Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6
Valvoja: Moderators
Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6
Vaihdatin alfani (156 SW 2.5 V6, vm. 2003, 90 000 km) iskarit joulun alla. Eteen laitettiin Sachsin kaasuvaimentimet ja taakse laskun mukaan "KYB Alfa 147/156 SW TAKA" -iskarit.
Auton perä oli jo ennen remonttia suht alhaalla. Mutta remontin seurauksena se laski entisestään n. 5 cm. Nyt rengas rouhii pyöräkoteloa pienissäkin töyssyissä. Pikkusormeni juuri ja juuri mahtuu renkaan ja kotelon väliin.
Reklamoin asiasta huoltamoon. Sovittiin, että näitten Sachsien ja KYBien tilalle laitetaan KONI FSD:t, mutta että jousia ei tässä vaiheessa vielä vaihdettaisi. Minä maksan uusien ja vanhojen iskareiden hintaeron, huoltamo tekee työt veloituksetta. Ajokelvoton auto odottaa nyt huoltamossa Koneja - niitten tilaus on kestänyt tätä kirjoittaessani 12 päivää.
Koska en tiedä autoista mitään, kysynkin:
1) Perä laski siis 5 cm. Oliko syy uusissa iskareissa, takapään jousissa vai onko syytä epäillä että remontissa on tapahtunut joku moka? Takaiskarit olivat kuulemma jysähtäneet niin tiukasti kiinni, että ne piti porata irti.
2) Mikä on oikea hinta KONI FSD -setille (etu ja taka)? Ja mistä ne kannattaa hankkia, jos korjaamo/maahantuoja eivät niitä tunnu saavan.
Auton perä oli jo ennen remonttia suht alhaalla. Mutta remontin seurauksena se laski entisestään n. 5 cm. Nyt rengas rouhii pyöräkoteloa pienissäkin töyssyissä. Pikkusormeni juuri ja juuri mahtuu renkaan ja kotelon väliin.
Reklamoin asiasta huoltamoon. Sovittiin, että näitten Sachsien ja KYBien tilalle laitetaan KONI FSD:t, mutta että jousia ei tässä vaiheessa vielä vaihdettaisi. Minä maksan uusien ja vanhojen iskareiden hintaeron, huoltamo tekee työt veloituksetta. Ajokelvoton auto odottaa nyt huoltamossa Koneja - niitten tilaus on kestänyt tätä kirjoittaessani 12 päivää.
Koska en tiedä autoista mitään, kysynkin:
1) Perä laski siis 5 cm. Oliko syy uusissa iskareissa, takapään jousissa vai onko syytä epäillä että remontissa on tapahtunut joku moka? Takaiskarit olivat kuulemma jysähtäneet niin tiukasti kiinni, että ne piti porata irti.
2) Mikä on oikea hinta KONI FSD -setille (etu ja taka)? Ja mistä ne kannattaa hankkia, jos korjaamo/maahantuoja eivät niitä tunnu saavan.
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6
1. Vaihtaessasi täysin rutikuivat ja puoliksi ruostuneet iskarit Konin FSD iskareihin tai mihin tahansa uusiin, auton perän korkeus ei muutu milliäkään. Iskarit kun eivät ole millään tavalla yhteydessä auton kannatteluun sen ollessa paikallaan.tapiiri kirjoitti:Vaihdatin alfani (156 SW 2.5 V6, vm. 2003, 90 000 km) iskarit joulun alla. Eteen laitettiin Sachsin kaasuvaimentimet ja taakse laskun mukaan "KYB Alfa 147/156 SW TAKA" -iskarit.
Auton perä oli jo ennen remonttia suht alhaalla. Mutta remontin seurauksena se laski entisestään n. 5 cm. Nyt rengas rouhii pyöräkoteloa pienissäkin töyssyissä. Pikkusormeni juuri ja juuri mahtuu renkaan ja kotelon väliin.
Reklamoin asiasta huoltamoon. Sovittiin, että näitten Sachsien ja KYBien tilalle laitetaan KONI FSD:t, mutta että jousia ei tässä vaiheessa vielä vaihdettaisi. Minä maksan uusien ja vanhojen iskareiden hintaeron, huoltamo tekee työt veloituksetta. Ajokelvoton auto odottaa nyt huoltamossa Koneja - niitten tilaus on kestänyt tätä kirjoittaessani 12 päivää.
Koska en tiedä autoista mitään, kysynkin:
1) Perä laski siis 5 cm. Oliko syy uusissa iskareissa, takapään jousissa vai onko syytä epäillä että remontissa on tapahtunut joku moka? Takaiskarit olivat kuulemma jysähtäneet niin tiukasti kiinni, että ne piti porata irti.
