
Alfa onkin lämmin auto
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Alfa onkin lämmin auto
Mikä lie A.Romeon maine yleensä näissä lämpöasioissa, mutta kesällä vaihdoin termostaatin, niin nyt tuli saatana hiki työpaikalle tullessa ja matkaa muutama kilometri. Muuten okei, mutta kuumeflunssa ollut viikon päällä ja helpottamassa niin tää hikoontuminen ei ole hyväksi... 

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Se kai riippuu Roomeon mallista. Käsittääkseni 155 on vähän viileä jos on yli 15 astetta pakkasta. Korjatkaa jos kyseessä oli vika eikä mallin ominaisuus. Muistan vain palelleeni matkalla Tikkakoskelta valatilaisuudesta kotiin 2.0ts kyydissä, pakkasta 20C. Tämä vuonna 96 ja auto oli melko uusi.
156 sensijaan menestyi ruåtsalaisessa autolehdessä talvivertailussa erinomaisesti. En muista voittiko vai oliko toinen tjsp, mutta pesi saabin93, volvons40, ja muut yhdessä subarun kanssa.
Mites 164, 75, gtv/spider, 166 jne, ja vaikuttaako kone asiaan? En muista tällaista keskustelua käydyn (laajemmin) eri mallien välillä ja verrattuna muihin autoihin. Ja tietenkin ehjällä termarilla...
156 sensijaan menestyi ruåtsalaisessa autolehdessä talvivertailussa erinomaisesti. En muista voittiko vai oliko toinen tjsp, mutta pesi saabin93, volvons40, ja muut yhdessä subarun kanssa.
Mites 164, 75, gtv/spider, 166 jne, ja vaikuttaako kone asiaan? En muista tällaista keskustelua käydyn (laajemmin) eri mallien välillä ja verrattuna muihin autoihin. Ja tietenkin ehjällä termarilla...
Ayrton Senna da Silva forever
Alfetta gtv ja 75 lähestulkoon aina lasit huurussa/jäässä talvet syksyt ja sadekelit. Osin huonosta suunnittelusta ilma kanavissa, toisaalta tiivisteet ja pohja tuppaavat jo vuotamaan väkisin noissa. Lämmintä sen sijaan piisaa, jos ei niin termari ei ole ehjä. Jalat tosin palelevat poikkeuksetta, vaikka muuten autot olisivat lämpimiä. Ja oven lukitus.. hohhoijaa. Jäätyvät auki tai kiinni, -15 niin ongelmia tuntuu olevan. Omalle kohtaa yhdenkään yksilön ovet eivät ole toimineet ilmen ongelmia noilla asteilla..
..ammattina autoslalom..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
164 TS -88, manuaali-ilmastointi: Tuppasi huurruttamaan laseja ja jäädyttämään ovien lukkokoneistoja, jonka jälkeen ovet eivät pysyneet kiinni. Hidas lämpiämään mutta lämpöä tuli sitten lopulta jokseenkin riittävästi. Ainoa auto joka minulla on jäädyttänyt huonottimen. Ärsyttävän herkkä sutimaan lähdettäessä liikkeelle liukkaalla pinnalla, muuten hauska ajaa talvella.
164 V6 -90, automaatti-ilmastointi: Oikeastaan kaikki TS:n talvipuutteet poissa, lähinnä hidas lämpeneminen jäljellä. Vähän enemmän aliohjaava mutta silti ihan kiva ajettava.
75 1.6 -89 ja pari muuta: Ainoa näkemäni auto jossa puhallusta ei voi suunnata yhtä aikaa jaloille ja lasille kuin vippaskonsteilla. Tässä ei lukot jäätyilleet mitenkään erityisesti, tuplakaasareiden kylmäkäynnistyksessä piti tietää edes vähän mitä tekee. Lämppärin teho ei päätä huimannut. Hauska peli ajaa liukkaalla, TS oli vielä hauskempi mutta siitä kertyi vähemmän talvikokemuksia.
156 2.4 JTD -99: Hyvä peli, jäisiä takaovenkahvoja piti välttää murjomasta mutta muuten ei mitään erityistä huonoa talviominaisuutta. Nokitykkinä lämpeni tietty vähän hitaasti ja nahkapenkit olivat talvella ensi alkuun vähän kalsat, lämmittimetkään eivät nahan läpi jaksaneet kovin rajusti kuumottaa.
