Epezi kirjoitti:Tinaamalla? Kaippa se silläkin onnistuu, mutta miksi ei hitsata uutta peltiä?
Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
Täällä on innokkaita kohtuuhintaisia itämaisia hitsaajia, hintaa kannattaa sopia etukäteen ja sopia tekeekö vain sellasen paikan minkä välttämättä tarvii vai oikeén siistin ja kunnolla pohjamaalaten ym...Paikan päällikön nimi on Mao.Tampereen Autoklinikka
Polunmäenkatu 15 A, 33720 TAMPERE
Puhelin: 03 3185522
Eilen poikkesin katsastuksessa. OBD liitin oli hakusessa. Sanoin , että katsotaan ohjekirjasta. Katsastaja oli sitä mieltä, ettei sieltä löydy ja yritti haeskalla netistä eri tiedostoista.
No ei löytynyt.
Otin sitten ohjekirjan ja sieltähän se löytyi heti - eli sulakeboxin sisällä ratin vasemmalla puolen.
Revittiin ja hemputettiin kyllä niin hitosti pyöriä joka suuntaan, että varmaan olis lauennut hammastanko, jos olis nyt ollut jotain vikaa.
83 € tuntuu kyllä ryöstöltä. No menihän siinä aikaakin kaikkien kommervenkkien kanssa puoli tuntia.
Seuraava katsastus 2010 tammikuun loppuun mennessä.
No ei löytynyt.
Otin sitten ohjekirjan ja sieltähän se löytyi heti - eli sulakeboxin sisällä ratin vasemmalla puolen.
Revittiin ja hemputettiin kyllä niin hitosti pyöriä joka suuntaan, että varmaan olis lauennut hammastanko, jos olis nyt ollut jotain vikaa.
83 € tuntuu kyllä ryöstöltä. No menihän siinä aikaakin kaikkien kommervenkkien kanssa puoli tuntia.
Seuraava katsastus 2010 tammikuun loppuun mennessä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Hitsautin entistä rotiskoani joskus tuolla ja teki tosiaan ihan kohtuullista työtä halvalla. Toimintatavat tuolla voi olla joskus jotain sellaista mihin täällä ei ole totuttu, pyysi kerran mua palauttamaan auton eräälle asiakkaalle. No, minähän otin avaimet ja vein auton. Asiakas toi mut korjaamolle takaisin. Enää en välttämättä suostuisi moiseen pelleilyyn...jiiässä kirjoitti:Täällä on innokkaita kohtuuhintaisia itämaisia hitsaajia, hintaa kannattaa sopia etukäteen ja sopia tekeekö vain sellasen paikan minkä välttämättä tarvii vai oikeén siistin ja kunnolla pohjamaalaten ym...Paikan päällikön nimi on Mao.Tampereen Autoklinikka
Polunmäenkatu 15 A, 33720 TAMPERE
Puhelin: 03 3185522
75:n meni periaatteessa perjantaina leimasta laakista läpi. Ainoa huomautetta oli runkonumeron huono luettavuus ja se takia piti mennä jälkitarkastukseen. Numerohan on takakontin pohjassa varapyöränkotelon vieressä. Putsasin asetoonilla maalit pois ja vedin kirkaan lakan päälle. Nyt näkyy hyvin. Vähän jännitti lauantaina ajaa kesärenkailla kontorille. Ei paljoa tarvinut käyttä tehoa .
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kävin katsastamassa Lanzan, olihan sillä jo 3tkm? edellisestä huristeltukin. Ajovalojen korkeussäätö rikki, molemmat etuvalot näyttää liian alas. Takajarrulevyt ruostuneet. Alatukivarren hela väljä. Nopeus, matka ja trippimittari mykkiä. Kysyin ukolta että no minkäslainen peli tää Lancia on kun ajeltiin konttorin vieressä. -Eikai tarvi sanoa HEH HEH. -Ylläri. No oli kuulemma pakko päästää läpi kun on Lancia!!! 16kk ajo-aikaa. HEH HEH. Anto mun muuten ajaa ihan luvan kanssa himaan 25km vaikka auto on poissa rekisteristä ja vakuutuksesta
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Tulipa taas käännyttyä konttorilla. Poikittaisten takatukivarsien puslat loppu, joten uudelleen joutuu menemään. Tällä kertaa rikkinäisestä sumarista ja tuulilasin halkeamasta ei paljon välitetty. Ei tullut edes merkintää. Nuo puslat taas ei tullut yllätyksenä, mun mielestä ne on ollut väljät jo pari vuotta.
