75:n viritys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
epalepa
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 15:36

75:n viritys

Viesti Kirjoittaja epalepa »

Mitenkäs on:pystyykö tuosta 75:n kannesta ottamaan tavaraa pois vai täytyykö vaihtaa männät? Tekeekö joku kansia? Onko jotain vinkkiä minkälaisiin arvoihin kannattaisi nokat hiotuttaa? Kone ei tule kadulle.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Monia voisi auttaa jos tietäisi mistä koneesta on kyse. 75:seen oli useaa konetyyppiä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mitenkäs on:pystyykö tuosta 75:n kannesta ottamaan tavaraa pois
Pystyy paitsi dieselistä
Tekeekö joku kansia?
Toki. Kannentekijöitä on ympäri maata ja eri hintaisia.
Onko jotain vinkkiä minkälaisiin arvoihin kannattaisi nokat hiotuttaa?
Riippuu konetyypistä ja mille rundeille/käyttöön sen haluaa.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen viritys

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Pystyy virittämään. Mulla on 2.0l kaasarikone, josta kannesta on 1.5 milliä pois. Puristus paineet on 11.5 kg, kansi on avarrettu Kartalamakiksen kirjan ohjeiden mukaan, suosittelen siinä on halkileikkaus kannesta, josta näkee kuinka paljon voi jyystää kanavista pois ettei mene vesitilan puolelle. On ohjeet pakoputkista ja muista jutuista. Kirja on kyllä Englanninkielinen, mutta siinä on hyvät kuvat. 75 TS 91 75 2.0 L TC 75 1.6L TC.

epalepa
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 15:36

Viesti Kirjoittaja epalepa »

Mistäs tuon kirjan saisi? 2.0 kaasarikone,nokan ajoituksen muuntimella. Jotkut vääntö nokat olis hyvät.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen viritys

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Alfameriltä tilaamalla.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen viritys

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Joo jos sulla on imunokan ajoitus niin voi olla vaikeuksia saada virinokilla katsastuksesta läpi. Mulla kävi nimittän sillee, että otin imunokan solenoidin irti, niin meni pakokaasut kielletyn puolelle, mutta onneksi ajoin ensin verstaalle mittauttamaan kaasut. Saatiin sitten arvot kohdalleen kun käännettiin sytys niin myöhälle, että saatiin paperille hyväksytyt arvot. Mutta tuli kyllä niin huonot vedot että just ja just pääsin kotia. Sillä sitten laitoin taas sytykkeet kohilleen. Että siihen tulee virinokilla sellanen propleema.

epalepa
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 15:36

Viesti Kirjoittaja epalepa »

Katsastus ei ongelma. Kilpa-auto.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mitä kisoja olet ajatellut seiskavitosella ajaa?

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Miks toi solenoidi pitäs ottaa pois toiminnasta?Ja alfassahan on säädettävissä oleva nokkapyörä vakiona.Ei kait sytkää perseelleen säätämällä päästöjä voi saada hyväksi?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

oleva nokkapyörä
Tarkoitit kai monikossa..
..ammattina autoslalom..

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Anteeks,tottakai nokkapyörät. :oops:

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75;sen viritys

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

No niin otin sen pois käytöstä kun se meni paskaks. Nimittäin, jos muunnin ei toimi, ei koneessa ole tehoja. Kyselin Tiippanalta neuvoja ja se käski muuttamaan imunokan ajoitusta siten, että kun ykkösessä on puristus niin ykkösen imu ja pakonokan kärkien pitää osoittaa suoraan kannen reunaan. Nimittäin niissä kaasarikoneissa, joissa on imunokan säädin, niin ajoitusmerkki on nokka-akselin laakeripukissa, sellaisessa kohdassa, että ykkösen ollessa yläkuolokohdassa imunokan kärki on saapumassa vasta kannen tasolle. Jos laitat nyt imun jakomerkin nokkapukin merkin kohdalle ja säätäjä ei toimi niin jako jää jälkeen. Olen sen omassa TC:ssä testannut.

epalepa
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 15:36

Viesti Kirjoittaja epalepa »

Grendel kirjoitti:Mitä kisoja olet ajatellut seiskavitosella ajaa?
Jokkista....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Auts.. :(

epalepa
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 15:36

Viesti Kirjoittaja epalepa »

Auto oli ostaessa puoliksi purettu ja paperiton. Luultavasti verojakin rästissä. Enkä ole varma onko edes alkuperäinen 2.0. Että ei ole ollut mikään priima yksilö....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Enpä minä sillä :) Kyllähän nuo monet on jo menetettyjä tapauksia muutenkin.

Vastaa Viestiin