33:lla, GTV:llä, Spiderillä, Americalla ja muilla kamppeilla en ole talvella ajanut.
164 V6 -90, automaatti-ilmastointi: Oikeastaan kaikki TS:n talvipuutteet poissa, lähinnä hidas lämpeneminen jäljellä. Vähän enemmän aliohjaava mutta silti ihan kiva ajettava.
75 1.6 -89 ja pari muuta: Ainoa näkemäni auto jossa puhallusta ei voi suunnata yhtä aikaa jaloille ja lasille kuin vippaskonsteilla. Tässä ei lukot jäätyilleet mitenkään erityisesti, tuplakaasareiden kylmäkäynnistyksessä piti tietää edes vähän mitä tekee. Lämppärin teho ei päätä huimannut. Hauska peli ajaa liukkaalla, TS oli vielä hauskempi mutta siitä kertyi vähemmän talvikokemuksia.
156 2.4 JTD -99: Hyvä peli, jäisiä takaovenkahvoja piti välttää murjomasta mutta muuten ei mitään erityistä huonoa talviominaisuutta. Nokitykkinä lämpeni tietty vähän hitaasti ja nahkapenkit olivat talvella ensi alkuun vähän kalsat, lämmittimetkään eivät nahan läpi jaksaneet kovin rajusti kuumottaa.
33:lla, GTV:llä, Spiderillä, Americalla ja muilla kamppeilla en ole talvella ajanut.
- Epäkelpokeräilijä -
Tiedän ihan tasan mitä tarkoitat. Liikaa tai liian vähän niin tulpat kastuvat.tuplakaasareiden kylmäkäynnistyksessä piti tietää edes vähän mitä tekee
Lukoton takaveto on kuin koittaisit spurtata satasen peilijäällä. Ennakoitavissa luistojen osalta, mutta hankala vietävä.Hauska peli ajaa liukkaalla, TS oli vielä hauskempi mutta siitä kertyi vähemmän talvikokemuksia.
TS ja lukollinen laatikko on todella hieno ajettava. Aliohjautuvuus kompensoituu kaasulla ja luistot pitkiä, täysin luettavissa seuraavat liikkeet. Leveässä luistossa tulee osaamattomalle todella kiire saada vastaheitto kiinni.
Ja ettei täysin OT, niin 124 dieseli mersu on valitettavasti ollut kaikista lämpöisin talviauto tähän mennessä. Siellä on jopa kuuma, kun pakkasta -20 astetta..
..ammattina autoslalom..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
75 TS: Yleensä homma meni seuraavasti- Ovet aukesivat hyvin ja moottori käynnistyi ongelmitta. Ovi ei kuitenkaan sulkeutunut, mutta kun antoi auton käydä lumien putsauksen ajan ja sen jälkeen lähti ajamaan varovasti samalla ovea kiinni pitäen
niin jo parin sadan metrin päässä himasta oven sai yleensä kiinni. Eli lämpöä alkoi tulemaan kabiiniin yllättävän nopeasti vaikkakaan ei koskaan kovin kuumaa.
Jalat olivat herkästi kylmänä tai hiessä ellei ollut aktiivinen lämmön ohjauksen kanssa.
Lasien huurtuminen ei mielestäni muodostunut ongelmaksi asti.
Eteneminen oli hyvää tasoa lukkoperän ja painojakauman ansiosta. Ja olihan se tietysti hiton hauska vietävä!
166: Talvikokemukset ovat vain tämän talven osalta, mutta heti on löytynyt muutama ärsyttävä piirre.
Nelivedon jälkeen liikkeellelähdöt ovat todella rasittavan hitaita. Osasyy on toivottavasti Misukan kitkarenkaissa, joissa 6mm. pintaa. Tolla ei todella uskalla paikalleen pysähtyä jos on vähänkin mäkeä.
Toinen ärsyttävä ominaisuus on käsijarrun jäätyminen. Vaijerit tais olla vuoden, pari vanhat ja päissä olevat haitarikumit jo rikki, joten kura menee suoraan vaijerin päästä sisään.
