Madallettu -katsastettu?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Ei tosin 25e paljoa paina jos on ollut varaa ostaa 17" vanteet.. :roll:
Kyllä minä haen mielummin sillä 25e korin kylmää karhua.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuore sportivo kirjoitti:Ymmärsinkö tosiaankin oikein, että 17 - tuumaan vanteet täyty(isi)y muutoskatsastaa 156:n? :crazyeyes:
Kyllä tarvii, mutta sekin vaan maahantuojan lapsuksesta, kun se on "unohtanut" laittaa auton tyyppitietoihin kaikki siihen kuuluvat rengaskoot, sieltä löytyis 16" vanteetkin kyllä oikeesti... periaatteessa GTA:kin kuuluu mallisarjaan, eli 17" pitäis kanssa löytyä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

JustXL kirjoitti:
Ihmetteli inssikin ilmeestä päätellen merkintöjä papereissa(tüv-paperi +valmistajan hyväksyntä?+pyöränkulmien mittaus/säädöt), mutta sanoi että kyllä madallus satsi (ja vanteet) on nykyään muutoskatsastettava. Onneksi pyöränkulmien säätölappu oli tallessa niin ei tarvinnu siitä maksaa
Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...
kyllä se tuv-paperi riittää, ei multa ainakaan muuta kyselty..
- Alfaholic -

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

jari64 kirjoitti:
JustXL kirjoitti:
Ihmetteli inssikin ilmeestä päätellen merkintöjä papereissa(tüv-paperi +valmistajan hyväksyntä?+pyöränkulmien mittaus/säädöt), mutta sanoi että kyllä madallus satsi (ja vanteet) on nykyään muutoskatsastettava. Onneksi pyöränkulmien säätölappu oli tallessa niin ei tarvinnu siitä maksaa
Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...
kyllä se tuv-paperi riittää, ei multa ainakaan muuta kyselty..
Tässä sen näkee miten käytäntö vaihtelee. Toiset katsastusmiehet katsovat kaiken läpi ja toisille riittää tyyppihyväksyntätodistus. Meikäläisen rengaskulmapaperia tiirailtiin kahden miehen toimesta. Eivät sentään kokeilleet ottaako auton kylki maahan, kun renkaista lasketaan ilmat pois.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Curva Grande kirjoitti:Tässä sen näkee miten käytäntö vaihtelee. Toiset katsastusmiehet katsovat kaiken läpi ja toisille riittää tyyppihyväksyntätodistus.
Jep, hyvä pointti. Useimmiten kaikki vain kertovat omasta kokemuksesta, siinä sitten hyväuskoinen menee konttorille ja huutoa tulee. Hyvä olisi muistaa mainita kaikki mikä tarvitaan jos vain tietää, jos ei niin mitä sitten itseltä vaadittiin.

Vähän sama esimerkki kun joku kysyy osan hintaa ja toinen sanoo x euroa. Tosin unohtaa mainita että hinta oli 60% kaverialennuksella..

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Curva Grande kirjoitti:
jari64 kirjoitti:
JustXL kirjoitti: Mikä ihmeen pyöränkulmien säätölappu? Tarvitaanko joku sellainen katsastukseen? Eikö voi katsastaa pelkän tüv-paperin kanssa, joka mulla jo on .... voi sun...
kyllä se tuv-paperi riittää, ei multa ainakaan muuta kyselty..
Tässä sen näkee miten käytäntö vaihtelee. Toiset katsastusmiehet katsovat kaiken läpi ja toisille riittää tyyppihyväksyntätodistus. Meikäläisen rengaskulmapaperia tiirailtiin kahden miehen toimesta. Eivät sentään kokeilleet ottaako auton kylki maahan, kun renkaista lasketaan ilmat pois.
Kävin tattarisuon autokatsastuksessa, Jäähdytintie 2 Helsinki. Eikun kaikki sinne !
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

