Variaattorin irroitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Markko
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Touko 2008, 21:15

Variaattorin irroitus

Viesti Kirjoittaja Markko »

Olen harkinnut uuden variaattorin asentamista 147 1,6ts:iin epämiellyttävän nakuttavan käyntiäänen takia.
Tietääkö joku, että onko imunokka-akselin irroitus välttämätöntä vai onko uusi variaattori mahdollista irroittaa ja asentaa nokka-akselin ollessa paikallaan variaattorin irroitustyökalun kanssa. Elikkä vääntää se auki nokan lukitustyökalua vastaan? :roll:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuossa vaiheessa projektia se nokka-akselin irroitus on enää pieni lisävaiva. En lähtisi edes kokeilemaan.
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuskin kestää. Lukkopalat laitetaan laakeripukkien tilalle ja kiinnitetään pukkien kiinnityspulteilla, joita varten on alumiinikannessa jengat. Jengan saa korkkaamaan jo kiristämällä pultit liian tiukkaan, ja variaattorin irrotus vaatii kumminkin työkalua luokkaa putkitongit.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ehdottomasti kannattaa nokka irroittaa, siinä ei montaa minuuttia mene.

Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »

Nokka ehdottomasti irti ja variaattorin irroitukseen on helppo tehdä lattaraudasta työkalu, jolla saa sen uuden variaattorin myös kiinni.

Vastaa Viestiin