Nyt eilen jumitti kuskin lukko ja sen takia muutkaan ovet eivät auenneet kaukosäätimen käskystä. Onneksi lukko oli sen verran sulanut auringon vaikutuksesta, että sai avaimella auki. Suihkin ennen pakkasia kaikki lukot ja lukkomekanismit aseöljyllä jäätymisen estämiseksi, mutta ei tainnut hirveästi auttaa. Tosin ovipahvien taakse en kajonnut.
Ovitiivisteetkin tuntuvat jäätyvän herkästi vaikka ne on pesun jälkeen kuivattu ja käsitelty silikonilla.
Lämpenemisestä ei juuri pysty sanomaan kun kelit ovat olleet melko leudot.

Jalat olivat herkästi kylmänä tai hiessä ellei ollut aktiivinen lämmön ohjauksen kanssa.
Lasien huurtuminen ei mielestäni muodostunut ongelmaksi asti.
Eteneminen oli hyvää tasoa lukkoperän ja painojakauman ansiosta. Ja olihan se tietysti hiton hauska vietävä!
166: Talvikokemukset ovat vain tämän talven osalta, mutta heti on löytynyt muutama ärsyttävä piirre.
Nelivedon jälkeen liikkeellelähdöt ovat todella rasittavan hitaita. Osasyy on toivottavasti Misukan kitkarenkaissa, joissa 6mm. pintaa. Tolla ei todella uskalla paikalleen pysähtyä jos on vähänkin mäkeä.
Toinen ärsyttävä ominaisuus on käsijarrun jäätyminen. Vaijerit tais olla vuoden, pari vanhat ja päissä olevat haitarikumit jo rikki, joten kura menee suoraan vaijerin päästä sisään.
Nyt eilen jumitti kuskin lukko ja sen takia muutkaan ovet eivät auenneet kaukosäätimen käskystä. Onneksi lukko oli sen verran sulanut auringon vaikutuksesta, että sai avaimella auki. Suihkin ennen pakkasia kaikki lukot ja lukkomekanismit aseöljyllä jäätymisen estämiseksi, mutta ei tainnut hirveästi auttaa. Tosin ovipahvien taakse en kajonnut.
Ovitiivisteetkin tuntuvat jäätyvän herkästi vaikka ne on pesun jälkeen kuivattu ja käsitelty silikonilla.
Lämpenemisestä ei juuri pysty sanomaan kun kelit ovat olleet melko leudot.
Ainakin 147 ja 156 ovat lämpimiä talvella, eikä lasien huurtuminenkaan ole ongelma. Noista 147 lämpeni ehkä hivenen nopeammin.
Myös Giuliaa tuli hiukan testattua marraskuun pikkupakkasilla. Lämpöä riittää vaikka kuinka ja lämmityslaite on mallia yksinkertainen ja tehokas.
Tuplakaasarikone lähtee varmasti käyntiin, kunhan homman osaa niinkuin ylempänä jo todettiinkin.
Myös Giuliaa tuli hiukan testattua marraskuun pikkupakkasilla. Lämpöä riittää vaikka kuinka ja lämmityslaite on mallia yksinkertainen ja tehokas.
Tuplakaasarikone lähtee varmasti käyntiin, kunhan homman osaa niinkuin ylempänä jo todettiinkin.
Giulia Super -69
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Minun 147 GTA on tosi lämpöinen peli. Taitaa riittää ylimääräistä lämpöä 3,2L veekutosesta sen verran sisätiloihinkin, että hyvin tarkenee talvella.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
164 TS: Hidas lämpeämään, mutta lämpöä oli kyllä riittävästi. Lukot jäätyivät muutamaan otteeseen. Aina käynnistynyt, oli pakkasta sitten kuinka paljon tahansa.
33 QV ja P4: Lämpenee minun mittapuun mukaan nopeasti ja lämpöä tosiaan riittää. Pientä huurtumis ongelmaa. Lukot ovat pelanneet kohtuu hyvin. Pari kertaa ei ole mennyt kiinni, mutta sillonkaan ei ole tarvinnut kuin sormella vähän avittaa. Nelivedon iloista en ole päässyt vielä nauttimaan.
saatanan muukkonen
33 QV ja P4: Lämpenee minun mittapuun mukaan nopeasti ja lämpöä tosiaan riittää. Pientä huurtumis ongelmaa. Lukot ovat pelanneet kohtuu hyvin. Pari kertaa ei ole mennyt kiinni, mutta sillonkaan ei ole tarvinnut kuin sormella vähän avittaa. Nelivedon iloista en ole päässyt vielä nauttimaan.

- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Getvosella ei talviajoa,mutta kone ei ainakaan tuossa mun turbossa tahdo lämmetä syksyn kylmissä keleissä,lämmintä tulee jonkinverran,täysillä kun lämppäriä pitää,mutta tosiaan ei kokemusta kunnon talvesta.
164 ts ja aut ilmastointi,lämpesi hitaasti mutta varmasti,kone lämpesi hyvin ja aina lähti hyvin käyntiin oisko ollut max -33
Lukot olikin oma lukunsa,varsinkin kuskin puolen.Monesti aukesi,muttei mennyt kiinni,yms pientä
yleensä auttoi lämmitys,välillä piti verhoilu irrottaa ja ovi aukaista sisäkautta.Ei kestänyt näemmä käyttöä,kun apukuskin ovi toimi aina kuin kello
aika rimpulalta toi mekanismi vaikuttikin 
164 ts ja aut ilmastointi,lämpesi hitaasti mutta varmasti,kone lämpesi hyvin ja aina lähti hyvin käyntiin oisko ollut max -33

Lukot olikin oma lukunsa,varsinkin kuskin puolen.Monesti aukesi,muttei mennyt kiinni,yms pientä



- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
155 on tosiaan melko verkkainen lämpiään vaikka termari onkin lähes uus....no haitanneeko tuo kun näillä leveyksillä ei edes kunnon talvea ole
Mut asia joka todella riivaa on auton lukot! kun lämpö sahaa nollan tienoilla on todella ärsyttävää kun lukkopesät on jatkuvasti umpijäässä vaikka suorastaan uitan niitä aseöljyssä. Kakella eivät tapit jaksa kaikki nousta joten systeemi pamauttaa ne takas alas...Lukkopesästä kääntäen(kuskinpuolelta) ei tapahdu mitään jos pakkasta on edes asteen verran ja apparin puolelta ovet kyllä aukeaa muttei tietenkään kuskin ovi
!!!! Sisään siis yleensä pääsee....jotenkin....Ongelma on vain pahentunut tässä vuosien saatossa joten kunnon lukkojen liuotus kaikesta kertyneestä paskasta voisi olla paikallaan...mut kun ei jaksais. Kesällä lukot/kake/hälytin toimivat tietenkin täysin moitteitta


"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
GTV:n (takaveto) lämmitys oli vielä sitä aikaa mistä Esson baarissa puhutaan edelleen. Niin lämmityslaitteen teho kuin ilman virtaus oli alamittainen Suomen talveen. Autona kyllä kerrassaan hauska laite!
75 Turbo oli sitten aivan eri maata. Lämmitysteho on aivan tolkuton, todellinen grilli! Keskisuuttimesta tuleva ilma oli kärventää polven. Ei tosiaankaan tarvinnut palella! Koskaan ei lämmönsäädin ollut yli puolen tehon, ja tuohon aikaan oli vielä pakkasiakin. Ilman virtaus oli tässäkin vähän alakanttiin mitoitettu.
164 V6 3.0 (automaatti-ilmastonti) Lämmityslaite aivan OK. Kovalla pakkasella sivuikkunoilla oli vähän taipumusta huuruuntua, mutta ei sen kummempaa.
155 V6 Oikeastaan samat sanat kuin edelliselle. Ei mitään ongelmaa.
156 V6 Lämmitys ja ilman kierto todella mainiot, ei mitään ongelmaa.
159 V6 Samat sanat kuin edelliselle.
Penkkien lämmittimet ovat olleet jonkin sortin pulma. Näitä on pitänyt korjailla kaikissa joissa moinen on ollut. Taitavat kyllä aiheuttaa harmia muissakin merkeissä.
