Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tapiiri
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 15:00

Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja tapiiri »

Vaihdatin alfani (156 SW 2.5 V6, vm. 2003, 90 000 km) iskarit joulun alla. Eteen laitettiin Sachsin kaasuvaimentimet ja taakse laskun mukaan "KYB Alfa 147/156 SW TAKA" -iskarit.

Auton perä oli jo ennen remonttia suht alhaalla. Mutta remontin seurauksena se laski entisestään n. 5 cm. Nyt rengas rouhii pyöräkoteloa pienissäkin töyssyissä. Pikkusormeni juuri ja juuri mahtuu renkaan ja kotelon väliin.

Reklamoin asiasta huoltamoon. Sovittiin, että näitten Sachsien ja KYBien tilalle laitetaan KONI FSD:t, mutta että jousia ei tässä vaiheessa vielä vaihdettaisi. Minä maksan uusien ja vanhojen iskareiden hintaeron, huoltamo tekee työt veloituksetta. Ajokelvoton auto odottaa nyt huoltamossa Koneja - niitten tilaus on kestänyt tätä kirjoittaessani 12 päivää.

Koska en tiedä autoista mitään, kysynkin:

1) Perä laski siis 5 cm. Oliko syy uusissa iskareissa, takapään jousissa vai onko syytä epäillä että remontissa on tapahtunut joku moka? Takaiskarit olivat kuulemma jysähtäneet niin tiukasti kiinni, että ne piti porata irti.

2) Mikä on oikea hinta KONI FSD -setille (etu ja taka)? Ja mistä ne kannattaa hankkia, jos korjaamo/maahantuoja eivät niitä tunnu saavan.

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

kuulostaa siltä että sun takajouset on loppu...
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

tapiiri kirjoitti:Vaihdatin alfani (156 SW 2.5 V6, vm. 2003, 90 000 km) iskarit joulun alla. Eteen laitettiin Sachsin kaasuvaimentimet ja taakse laskun mukaan "KYB Alfa 147/156 SW TAKA" -iskarit.

Auton perä oli jo ennen remonttia suht alhaalla. Mutta remontin seurauksena se laski entisestään n. 5 cm. Nyt rengas rouhii pyöräkoteloa pienissäkin töyssyissä. Pikkusormeni juuri ja juuri mahtuu renkaan ja kotelon väliin.

Reklamoin asiasta huoltamoon. Sovittiin, että näitten Sachsien ja KYBien tilalle laitetaan KONI FSD:t, mutta että jousia ei tässä vaiheessa vielä vaihdettaisi. Minä maksan uusien ja vanhojen iskareiden hintaeron, huoltamo tekee työt veloituksetta. Ajokelvoton auto odottaa nyt huoltamossa Koneja - niitten tilaus on kestänyt tätä kirjoittaessani 12 päivää.

Koska en tiedä autoista mitään, kysynkin:

1) Perä laski siis 5 cm. Oliko syy uusissa iskareissa, takapään jousissa vai onko syytä epäillä että remontissa on tapahtunut joku moka? Takaiskarit olivat kuulemma jysähtäneet niin tiukasti kiinni, että ne piti porata irti.

2) Mikä on oikea hinta KONI FSD -setille (etu ja taka)? Ja mistä ne kannattaa hankkia, jos korjaamo/maahantuoja eivät niitä tunnu saavan.
1. Vaihtaessasi täysin rutikuivat ja puoliksi ruostuneet iskarit Konin FSD iskareihin tai mihin tahansa uusiin, auton perän korkeus ei muutu milliäkään. Iskarit kun eivät ole millään tavalla yhteydessä auton kannatteluun sen ollessa paikallaan.
2. Nettikauppoja selaamalla löytyy varmaan halvemmalla uudet iskarit. Tällä foorumillakin on paljon Alfashop linkkejä.
3. Firma missä asioit on ammattitaidoton, tai yrittää ammattitaitoista kusetusta :lol:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Hmm, olisiko mahdollista, että nämä uudet iskarit olisi vääränmalliset eli käytännössä iskarin rungossa oleva jousen alalautanen on liian alhaalla ja tästä johtuen jousen esijännitys jää liian pieneksi. Homma on mahdollista todeta vertaamalla uusia ja vanhoja iskareita.

Myös vanteiden et-luku lienee jotain muuta kuin oikea, koska periaatteessa renkaat ei kuuluisi raapia lokasuojiin vaikka jousia ei olisi lainkaan.
Giulia Super -69

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Oudon matala perä / 156 SW 2.5 V6

Viesti Kirjoittaja Monza »

tapiiri kirjoitti: 2) Mikä on oikea hinta KONI FSD -setille (etu ja taka)? Ja mistä ne kannattaa hankkia, jos korjaamo/maahantuoja eivät niitä tunnu saavan.
Tilasin Larkspeed:ista. GTA:n setti ~500 € kotiovelle. Normi 156 setti on hieman kalliimpi.

