Ikkunat jatkuvasti huurussa
Valvoja: Moderators
Ikkunat jatkuvasti huurussa
156:tonen tätä pidempään jo tehnyt, mutta nyt vasta todella alkaa häiritsemään. Eli ikkunat on yön jälkeen pahasti huurussa, jopa vesipisaroita "roikkuu" tuulilasin sisäpuolelta.
Haullua etsiskelin jo tuossa aikasemmin kesällä ja tsekattua on:
-Tuulilasin tiivisteet läpikotaisin
-Ovien tiivisteet
-Maton alla ei akvaarioilmiötä
-Raitisilmasuodatin vaihdettu
Pitäisiköhän alkaa olemaan huolissaan, varmaan pakkasilla ikävä kun joutuu sisältäkin scrapailemaan
Sitten pari jokerikysymystä
Onko vielä jotain poppakonsteja kiveniskujen peittämiseen? Olen kokeillut tiputtaa tipan maalia iskuihin, jotka hommattu auton värikoodin perusteella mutta hieman eriväristä tuntuu olevan, myös jotain vahapuikkoa olen tesmannut, joka tuli turtlewaxin mukana, eri sävyä sekin.
Miksi erillinen mankka ei sammu kun katkaisee virrat autosta? Jää vain soimaan?
Haullua etsiskelin jo tuossa aikasemmin kesällä ja tsekattua on:
-Tuulilasin tiivisteet läpikotaisin
-Ovien tiivisteet
-Maton alla ei akvaarioilmiötä
-Raitisilmasuodatin vaihdettu
Pitäisiköhän alkaa olemaan huolissaan, varmaan pakkasilla ikävä kun joutuu sisältäkin scrapailemaan
Sitten pari jokerikysymystä
Onko vielä jotain poppakonsteja kiveniskujen peittämiseen? Olen kokeillut tiputtaa tipan maalia iskuihin, jotka hommattu auton värikoodin perusteella mutta hieman eriväristä tuntuu olevan, myös jotain vahapuikkoa olen tesmannut, joka tuli turtlewaxin mukana, eri sävyä sekin.
Miksi erillinen mankka ei sammu kun katkaisee virrat autosta? Jää vain soimaan?
Viimeksi muokannut Java, 23 Loka 2008, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo unohdin mainita, että tuo suodatin on juuri äskettäin laitettu, kun sitä ei sielä ollut En sitten kosteudesta tiedä, pitääpä huomenna tsekata. Tosin sekin aika ikäväsää paikassa nopeeta tsekkausta varten...Rolle kirjoitti:Veikkaisin kuten tässäkin märkää raitisilmasuodatinta, jos sinulla sellainen löytyy.
Ja siihen jokeriin, tsekkasitko heräte/jatkuvavirtapiuhojen paikat kuten joku aiemmin jo sanoikin?
Jokeriin: Mikähän se noista johdoista on kaikki on jossain kytkettyinä, paitsi yksi vaalen sininen liitin, jossa lukee "Remote MAX 0.3Amp", nätisti on sellanen työntöliitin + muovit vielä päällä. En tälle vastakappaletta löytänyt mistään.. Kaverilta tuli kommenttia, että tämä on erillistä vahvistinta varten.
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
moottoriantennille tai esim vahvistimen herätevirraksi yleensäNelli kirjoitti:Se vaaleansininen johto saattaa olla myös moottoriantennille. Omassa poppikoneessa oli vaaleansininen merkitty antennin herätevirraksi.
tosin riippuen soittimesta mitä lukee jos on lukeakseen
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
Siihen alkuperäiseen kysymykseen huuruuntumisesta.
Kyllä on kaikki meillä olleet Alfat tehneet huurua ikkunoiden sisäpintaan sateella jo vaikkapa ihan kuskin märistä vaatteista johtuen.
Huurua kertyy sateella ikkunoihin myös ajossa, vaikka olis lämmitys päällä, ilmeisesti nämä perkuleen raitisilmasuotimet aiheuttavat kastuesssaan ilmiön.
