Oikean etupään "narina"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Oikean etupään "narina"

Viesti Kirjoittaja Java »

Tarina juontaa alkunsa jo tuonne kesälle, kun tuo narina alkoi. Päätin silloin että nyt talvella teen alustaremppaa vähän. Eilen nousi sitten auto ilmaan ja näytti alusta olevan ihan hyväss kunnossa, joten päätin olla vaihtamatta.

Aloin kuitenkin tuota narinaa tutkimaan, ja siinä autoa pumpatessa narina on aika vaimea, ja hankala paikantaa. Alatukivarren nyt vaihdoin kuitenkin kun oli pallon puslat vähä väljähtäneet. Narina ei kuitenkaan loppunut.

Epäilen että seuraavaksi menee vaihtoon ylätukivarsi, mutta kysyisinkin nyt arvon Alfisteilta, onko jotain vinkkiä antaa? Ei tuokaan ilmaista hommaa ole :lol:

Eli oikea etupää narisee, kun iskari palaa muotoonsa/tulee pois kasasta.
Eli esim kun hidasteeseen ajaa, kuuluu narina vasta sieltä postuessa.

Autona siis 156 -00 1.8TS 200k rullattu.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kokeile ensiksi laittaa siitä ylätukivarren pallonivelen suojakumin läpi vähän öljyä. Ne narisevat aikas usein. Injektioneulalla saa helposti. Öljynä voi käyttää miltei mitä vaan.

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Epezi kirjoitti:Kokeile ensiksi laittaa siitä ylätukivarren pallonivelen suojakumin läpi vähän öljyä. Ne narisevat aikas usein. Injektioneulalla saa helposti. Öljynä voi käyttää miltei mitä vaan.
No joo eihän se ääni ole kuin kosmeettinen vika, mutta kun jotain siellä on hajalla/väljällä ja tarkoitus olisi korjata asia :) Kiitos kuitenkin vaikka olikin tiedossa :)
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Jos ei kolise, niin ei välttämättä vielä ole väljää. Kuivana pyörivä pallonivel ei kyllä kovin pitkäikäinen ole(olettaen että ääni tulee siitä).
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Noh, jos tuo nivel narisee, niin öljyllä se korjaantuu toviksi, voit toki myös vaihtaa koko varren ja sillä se korjaantuu vähän pidemmäksi ajaksi. Jos ei ole kauaa narissut niin nivel ei oo vielä välttämättä väljistynyt, tällöin öljy toimii vallan mainiosti.

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

No joo tottahan tuokin. Ei se tosiaan kolise. Eipä tullut ajateltua :)
Pitääpä ruiskia vähän dödöä sinne. On vaan vattumaisessa paikassa ainain rungonpuoleinen kiinnike.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Ne on minusta nuo ylätukivarren kumipuslat, ei se pallonivel. Niin paljon en ole saanut rasvaa tungettua että olisin yhteenkään nykyisestä/aiemmista 156:sta saanut vian sillä korjattua (tai sitten en vaan osaa :-) Purkamaan en ole viitsinyt lähteä, samaa narinaa se on kuin siitä apukuskin penkiltäkin ->kestetään.

Tuo tukivarteen vulkanoitu kumipusla kun irtoaa ulko-, tai sisäpinnasta niin se on siinä, korjaantuu tukivarren vaihdolla kun ei enää mene leimasta läpi.
Onkohan kukaan koittanut uusia noita pelkkiä puslia ja vaihtaa samalla johonkin hiljaisempaan materiaaliin?

Vastaa Viestiin