2) Mikä on oikea hinta KONI FSD -setille (etu ja taka)? Ja mistä ne kannattaa hankkia, jos korjaamo/maahantuoja eivät niitä tunnu saavan.
2. Nettikauppoja selaamalla löytyy varmaan halvemmalla uudet iskarit. Tällä foorumillakin on paljon Alfashop linkkejä.
3. Firma missä asioit on ammattitaidoton, tai yrittää ammattitaitoista kusetusta
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Hmm, olisiko mahdollista, että nämä uudet iskarit olisi vääränmalliset eli käytännössä iskarin rungossa oleva jousen alalautanen on liian alhaalla ja tästä johtuen jousen esijännitys jää liian pieneksi. Homma on mahdollista todeta vertaamalla uusia ja vanhoja iskareita.
Myös vanteiden et-luku lienee jotain muuta kuin oikea, koska periaatteessa renkaat ei kuuluisi raapia lokasuojiin vaikka jousia ei olisi lainkaan.
Myös vanteiden et-luku lienee jotain muuta kuin oikea, koska periaatteessa renkaat ei kuuluisi raapia lokasuojiin vaikka jousia ei olisi lainkaan.
Giulia Super -69
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6
Tilasin Larkspeed:ista. GTA:n setti ~500 € kotiovelle. Normi 156 setti on hieman kalliimpi.tapiiri kirjoitti: 2) Mikä on oikea hinta KONI FSD -setille (etu ja taka)? Ja mistä ne kannattaa hankkia, jos korjaamo/maahantuoja eivät niitä tunnu saavan.
Edit: Tämä juuri ennen joulua olleella kurssilla. Nykyhinnat http://www.larkspeed.com/index.pl ja siihen päälle £42.50 rahtia. Suomesta tarjottiin hinnoiksi 830-920€.
Viimeksi muokannut Monza, 19 Tammi 2009, 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joissakin tasonsäädöllisissä kulkineissa iskarit kantavat osan kuormasta. Jos tällaiseen laittaa tavalliset iskarit, roikkuu perä alhaalla.Alfonso kirjoitti:Mulla oli kans v6 03 jossa oli tämä itsestään säätyvä systeemi takana
siihen vaihdettiin iskarit ja ne oli liian lyhyet, perä todella alhaalla, Deltan moka, väärät iskarit. Tilattiin uudet, vaihdettiin ja kaikki kunnossa....
Eli jos topicin autossa on automaattinen tasonsäätö, voisi ongelma olla tuossa (eikä korjaudu Konin FSD:llä, eikä muillakaan "ei tasonsäätöiseen" -tarkoitetuilla iskareilla)
VMP
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Oliskohan tosta apua: http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf (löytyi kolmessa sekunnissa Kääklestä).
Siinä taitaa tarvita jotain erikoistyökalua, yksi AD:n hemmo ei alkanut tekemään. Delta haluaa takaNivomateista 600 töineen, ei kovin paha.
Jos löydät osat kerro. Jos joku saa tehtyä niin kerro sekin
Siinä taitaa tarvita jotain erikoistyökalua, yksi AD:n hemmo ei alkanut tekemään. Delta haluaa takaNivomateista 600 töineen, ei kovin paha.
Jos löydät osat kerro. Jos joku saa tehtyä niin kerro sekin
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Joopa joo... ei tämä nyt tunnu selviävän... en tosin usko nivomatin olemassaoloon autossani, koska siinä ei ole koukkua, ja se on ollut lähes kauppakassi/lastenkuljetusvaununa käytössä, eli ei ole ollut tavarankuljetuksen kanssa tekemisissä.
Taidanpa vaan käydä hakemassa ne perus iskarit ja itkeä sitten jos ne ei sovikkaan
Taidanpa vaan käydä hakemassa ne perus iskarit ja itkeä sitten jos ne ei sovikkaan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Mä menin samaan halpaan. Vaikka varmaan kuustoista kertaa sanoin että siinä on Nivomatit niin Delta Herttoniemi pisti osat 60688989 joten perä on ainakin 5 senttiä matalammalla kuin ennen ja hidastustöysyissä iskari kolahtaa kuin metallia vasten. Eipä vituta miksi piti luulla että siellä osataan edes tuollainen yksinkertainen homma. Soittavat huomenna kun saavat huoltomiehen takaisin töihin, mielenkiintoista kuulla mikä on selitys.Alfonso kirjoitti:Mulla oli kans v6 03 jossa oli tämä itsestään säätyvä systeemi takana
siihen vaihdettiin iskarit ja ne oli liian lyhyet, perä todella alhaalla, Deltan moka, väärät iskarit. Tilattiin uudet, vaihdettiin ja kaikki kunnossa....
