auton seisottaminen talvi ulkona
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
auton seisottaminen talvi ulkona
Näyttää pahalta,että getvonen pitää jättää täksi talveksi pressun alle ulos.Aina ollut ennen talvet tallissa.
Mitä auton pohja moisesta tykkää?ruostetta ei oikeastaan ole,massat laitettu joskus saksassa.
Venepuolelta sain loistavan vinkin tuosta miten sisusta suojataan kosteudelta,nimittäin silicagellillä=kissanhiekalla(kirkkaan värisiä) joita laitetaan ilmaviin "pusseihin" ja vaihdetaan aika-ajoin.Ei iske home,eikä kosteus ongelmat,kuulemma
Mitä auton pohja moisesta tykkää?ruostetta ei oikeastaan ole,massat laitettu joskus saksassa.
Venepuolelta sain loistavan vinkin tuosta miten sisusta suojataan kosteudelta,nimittäin silicagellillä=kissanhiekalla(kirkkaan värisiä) joita laitetaan ilmaviin "pusseihin" ja vaihdetaan aika-ajoin.Ei iske home,eikä kosteus ongelmat,kuulemma
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Mulla on huonoja kokemuksia auton muotoja noudattavan peitteen alla säilömisestä. Peitteen alle kerääntyy pienessä ajassa runsaasti kosteutta joka ei poistu. Väittäisin omaan kokemukseen perustuen että ilman peitettä on parempi kuin tiivis peite
Pressutalli tai rakennelma jossa ilma vaihtuu eikä peite ole autossa kiinni on taasen ihan hyvä. Omakin alfa seisoo nykyään pressutallissa kun kesäkissa loikoilee lämpösessä..
Kosteuden poistajista on myös kokemusta ja voin suositella, keräävät oikeasti kosteutta.
Pressutalli tai rakennelma jossa ilma vaihtuu eikä peite ole autossa kiinni on taasen ihan hyvä. Omakin alfa seisoo nykyään pressutallissa kun kesäkissa loikoilee lämpösessä..
Kosteuden poistajista on myös kokemusta ja voin suositella, keräävät oikeasti kosteutta.
komppaan edellisiä, kuullemma pahinta on juuri maasta nouseva kosteus. muutenki paketoinista tulee yleensä liian tiivis ku tulee lumet niskaa yms, ja autoo pääsemisestäki tulee helposti vaikeeta ku pressu jäätyy maahaan.
mielestäni parempi jos se on vaikka ihan taivasalla pestynä pressun päällä.
ite oon nyt saanu sen verran panostettua et ostin tollasen pressuteltan, sinne pohjalle pressu ja vielä rallit ajoluiskiksi, ko viritelmällä paljaskaan pelti ei kerenny ruostua talvenaikana
mielestäni parempi jos se on vaikka ihan taivasalla pestynä pressun päällä.
ite oon nyt saanu sen verran panostettua et ostin tollasen pressuteltan, sinne pohjalle pressu ja vielä rallit ajoluiskiksi, ko viritelmällä paljaskaan pelti ei kerenny ruostua talvenaikana
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Kiitoksia vastauksista.Tuota maasta nousevaa kosteutta juuri meinasin.pohjan ruostumisella.
Nyt hankittu pressu auton alle,ja auton kokopeite,sekä sisälle noita kosteuden poisto "palloja",jospa se tämän talven menisi,ilman suurempia yllätyksiä
Masinolia kannattaa ilmeisesti laittaa tankkiin seisonnan ajaksi?Viime keväänä,vaikka auto oli sisällä,niin kevään nykimisistä pääsi eroon vasta,kun vaihtoi bensa-suodattimen,vaikka tankki oli täynnä.
Nyt hankittu pressu auton alle,ja auton kokopeite,sekä sisälle noita kosteuden poisto "palloja",jospa se tämän talven menisi,ilman suurempia yllätyksiä
Masinolia kannattaa ilmeisesti laittaa tankkiin seisonnan ajaksi?Viime keväänä,vaikka auto oli sisällä,niin kevään nykimisistä pääsi eroon vasta,kun vaihtoi bensa-suodattimen,vaikka tankki oli täynnä.
