riippuu ihan autosta...ei ole vaikea asentaa eikä edes tarvitse pahemmin johtotöitä tehdä(jos jotain sähköistä tietää niin ei ole mitään ongelmia laittaa noita)...xenonit katsastuksessakin on vähän kaks piippunen juttu jos ne on jälkiannettuja jotkut hylkää ja jotkut ei.
ainut mikä saattaa tuottaa vähän ongelmia on ballastien asennus.paikka pitäisi olla sellainen ettei ballastit pääse liikkumaan vapaasti.jos näin käy niin saattaa polttimo toimia heikosti ns värähdellen tai sitten sammuu jossai vaiheessa kokonaan nimimerkillä näin tapahtunut.
niin muuten kannattaa katsoa paketista seuraavat merkinnät:
E-hyväksytty, CE-merkintä.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
Kysyin juuri pari päivää sitten Deltasta operaation hintaa. Itse asiassa ne lamput sun muut vermeet eivät ole kovin kalliita enää nykyään, mutta sen muun tarvittavan tilpehöörin asentaminen tulee kylläkin hintoihinsa. Autossa kun pitää olla automaattinen toiminto jousituksen säätymiselle erilaisilla kuormilla. Ja sen toiminnon asentaminen sitten maksaakin. Pelkät xenonit saisi asennutettua Deltassa n. 300 € hintaan, mutta en hirvennyt edes kysäistä sen tasausautomatiikan hinnalle.
Ai niin, mikäli sitä jousitustasapainotussysteemiä ei ole autossa asennettuna niin ne xenonit joutuu poistamaan aina katsastukseen mennessä. Tai sitten jos poliisi sattuu pysäyttämään tiellä ja heittäytyy uteliaaksi valojen suuntauksen suhteen..
No joo tuo automaattisentasonsäädön anturi on tosiaan 159:ssä takana aika susi paikassa. Autoa rekisteröintikatsastaessa katselin että anturi lähtee ensimmäisen auton alle jääneen puunoksan mukana uusiin maisemiin. Taitaa olla alin kohta koko autossa ja johtokin roikkuu vielä sopivasti lenkillä alaspäin.
En tiedä mahtaako perus 159:ssä olla johdot valmiina automatiikkaa varten.
Joskus meinasin tehdä 156:seen xenon asennuksen alkuperäisillä xenonumpioilla ja 500 sarjan bemarin tasonsäädöllä, mutta liian kallis ratkaisu siitäkin olisi tullut muutaman tonnin autoon.
Itse aloin värkkäämään noista vakioista valoista Projektoreita Puntosta saaduilla Valeon Projektoriumpioilla. Eipä noista vieläkään laillisia tule, mutta vähemmän häikäisevät ja ehkä kivemman näköset. 30€ makso Punton molemmat valot, että eipä nuo kalliiksikaan tule. Albumissa huono kuva. Ehkä vielä joskus valmistuu.
Mulla odottaa 1 laiton sarja, vaatisi reiän umpion suojakannen taakse, mutta omassa on joku tuuletuslaitos siinä, epäilen saako tiiviiksi... Onko missään 156 tms. ollut yksinkertaista suojakantta, jossa on tasainen luukku ilman noita tuuletusreikiä?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
heme kirjoitti:97 tkm 159:llä mittarissa, äsken vaihdoin polttimot (D1S) uusiin. Huomattava valotehon parantuminen. Xenonit hiipuvat pikkuhiljaa, joten valotehon vähenemistä on vaikea huomata.
Onko muuten minkälainen homma vaihtaa? Omilla vielä kyllä näkee, mutta mielestäni valojen sävy on hieman muuttunut (enemmän siniseen). Ostitko polttimot mistä ja mihin hintaan? Ja vielä, onko kiinankopiot vai ihan "merkkilamput"?
Helppo on vaihtaa 159:sen lähivalot, mutta pitkiä ei oikein vaihda millään ainakaan 2,4 JTDM:ään kun ohjaustehostimen putket menee umpion edestä.
Itselle tilasin Osramin D1S xenonit saksasta. Taisi maksaa postikuluineen about 100e pari. Väri on joku perus kellertävä lähes halogeenin väri. Olisikohan ollut 4700k.
155:ssa ja nyt 156:ssa jälkiasennus Xenonit....eli siis "laittomat" sellaiset....valotehon parannus huomattava! Eli nyt näkee ja muut näkee minut myös.....joka vuosi tosin otettava leimalle pois, mutta aivan sama......kun Suomalainen lainlaatija tekee kaikesta niin pirun vaikeaa ja naurettavaa pelleilyä, niin mennään sitten perse edellä puuhun! Voihan ne Xenonit vaihtaa takaisin nokalle vaikka siinä konttorin parkkiksella....ihan kostoksi
HopeinenQ kirjoitti:Ostitko polttimot mistä ja mihin hintaan? Ja vielä, onko kiinankopiot vai ihan "merkkilamput"?
Saksasta tuli Philipsit, pari hintaan 78 eur postikuluineen. Saksan ebayhin pistä hakusanaksi "D1S brenner" niin pitäisi toimittajia löytyä.
edit. Tai tulihan sitä hintaa toista sataa, kun ensin tilasin D2S polttimot muistikuvan perusteella. No nehän ei sinne tietenkään käy. Olisi siis myynnissä 2 kpl Hella D2S polttimoita edullisesti. Vanhuus ei tule... jne.
heme kirjoitti:
Saksasta tuli Philipsit, pari hintaan 78 eur postikuluineen. Saksan ebayhin pistä hakusanaksi "D1S brenner" niin pitäisi toimittajia löytyä.