No niin.. Ajattelin, että voisin hakea leiman autoon. Miten siis on madalluksen kanssa. Riittääkö, että otan Tuv-todistuksen mukaan, vai tarviiko muutoskatsastaa ennen oikeaa katsastusta?!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Älä unohda pyörän kulmien nelipistemittauksesta saatua todistusta! Todennäköisesti kysyvät myös sitä!
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kolmet jouset katsastaneena voin "kokemuksella" sanoa ettei tarvi kuin TUV lapun mukaan. Ei muuta.
Paitsi n.25€ kahisevaa...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

katsastusmies kaveri sanoi eräälle tyypille...jonkun aika oli jouset olleet autossa alla, vanha auto..."onhan nuo jouset laitettu vuoden 92 puolella, onhan"... :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jiiässä kirjoitti:katsastusmies kaveri sanoi eräälle tyypille...jonkun aika oli jouset olleet autossa alla, vanha auto..."onhan nuo jouset laitettu vuoden 92 puolella, onhan"... :-D
Noinhan se yleensä vanhemmissa menee, ei vaan toimi enää -98 autossa... 8)

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Tämä meikäläisen tarina päättyi niin että vein Eibachilta mailissa saadun TUV-todistuksen printattuna Herttoniemen autokatsastukseen ja sanoin että nuo jouset alta löytyy. Oli setä hieman nihkeä uskomaan kun sanoin että kyllä merkinnät löytyvät mutta juuri tuolta seitsemännestä kierteestä ja sisäpuolelta mutta päästi kuitenkin hetken mietittyään auton läpi ilman peilin kanssa tiiraamista. Olisi siis varmaan hyvä jos olisi jonkunlainen dokumentti mukana josta näkyisi että alle on asennettu TUV-paperin mukaiset jouset.

En osaa sanoa joutuuko käymään kahteen kertaan jos tarvitsee sekä vuosi että muutoskatsastaa, luulisi että hoituu samalla ainakin jos ilmoittaa etukäteen?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Ei tosin 25e paljoa paina jos on ollut varaa ostaa 17" vanteet.. :roll:
Kyllä minä haen mielummin sillä 25e korin kylmää karhua.
kuten myös... 8)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Noinhan se yleensä vanhemmissa menee, ei vaan toimi enää -98 autossa...
juu ei mene enää..eikä yleensä vanhoissakaan...itellä on Eibach -30mm jouset, tosin ei ole koskaan kysytty todistusta vaikka se kyllä mukana on, eikä ole tarvinnut muutoskatsastaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jiiässä kirjoitti:
Noinhan se yleensä vanhemmissa menee, ei vaan toimi enää -98 autossa...
juu ei mene enää..eikä yleensä vanhoissakaan...itellä on Eibach -30mm jouset, tosin ei ole koskaan kysytty todistusta vaikka se kyllä mukana on, eikä ole tarvinnut muutoskatsastaa.
-93 alkaen noita vasta vaaditaan, mutta polliisisetät tuntuvat niitä sakottavan vanhemmistakin, varsinkin jos yhtään kiiltää jouset...
Ei muuta kun massa jousen pintaan ja vähän ruiskii hiekkaa siihen pintaan kiinni niin saa setät tyytyväiseks :roll:

NotkeaRotta
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02

Viesti Kirjoittaja NotkeaRotta »

kultsissa alla K&W:n -45mm setti ja ei päässy katsastus setä nosturin päälle ilman että laitto lankkuviritykset alle :? kolme äijää siinä pyöri,m ittaili ja ihmetteli. mittasivat kaaren yläreunasta vanteen keskikohtaan ja merkkasivat tulokset rekisteriotteeseen kun alusta kuitenkin iän myötä painuu vähän kasaan niin on esittää sit dokumenttiä että auto on ollut muutoskatsastuksen aikaan tuon vaadittavan 7,5senttiä irti tiestä, no ei se kyllä ollu ku 7senttiä mut päästivät kuitenkin läpi :mrgreen:

