puusilmä :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

tänään kävin katsastuksessa ja läpi meni. Ainoa murhe oli takaiskari joka vuotaa :(

vuoden vanha iskari, nyt alkaa vääntö että mistä saa uuden takuuseen.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Thema katsastuksesta läpi kehujen kera :shock: :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Haluaako joku vielä yrittää selittää näitä päästöarvojen muutoksia minulle?

2007:CO 0,26/0,23 maksimi 0,5%/0,3%
2008:CO 0,13/0,04

2007: HC 93/96 maks.100/100
2008: HC 69/28

2007: CO2 14/14,8
2008: CO2 13,6/14,7

2007: O2 1,31/0,76 maks.5%
2008: O2 2,1/0,72

2007: lambda arvo 1,01
2008: lambda arvo 1,03

Autolle ei siis ole tehty muuta kuin kampiakselin tunnistin vaihdettu. Itse en juuri muuta noista ymmärrä kuin että rajojen alle on päästävä :roll:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Saattaa pakoputkessa olla vuotoa, itsellä spiderissä lambda oli kanssa 1.03 viimeksi ja nyt oli uusi takapönttö niin lamdba oli 1.00 ja O2 on jäännöshappi eli viittaa pakoputkivuotoon, mutta jos siellä on kaikki kunnossa voi olla imuvuotoakin. Näin äkkiältään, paremmin tietävät kertokoot lisää.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eli O2 pitäisi olla nolla, silloin ei ole vuotoa missään.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itseasiassa pieni epäilys olis että vuotaa, mutta vasta lambdan jälkeen keskiliitoksesta. Voiko silti vaikuttaa?? Muutenhan nuo on paremmat, mikä on hieman outoa ja sitä lähinnä ihmettelen.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kyllä, minulla oli spiderissä takimmaisessa vaimentimessa pieni reikä ja siitä johtui lambda arvon nousu, tai ainakin korjaantui vaihtamalla vaimennin. Oli jo aikaisemmin hitsailtu mutkasta, joten päätin uusia.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

OK. Olin siinä luulossa ettei vaikuta, mutta korjaukseen tuo on jokatapauksessa menossa.

Kiitos.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Giulia sai terveen paperit katsastuksesta 8) Mukavaa, kun vielä katsastusmieskin sattui olemaan harrasteauto henkinen. Siinä sitten ihailtiin Nordia, Webereitä ynnä muuta.
Giulia Super -69

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Uudempi gtv sai tänään leiman, parin päivän talkoilla. Joulukuun 8. päivä seuraavan kerran.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Bstoned
Viestit: 224
Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
Car(s): Jaguar XF 3.0D V6

ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Bstoned »

Rieska meni jo elokuussa läpi, että vähän myöhässä tämä. Ei mainintoja otteessa, mutta kirkkain silmin luvattu että "hitsaukseen menossa ja jarruosat on jo tilattu. Missä muka väljää? Ai se, joo, korjaan. On se ennenki katsastettu noi kalvot sivulaseissa."

Joskus hyötyä että konttori on seinän takana 8)
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

75 meni läpi ilman huomautuksia. :-D

Ensi vuodelle pitää tehdä kynnykset ja reaktiotankojen poterot, vielä ei mennyt työkalu läpi mutta tuleva talvi ja suolavelli tuskin noita paikkoja ainakaan paremmaksi tekee.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

kyllä ois kirveellä töitä noissa tolkuttomissa katsastus hinnoissa.määräaikaiskatsatus 49e,obd-mittaus 16e,päästömittaus 22e ja sitten alustanmuutoskatsatus 90e.että ei prkl noita.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

mayhem kirjoitti:alustanmuutoskatsatus 90e.
Nyt on kyllä apinaa koijattu :wink:

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

no ei menny! Kuulemma jäi siitä kiinni, kun oli kuskin turvavyössä melkein milli kertaa milli alueella nirhaumaa. Se on kyllä noteerattu, mutta laiskuutta jäänyt vaihtamatta. Myös lisähuomautusta tuli kun pohja otti kiinni lattiasta 60mm nousevaan montun reunukseen(laillinen maavara 80mm), mutta ei tästä tullu hylkäystä. Myös plussalta tuleva akun johto oli avonainen ja irtonainen lähellä runkoa, olisi edes siitä antanut hylsyn niin olisi parempi mieli. Räkä.