Danke, tuoltahan niitä löytyy. Ostitko 4300K vai 6000K tuikut?
mattijus kirjoitti:Liekö missään normivalollisessa wanhakorisessa (+boselift?) 156:ssa umpioita, joissa olisi DC (DR) merkintä.
Minulta kyllä löytyy Boseliftistä DC merkintä, taitaapi olla niin että on pitkien puolelle sallittu. Ainakin umpion toisella laitaa on DC merkintöjä, ja toisella laitaa vain noita muita. Joten oletan että tähän olisi laillista laittaa jos on e-hyväksytty sarja + tasonsäätö?
Ja sillä tasonsäädöllähän ei sitten tarkoiteta aina jousituksen tasonsäätöä, vaan jos tätä ei ole takajousituksessa, niin sitten se pitää olla ajovalossa itsessään, niin että jos peräpää painuu, niin valot kääntyy vastaavasti alaspäin. Eikös vaan? Näin ainakin tutun RS Octaviassa. Ja veikkaisin useimmissa autoissa kuitenkin näin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
mulla on kans xenonit 155ssa. valokuvio on sellainen kun pitää= ei häikäise. kurakelillä näkee oikeasti jotain oli umpiot puhtaat tai ei. kyselin katsastuskonttorilta laillisuutta, kuulemma pitäisi olla ajovalopesurit ja hyväksyntä umpiossa niin olisi laillinen.korkeudensäätöä ei kuulemma tarvi (auto -94). laitoin trafiin palautetta ko. asiasta perusteluineen jo muutamia viikkoja sitten. ei oo tullu vastausta. toivottavasti johtuu siitä, että tutkivat asiaa oikeasti, josko niistä saisi lailliset ilman niitä hyväksyntä tunnuksia.
Caijo-Romeo kirjoitti:mulla on kans xenonit 155ssa. valokuvio on sellainen kun pitää= ei häikäise. kurakelillä näkee oikeasti jotain oli umpiot puhtaat tai ei
mulla on myös,mutta tänään rapulassa kun umpiota asentelin niin tietenkin rikoin polttimon
Nyt tilasin sitten 2kpl 6000k polttimoita,vanhat on 8000k.
JiiTeeÄssä kirjoitti:Joten oletan että tähän olisi laillista laittaa jos on e-hyväksytty sarja + tasonsäätö?
Katsastuksessa voi mennäkin läpi, mutta laillinen se ei ole. "E-hyväksyttyjä" korvaussarjoja ei ole olemassakaan, ballasteilla voi hyväksyntä ollakin, mutta ei polttimoilla. Ne umpioidenkin merkinnät on sitä perua että halogeeni- ja xenonumpioilla käytetään rahan säästämiseksi samaa lasia, johon on sitten laitettu molempien tiedot. Sama juttu kun mulla lisäpitkissä on merkitty sekä 37,5 että 17,5 referenssit ja hyväksynnät, tuskin ne on molempia yhtä aikaa
Toinen xenoni on alkanut sammuilemaan möykyissä joten oletettavasti elämänsä päässä. Onko kukaan viime aikoina tilaillut noita D1S malleja ja mihin hintaan? Manuaali sanoo tehoksi 55w mutta pääasiassa noita näyttäisi olevan 35w malleja myynnissä?
heme kirjoitti:Olisikohan se 55 W kuitenkin halogeenin teho, xenonit ovat 35 W.
Samaa mietin itsekin, eli oisko kirjassa virhe. Täältä tuo löytyy, sivulla 98. Mutta, mutta, voisko joku ketä tuollaiset on hankkinut varmentaa että onko tuo 35w ja vielä parempi jos kertoo hyvän (lue=halvan) paikan hankkia.
Ite kyllästyin vanhaan 156 paskoihin pitkiin ja tilasimpa serkun kans 55w ksenoni sarjan jossa 2 täydellistä sarjaa (h1 ja h7) saa nähä tekeekö mitään mutta eine hinnalla pilattuja ole ja laillisuudesta puhumattakin selvää lienee kaikille miten asianlaita. Niin ja muistaakseni 2täydelliselle sarjalle hinta oli noin 55€ ja jenkeistä tulee niin saa nähä verotuksen laidan.
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
Onkos kellään kokemusta jälkiasennussarjasta uudempiin alfoihi? Kuullu kauhutarinoita että on mennyt moottorinohjaus ja tietokone sekasi yms. ja piippaako auto sitten koko ajan "palanutta" ajovaloa kun ei ole halogeeni :p
heme kirjoitti:Olisikohan se 55 W kuitenkin halogeenin teho, xenonit ovat 35 W.
Samaa mietin itsekin, eli oisko kirjassa virhe. Täältä tuo löytyy, sivulla 98. Mutta, mutta, voisko joku ketä tuollaiset on hankkinut varmentaa että onko tuo 35w ja vielä parempi jos kertoo hyvän (lue=halvan) paikan hankkia.
Ainakin 166:n alkuperäiset xenonit on 35 wattiset. Kuten joku jo sanoikin, taitaa 55 wattiset olla laittomat. Kaikki kiva on Suomessa laitonta.
Jakke kirjoitti:Ainakin 166:n alkuperäiset xenonit on 35 wattiset. Kuten joku jo sanoikin, taitaa 55 wattiset olla laittomat. Kaikki kiva on Suomessa laitonta.
Halogeenipolttimon tilalle tulevat xenonit on kaikki laittomia ihan tehosta riippumatta. Lailliset mallit on 35 wattisia.