Putsaile nyt ensin lehdet pois valumarei'istä konehuoneesta ja sadekelillä on syytä pitää ilmastointia päällä. Tietysti muistat myös sammuttaa sen hieman ennen määränpäätä, jotta ei kerry itiöitä suotimiin, eli lämpö vähän kuivaa niitä.
Kyllä on kaikki meillä olleet Alfat tehneet huurua ikkunoiden sisäpintaan sateella jo vaikkapa ihan kuskin märistä vaatteista johtuen.
Huurua kertyy sateella ikkunoihin myös ajossa, vaikka olis lämmitys päällä, ilmeisesti nämä perkuleen raitisilmasuotimet aiheuttavat kastuesssaan ilmiön.
Putsaile nyt ensin lehdet pois valumarei'istä konehuoneesta ja sadekelillä on syytä pitää ilmastointia päällä. Tietysti muistat myös sammuttaa sen hieman ennen määränpäätä, jotta ei kerry itiöitä suotimiin, eli lämpö vähän kuivaa niitä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Hei, itsellä kävi vanhanaikainen. Pienen lenkin jälkeen auto parkkiin ja treeneihin. Kun tulin takaisin auton ikkunat ihan huurussa sisäpuolelta (märät). No kuivailun jälkeen pääsin sitten liikkeelle niin huomasin että se perhanan ilmastoinnin valo ei palanut joten oli mennyt pois päältä (tai ratin takana oleva kaveri ottanut pois päältä).
Ei muuta kuin päälle niin ongelmaa ei enää ilmennyt. Ellein auto seiso pitkään parkkipaikalla.
Ei muuta kuin päälle niin ongelmaa ei enää ilmennyt. Ellein auto seiso pitkään parkkipaikalla.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Vinkki sisäpuolelta huurtumiselta suojautumiseen talvisin:
Ikkunoiden huurtumista sisäpuolelta voi talvisin välttää sillä, että tasaa perille tultua auton ja ulkoilman välisen lämpötilaeron. Eli ajelee viimeisen puoli kilometriä ikkuna raollaan. Sitten lämpötila ei pääse muuttumaan ja vettä ei tiivisty ikkunoiden sisäpintaan.
Jokeri:
Jos soittimen virta ja virtalukolta tuleva heräte on kytketty yhteen, niin silloin soitin elää omaa elämäänsä sen mukaan miten virtanappia painaa. Johtojen värit ovat yleensä punainen ja keltainen. Virtalukolle meneväksi tarkoitettu johto saattaa olla merkattu esim. "ignition" tekstillä.
Ikkunoiden huurtumista sisäpuolelta voi talvisin välttää sillä, että tasaa perille tultua auton ja ulkoilman välisen lämpötilaeron. Eli ajelee viimeisen puoli kilometriä ikkuna raollaan. Sitten lämpötila ei pääse muuttumaan ja vettä ei tiivisty ikkunoiden sisäpintaan.
Jokeri:
Jos soittimen virta ja virtalukolta tuleva heräte on kytketty yhteen, niin silloin soitin elää omaa elämäänsä sen mukaan miten virtanappia painaa. Johtojen värit ovat yleensä punainen ja keltainen. Virtalukolle meneväksi tarkoitettu johto saattaa olla merkattu esim. "ignition" tekstillä.
Tein itse - säästin
Onkos sulla takaluukussa oleva poistoilmareikä avoin...oikeassa reunassa ritilä huovassa ja sen takana kuminen läppäventtiili ulkoilmaan.Mulla on kanssa vähän tota huuruongelmaa , jos yksin tai kaksin ajelee sadekelillä niin takalasi+takasivulasit ovat aina huurussa .
Takalasinlämppärillä saa näkymään , ja jos todella kostea ilma ja autossa enemmän ihmisiä niin saa huudattaa ilmastointia että näkee ulos .
Eräällä mestarilla oli muovipussi ritilän päällä ja sen päällä vielä muovilaatikko..