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

siis miten niin koijjattu?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Voi ei, käsijarrussa liian heikko teho oikealla puolella. Samalla nyt sitten uusii kaikki levyt ja palat. Tällaisen konkurssin partaalla aina miettii pitäisikö ottaa 20 tuhatta lainaa ja ostaa uusi Corolla. Ne ei sentään hajoile kuten 9 vuotta vanha yli 200tkm ajettu Alfa.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Wile E. Coyote kirjoitti:Haluaako joku vielä yrittää selittää näitä päästöarvojen muutoksia minulle?
Eri päivä, eri mielentila autolla ;) Hyvät arvothan noi on.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo levyjarrusatula johon on yhdistetty käsijarru ei taida toimia oikein hyvin kenelläkään valmistajalla. Nyt on onneksi pihassa 3 Alfaa joissa 2 on takana levyn yhteydessä käsijarru erillisellä rummulla. Noissa ei ole ollut murheita. Ehkä 164:nen oli noiden takajarrujen kanssa kaikkein tarkin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ehkä tuon minun 164:sen takajarruissa on jotain vikaa, kun nuo toimivat ilman murheita.
Penkissäkin oli jarruteho hyvä ja tasainen.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin sitä käsijarrua kannattaa käyttää säännöllisesti, muuten se jossain vaiheessa jumittaa.

Käyttöpösössä on käsijarrulle erillinen rumpu mutta ei senkään teho vakuuta. Ehkä siitä on kengät päässeet lasittumaan, vaijerit nimittäin jumittivat kun auton ostin.
Rolle kirjoitti:Tällaisen konkurssin partaalla aina miettii pitäisikö ottaa 20 tuhatta lainaa ja ostaa uusi Corolla.
Lucky bastard :twisted: Omaa "corollaa" on korjattu ja korjautettu kyllä ihan riittävästi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Käyttöpösössä on käsijarrulle erillinen rumpu mutta ei senkään teho vakuuta.
Ne rummun ja kengän kitkapinnat ei ajossa putsaannu mitenkään, pinnat ruosteessa ja kengät jumissa/lasittuneet.

200-300 m ennen kotopihaa käsijarru sillon tällön hivenen päälle kävelyvauhdissa auttaa siihen, isommissa nopeuksissa jos vetää niin kengät saattaa heittää kuperkeikkaa.. :wink:

Koskee kaikkia joissa on erilliset käsijarrukengät, Volvojen kengät on kaikkein herkimmät vaurioituun jos isossa vauhdissa vetää käkkärin päälle.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuon Pösilön kengät näyttävät jostain Suzuki PV:stä lainatuilta ja tuntumakin on vähän sellainen ettei kovin kummoisessa vauhdissa kehtaa nyppiä, saattaa muuten löytyä silppua rummun sisältä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

GTV 3.0 meni läpi, tosin sain ensin jälkitarkastuslapun ABS valosta, vika kuitenkin poistui jo katsastuskonttorin pihassa ja sain tingattua jälkitarkastuksen samaan hintaan.

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Katsastuksesta läpi

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Vaikkakin topic koskee varsinaisesti katsastus-"iloja" niin, poikkean silti
aiheesta sen verran että kysyisin seuraavaa;