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Jatko oli seuraavanlainen:PSS kirjoitti:Mä menin samaan halpaan. Vaikka varmaan kuustoista kertaa sanoin että siinä on Nivomatit niin Delta Herttoniemi pisti osat 60688989 joten perä on ainakin 5 senttiä matalammalla kuin ennen ja hidastustöysyissä iskari kolahtaa kuin metallia vasten. Eipä vituta miksi piti luulla että siellä osataan edes tuollainen yksinkertainen homma. Soittavat huomenna kun saavat huoltomiehen takaisin töihin, mielenkiintoista kuulla mikä on selitys.Alfonso kirjoitti:Mulla oli kans v6 03 jossa oli tämä itsestään säätyvä systeemi takana
siihen vaihdettiin iskarit ja ne oli liian lyhyet, perä todella alhaalla, Deltan moka, väärät iskarit. Tilattiin uudet, vaihdettiin ja kaikki kunnossa....
- kävi ilmi että iskarit jotka sinne laitettiin eivät olleet edes ne viralliset normaalit, vaan jotkut ihan muut hyllyllä olleet (!).
- Delta yritti väittää että se mataluus on ihan ok, sellainen se oli muka tullessakin ja "ei siinä kai edes ollut Nivomatit". Mulla löytyi niiistä kuvat kännyssä jotka printtasin niille ja niillä oli ne poistetut vielä tallessa, joten se valitus tyrehtyi alkuunsa.
- Googlasin oikean varaosanumeron 60665438
- sitten varaosamies sanoi että heillä on yhdet 60665438 Nivomatit varastossa, joten vein auton seuraavana päivänä laitettavaksi, sanoin että maksan osien välirahan ja sovittiin että työ ei maksa mitään.
- Delta soitti iltapäivällä että ei niitä ollutkaan kuin yksi, ja kappalehinta on 600, pitäisi tilata toinen Italiasta. Vtr. http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html
- vanhat Nivot (onneksi eivät olleet heittäneet pois) pistettiin takaisin ja sain koko rahan takaisin käteisenä. Auto on nyt kuin ennen.
Kertaakaan ei pyydelty anteeksi, tuntui että asiakkaassa on aina vika. Kun olin kaivanut varasosan numeron netistä niin varaosamies sanoi "mikset sanonut tätä sille tytölle eilen?" Sanoin että olen asiakas ja minun ei tarvitsisi tietää oikeiden varaosien numeroita, se on heidän duuninsa. Sanoin tytölle ainakin 20 kertaa että siinä pitää olla Nivomatit. Se vastaanottotyttö ei tajunnut mitään mistään, täysin välinpitämätöntä palvelua ja käytöstä. Yritin olla asiallinen ja kohtelias mutta otti koville. On kyllä niin syvältä, menis konkkaan koko firma! OLI VIIMEINEN KERTA KUN KÄYN DELTASSA.
Täytyy käydä testauttamassa noi vanhat Nivot vielä kerran, katsastusmies sanoi kesällä että ne pitäisi vaihtaa vuoden sisällä, mutta tuli vain mieleen että käyttäytyvätkö Nivot testissä kuin tavalliset iskarit - pitäisikö niillä olla painoa päällä katsastuksessa että ovat jäykemmät? Ehkä tulos oli väärä koska auto tuntuu käyttäytyvän ihan ok.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ihan tyypillistä Delttaa. Pari kertaa joutunut tiskin toisellepuolelle etsimään oikeaa ryhmää eperistä, kun varaosamyyjä ei ole sitä löytänyt
Olis varmaan pitänyt laskuttaa konsultointityöstä 600€/h
Omista nivomateistani sain narinan pois kun iskarin varteen sumutettiin vähän paksumpaa voiteluainetta ja nyt on kaikki iskarien vaihtamishalut tiessään
Olis varmaan pitänyt laskuttaa konsultointityöstä 600€/h
Omista nivomateistani sain narinan pois kun iskarin varteen sumutettiin vähän paksumpaa voiteluainetta ja nyt on kaikki iskarien vaihtamishalut tiessään
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
sportwagonin takapää
Itselläni sama ongelma perseen kanssa.
autolla ajettu 140tkm ja on vm.03
Perä on todella alhaalla ja ottaa pienessäkin töyssyssä kiinni.
Nyt olenkin alkanut miettimään alustasarjan vaihtoa.
Vai onko fiksumpaa vaihtaa takapäähän jouset ja iskarit kun toinen on vuotanu ittensä tyhjäks.
Ja jos jollain löytyy tarpeettomana orkkis alustasarjaa, jousia, iskareita, madaltavaa sarjaa tai vaikka coiloveria niin oon kiinnostunut ostamaan.
Ja jos vielä kokemuksista hieman kuulisi noista alustoista.