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Itse olen purkanut jarrut, sisustan ja akun yleensä pois autosta ennen talven yli seisottamista. Jos jätät sisustan paikalleen niin sanomalehdet sitovat aika hyvin istuimista koskeuden, mutta todennäköisesti löydät pintahometta jostain päin sisustaa talven jälkeen. Ja kuten on jo useammin mainittu niin ei pressua päälle (hiertää eikä ilma vaihdu). Mitään ei kannata jättää raollaan tai auki, löydät tällöin uusia asukkaita autostasi keväällä. Niin ja kaikki veden poistoreiät on hyvä aukaista ja tarkistaa ettei pääse vesi seisomaan "koteloissa"...
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tämä 75 mikä Italiasta tuli tänä keväänä, oli majoittanut ilmeisesti useampaakin hiirtä konepellin lämpöhuovan sisällä. Ihmettelin miksi jossain letkuissa oli syviä uomia, mutta hiiret ne oli tehnyt kumin laatumittauksia. Juuri nyt ajatellen, tämä luultavasti myös selittää suhteellisen suuren pähkinöiden määrän konehuoneessa Auton sisään eivät olleet päässeet, mikä olisi saattanut olla ratkaiseva tekijä auton hankinnassa.alfa164 kirjoitti:Viime talvella myös hiiri oli maistanut getvosen nahkapenkkiä,hajonneesta saumasta Onneksi johdot olivat jääneet rauhaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Mistä noita kosteudenpoistopalleroita saa?. Voisi meinaan olla kasarialfaan hyödyksi vaikkei seisotakkaan.alfa164 kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.Tuota maasta nousevaa kosteutta juuri meinasin.pohjan ruostumisella.
Nyt hankittu pressu auton alle,ja auton kokopeite,sekä sisälle noita kosteuden poisto "palloja",jospa se tämän talven menisi,ilman suurempia yllätyksiä
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
versio 3 http://www.shetland.fi/KH.html
versio 4 http://www.freshandeasy.fi/
Ja ei muuta kuin mamman sukkahousuja lainaamaan ja tekemään omat pirkat
Hyvin kuulemma toimii ja pitää isonkin veneen sisätilat kuivana kunhan aika-ajoin vaihtaa ja avoastiassa pitää.Myös katon rajassa kannattaa roikuttaa ja kippo alle.
versio 4 http://www.freshandeasy.fi/
Ja ei muuta kuin mamman sukkahousuja lainaamaan ja tekemään omat pirkat
Hyvin kuulemma toimii ja pitää isonkin veneen sisätilat kuivana kunhan aika-ajoin vaihtaa ja avoastiassa pitää.Myös katon rajassa kannattaa roikuttaa ja kippo alle.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Sitäkin veneessä käytetty,niinkuin etikkaa,mutta toi kissanhiekka paras.kuullemma...jkoivula kirjoitti:Kuinkas tuossa toimisi aivan tavallinen merisuola?
Suola tunnetusti sitoo kosteutta, eikä ole kallista.
Tutulla oli joskus kajuuttapaatissa roikkumassa katon rajassa moinen viritelmä,ja hyvin oli vettä tiputtanut lattialla olevaan purkkiin talven aikana.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Näitä säilytysketjujahan löytyy vähän joka forumilta... Overdriven versiot aiheesta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... db2a00eeea
Tuossa ensimmäisessä oli ihan mielenkiintoinen idea:
http://www.saunalahti.fi/~sgarden/eyeba ... talli.html
http://www.saunalahti.fi/~sgarden/eyeba ... alli2.html
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... db2a00eeea
Tuossa ensimmäisessä oli ihan mielenkiintoinen idea:
http://www.saunalahti.fi/~sgarden/eyeba ... talli.html
http://www.saunalahti.fi/~sgarden/eyeba ... alli2.html