
Webasto syö akun.
Valvoja: Moderators
Webasto syö akun.
Elikkäs olisko jollain vinkkiii et mikä mahtais olla vikana kun on tosiaa ensimmäistä talvea nyt webastollinen alfa ja akku menee lähes tyhjäksi jo 20min käytön jälkeen..? Akku vaihdettu juuri. Mutta jos jollain olis kokemuksia tai vinkkejä mikä on vikana niin olisin kiitollinen.

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
V40 mulla oli webasto ja siinä en saanut akkua tyhjäksi kertaakaan sillä vaikka lämmitin oli päällä todella paljon. En oikein ymmärrä mihin tuo Alfa sitä sähköä niin pirusti webasto käytössä hukkaa. Itse lämmittäminenhän ei vie kuin 55 wattia. Puhaltimen moottori se virtasyöppö täytyy olla.
Jos sulla on mun vanha auto niin vaihda laturi. Rekkari JMG-**
Jos sulla on mun vanha auto niin vaihda laturi. Rekkari JMG-**
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
"älä käytä sitä niin paljon", hyvin sinäällä sanottu ja tarpeellinen neuvo mut kai nyt jokanen vatipää sen tajuaa et se käyttää sähköä jos käyttää paljon eikä aja juuri mitään. mut ongelmana tosiaan on se et vaikka akku olis NYT täynnä ja tuikkaan aamupaskalla vessas webaston päälle ni 20 min päästä on jo lähestulkoon akku niin tyhjä et hyvä että auto käynnistyy. ja akku tosiaan on sen 2vko vanha (ei biltema, koska joku nero olis taas siitäki huomauttanu). Eli sitä meinasin et onkohan siin webastossa joku vika ku syö niin paljon virtaa.. Jos jollain olis faktatietoa/kokemuksia. Tollanen c-tecin ylläpitolaturi löytyy mut eipä webastosta kauheesti iloa oo jos pitää olla aina johdon ulottuvilla auto.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
pidemmän ajan kokemuksella sanoisin että....
Käytin eberiä aamuin illoin ja välillä myös päivälläkin, akku oli paras mitä saa ja kilmoetrejä yhteensuuntaan 20. Tällä yhtälöllä akku oli aina kaput noin viikon kuluttua, eli lataus ei vaan riitä. Laitoin defan akkulaturin ja sen tökkäsin öiksi kotosalla, auttaa asiaan myös siten että akku on lämmin jo liikkeelle lähdettäessä ja ottaa heti virtaa itseensä. Mitä -20 asteinen akku ei taida tehdä.
Suosittelen sitä akkulaturia mutta jos tilanne on tosiaan tuo että se ei kestä latauksen jälkeenkään kertaakaan lämmittää on sillä jotain matoa jossakin.
Käytin eberiä aamuin illoin ja välillä myös päivälläkin, akku oli paras mitä saa ja kilmoetrejä yhteensuuntaan 20. Tällä yhtälöllä akku oli aina kaput noin viikon kuluttua, eli lataus ei vaan riitä. Laitoin defan akkulaturin ja sen tökkäsin öiksi kotosalla, auttaa asiaan myös siten että akku on lämmin jo liikkeelle lähdettäessä ja ottaa heti virtaa itseensä. Mitä -20 asteinen akku ei taida tehdä.
Suosittelen sitä akkulaturia mutta jos tilanne on tosiaan tuo että se ei kestä latauksen jälkeenkään kertaakaan lämmittää on sillä jotain matoa jossakin.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
otin vinkit vastaan ja selvittelen asiaa.
sen ainaki totesin et tossa mun ylläpitolaturissa joko on joku vaika tai sit se on ominaisuus mikä pitääkin olla. eli se tyhjentää akkua jos on akussa kiinni muttei pistorasiassa (kävi siis ilmi kerrostalon tolppapaikassa kun saa ajastimella vaan 2h aikaa). mut kyl siin nyt joku muuki vähä mättäää. pitää vissiii painella menee kylmällä autolla 


Ihan pieni perusjuttu. Akun koko tai laturin tuottama virtamäärä ei käytännössä yksin määrää virran riittävyyttä. Kylmä akku ei ota vastaan virtaa vaikka tyrkyllä olisi kuinka paljon tahansa. Myöskään lähes täysi akku ei täyty ennen aikojaan. Eli talviaikaan lyhyessä ajossa akku ei ota virtaa vastaan sitä määrää kuin laskennallisesti saattaisi olettaa sen tekevän ja iso akku on oikeasti täysi suhteellisesti paljon hitaammin. Jännitteen laskiessa taas kaikki sähkölaitteet kuluttavat virtaa enempi, jne. Yksinkertaista perus sähköoppia.
Janne
ps. P = U x I ja U = R x I, simppeliä ja helppoa.
Janne
ps. P = U x I ja U = R x I, simppeliä ja helppoa.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Akkujen ympärillehän saa lämpöhuppua, joku malli vielä lämpiää sähköllä.
Auttaa pakkasella parhaiten, suomessa on huonosti niitä kaupan, ruotsissa löytyy paremmin. Webaston kanssa ei kannata käyttä sisäpuhallinta ollenkaan vaan lämmittää pelkästään veden.
Voi hupun tietty askarrella itsekin esim makuupussin alustaa tai vastaavaa materiaalia hyödyntäen, kuumat paikat huomioiden.
KONEVIESTISSÄ n vuoden takaisessa numerossa on aiheesta iso artikkeli.
http://www.koneviesti.fi/tilaajapalvelu ... ukuoikeus/
Numerossa 6/2008 on juttua C-tek latureista ja akun ylläpitolatauksesta.
Auttaa pakkasella parhaiten, suomessa on huonosti niitä kaupan, ruotsissa löytyy paremmin. Webaston kanssa ei kannata käyttä sisäpuhallinta ollenkaan vaan lämmittää pelkästään veden.
Voi hupun tietty askarrella itsekin esim makuupussin alustaa tai vastaavaa materiaalia hyödyntäen, kuumat paikat huomioiden.
KONEVIESTISSÄ n vuoden takaisessa numerossa on aiheesta iso artikkeli.
http://www.koneviesti.fi/tilaajapalvelu ... ukuoikeus/
Numerossa 6/2008 on juttua C-tek latureista ja akun ylläpitolatauksesta.
^ Hehe. Totta hemmetissä sitä sisäpuhallinta on voitava käyttää, kuka nyt jäistä autoa haluu alkaa skrapaamaan..
Mun GTVssä toi uus bilteman 100ah:n akku ei ole pettänyt odotuksia, joka aamu on eberi huutanut ja aina on startannut kuin palmun alta. En piruuttani lataa jollei hyydy (ladattu vara-akku on tallissa).
Mun GTVssä toi uus bilteman 100ah:n akku ei ole pettänyt odotuksia, joka aamu on eberi huutanut ja aina on startannut kuin palmun alta. En piruuttani lataa jollei hyydy (ladattu vara-akku on tallissa).
- Alfaholic -