Onko järkevää laittaa edes halvempaa alustasarjaa alle kun ajettavuus jo vakiona loistava.
Vaihtoehtoina kw, novitec, hiltrack, weitec yms.
Kokemuksia?
autolla ajettu 140tkm ja on vm.03
Perä on todella alhaalla ja ottaa pienessäkin töyssyssä kiinni.
Nyt olenkin alkanut miettimään alustasarjan vaihtoa.
Vai onko fiksumpaa vaihtaa takapäähän jouset ja iskarit kun toinen on vuotanu ittensä tyhjäks.
Ja jos jollain löytyy tarpeettomana orkkis alustasarjaa, jousia, iskareita, madaltavaa sarjaa tai vaikka coiloveria niin oon kiinnostunut ostamaan.
Ja jos vielä kokemuksista hieman kuulisi noista alustoista.
Onko järkevää laittaa edes halvempaa alustasarjaa alle kun ajettavuus jo vakiona loistava.
Vaihtoehtoina kw, novitec, hiltrack, weitec yms.
Kokemuksia?
re
Paha sanoa mutta toinen takaiskari on tyhjä.
Mutta eikö jousien pitäisi kannattaa painoa?
Vai vaikuttaako tyhjä iskari noinkin paljon.
Auto on kylläkin tyhjentyneen iskarin puolelta huomattavasti alempana kuin toiselta puolelta eikä jouset ole ainakaan poikki. mahtaako olla vain väsyneet?
Mutta eikö jousien pitäisi kannattaa painoa?
Vai vaikuttaako tyhjä iskari noinkin paljon.
Auto on kylläkin tyhjentyneen iskarin puolelta huomattavasti alempana kuin toiselta puolelta eikä jouset ole ainakaan poikki. mahtaako olla vain väsyneet?
mattijus kirjoitti: Joissakin tasonsäädöllisissä kulkineissa iskarit kantavat osan kuormasta. Jos tällaiseen laittaa tavalliset iskarit, roikkuu perä alhaalla.
Eli jos topicin autossa on automaattinen tasonsäätö, voisi ongelma olla tuossa (eikä korjaudu Konin FSD:llä, eikä muillakaan "ei tasonsäätöiseen" -tarkoitetuilla iskareilla)
PSS kirjoitti:Deltan mukaan Sportwagoneissa joissa on V6 on myös perusversiossa Nivomatit. Sport-pack sisältää jotkin muut koska se on madallettu tehtaalla.
Delta- autossa tiedetään...
Kysyin tuota oman autoni takapään ongelmaa delta-autosta ja soitin helsinkiin ja sanoivat että selvittävät ja soittavat kohta uudestaan, Eikä soittoa kuulunut koko päivänä.
Soitin toiseen delta-auton huolto/varaosa pisteeseen ja kysyin että onko autossani nivomatit ja kerroin rekisteritunnuksen kun sillä kuulemma selviää kaikki auton tiedot.
Myyjä kysyi vielä mitä varaosaa tiedustelisin ja kerroin että takaiskareita ja ovatko nivomatit ja jos ovat niin mitä maksaa.
Varaosamyyjä vastasi että EI ole koskaan kuullutkaan sellaista kun nivomat eikä tiennyt mitä tarkoittaa...
Pyysin katsomaan autoon takaiskarit ja hintaa niin sanoi että tulee 5 eri vaihtoehtoa eikä tiedä mitkä sopivat.
Ammattimaista osaamista.
Soitin toiseen delta-auton huolto/varaosa pisteeseen ja kysyin että onko autossani nivomatit ja kerroin rekisteritunnuksen kun sillä kuulemma selviää kaikki auton tiedot.
Myyjä kysyi vielä mitä varaosaa tiedustelisin ja kerroin että takaiskareita ja ovatko nivomatit ja jos ovat niin mitä maksaa.
Varaosamyyjä vastasi että EI ole koskaan kuullutkaan sellaista kun nivomat eikä tiennyt mitä tarkoittaa...
Pyysin katsomaan autoon takaiskarit ja hintaa niin sanoi että tulee 5 eri vaihtoehtoa eikä tiedä mitkä sopivat.
Ammattimaista osaamista.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Ei ne tienny googlessakaan. 932pw sport a138 -stringillä tuli vain vahvoja veikkauksia nottas nivomaatit ne o. Mut mun enkulla tai "asiantuntemuksella" ei varmaa tietoa kyllä näyttänyt olevan.Nmt kirjoitti:Osaako joku auttaa? Iskarin kyljessä merkinnät 932pw sport a138
Sekä 894104444024 onko nivo vai tavallinen vaimennin? Delta arpoo kahden
Osanumeron välillä 60688989 ja 60679962 sekä "mikä nivomat"
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... suspension
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... these.html