Vaikka kyllä huurtuminen on jossain määrin 155 ominaisuus, esim 164 vastaava ilmanpoisto on paljon fiksumpi, 2 kpl venttiileitä molemmin eikä ritilää suoraan tavaratilaan...
Juu ei tietenkään ole tuo kierrätys päällä, en ihan tumpelo ole Ilmastoinnillahan tuo kätevästi toimis, ilmaa kun kuivattaa. Ongelmana vaan on että autossa ei moista laitetta oleVMTD kirjoitti:Jos huurtuminen on voimakasta, tarkista ettei sisäilman kierto ole päällä. Sateella toki ikkunat huurtuu, varsinkin jos useampi henkilö kyydissä. Ilmastointi on oiva peli pitämään ikkunat kirkkaina, mikäli lämpötila sen vaan sallii.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
kiitoksia neuvosta , pitää tarkistaa tuojiiässä kirjoitti:Onkos sulla takaluukussa oleva poistoilmareikä avoin...oikeassa reunassa ritilä huovassa ja sen takana kuminen läppäventtiili ulkoilmaan.Mulla on kanssa vähän tota huuruongelmaa , jos yksin tai kaksin ajelee sadekelillä niin takalasi+takasivulasit ovat aina huurussa .
Takalasinlämppärillä saa näkymään , ja jos todella kostea ilma ja autossa enemmän ihmisiä niin saa huudattaa ilmastointia että näkee ulos .
Eräällä mestarilla oli muovipussi ritilän päällä ja sen päällä vielä muovilaatikko..
Vaikka kyllä huurtuminen on jossain määrin 155 ominaisuus, esim 164 vastaava ilmanpoisto on paljon fiksumpi, 2 kpl venttiileitä molemmin eikä ritilää suoraan tavaratilaan...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Oletkos kokeillut pitää autoa lämpimässä tallissa ikkunat vähän auki muutaman päivän tai pistänyt sisätilan lämmittimen autoon käymään muutamaksi päiväksi, tämä kuivaa kosteaa autoa tehokkaasti.
Toisaalta oletko myös tarkistanut tuon sisäilmankierron toimivuuden? Itsellä joskus meni 33:sta vaijeri poikki joka ohjasi sisäilmankierronläppää, nupista vääntämällä tuntui että homma pelitti mutta todellisuudessa sisäilmankierto oli päällä ja auto ikkunat olivat huurussa lähes kokoajan.
Toisaalta oletko myös tarkistanut tuon sisäilmankierron toimivuuden? Itsellä joskus meni 33:sta vaijeri poikki joka ohjasi sisäilmankierronläppää, nupista vääntämällä tuntui että homma pelitti mutta todellisuudessa sisäilmankierto oli päällä ja auto ikkunat olivat huurussa lähes kokoajan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Mulla on automaattinen AC , nou vaijeriMaunu kirjoitti: Toisaalta oletko myös tarkistanut tuon sisäilmankierron toimivuuden? Itsellä joskus meni 33:sta vaijeri poikki joka ohjasi sisäilmankierronläppää, nupista vääntämällä tuntui että homma pelitti mutta todellisuudessa sisäilmankierto oli päällä ja auto ikkunat olivat huurussa lähes kokoajan.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Sisäkierto...
Lancia Dedrassa aikanaan sisäkierto juuttui päälle kun se juuttui kiinni-asentoon käyttönappulan asennosta riippumatta. Oli sähkötoiminen ja kai se käyttömoottori meni rikki. Hirtin läpän rautalangalla auki-asentoon ja taas huurteet poistuivat. Ei siinä mikään automatiikka auta jos jotakin on rikki.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sisäkierto...