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

NotkeaRotta kirjoitti:mittasivat kaaren yläreunasta vanteen keskikohtaan ja merkkasivat tulokset rekisteriotteeseen kun alusta kuitenkin iän myötä painuu vähän kasaan niin on esittää sit dokumenttiä että auto on ollut muutoskatsastuksen aikaan tuon vaadittavan 7,5senttiä irti tiestä, no ei se kyllä ollu ku 7senttiä mut päästivät kuitenkin läpi :mrgreen:
Paljonko se mitta muuten on ?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Curva Grande kirjoitti:Paljonko se mitta muuten on ?
Niinpä, 80mm minä luulin sen olevan.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ostin tuossa, kun halvalla sain, jotkut Eibachin progressiiviset takajouset. Mitenkähän on, autossa on iskareina vanhat, "mustalta näyttävät" säädettävät Konit. Onko -40 mm siinä rajoissa, että iskarit sen kestää vai pitääkö asia varmistaa, ettei seuraavaksi saa ostaa kalliita uusia Koneja halpojen jousien takia.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mitta vanteen keskiöstä kurakaaren reunaan, pystymitta siis. Omaan rekisteriotteeseen tuli merkintä 32cm.
Mistä se maavara, 8cm, mitataan?
Makaroonia jo vuodesta -98

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

puuha kirjoitti:Mitta vanteen keskiöstä kurakaaren reunaan, pystymitta siis. Omaan rekisteriotteeseen tuli merkintä 32cm.
Mistä se maavara, 8cm, mitataan?
Minulla on 35 cm. En katsonut mistä maavara mitattiin, mutta jossain keulan suojalevyn paikkella äijä pyöri. Maavaran tietysti pitäisi olla vaatimusten mukainen joka paikassa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Jaahas, pummi tulee konttorilla toukukuussa.
Jos maavara mitataan pohjalevystä niin se ei todellakaan ole vaaditut 8cm :crazyeyes:
Makaroonia jo vuodesta -98

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Maavaran mittaaminen pohjalevystä ei ole mielekästä, koska arvotavaran ja levyn välissä on ilmaa vaikka kuinka paljon. Ei se varmaan katsastajakaan kiinnosta hierooko levy silloin tällöin maahan. Puhumalla selviää.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

NotkeaRotta kirjoitti:kultsissa alla K&W:n -45mm setti ja ei päässy katsastus setä nosturin päälle ilman että laitto lankkuviritykset alle
Eh.. Mitenhän sitten KW:n -50mm kanssa käy? :roll:

kolme äijää siinä pyöri,m ittaili ja ihmetteli. mittasivat kaaren yläreunasta vanteen keskikohtaan ja merkkasivat tulokset rekisteriotteeseen kun alusta kuitenkin iän myötä painuu vähän kasaan niin on esittää sit dokumenttiä että auto on ollut muutoskatsastuksen aikaan tuon vaadittavan 7,5senttiä irti tiestä, no ei se kyllä ollu ku 7senttiä mut päästivät kuitenkin läpi
Mistä kohtaa ne sen mittaa? Mulla mahtuu tulitikkuaski pohjalevyn matalimman kohdan ja maan väliin.

Täytyy käydä huomenna morjestamassa katsastusmiehiä.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Vanha konsti joka toimii aina . Nainen katsastamaan auto. Jos ei löydy tarpeeksi hyvännäköistä katsastajaa kotipiiristä, niin joku serkkutyttö tai kaveripiiri varmasti auttaa. Tästä on niin monta esimerkkiä, etten niitä viitsi edes alkaa luetteleen. Vain yksi :lol: . Mun äitekin katsasti Mininsä varmaa viimeiset 5 vuotta sillai, ettei sitä ajettu edes pukeille. Oli niin matala, ettei päässyt ramppien päälle. Äitikään ei edes ollut kovinkaan kaunis, vaikka olikin nuori vielä silloin. :mrgreen: Säännöt niistä ajoista muuttuneet, mutta psygologia perusteet tuskin yhtään.

NotkeaRotta
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02

Viesti Kirjoittaja NotkeaRotta »

mä otin suosiolla pohjamuovin pois katsastuksen ajaksi.

Vastaa Viestiin