JTS:n tärinä tyhjäkäynnillä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

JTS:n tärinä tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

2.0. JTS 156:ni tärisee kapealla kierrosalueella (n. 1000-1100 rpm)tyhjäkäynnillä. Kylmänä käydessään, kun kierrokset ovat korkeammalla (1200) ilmiötä ei tunnut. Mikään ei tunnu olevan irrallaankaan. Onko kellään kokemusta moisesta tai muita arvauksia mistä voisi olla kyse?

Avatar
lagamaggan
Viestit: 41
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 13:35
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja lagamaggan »

Samanlaista ominaisuutta täälläkin päin! 8)

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ei käy kaikilla pytyillä, vai miten täristää?

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jotain tällaista kenties?

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^^Luulisin että jos kävisi kolmella pytyllä, niin tärinä olisi kovempaa. Tämä on lahinnä sellaista värinää.

Oirekuvaan kuuluu myös tosiaan se että lämmöt nousevat vain n. 70 asteeseen. Voisiko siis termari olla syypää myös tähän, kuten noissa aiemmissa ketjuissa mainittiin (kiitos vaan vinkeistä)?

Tehoja ei tunnu olevan kateissa (tai sitten olen totaalisesti aliarvioinut JTS:n tehot) ja tärinä tuntuu tosi kapealla kierrosalueella.

No, täytynee tuo termari vaihdattaa jo tuon vajaalämpöisyydenkin takia. Jospa tärinäkin siitä haviäisi. Kiitos avusta!

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Valistuneita veikkauksia :-)

Moottorin ylätuki kulunut/väljä? Jäätä/kivi jossain muussa moottorin tuen välissä? Tasapainoakselin hihna OK (pitäis tuntua ehkä jossain korkeammillakin kierroksilla?)? Vettä tulpanreiässä (moottori pesty vasta?)? Tulpat OK?

Ominaisuus?
MP

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Ei taida olla kovin poikkeuksellista, että kylmänä tyhjäkäynnillä (=rikkaalla seoksella) ei käy "nätisti". Kesällä, kun olosuhteet ovat "alfamaisemmat", moottorikin käy hetimiten siistin sivistyneesti. Jos rytkyttää lämminkin mootori tai ongelma on yhtä paha kesemmällä, niin sitten kyllä lisätutkimukset tarpeen. Vaikea silti arvioida näin netitse - mutta rintaäänellä voi aina kommentoida :)

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Itse taas veikkailisin että voipi liittyä ihan tuohon suorasuihku tekniikkaan ominaisuutena näissä laitteissa. Itsellä ainakin tuntuu tyhjäkäynti aika karkealta, niinkuin olisi kireäkin rassi. 8)

Eikös alfan JTS ollu ensimmäinen suorasuihku markkinoilla? Oli miten oli, niin jossakin olin lukevinani että tuo taitaa olla aika kranttu tyhjäkäynnillä sille että kaikki (esim. suuttimet) on just kohdallaan ja kunnossa. Ja JTS käyttää juuri noilla alle 1500 kierrosluvuilla vielä laihaseostekniikkaa.

Tänään minulla väläytti liikennevaloissa "Go to Dealer" -tekstiä, joka hävisi heti kun vähän kaasutin. Voipi liittyä em. juttuihin, en jaksanut alkaa stressaamaan, kun tuokin taitaa olla ominaisuus. :silly:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JiiTeeÄssä kirjoitti: Eikös alfan JTS ollu ensimmäinen suorasuihku markkinoilla?
Ei ollut; en osaa sanoa mikä on ollut ensimmäinen. Mersun lokinsiipi ja Mitsun GDI olivat kumpikin Alfaa ennen. (Ja ymmärtääkseni lentomoottoreissa suorasuihkutusta käytettiin ilmeisesti paljon ennen lokinsiipeä)
VMP

Vastaa Viestiin