Vakionopeudensäädin 156 2.0TS-99

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Vakionopeudensäädin 156 2.0TS-99

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Mo!

Onko vm.99 156 alfaan mahdollista saada vakionopeudensäädintä jälkiasennuksena ja jos on niin kuinka paljon lysti kustantaa?

-Anssi

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

-99 mallissa taitaa olla vielä perinteinen kaasuvaijeri (ainakin -98 mallissa on), eli tuo pistokkeeseen liitettävä malli ei sovi. Se sopii vain uudempiin, joissa on sähköinen kaasuläppä. Tietysti perinteiset tarvikesäätimet sopii.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Rostran vaijerivedintä kehiin, sillä toimii nätisti hintaa jotain 500e
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Compare Orso
Viestit: 95
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
Car(s): 156 2.0 TS 1999

Viesti Kirjoittaja Compare Orso »

Asennutin Rostran aikoinaan samassa firmassa, jossa maahantuoja kertoi asennuttavansa säätimet niihin autoihin, joihin asiakas haluaa vakionopeussäätimen. (Jostain kumman syystä myyntiesitteiden lisävarustelistalla ollutta tehdasasenteista vakionopeussäädintä ei ainakaan tuohon aikaan suostuttu myymään Suomesta ostettuihin autoihin.)

Minulla on vertailukokemusta vain muutamasta säätimellä varustetusta autosta, joissa se on ollut vakiovarusteena. Ero täsmällisyydessä ja reagoinnissa on ollut kyllä selvä, Rostran tappioksi.

Kyllä Rostrakin toimii ihan riittävän hyvin, joten en ole katunut sen hankintaa. (Osittain tietysti siksi, että kustannus on jo nyt jakautunut yli kahdeksalle vuodelle, eikä loppua näy.) Olen käyttänyt sitä yli 70 km/h nopeuksissa, eikä esimerkiksi mäet aiheuta käytännössä mitään ongelmia. Pientä kuminauhamaista nopeuden etsimistä kuitenkin tapahtuu laitetta kytkettäessä ja nopeutta muutettaessa. Tältä osin tekniikka on tietysti voinut kuluneen vuosikymmenen aikana kehittyä. Lisäksi minulla oli pari vuotta sitten kiusana se, että säädin kiihdytteli ja moottorijarrutteli Alfaa varsin hervottomasti. Vika poistui itsestään ennen kuin ehdin viedä autoa tutkittavaksi, eikä ole sen jälkeen palannut. (Toisinaan Alfa tosiaan paranee itsestään.)

Kannattaa kuitenkin vielä miettiä, onko laitteella oikeasti käyttöä hintansa arvosta. Ruuhkaisessa liikenteessä sitä voi harvoin käyttää, enkä yleensä kytke sitä myöskään liukkaalla tai kun näkyvyys on huono.

Vastaa Viestiin