Käynnistysongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Käynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja UHREG »

Olis tämmönen alfa 156 2.5 v6 -98 vm

Onko mitään ideoita mistä mahtaa johtua kun auto ei taho millään lähteä käyntiin jos on ollu kylmänä jonku aikaa ja yli -5c pakkasta..
Akku on usein aika tyhjänä se menee vaihtoon, mutta olen saanut virtaa muualta eikä lähe kone pyörii.

Kovasti yrittää kyllä käynnistää mutta yleensä jos on ollu kylmää niin siellä palaa se avaimen kuva ja key lukee pienellä alapuolella.

Tuo ei yleensä pala jos on ollut esimerkiks +/- 0c kelit Ja sillon lähtee ihan hyvin käymään.

Eikös tuo tarkota käynnistyksen estoa?

En ole vielä saanut käymään vaikka ollut lämppärissä kiinni pari tuntia.
Voisko olla jotain bensansyötön kanssa häikkää taikka jotain vastaavaa jos on pakkasen puolella?


Eihän tuo mikään talviauto ole, mutta ois se silti ihan kiva saada liikkumaan

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Ei se lähdekkään käymään jos se avaimenkuva/code valo palaa.
Ei lähde vaikka lämmittäis kuinka monta tuntia ja antais lisävirtaa. :?

Siinä on silloin ajonesto päällä joten turha sahata.

Todennäköisesti siinä oireilee se vastaanotin/antenni joka on virtalukon ympärillä.Tunnistaa avaimen.

Ja sitäpaitsi 156 V6 on erittäin hyvä ja lämmin talviauto :twisted:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep. Se antenni tai liitinjohto toisessa päässä oireilee. Omassani oli sama vika aikoinaan ja syyllinen oli ollut juurikin tuon antennin liittimen hapettumisessa? Delta huollossa vian etsintä ja korjaus 40€. Ei paha..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Löytyykö toista ehjää avainta...voi olla avain sökö, virta päälle niin kauan että code sammuu ja vasta sen jälkeen starttia, jos ei auta niin antenni sökö.

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

kiitoksia :)
Tuo auttaa varmasti niin osaan myös itse lähteä etsimään oikeesta paikasta missä häikkää.
Pitää vaan ootella että vähän lämpenis kelit jotta saa käymään

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Ja sitäpaitsi 156 V6 on erittäin hyvä ja lämmin talviauto Twisted Evil

Vilpittömästi ihan samaa mieltä!

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

joo emmä sitä meinannu että epäilisin :)..
Kuhan vaan kävi mielessä kun aika moni sanonu mulle noin.
Se on hyvä auto lähes kaikin puolin. varaosat on vaan vähän hankalia ja mulla ainakin kovasti on abs häikkää talvella

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kuhan vaan kävi mielessä kun aika moni sanonu mulle noin.

Maailmaan mahtuu mölyä ja mielipiteitä! Onneksi ihan kaikki ei ole totta mitä kuulee! :-D

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

usko mitä uskot, se ei minua kiinnosta, kysyin vain apua ongelmaan.
Eikö tuo ole sallittua?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

UHREG kirjoitti:usko mitä uskot, se ei minua kiinnosta, kysyin vain apua ongelmaan.
Eikö tuo ole sallittua?
Tietenkin on! Apuahan täällä annetaan ja pyydetään. Joskus vaan juttu Sori jos annoin sun käsittää väärin. Olin kritiikkini tarkoittanut noiden, Alfa on huono talviauto kommenttien esitäjille, joilla ei useinkaan ole mitään henkilökohtaista kokemusta Alfa Romeoista. Joillekin on koko merkin nimen kuuleminen kuin neulan pisto persaukseen!

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Niistä abs häiriöistä vielä. Mullakin niitä oli joku vuosi sitten. Meni parin kuukauden sisään, ensin vasen taka, sitten oikea taka, sen jälkeen oikea etu. Silloin jo ostin vasemman etu anturin varalle. Ja tietenkään se ei ole vieläkään vikaantunut!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kannattaa se akku ensin uusia ja sen jälkeen tutkailla vieläkö se abs vittuilee
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

okei :) väärinkäsitys juu.
Jaa akku voi siihenki vaikuttaa?

Justiin tuossa noin kuukausi sitten abssät uusittiin kun sieltä puuttu kokonaan piuhat jostain ihmeen syystä.

Hetken aikaa toimi ihan hyvin, välillä satunnaisesti sytty valo palamaan mutta korjaantu aina kun sammutti auton ja pisti uuestaan käymään.

Nyt tuossa kun oli pari viikkoo sitte loska kelit ni imas vähä pois urilta ja roiski aika hyvin loskamoskaa miten sattuu ja pum absit pois päältä ollu melkeen koko aika siitä lähtien.