75 Turbo oli sitten aivan eri maata. Lämmitysteho on aivan tolkuton, todellinen grilli! Keskisuuttimesta tuleva ilma oli kärventää polven. Ei tosiaankaan tarvinnut palella! Koskaan ei lämmönsäädin ollut yli puolen tehon, ja tuohon aikaan oli vielä pakkasiakin. Ilman virtaus oli tässäkin vähän alakanttiin mitoitettu.
164 V6 3.0 (automaatti-ilmastonti) Lämmityslaite aivan OK. Kovalla pakkasella sivuikkunoilla oli vähän taipumusta huuruuntua, mutta ei sen kummempaa.
155 V6 Oikeastaan samat sanat kuin edelliselle. Ei mitään ongelmaa.
156 V6 Lämmitys ja ilman kierto todella mainiot, ei mitään ongelmaa.
159 V6 Samat sanat kuin edelliselle.
Penkkien lämmittimet ovat olleet jonkin sortin pulma. Näitä on pitänyt korjailla kaikissa joissa moinen on ollut. Taitavat kyllä aiheuttaa harmia muissakin merkeissä.
alfa onkin lämmin auto
Berliina oli lämmin auto, samoin Giulia. Giuliassa tosin laitoin tukkoon letkun joka haaroittui kannen vieressä menevään a-putkeen niin että kierti pelkästään lämppärin kautta. Berliinassa ei tätä hommaa enään ollu, tosin B. oli 2litran kun G.1300 super. Giulietta lämpes hyvin, kuin 75 3litran. Näissä kaikissa käytin talvella pahvia syylärin edessä, niinkuin nytkinon Jeepin nokalla pahvi, kannatta + säällä l-mittaria seurata. A-maalarin herkkua silikoonia parempaa on ainakin vanhan kansan mielestä parafiini öljy se käy hyvin myös lukkoihin ja tiivisteisiin, tosin l-sula avaa kyllä lukot aika hyvin. Etulasin huurtumiseen voi auttaa lasin pesu sisältä, Monet kerrat pakkasaamuina ryöminyt apparin oven kautta sisälle ja myös ajanut ovea kiinni pitäen jonkin matkaa. Nää ei oo tyyppi vikoja tai on oikeestaan sen tyypin joka istuu ratin ja penkin välissä. Niin yhtään näistä kokemuksista ei oo alle 10v. nuoremmista autoista ja vähiten ajettu mulle tullessa 75 n. 150 000 km. Kiva olis kuulla ihan uudella ajaneen, vaikka 75:sen kokemuksista
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Edellä tullut varsin tarkasti omia kokemuksia myötäillen. 75:nen muuttuu muutamalla yläläpän reiällä helpommin ylä/alalämpä säädettäväksi. Puhallinhan siinä tahtoo aina jurrata. Vaikka moottori ei ole loppumassakaan.
166:nen eka jossa ei ole tarvinnut lukkojen kanssa pelata. Ainoa piirre on se että ulkopuolinen avauskahva tarttuu, jäätymällä, ulkorunkoonsa kiinni. Lapset ei saa aina auki.
166:sta ei pysty ajamaan lainkaan automaattisella lämmönsäädöllä, eikä se huurteenpoistonäppäin ole pelastus. Inssi laskeskellut että muutamien sekunttien/minuutin voimakkaampi puhallus lasille riittää. Manuaali käytöllä paras lämmitys ja huurteenpoisto mitä Alfoissani ollut. Käsijarrua en tosin ole käyttänyt kolmeen talveen. Vaijerit jäässä.
Tosin vertailut 166 vs. edelliset mallini on hieman epäreilu kun asuinpaikka on 500-600km etelämpänä. Nimimerkki on hieman lämmennyt.
166:nen eka jossa ei ole tarvinnut lukkojen kanssa pelata. Ainoa piirre on se että ulkopuolinen avauskahva tarttuu, jäätymällä, ulkorunkoonsa kiinni. Lapset ei saa aina auki.
166:sta ei pysty ajamaan lainkaan automaattisella lämmönsäädöllä, eikä se huurteenpoistonäppäin ole pelastus. Inssi laskeskellut että muutamien sekunttien/minuutin voimakkaampi puhallus lasille riittää. Manuaali käytöllä paras lämmitys ja huurteenpoisto mitä Alfoissani ollut. Käsijarrua en tosin ole käyttänyt kolmeen talveen. Vaijerit jäässä.
