2.0 JTS ja jakopään osat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

2.0 JTS ja jakopään osat

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Olisko kellään osaluetteloa remminvaihtoa varten. Jos olis originaalinumerot niin olis helppo tilata osat ja sais varmasti oikeet.

2005 mallinen JTS on kyseessä.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Heikalta kannattaa noita tilailla. ja tulee varmasti oikeat.

http://www.heikka.fi

Avatar
Dusti
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Elo 2008, 01:22

Viesti Kirjoittaja Dusti »

Mites tuon ohjainrullan kanssa, itse sain heikalta muovisen rullan ja olen kuullut että ne ei kestä yhtä hyvin kuin alumiiniset? Itsellä siis TS malli mutta ilmeisesti osa on sama myös JTS:ssä.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

En oo kuullu, että ohjainrullia ois hajonnnu vaan kiristimiä (se, jossa on jousi).
MP

Avatar
Dusti
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Elo 2008, 01:22

Viesti Kirjoittaja Dusti »

Jees, kiristin näyttäs olevan metallia. Säikähdin vaan tätä tekstiä kun tuo rulla sattui olemaan musta :)
Change the latest spec pulleys every 72,000 miles. These deteriorate with mileage, not time. Virtually all (pre-'05) TS cam belt pulleys were replaced by Alfa at about 36,000 miles with stronger ones that they reckon will last 72,000 miles. If your cam belt tensioner pulley is black and not the new stronger white one, then stop your car and trailer it to us. It's going to wreck your engine any second now and it's a miracle that it's still in one piece! Even these later white ones have now been replaced with all steel.
Lainattu tuolta.. http://www.cars.robertsaerospace.com/Al ... aRomeo.htm

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Et tarvitse osanumeroita. kaikissa JTS:ssä on samat osat, joten pieleen ei voi mennä.

Tähän mennessä kaikki ohjainrullat jotka olen nähnyt ovat olleet muovisia, ja toimivat moitteetta. Kiristin taaseen on syytä olla metallinen, muovisia on aina silloin tällöin liikenteessä.

Ja muistakaa aina vaihtaa ne tasapainoakselin hihna ja kiristin samalla. Maanantaina juuri ropasin erästä jonka tasapainoakselin hihnalla oli rullattu 100tkm, ja tietäähän sen kuinka siinä käy :roll:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Deltassa sanoivat mulle joskus että JTS:ssä on mennyt vaihtoon myös usein nokka-akselin ja kampiakselin pyöriä.

Omissa ei kyllä näkynyt kulumisen merkkejä 50 ja 100tkm kohdalla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ohjainrullia saa/sai myös metallisena. Sattui 3,5v sitten tilatessa tulemaan metallinen. Ohjainrulla oli vaihtaessa rohiseva. GM:llä töissä ollessa meni useampi muovinen ohjainrulla, varsinkin pienikehäisiä. Se päivitettiinkin metalliseen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Ajatus tässä oli tilata osat Alfaservicen nettikaupasta ja silloin pitää olla itsellä tiedossa mitä tarvitaan...joten jos jollain on lista niin laita ihmeessä tänne näkyville.

Eperistä katselin äsken enkä löytänyt sitä tasapainoakselin hihnaa ollenkaan...
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

muovisen rullan ja olen kuullut että ne ei kestä yhtä hyvin kuin alumiiniset?
Joskus kauan sitten ohjainrulla oli kokonaan metallinen, ehkä n 8 vuotta sitten...muovinen tuli tilalle, jos jostain saat kokometallisen niin aina toki parempi.

Alahihnapyöriä tosiaan kanssa kuulemma menee, harva nyrkkipaja ainakaan tosin tajuaa niiden kulumista tarkastaa, liekö materiaali muuttunut pehmeämmäksi varsinkin JTS koneessa.

Veljen 16V 155:ssa ei näkynyt kulumisen merkkejä viime hihna vaihdossa kun oli vajaat 200tkm menty...

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

jiiässä kirjoitti:Alahihnapyöriä tosiaan kanssa kuulemma menee, harva nyrkkipaja ainakaan tosin tajuaa niiden kulumista tarkastaa, liekö materiaali muuttunut pehmeämmäksi varsinkin JTS koneessa.

Veljen 16V 155:ssa ei näkynyt kulumisen merkkejä viime hihna vaihdossa kun oli vajaat 200tkm menty...
Niin tuossa toisessa ketjussa oli puhetta että TS nokkien lukituspalat ei käy JTS:ään koska siinä on korkeammat nokat kuin tessussa. Tuli vaan mieleen että joutuukohan JTS jakopää sitten vielä kovemmalle rasitukselle? Korkeampi nokka = isompi nosto. Ja se söisi sitten pyöriäkin? Mutta luulisi sitten että JTS jakohihna porsisi selkeästi helpommin kuin TS mutta taitaa olla samaa luokkaa... :?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Järki sanoisi niin tosiaan että miedompi ja pyöreempi nokka niin sen helpomalla hihna pääsee ja ainakin viritysoppaat neuvoo lyhentään hihnan vaihtoväliä huomattavasti joka moottorissa jos siihen vaihdetaan tiukemmat nenät...

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

tasapainoakselien hihnan kiristin

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Onko tasapainoakselien hihnan kiristin ollut yleisesti edelleen muovipyörällä! Tällaista ainakin kaupaavat edelleen. Onko metallisia ollutkaan liikkeellä?
vesku

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Olisko tuo musta muovinen, varmaankin. Kaalipadan albumist, päivätty 26.1.2007.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=6626

Tasapainoakselien hihnan kiristin ei taida olla kovin riskialtis, mutta vaihtaisin silti samalla kuin jakohihnan.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vaarana on että tasapainohihnan katketessa menee siitä tavaraa jakohihnankin väliin.
Puhuin tuosta metallisesta välipyörästä. Sellainen tuli 3,5 vuotta sitten, en tiedä toimittaako sellaista enää kukaan. Voi olla että ovat päivittäneet sen muoviseksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: tasapainoakselien hihnan kiristin

Viesti Kirjoittaja Epezi »

veskuk kirjoitti:Onko tasapainoakselien hihnan kiristin ollut yleisesti edelleen muovipyörällä!
On. Sen kanssa en ole kuullut olleen ongelmia, kunhan vaihdetaan 60tkm/3v välein.

Vastaa Viestiin