Omassa 164:ssa on joka katsastukseen ja välilläkin jouduttu n.s. "ke-
ventämään" käsijarrujen toimintaa kun, ne aina muuttuvat puolelta jos
toiselta toimimattomiksi. Toisin sanoen, käsijarrumekanismin jousitettu
tappi jumittuu lian ja voiteluaineen puutteeseen jarrusatulan kyljessä.
Hommahan korjaantuu sillä että, tappia paikallaanpitävä pultti kierretään
auki ja tappia nostetaan sen verran että ruosteenestoainetta saadaan
ujutettua tapin koloon. Tehdessämme luottoasentajan kanssa tätä ope-
raatiota asentaja ei uskaltanut poistaa koko tappia koska emme tienn-
neet mitä "morkooleja" sieltä löytyy. Voi olla jopa ettei koko hoitoa saa
enää kunnolla paikalleen jos mekanismia yrittää purkaa sen kunnolla voi-
dellakseen.
Kysymys kuulukin; Onko jollain viitseliäisyyttä muistella ko.paikan sisäl-
lystä tai vielä paremmin olisiko kuvaa kohdasta?
Vielä tyhmä kysymys insinööriltä; voisiko ajatella jotain rasvanippaa ko.
paikan kylkeen?
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Katsastuksesta läpi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

TEMUZIN kirjoitti:Onko jollain viitseliäisyyttä muistella ko.paikan sisäl-
lystä tai vielä paremmin olisiko kuvaa kohdasta?
Olisiko tästä "räjäytyskuvasta" hyötyä?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Vielä tyhmä kysymys insinööriltä; voisiko ajatella jotain rasvanippaa ko.
paikan kylkeen?
Voi hyvinkin, mulla oli monta vuotta, tahtoi se vaan silti ryytyä ja tarvi WD40/CRC litkua avuksi...joku vedenkestävä vaseliini varmaan paras ko tarkotukseen.

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Katsastuksesta läpi

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Kyllä asia hieman klaarantui.Räjäytyskuvassa lienee alempi tavara-
joukko jarrusatulan männän osia.Jos ei muita osia ole niin käsijarrun
mekanismiin kuuluu nähdäkseni osat 15,16,14 ja 13. Kolmetoista lie-
nee jonkinlainen "kiila" joka pitää tappia 14 urassaan.
Olisi siinä aikamoinen selitys katsastusmiehelle jos joka kerta voisi
havainnollistaa " näitä ihan hirmuisia vaikeuksia" aivan kuvin ja sanoin.
Jos palstan piirissä olisi "Taavi Ankkoja" niin, tässä voisi kehitellä vaikka
Jiiässän kokeilemaa rasvanipparatkaisua eteenpäin.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

valittaaks ne katsastuksessa jos hammastangosta vuotaa ohjaustehostimen öljyä? kenelläkään kokemusta?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo jos sitä vuotaa paljon. Mikä tahansa isompi öljyvuoto on periaatteessa palovaara.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Katsastuksesta läpi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

TEMUZIN kirjoitti:Kyllä asia hieman klaarantui.Räjäytyskuvassa lienee alempi tavara joukko jarrusatulan männän osia.Jos ei muita osia ole niin käsijarrun mekanismiin kuuluu nähdäkseni osat 15,16,14 ja 13. Kolmetoista lienee jonkinlainen "kiila" joka pitää tappia 14 urassaan.
164:n ja 155:n takasatulaproblematiikkaa on käsitelty foorumilla ennenkin: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13058 .

Osaa nro 13 olen kutsunut itse "lontoon rakeeksi", koska sen muoto on kyseisen makeisen kaltainen; n. 2 cm pitkä päistä pyöristetty tappi. Sen tehtävänä on muuttaa pystyakselin (nro 14) kiertoliike männän edestakaiseksi liikkeeksi - se on siis ikäänkuin kiertokanki, jos pystyakseli on kampiakseli. Nro 13 siis tökkii osaa nro 7 oikealta vasemmalle, eli männän suuntaan, kun käsijarrua vedetään.

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

katsastuksesta läpi

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Kiitos TeroV:lle , nyt asia tuli täysin selväksi!