Propsit siitä, että takapäätä ei edes nostettu ilmaan, koska alu-keskipalkista nosto on inssin mielestä vähän niin ja näin. Kerrankin katsastus jossa autosta oltiin kiinnostuneita juuri niin kuin pitääkin.
Paikkana Myllyn A-katsastus.
Propsit siitä, että takapäätä ei edes nostettu ilmaan, koska alu-keskipalkista nosto on inssin mielestä vähän niin ja näin. Kerrankin katsastus jossa autosta oltiin kiinnostuneita juuri niin kuin pitääkin.
Paikkana Myllyn A-katsastus.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Sattu oheinen taulukko AKEn sivuilta silmiin. Hyvä olla olemassa jos leimalla obd:ssä jotain näkyy.
http://www.ake.fi/pdf/Fiat%20ja%20alfa- ... koodit.pdf
http://www.ake.fi/pdf/Fiat%20ja%20alfa- ... koodit.pdf
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
eilen meni 1.8 ts katsastuksesta läpi, vuoden ja kahden kuukauden laima tuli, ei tarvinnut vaihtaa kuin ylätukivarsi ja polttimo
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
33 kävi leimalla. Annoin päästölapun katsastusmiehelle ja kaiken piti olla ok ja niin olikin kunnes hän päättikin vielä itse mitata päästöt. no eihän se tietty menny sit läpi. koitin selittää ettei oo mikään helpoin ottaa käryjä 33sta mutta ei selitykset kelvannu. tyhjäkäynnillä hc liian korkea. on sentään kk remontti aikaa,kattoo ny löytyykö vika vai meneekö auto vaihtoon.
Huh huh. Taas vuosi ajoaikaa. Ja ekalla läpi! Historiallinen hetki
Suuri kiitos kuuluu 90:lle. Se ABS-anturi oli juuri se mitä tähän tarvittiin
Peruutusvalot kuulemma pitää jossain vaiheessa korjata, ei sattunut toimimaan sillä kertaa kun inssi kokeili
Suuri kiitos kuuluu 90:lle. Se ABS-anturi oli juuri se mitä tähän tarvittiin
Peruutusvalot kuulemma pitää jossain vaiheessa korjata, ei sattunut toimimaan sillä kertaa kun inssi kokeili
Viimeksi muokannut Nelli, 15 Tammi 2009, 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ilman ennakkotoimia meni kerrasta läpi!
Lambdakin oli 1, ennen toleranssien puitteissa yli tai ali.
katsastusten välillä tuli n. 25 000 km. Vuoden ajan vikalista:
Vuoto alavesiletkussa ja oikean etupyörälaakerin vika reunakiveen ajon seurauksena, jossa myös rengas vaurioitui.
Sattui katsastukseen vesikeli, joten nitinätkin olivat poissa.
Taidanpa nauttia illalla ... kakkukahvit!
Lambdakin oli 1, ennen toleranssien puitteissa yli tai ali.
katsastusten välillä tuli n. 25 000 km. Vuoden ajan vikalista:
Vuoto alavesiletkussa ja oikean etupyörälaakerin vika reunakiveen ajon seurauksena, jossa myös rengas vaurioitui.
Sattui katsastukseen vesikeli, joten nitinätkin olivat poissa.
Taidanpa nauttia illalla ... kakkukahvit!
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
jees jees. 166 tänään leimattu huomautuksitta. Tosin 5 tuntia ensin puuhasteltiinkin auton kanssa: pakoröörin yksi poikkimennyt kiinnike hitsattiin, takajarrulevyt+palat, sekä käkkärin vaijerit uusittiin. Oli kyllä molemmat vanhat ihan "yhtä puuta"
Jarrusatulatkin toimii taas, kuin uudet, ruiskulla tiivisteen läpi annetun jarrunestevoitelun ansiosta.