mutta kun sen sulkee ja avaa niin kuulee ihan selvästi että läppä kiinni , läppä auki .Ismo Laitinen kirjoitti:Lancia Dedrassa aikanaan sisäkierto juuttui päälle kun se juuttui kiinni-asentoon käyttönappulan asennosta riippumatta. Oli sähkötoiminen ja kai se käyttömoottori meni rikki. Hirtin läpän rautalangalla auki-asentoon ja taas huurteet poistuivat. Ei siinä mikään automatiikka auta jos jotakin on rikki.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Ilmanpoisto taitaa olla takalasin sivuilla, nyt en muista oliko peräkontissa minkälaista poistumistietä. Itsellä aikoinaan samanlaisia oireita, mutta lämmityslaitteen kennon puhdistaminen auttoi. Puhallus voimistui huomattavasti, olihan se aika tukossa ja samalla jos avaa sen kannattaa vaihtaa uusi kennokin.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Se auttaa ainakin, että saa auton täysin kuivaksi sisältä. Pari päivää lämpimässä ja kuivassa tallissa auttaa ainakin. Vaikka kosteutta ei tuntisi käsin koskettelemalla verhoiluja, sitä imeytyy kosteilla keleillä penkkeihin yms.Nouko88 kirjoitti:Mintenkäs tosta 75 saa huurun pois, meinaan että aina kun on vähänki kosteaa keliä niin tuppaa vetään kapiinin ihan huuruun.... eikä lähde oikein millään pois..
Pitäiskö tossa olla jossain päin ilman poistoaukko tai jotain sen tyylistä??
Itellä ei tosiaan ole hetkeen toiminu puhallin, mutta yksin tai kaksin ajettaessa kaupunkiajossakin pysyy tärkeimmät ikkunat kokonaan huurteettomina, siis ainoastaan ilmavirran voimalla. 75:n huurtuminen ei ainakaan ole ominaisuus...
Peräkontissa ei ole ilmanpoistoja, vaikka ajan kanssa niitä sinne kyllä ilmestyy.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
75:ssa on läpät joiden kuuluu aueta kun sisäkierto on päällä. Ne on tehty kumilärpäkkeistä jotka, eivät ainakaan vanhemmiten, sulkeudu tiiviisti. Ne löytyvät jalkatilojen puolelta, puhallinkotelosta. Oireina on kylmänilman vuotaminen jalkatiloihin, varsinkin jos puhallin ei ole päällä (tuolloin ei ole puhaltimen tekemaa alipainetta vaan lähempänä ajoviiman aiheuttamaa "ylipainetta".) Kun taas puhallin on päällä on kotelossa alipaine jolloin puhalletussa ilmassa on paljon kierrätettyä ilmaa, lisäksi se sisätiloista otettu ilma on jalkatiloista joka on todennäköisesti sitä kosteinta ilmaa.
Kun tuota 75:sta sattui autotallissani käymään tehtiin niihin (puhallinmoottori remonttien yhteydessä) muutos jossa nuo läpät tukittiin kokonaan, sisäkierto jää siis pois. Samalla porattiin tuulilasipuhalluksen sulkevaan läppään reikiä (muistelisin että 6kpl 10-13mm reikiä) jolloin lasipuhallus ei mennyt koskaan täysin kiinni. Talvisin pystyi ajamaan sitten puhallus jalkatiloihin ja tuulilasi ei mennyt kuitenkaan jäähän. 75:ssahan on puhallussuuntaus niin että vakiona se puhaltaa joko täysin jaloille tai sitten täysin tuulilasille.
Kun tuota 75:sta sattui autotallissani käymään tehtiin niihin (puhallinmoottori remonttien yhteydessä) muutos jossa nuo läpät tukittiin kokonaan, sisäkierto jää siis pois. Samalla porattiin tuulilasipuhalluksen sulkevaan läppään reikiä (muistelisin että 6kpl 10-13mm reikiä) jolloin lasipuhallus ei mennyt koskaan täysin kiinni. Talvisin pystyi ajamaan sitten puhallus jalkatiloihin ja tuulilasi ei mennyt kuitenkaan jäähän. 75:ssahan on puhallussuuntaus niin että vakiona se puhaltaa joko täysin jaloille tai sitten täysin tuulilasille.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Ikkunat jatkuvasti huurussa
Veikkaan että ilmastointilaitteen säätömoottori jumittaa...Java kirjoitti:156:tonen tätä pidempään jo tehnyt, mutta nyt vasta todella alkaa häiritsemään. Eli ikkunat on yön jälkeen pahasti huurussa, jopa vesipisaroita "roikkuu" tuulilasin sisäpuolelta.