Eli kuten ruotsiksi sanotaan "nu gick ljuset upp" eli suomeksi vapaasti
käännettynä " nyt kynttilä käveli ylös" :-D
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Theman vastaavissa (olisko jopa samanlaiset?) satuloissa oli tuon mainitun Lontoon rakeen työntämä mäntä (se, jossa on kierteet, jotka menee satulan männän sisään) kulunut melkoiselle montulle, eli ei enää riittänyt liikevara alkuunkaan jarruvivussa. Oma korjaus oli hitsata männän pohja umpeen, ja sitten porata matalampi kolo siihen hitsiin. On toiminut nyt pari-kolme vuotta. Tosin 164:ssa saattaa olla jo uudemman mallin satulaa (isommilla männillä, olikohan 38mm vs. 36mm?), joihin käsittääkseni saa käsijarrulle jotain korjaussarjaakin jopa tarvikeliikkeistä.

Sen käsijarruvivun sisäosan täytin vedenkestävällä vaseliinilla, lisäksi jarruvipuja on palauttamassa ylimääräiset jouset. Jos vipujen liikemäärä ei ole riittävä, automaattisäätö ei toimi.

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Jes, sjuttifemma rekisteröintikatsastettu. Huomautus tuli taivaalle osoittavista valoista, muuten ihan ok katiska. Pari viikkoa kilpien odottelua, sitten pääsee köröttelemään..

Jeppe
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Marras 2006, 07:55
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Ei vikoja, ei puutteita 8)
hieman hilpeyttä herätti ABS valo joka paloi kun auton pois hain :shock:

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Läpi meni! :-D
Katsastusmies vihjasi että takaiskarit kannattais jossain vaiheessa vaihtaa, eli alustasarjan ostoa on ruvettava suunnittelemaan. :mrgreen:

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Niin se vaan meni ekalla läpi vaikka epäilin kyllä :-D
Tosin huomautusta tuli valoista ja nuhtelu lähes sakkorenkaista :oops:
Meinas että valokuvio on päin p.... hetken päästä tosin totesi ettei tee oikein mitään kuviota vai mikä se nyt oli... :shock:

Kävi tosin aika tuuri tossa kun eilen kävin kuittauttamassa airbagin valon joka oli palanut jo tovin,no tänään sitte ajelin heti aamusta katsastaan autoa ja kaikkihan meni siis hyvin mutta noin tunti katsastuksen jälkeen kaupasta lähtiessä tuttu punalamppu ilmestyi tauluun :roll:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

GTV leimattu tänään ja alustasarja muutoskatsastettu. Nyt on hyvä aika pistää kesäauto talviteloille, kun ensi viikolle on luvattu luntakin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Menihän se 75 läpi toisella yrittämällä. :-D
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^ Sama täällä. Uudet levyt, palat ja polttimot kuluneiden/palaneiden tilalle ja taas kovaa ajoa.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Perinteisestä kaavasta (viimeinen mahdollinen katsastuspäivä ja varttia ennen konttorin sulkeutumista) poiketen kävin näyttämässä Alfaa konttorilla ja läpihän se meni. Nyt olisi sitten 16kk ajoaikaa :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Pieni yllätys oli että Autokeskus ei ollut katsastanut ajallaa alfaa ja kun sit ylpeenä lähdin liikkeen pihasta niin poliisithan ne pysäyttivät jonkun ajan päästä ja veivät kilvet :(

Kuitenkin ekalla läpitte! ja autokeskus makso kulut :)

sattuuhan niitä
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Ekalla läpi !

03/2010 seuraavan kerran sitten :-D

Muutoskatsastin myös nuo jouset .

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Täälläkin tänään ekalla läpi ilman huomautuksia.
I do my loving in the winter.

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

:( Kaikki muuten hyvin paitsi... kuljettajan puolelta pohjasta ropisi happeen yhtynyttä metallia ja massanpaloja katsastusmiehen hieman koputellessa... aika monta reikää tuli, ja korjattavahan ne on. Kellään kokemusta 156:n pohjan tinaamisesta ja suosituksia kenelle Tampereen (lähi)alueella tinaustyön uskoisi hoidettavaksi?
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tinaamalla? Kaippa se silläkin onnistuu, mutta miksi ei hitsata uutta peltiä?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Epezi kirjoitti:Tinaamalla?
ko. alan slangia, tarkoittaa hitsausta. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Vastaa Viestiin