Tosin vertailut 166 vs. edelliset mallini on hieman epäreilu kun asuinpaikka on 500-600km etelämpänä. Nimimerkki on hieman lämmennyt.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siellä jalkatiloissa on sisäilmankierrätykseen tarkoitetut läpät, jos ne eivät enää vanhuuttaan sulkeudu tiiviisti niin jaloille vuotaa kylmää ulkoilmaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Jännä juttu. Mulla on myös termarivikaa, eli lämmöt ei nouse juuri yli 60 asteen, mutta silti kabiiniin riittää lämpöä vallan mainiosti. Tilasin muuten just uuden termarin Heikalta.pikkis77 kirjoitti:Mistä sais termareita 156 1,9 JTDM -04:seen ja onko vaikea vaihtaa? Ei oikein lämpiä...
http://www.heikka.fi/
Asennuksesta en osaa vielä sanoa, mutta ainakin anturi on hyvin esillä.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Laitetaan nyt vähän omiakin kokemuksia. Tuo ovien auki jäätyminen taitaa olla hyvin yleistä merkistä riippumatta. Tapahtunut kaikissa omistamissani autoissa ja muiltakin kuullut vastaavaa. Joskus auttaa kahvan rämppäys, oven paiskominen ja kiroilu. Yleensä ei. Jos ei jaksa ajella ovesta pidelleen, kannattaa pitää taskussa mukana sytkäriä. Sillä kun lämmittää vähän lukkokoneiston leukojen lähistöltä, niin saa oven pysymään kiinni. Toimii aikakin 164:ssä ja 75:ssä.
Tuplakaasereiden kylmäkäynnistys onnistuu parhaiten ohjekirjan metodeiden mukaan. Laakista lähtee oli keli mikä hyvänsä. Lämpimänä ei sitten välttämättä lähdekkään.
Tuplakaasereiden kylmäkäynnistys onnistuu parhaiten ohjekirjan metodeiden mukaan. Laakista lähtee oli keli mikä hyvänsä. Lämpimänä ei sitten välttämättä lähdekkään.

Tuota en kyllä allekirjoittaisi. Kaikki kolme takavetoista autoani on olleet lukottomia, mutta ei ollenkaan huonoja vietäviä. Välillä tietysti saa olla nopeat kädet. Leveät pitkät luistot onnistuu helposti ja kulmaa vaan säätelee kaasun määrällä. Liikkeelle lähtö sitten erikseen.kumimuumi kirjoitti:Lukoton takaveto on kuin koittaisit spurtata satasen peilijäällä. Ennakoitavissa luistojen osalta, mutta hankala vietävä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Lämmönjako on tosiaan persoonallinen, kun pistää lämpöä jaloille uhkaa tuulilasi huurtua.
Mites noissa tessuissa muuten tapaa lämpö riittää? Yritin 12 asteen pakkasessa sulattaa jäistä takalasia lämmityksellä (lasilämppäri ei toimi) niin moottoritiellä hiki virtasi. Maantiellä 60 - 70 km/h kyydillä koneen lämmöt taas jäi 70 asteeseen. Tarkenihan siellä, mutta kuuma ei tullut. Parikymppiä pakkasta niin paleltuu?
Mites noissa tessuissa muuten tapaa lämpö riittää? Yritin 12 asteen pakkasessa sulattaa jäistä takalasia lämmityksellä (lasilämppäri ei toimi) niin moottoritiellä hiki virtasi. Maantiellä 60 - 70 km/h kyydillä koneen lämmöt taas jäi 70 asteeseen. Tarkenihan siellä, mutta kuuma ei tullut. Parikymppiä pakkasta niin paleltuu?
- karisu
- Viestit: 18
- Liittynyt: 04 Joulu 2007, 00:55
- Car(s): 164QV, 75 V6 America, GTV V6 TB, 166 V6 3.2 Progression, Ducati ST4S, Range Rover 4.6 HSE, Harley Davidson 750 street, Yamaha R15 ja Yamaha Viking III
- Paikkakunta: Riihimäki
Vaihdoin jonkin aikaa sitten termostaatin omaan ts:ääni. Nyt lämpenee huomattavasti nopeammin ja lämmöt pysyvät moottoritielläkin 83 asteessa. Minulla paloi äskettäin lämmityslaitteen vastus. Seurasin valmistajan manuaaleja ja purin kojelaudan irroittaen koko lämmityslaitteen. Kasatessa sitten huomasin, että noihin vastuksiin olisi kyllä päässyt hyvin käsiksi vähemmälläkin.