Haullua etsiskelin jo tuossa aikasemmin kesällä ja tsekattua on:
-Tuulilasin tiivisteet läpikotaisin
-Ovien tiivisteet
-Maton alla ei akvaarioilmiötä
-Raitisilmasuodatin vaihdettu
Pitäisiköhän alkaa olemaan huolissaan, varmaan pakkasilla ikävä kun joutuu sisältäkin scrapailemaan
siis se joka niitä peltejä/muoviläpysköitä kääntelee.
Kun se jää jumiin autossa olo on kun turkkilaisessa saunassa...
Jopi
Re: Ikkunat jatkuvasti huurussa
Autossa ei ole ilmastointia Tuli tuo tuossa viime vkl kuivattuakin, 12h oli sisätilanlämmitin päällä, lämpimässä tallissa. Raitisilmasuodatin ei ole kostea, senkin vielä kuivasin tuossa ohella. SILTI ON LASIT HUURUSSApesojo-h kirjoitti:Veikkaan että ilmastointilaitteen säätömoottori jumittaa...Java kirjoitti:156:tonen tätä pidempään jo tehnyt, mutta nyt vasta todella alkaa häiritsemään. Eli ikkunat on yön jälkeen pahasti huurussa, jopa vesipisaroita "roikkuu" tuulilasin sisäpuolelta.
Haullua etsiskelin jo tuossa aikasemmin kesällä ja tsekattua on:
-Tuulilasin tiivisteet läpikotaisin
-Ovien tiivisteet
-Maton alla ei akvaarioilmiötä
-Raitisilmasuodatin vaihdettu
Pitäisiköhän alkaa olemaan huolissaan, varmaan pakkasilla ikävä kun joutuu sisältäkin scrapailemaan
siis se joka niitä peltejä/muoviläpysköitä kääntelee.
Kun se jää jumiin autossa olo on kun turkkilaisessa saunassa...
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
Re: Ikkunat jatkuvasti huurussa
[/quote]Autossa ei ole ilmastointia Tuli tuo tuossa viime vkl kuivattuakin, 12h oli sisätilanlämmitin päällä, lämpimässä tallissa. Raitisilmasuodatin ei ole kostea, senkin vielä kuivasin tuossa ohella. SILTI ON LASIT HUURUSSA[/quote]
Veikkaan ettei se ainakaan ilmastointilaitteen säätömoottori voi olla joka jumittas
Lähtisin kyllä tuota lämmityslaitteen kennoa tutkimaan kuten tuossa jo aiemmin oli...
Jos lasit on noinkin märät niin jostain sitä vettä tulee autoon lisää koko ajan...mutta jos vuotoja ei kerran löydy mistään, niin mitäs seuraavaksi?
Tietysti sitä sisäään tulevaa ilmaa ja sen kosteutta kannattas kuitenkin mitata...
Veikkaan ettei se ainakaan ilmastointilaitteen säätömoottori voi olla joka jumittas
Lähtisin kyllä tuota lämmityslaitteen kennoa tutkimaan kuten tuossa jo aiemmin oli...
Jos lasit on noinkin märät niin jostain sitä vettä tulee autoon lisää koko ajan...mutta jos vuotoja ei kerran löydy mistään, niin mitäs seuraavaksi?
Tietysti sitä sisäään tulevaa ilmaa ja sen kosteutta kannattas kuitenkin mitata...
Jopi
Tästä linkistä kun katot ja menet eteenpäin noihin osakuviin:Java kirjoitti:Noniin nyt on vettäkin maistettu, joka ei kyllä kummosemmalle maistu... Tuossa tarkistin vielä raitisilmasuodattimen, joka on kyllä kuiva.. Huurua riittää :S
Missäs tuo lämppärin kenno on?
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... GUI_LANG=3
Ei nää eperin jutut aina paikkaansa pidä mutta useimmiten kuitenkin niillä pärjää...
