Pyyhkijät kaput? (Korjattu)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Pyyhkijät kaput? (Korjattu)

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Lähdin aamulla töihin ja auto oli 20cm lumikerroksen alla. Laitoin auton käyntiin ja lähdin puhdistamaan lumia. Edellisenä iltana pyyhkijän viiksi oli jäänyt ala-asentoon ja tätä en huomannut :( Pyyhkijät eivät päässeet liikkumaan lumen takia. Kun sain lumet putsattua, eivät pyyhkijät toimineet enää ollenkaan. Sulake on ehjä ja pyyhkijää alaspäin painettaessa pyyhkijänmoottorista kuuluu surinaa :P Mikä avuksi?
Viimeksi muokannut Pacer, 26 Marras 2008, 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Auttaisiko tämä? Vai onkohan siellä jotain muuta jos ei toimi ollenkaan.

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Tuon kikan tein kesällä kun vain hitain ja nopein pyyhkäisy toimivat.. Lähti silloin pelaamaan

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Purkasin räntäsateessa pyyhkijänmoottorin :) Selvisi, että yksi hiili oli kärvähtänyt ja sulattanut hieman muovia samalla. Vähän viilausta leathermanilla ja taas pelaa pyyhkijät!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Vähän pöllösti tehty ettei sulake pala vaan moottori :roll: Kannattaisikohan itse kokeilla vaikka samankokoista nopeaa sulaketta tai "vähän" pienempää hidasta. Harrastetaan sitä paremmissakin piireissä

Tuli nimittäin mieleen seuraava tositarina töistä:

Eräässä hyvinkin tutussa laitteessa oli ensin 500mAT sulake ja niitä sai vaihdella aina kun oli ollut kova kuorma. Tehtaan "service bulletin" sitten ilmoitti että sulakkeet ja merkinnät pitää vaihtaa 1A sulakkeisiin. Tehtiin työtä käskettyä (hieman ihmetellen). Sitten kun muutama piirikortti oli vaihdettu niin tuli seuraava bulletin jossa neuvottiin vaihtamaan sulakkeet 800mAT sulakkeisiin. Voi sen sulakkeen näinkin mitoittaa :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Pacer
Viestit: 62
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 13:20
Car(s): Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -18
Spider 2.0 i.e S4 -91
Ducati 996 -2000
Ex 156 2.5 V6 -03
Ex 156 TS 2.0 -99
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Pacer »

Ihmettelin itsekin, että miksi suleke ei mennyt, vaan moottori alkoi sulamaan. Kyseiselle laitteelle on 20A sulake. Varmaan liian järeä. Johtuisko siitä, että lampunpesuri on samassa sulakkeessa?

Vastaa Viestiin