Takimmainen äänenvaimennin aivan hirveän näköinen, mutta ei haitannut.
OBD-mittauksesta vähän väännettiin, kun ei edellisellä kerralla tarvinnut tehdä, mutta nyt olis ollu pakko. Ei tehty 18€:n mittausta loppujen lopuksi. Ei kuulemma ollut töpselille paikkaa...
Jarrusatulatkin toimii taas, kuin uudet, ruiskulla tiivisteen läpi annetun jarrunestevoitelun ansiosta.
Takimmainen äänenvaimennin aivan hirveän näköinen, mutta ei haitannut.
OBD-mittauksesta vähän väännettiin, kun ei edellisellä kerralla tarvinnut tehdä, mutta nyt olis ollu pakko. Ei tehty 18€:n mittausta loppujen lopuksi. Ei kuulemma ollut töpselille paikkaa...
Alfa-uros...tojota-naaras
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Hep. Leima paperiin, tosin oli jälkitarkastus. Taas saa pöristellä lähes vuoden.
Vähän offtopicia höysteeksi. Katsastusmies tokaisi (sumuvalosta oli korjauskehotus ja se oli vaihdettu) että paljonko maksoi sumuvalo? Tais olla aika kallis? Minä siihen, että 38 euroa. Johon katsastusmies: Höh, mä olisin laittanu nollan perään. Ja lisäsi vielä että ei näköjään ollu urheiluautolisää kun oli yllättävän halpa.
Vähän offtopicia höysteeksi. Katsastusmies tokaisi (sumuvalosta oli korjauskehotus ja se oli vaihdettu) että paljonko maksoi sumuvalo? Tais olla aika kallis? Minä siihen, että 38 euroa. Johon katsastusmies: Höh, mä olisin laittanu nollan perään. Ja lisäsi vielä että ei näköjään ollu urheiluautolisää kun oli yllättävän halpa.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Läpi män.
Tiedossa oli jo ennakkoon että hammastangossa on väljyyttä
mutta näköjään välys pysyi vielä rajoissa tai sitten ei
äijä huomannut koko asiaa kun ei mitään maininnut...
Tiedossa oli jo ennakkoon että hammastangossa on väljyyttä
mutta näköjään välys pysyi vielä rajoissa tai sitten ei
äijä huomannut koko asiaa kun ei mitään maininnut...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tänään kävin katsastamassa mustan 164:n. Piti käydä kaksi kertaa.. Ensimmäisellä tuli vikalistaan laahaava takajarru, toisen umpion epäselvä kuvio ja himmeät sumuvalot. Takasatulan temppuilun syy löytyi pitkähkön säätöyritysrupeaman jälkeen sen sisältä. Männän takana satulan pohjalla oleva lukkorengas oli jostain syystä poissa paikoiltaan, jonka seurauksena jarru joko laahasi, tai vaihtoehtoisesti käsijarru ei pitänyt. Lamppuviat olivat kaikki käyttäjän aiheuttamia, eli ajovalon polttimo ei ollut paikoillaan ja sumareista löytyi 24V polttimot. Mutta nytpä on leima vuoden loppuun saakka.
Kimmo / alfatune.fi
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Toisella yrittämällä meni 156 läpi. Ensimmäisellä yrittämällä löytyi kuoleentunut etupyörän laakeri sekä huomautus etusumarin suuntauksesta. Laiskana ostin osat (laakeri & käsijarruvaijerit) motonetistä ja vein auton Deltaan. Deltassa tosin huomasivat vielä väljän tukivarren ennen pyöränkulmien säätöä. Kaiken kaikkiaan tämän vuoden katsastukselle tuli siis hintaa 700€.. No, onpahan taas vähän aikaa kunnossa. Ihan kivaa on nyt myös se, että käsijarru toimii nyt kuin kesähelteillä. Ruikuttelin muuten vaijereiden sisään vaseliinia. Saas nähdä auttaako mitään.