Eikös se helpoiten selviä tuo lämppärin kunto kun tulppaa letkut eli poistaa sen käytöstä ja ajelee vähän aikaa ilman...
Siis tietenkin niin että järjestää nestekierron ohitusletkulla...
Jopi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Voi tuon ikäisessä hyvinkin ovitiivisteet vuotaa. Omassa alkaa olla sillä ja hilkulla kummankin takaoven alareunan tiiviste. Vesi ajaessa jo selvästi nousee siihen tiivisteelle ja aina joskus oven avatessa pisara tulee sisälle. Kunhan jaksaa niin täytyy joka kiristää ovia tai hommata tiivisteet. Jokuhan noita vaihtoi eikä maksanut muistaakseni maltaita.
Ayrton Senna da Silva forever
Jos on 155:en jossa EI ole ilmastointia ja lämppärissä mekaaniset säätimet niin onko siinä kuitenkin sisäkierto jollain tapaa toteutettu...vaikkei erillistä kytkintä ole.
Tai onko mahdollisuus että tämmönen yksilö on jotenkin rikki, sen lämppärissä on rakenteellinen valmius sisäkierrolle joka "viallisesti" koko ajan päällä...
Tai onko mahdollisuus että tämmönen yksilö on jotenkin rikki, sen lämppärissä on rakenteellinen valmius sisäkierrolle joka "viallisesti" koko ajan päällä...
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Niin, Java tuossa ensimmäisessä viestissä kirjoitti ettei vettä olisi mattojen alla. Sitä kieltämättä itsekin ensin epäilin...Kojootti kirjoitti: Voi tuon ikäisessä hyvinkin ovitiivisteet vuotaa.
Omassa 156:ssa ovitiivisteet vuotivat, joten tein pienet reiät tiivisteisiin, jolloin vesi pääsee valumaan auton ulkopuolelle (albumissa kuva). Hyvin ovat toimineet viimeiset kolme vuotta. Kannattaa tosiaan ottaa oviaukkojen listat pois ja kokeilla kaikkien mattokerroksien kosteutta, mikäli epäilee veden pääsevän auton sisäpuolelle.
Senza cuore saremmo solo macchine
Jos nyt palaan vielä omiin kokemuksiin Volvon kanssa. Edellyttäen, että Alfassa olisi samoin eli vesi kiertää koko ajan lämmityslaitteen kennossa ja lämmön määrää säädetään ilman määrällä. Kun vuoto on mitättömän pieni niin vesi tulee höyrynä kuten minulla. Ei kunnolla edes huomannut veden vähenemistä mutta oli lämmitys päällä tai ei niin lasit huurustuivat. Höyry on aika vekkuli elementti ja löytää kyllä tiensä ulos. Ei siinä auttanut kun purkaa kenno näkyviin ja kyllä sen sitten päälle päin huomasi missä vika on.
Joo tätä aion nyt vkl tutkia. Ilmoittelen sitten tuloksia, kiitos neuvosta!hagger16 kirjoitti:Niin, Java tuossa ensimmäisessä viestissä kirjoitti ettei vettä olisi mattojen alla. Sitä kieltämättä itsekin ensin epäilin...Kojootti kirjoitti: Voi tuon ikäisessä hyvinkin ovitiivisteet vuotaa.
Omassa 156:ssa ovitiivisteet vuotivat, joten tein pienet reiät tiivisteisiin, jolloin vesi pääsee valumaan auton ulkopuolelle (albumissa kuva). Hyvin ovat toimineet viimeiset kolme vuotta. Kannattaa tosiaan ottaa oviaukkojen listat pois ja kokeilla kaikkien mattokerroksien kosteutta, mikäli epäilee veden pääsevän auton sisäpuolelle.