Purin ja puhdistin samalla lämmityslaitteen pölyistä ja muista roskista. Mielestäni lämpöä tulee nyt paremmin ja ilma ei tunnu enää niin tukkaiselta, joten vaimokin tykkää.
Purin ja puhdistin samalla lämmityslaitteen pölyistä ja muista roskista. Mielestäni lämpöä tulee nyt paremmin ja ilma ei tunnu enää niin tukkaiselta, joten vaimokin tykkää.

- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuo 75:sen puhallustehon laskeminen on totta. Tosin sisäkiertoa ei talvella kaipaa, lainkaan, koska sisäilma on aina kosteampaa (etujalkatilat on varmaan se kostein paikka). Sitä puhallustehoa voi parantaa kun muuttaa sitä ulkoa tulevaa kanavaa. Sen hengitystä on huomattavasti helpompi parantaa kuin moottorikansien. Eikä muovi pistele niin ikävästi kuin alumiini.
Isällehän tehtiin varsin isot muutoksen. Liukulaakerit->kuulalaakereiksi (toimivat vain pari talvea, sitten alkoi sama uikutus, osa uikutuksista johtunee siipirumpujen hankaamisesta koteloon) Tehtiin lisäkanavat joilla johdettiin ulkoilma (kotelon ilman sisääntulosta) sisäkiertoläpille (läpät poistettiin kokonaan). Kuskinpuolelle ei mahdu kovin avaraa mutta vänkärin jalkatilaan mahtuu.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Itse itselleni vastaten.. Termari on nyt vaihdettu ja homma oli kyllä aika v-mäinen! Kaikki letkut ja sen ylemmän pultin irroittaa noin 20 minuutissa, mutta se alempi pultti onkin sit asia erikseen. Kuka prkleen Magaroni on keksinyt kiinnittää sen kyseisen pultin eteen pakokaasujen takaisinkierrätysputkiston!!?! Tappelin sen irroituksen kanssa toista tuntia, ja jossain vaiheessa oli epäusko iskeä! No lopulta kaikenlaisen kikkailun ja pakokaasujen kierrätysputkiston purkamisen jälkeen sain sen järjestelmän hieman nytkähtämään ja termarin irti. Kasaaminen menikin sit suh näppärästi, mutta jälleenkerran sen pakokaasuhärpäkkeen kanssa sai tapella. Koko roska vaihtui hieman vajaassa 4 tunnissa.Boxer33 kirjoitti:Asennuksesta en osaa vielä sanoa, mutta ainakin anturi on hyvin esillä.
No onneksi homma ei mennyt hukkaan, sillä noin 20 avohaavan ja naarmun lisäksi lämmötkin tuntuvat nousevan sinne 90 nurkille. Ero on huomattava, sillä ennen vastaavassa ajossa lämmöt jäi vajaaseen 60 asteeseen.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Hmm, olet Kumimuunin kanssa taysin oikeassa.PePe kirjoitti:GTV:n (takaveto) lämmitys oli vielä sitä aikaa mistä Esson baarissa puhutaan edelleen. Niin lämmityslaitteen teho kuin ilman virtaus oli alamittainen Suomen talveen. Autona kyllä kerrassaan hauska laite!
Mutta:
Minusta tehdas oli kyllä huomioinnut tuon, autossahan syttyy se iso varoitusvalo aina kun puhaltimen laittaa päälle. Ymmärtääkseni sen tarkoitus on sanoa: 'Oletko nyt aivan varma?'
Avvocato oli minullakin joskus heti '90-luvun alussa pari talvea ajossa.
Eniten murheita käytössä aiheuttivat lukot - aukesivat mutta eivät sitten pysyneet kiinni.
Minulle suurin surunaihe oli kyllä se jokailta pihasta kuuluva maailman surullisin ääni kun kotimainen maantiesuola ja '80 luvun italialainen metalli kävivät keskinäistä taisteluaan :=(
-Tazio