Senza cuore saremmo solo macchine
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^Noissa taitaa olla päällyskuori muovia ja itse vaijeri vielä päällystetty muovilla. Juu, "lainasin" töistä sprayvaseliinia, missä oli pakkasenkesto jonnekin -40 asteeseen. Aseöljy olisi ollut kyllä paljon helpompi ujuttaa sinne väliin ja varmaan aivan yhtä toimiva.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
147 läpi katsastuksesta, ei löytänyt muuta huomautettavaa kuin sen että nuo (ainakin) kolmatta talvea alla olevat kitkat alkaa olemaan "rajoilla".
Niin ja mainitsi sitten vaan suullisesti että "joku siel vasemmal edes vähä kolisee mutta en mää missää mitää väljää löytäny".
Normaaliajossa kolahtelee mun mielestä niin vietävästi kaikissa kuopissa, varsinki mukulakivillä kuuluu sellanen rallatus et oksat pois... Tai sit oon vaan liian tarkka (lisää volaa vaan poppikoneisiin ni ei kuule)
Niin ja mainitsi sitten vaan suullisesti että "joku siel vasemmal edes vähä kolisee mutta en mää missää mitää väljää löytäny".
Normaaliajossa kolahtelee mun mielestä niin vietävästi kaikissa kuopissa, varsinki mukulakivillä kuuluu sellanen rallatus et oksat pois... Tai sit oon vaan liian tarkka (lisää volaa vaan poppikoneisiin ni ei kuule)
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Joo, ei ne kyllä mitään pikku välyksiä siellä
huomaa vaikka pers-mittari olisi niistä ollut
tietoinen jo pitemmän aikaa.
Joo, ei ne kyllä mitään pikku välyksiä siellä
huomaa vaikka pers-mittari olisi niistä ollut
tietoinen jo pitemmän aikaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Toisella vasta 156 läpi, toinen ylätukivarsi edessä(pallo väljä) ja takavakaajan koiranluu. Oli muuten melkoinen savotta saada nuo 10v vanhat osat irti, onneks on rälläkkä ja pultteja/muttereita hyllyssä. Ja ilman "raidetangonpään ulosvetäjää" tuo tukivarren pallonivelen kartio ei olisi irronnut ikinä.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Iskaritestin tulos voi olla mitä vaan, paitsi ehkä täydet sataset. Riippuu autosta, jousituksen tyypistä, rengas & vannekoosta ja kuun asennosta. Renkaathan toimii jousituksen osana, ja sama auto pari tuumaa pienemmillä vanteilla ja paksummilla kumeilla antaa eri arvot.Monza kirjoitti: Niistä iskaritestin arvoista en kyllä mitään ymmärrä. Onko jossain taulukkoa mitä ne voi olla? Edessä näytti jotain 55 ja takana 70, uudet Koni FSD:t.
Itsellä oli pari autoa sitten Astrassa madallusjouset, mittaus näytti hylkyä, mutta meni läpi, koska huomautin madallusjousista.
Edit: no ei se Astran alusta toiminutkaan vakioiskareilla. Sitä miksi ne joutuu tuon hyväksymään, en tarkalleen tiedä. Ilmeisesti testin on todettu antavan vääriä tuloksia madalletuilla ja jäykillä alustoilla?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Katsastus
Jee! Oma läpi tänäään.Ainoa huomautus sumarien kuvio outo,sanoin kumarru ja katso massat valuu laseihin sekä toinen lasi halki.Massautin joulukuussa,keväämmällä helmat hiontaan sekä maalaus ja pienet läpät eteen,säästyy kiveniskeytymiltä.
läpi tänään
gta meni tänään hienosti läpi,vaikka tuulilasin pissapojat ei toimi,,hihi,katsastus mies totesi että pääsi vettä loppumaan säiliöstä,vaikka heitti se ajovaloille......waaaatttt?
gta power
pissapoika moottorista vielä
onx paha homma vaihtaa,kuulin vaa et se on jossain oikean sisälokasuojan takana?
gta power