Valo syttyy palamaan noin puoli minuuttia - minuutti sen jälkeen ku auton pistää käymään

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

tuosta käynnistyksen estosta vielä, mietin että auttasko jos laittais sisätila lämmittimen kiinni ni sillonhan se lämmittää sisältä päin autoa eikä pitäis pakkasen olla niin kova sisätiloissa, mukaan lukien tietty virtalukko

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Avaimen koodin lukeva "antenni" on virtalukon ympärillä oleva käämi. Ei siten pitäisi lämpötilan vaikuttaa suuntaan jos toiseen. Antenni on liittimellä ajoneston boksissa kiinni. Boksi keskustelee Ecun kanssa ja koodien on täsmättävä, jotta antaa auton käynnistyä. Joissain Fiateissa koodin pystyi antamaan auton mukana tulevasta koodikortista kaasupolkimen avulla. Oliskos Alfassa näin? Enpäs muista. Mutta kuntoonhan tuo kannattaa laittaa/laitattaa. Omassa Coupessa (Fiat) huonolla akulla löi joskus ajoneston päälle. Jännitetaso putosi liikaa startatessa. Homma korjaantui uudella akulla.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

UHREG kirjoitti:okei :) väärinkäsitys juu.
Jaa akku voi siihenki vaikuttaa?

no jos akun jännite on liian pieni kyllä se voi jotain herjoja/vikoja heitellä, ainakin näissä uusissa missä on VDC yms systeemit
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

csr kirjoitti:Avaimen koodin lukeva "antenni" on virtalukon ympärillä oleva käämi. Ei siten pitäisi lämpötilan vaikuttaa suuntaan jos toiseen. Antenni on liittimellä ajoneston boksissa kiinni. Boksi keskustelee Ecun kanssa ja koodien on täsmättävä, jotta antaa auton käynnistyä. Joissain Fiateissa koodin pystyi antamaan auton mukana tulevasta koodikortista kaasupolkimen avulla. Oliskos Alfassa näin? Enpäs muista. Mutta kuntoonhan tuo kannattaa laittaa/laitattaa. Omassa Coupessa (Fiat) huonolla akulla löi joskus ajoneston päälle. Jännitetaso putosi liikaa startatessa. Homma korjaantui uudella akulla.
hmm. onhan tuossa joku koodikortti juu, mutta että sitä pystyy käyttää ohjekirjan mukaan sielä pitäis myös palaa se joku bensaruisku valo, mikä ei pala paitsi joskus harvoin.

Mutta jos ei lämpötila pitäis vaikuttaa suuntaan tai toiseen, itse en ainakaan mitään muuta syytä keksi ku pakkanen, ei se tee tuommosta jos on lämpöset kelit/auto tallissa

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

on tuo kyllä hämärää....
Heti ku lauhtu tänään ollu semmoset -3pakkasta, heti lähti auto käymään ihan normaalisti ei mitään ongelmia

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Akku luovuttaa ja ottaa vastaan virtaa paremmin lauhemmassa säässä?

Tarinaa ulkomaailmasta siitä mitä kaikkea heikko akku voikaan aiheuttaa...
http://www.alfaowner.com/Forum/engines- ... ttery.html

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

joo sitä mä ittekki kovasti epäilen...
kävin hakemassa uuden akun mutta en vielä kerennyt vaihtaa

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

Pystyykös tuota käynnistyksenestohommelia ohittaa mitenkään?...
Alkaa pikkuhiljaa jo nakertaa kun ei saa autoa käymään

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

UHREG kirjoitti:Pystyykös tuota käynnistyksenestohommelia ohittaa mitenkään?...
Alkaa pikkuhiljaa jo nakertaa kun ei saa autoa käymään
http://www.schepers-autotechniek.com/
VMP

UHREG
Viestit: 45
Liittynyt: 06 Marras 2008, 15:30

Viesti Kirjoittaja UHREG »

noh, auto läks käymään ihan hyvin taas kun sai lämpöseks ja pakkasetki tipahti sopivasti..

tuli seuraava ongelma vastaan, auto seissy noin viikon verran käymättä ja nytte käy ihan hyvin, mutta kaasua kun painaa niin juuri mitään ei tapahdu, kierrokset nousee sen 50-80rpm ja nykii siinä tuota väliä, eli lähes huomaamattomasti.

Oisko mitään ajatusta missä mahtaa olla vikaa? bensansyötössä selvästikkin, mutta onko mahdollista esimerkiks jos bensan joukkoon on kosteutta kertyny tai jotain vastaavaa, bensa ei voi niin pahasti jäässä olla etteikö se mihinkään liikkuis, annoin melkeen tunnin verran käydä auton ja annoin lämpöjen nousta reilusti yli 100

Vastaa Viestiin