pesojo-h: voisitko pienentää hieman tota linkkiä kun ei tahdo tällä suht isolla näytölläkään resoluutio riittää
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
155:ssa ilman ilmastointia ei ole sisäilmankiertoa, luultavasti aukko on peitetty jollain levyllä, joka poistetaan kun ilmastointi asennetaan tai on asennettu tehtaalla. Näin ainakin 164:ssa. Vesiventtiili on 155:ssa. Jos tämä läppä on päässyt irtoamaan niin silloin voi puhallin imeä myös sisältä ilmaa.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Mulla ainakin neljäseiskan automagiikka vääntää aina tuon ilman puhaltamaan hissukseen tuonne jalkotilaan kun lämpötila autossa on säädetyssä -> kostealla kelillä alkaa tuulilasiin ja etusivulaseihin vähitellen tulemaan huurretta.Matti_S kirjoitti:Itellä meinaa olla tätä samaa huurtumisongelmaa 159:sissä. Dunno saisko ton jotenkin soppeleilla ilmastointisettingeillä asettumaan, mutta ainakaan automagialla se ei tunnu siitä kunnolla selviävän. Aina välillä häätyy laittaa toi ikkunoiden pikasulatus-moodi päälle että ne aukeaa.
Itse olenkin tämän takia aina laittanut kostealla sen puhalluksen tulemaan sitten myös lasille ja antanut laitteen hoitaa muun itse. Vaikka puhallusteho olisikin pienimmällä niin silti pitää ikkunat auki.
- il_dottore
- Viestit: 100
- Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
- Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04) - Paikkakunta: Espoo
Tällä myös yksi sisältä märkä 159 SW '06, manuaali ilmastointi. Auto ollut minulla elokuun lopulta, ajokm. 20+ kkm.
Vettä tulvi hanttarin puolen lattialle, mattojenkin alle. Kuivatin pois, mutta tulee uutta tilalle. Ei ole vielä selvinnyt reitti. Ikävää, kun tosiaan tuulilasin sisäpuoli ihan läpimärkä aamusella, ja pienemmässäkin pysähdyksessä lasit sumussa.
EN ole tarkistanut vielä raitisilmasuodinta, mutta siitä nyt tuskin johtuu noin massiivinen vesimäärä, joka kastelee siis oik. etumaton.
Oisko ilmastoinnin "pilssivettä", vai onko muita ideoita? Onko kukaan "kannellut" tällaisesta Deltaan? Eikös takuuaikana tällaisestakin pitäisi valittaa?
Vettä tulvi hanttarin puolen lattialle, mattojenkin alle. Kuivatin pois, mutta tulee uutta tilalle. Ei ole vielä selvinnyt reitti. Ikävää, kun tosiaan tuulilasin sisäpuoli ihan läpimärkä aamusella, ja pienemmässäkin pysähdyksessä lasit sumussa.
EN ole tarkistanut vielä raitisilmasuodinta, mutta siitä nyt tuskin johtuu noin massiivinen vesimäärä, joka kastelee siis oik. etumaton.
Oisko ilmastoinnin "pilssivettä", vai onko muita ideoita? Onko kukaan "kannellut" tällaisesta Deltaan? Eikös takuuaikana tällaisestakin pitäisi valittaa?
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Jep..tätä ajoin takaa, täytyy taas tutkia asia..luultavasti aukko on peitetty jollain levyllä, joka poistetaan kun ilmastointi asennetaan tai on asennettu tehtaalla. Näin ainakin 164:ssa. Vesiventtiili on 155:ssa. Jos tämä läppä on päässyt irtoamaan niin silloin voi puhallin imeä myös sisältä ilmaa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Huomasin juuri silikonia tiivisteisiin laittaessa etä omassa on kuskin puolen takaoven tiiviste ikäänkuin "kutistunut" eikä pysy paikoillaan. Lukon yläpuolella kun on pientä mutkaa niin yhden kohdan laittaessa paikoilleen venyy toisesta pois. Ei kyllä vielä kesällä ollut Eihän se nyt kutistua voi, eihän?
Kait se pitää itse tilata uusi tiiviste (tai neljä) ennen kuin on vedet kabiinissa.
Kait se pitää itse tilata uusi tiiviste (tai neljä) ennen kuin on vedet kabiinissa.
Ayrton Senna da Silva forever