Edit: Tämä juuri ennen joulua olleella kurssilla. Nykyhinnat http://www.larkspeed.com/index.pl ja siihen päälle £42.50 rahtia. Suomesta tarjottiin hinnoiksi 830-920€.
Viimeksi muokannut Monza, 19 Tammi 2009, 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Liian lyhyet iskarit.Ei toi voi muustakaan johtuu,vaikka kuin pähkäilis.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Mulla oli kans v6 03 jossa oli tämä itsestään säätyvä systeemi takana
siihen vaihdettiin iskarit ja ne oli liian lyhyet, perä todella alhaalla, Deltan moka, väärät iskarit. Tilattiin uudet, vaihdettiin ja kaikki kunnossa....
O Tempora O Mores

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfonso kirjoitti:Mulla oli kans v6 03 jossa oli tämä itsestään säätyvä systeemi takana
siihen vaihdettiin iskarit ja ne oli liian lyhyet, perä todella alhaalla, Deltan moka, väärät iskarit. Tilattiin uudet, vaihdettiin ja kaikki kunnossa....
Joissakin tasonsäädöllisissä kulkineissa iskarit kantavat osan kuormasta. Jos tällaiseen laittaa tavalliset iskarit, roikkuu perä alhaalla.

Eli jos topicin autossa on automaattinen tasonsäätö, voisi ongelma olla tuossa (eikä korjaudu Konin FSD:llä, eikä muillakaan "ei tasonsäätöiseen" -tarkoitetuilla iskareilla)
VMP

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ai siinä on Nivomat. Vaatii sille tarkoitetut iskarit.
Giulia Super -69

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Eli alkuperäiset Bogen Nivomatit takaisin, tai tavalliset SW:n jouset, tokkopa niissä alkuperäisissä mitään vikaa oli, myyjä varmaan sai puhuttua yli? Noi Nivomatit on muuten Sedanissakin hyvät, jos vetää kärryä, semmoinenkin on tullut koettua!

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Osaako kukaan sanoa mistä tunnistan nivomat systeemin?

Pitäis nääs vaihtaa takaiskarit, eikä huvittaisi ostaa vääränmallisia.

156 V6 SW 2003
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Oliskohan tosta apua: http://www.cadillacfaq.com/faq/answers/pdf/nivomat.pdf (löytyi kolmessa sekunnissa Kääklestä).

Siinä taitaa tarvita jotain erikoistyökalua, yksi AD:n hemmo ei alkanut tekemään. Delta haluaa takaNivomateista 600 töineen, ei kovin paha.

Jos löydät osat kerro. Jos joku saa tehtyä niin kerro sekin :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kiits!

Jos on nivot niin jää tekemättä :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joopa joo... ei tämä nyt tunnu selviävän... en tosin usko nivomatin olemassaoloon autossani, koska siinä ei ole koukkua, ja se on ollut lähes kauppakassi/lastenkuljetusvaununa käytössä, eli ei ole ollut tavarankuljetuksen kanssa tekemisissä.

Taidanpa vaan käydä hakemassa ne perus iskarit ja itkeä sitten jos ne ei sovikkaan :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Deltan mukaan Sportwagoneissa joissa on V6 on myös perusversiossa Nivomatit. Sport-pack sisältää jotkin muut koska se on madallettu tehtaalla.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jeps... Nivomatit on....


Eli tiedoksi:

Alfan varaosanumerot Nivomat iskareille ovat:

60665438
60668186

Numero löytyy iskarin varresta (takana).


Minulla sielä luki 60665438
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mitäs maksavat?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Asiaa tiedusteltu heikalta.

Jotenkin ei huvita edes kysyä deltalta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Alfonso kirjoitti:Mulla oli kans v6 03 jossa oli tämä itsestään säätyvä systeemi takana
siihen vaihdettiin iskarit ja ne oli liian lyhyet, perä todella alhaalla, Deltan moka, väärät iskarit. Tilattiin uudet, vaihdettiin ja kaikki kunnossa....
Mä menin samaan halpaan. Vaikka varmaan kuustoista kertaa sanoin että siinä on Nivomatit niin Delta Herttoniemi pisti osat 60688989 joten perä on ainakin 5 senttiä matalammalla kuin ennen ja hidastustöysyissä iskari kolahtaa kuin metallia vasten. Eipä vituta miksi piti luulla että siellä osataan edes tuollainen yksinkertainen homma. Soittavat huomenna kun saavat huoltomiehen takaisin töihin, mielenkiintoista kuulla mikä on selitys.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

PSS kirjoitti:
Alfonso kirjoitti:Mulla oli kans v6 03 jossa oli tämä itsestään säätyvä systeemi takana
siihen vaihdettiin iskarit ja ne oli liian lyhyet, perä todella alhaalla, Deltan moka, väärät iskarit. Tilattiin uudet, vaihdettiin ja kaikki kunnossa....
Mä menin samaan halpaan. Vaikka varmaan kuustoista kertaa sanoin että siinä on Nivomatit niin Delta Herttoniemi pisti osat 60688989 joten perä on ainakin 5 senttiä matalammalla kuin ennen ja hidastustöysyissä iskari kolahtaa kuin metallia vasten. Eipä vituta miksi piti luulla että siellä osataan edes tuollainen yksinkertainen homma. Soittavat huomenna kun saavat huoltomiehen takaisin töihin, mielenkiintoista kuulla mikä on selitys.
Jatko oli seuraavanlainen:

- kävi ilmi että iskarit jotka sinne laitettiin eivät olleet edes ne viralliset normaalit, vaan jotkut ihan muut hyllyllä olleet (!).

- Delta yritti väittää että se mataluus on ihan ok, sellainen se oli muka tullessakin ja "ei siinä kai edes ollut Nivomatit". Mulla löytyi niiistä kuvat kännyssä jotka printtasin niille ja niillä oli ne poistetut vielä tallessa, joten se valitus tyrehtyi alkuunsa.

- Googlasin oikean varaosanumeron 60665438

- sitten varaosamies sanoi että heillä on yhdet 60665438 Nivomatit varastossa, joten vein auton seuraavana päivänä laitettavaksi, sanoin että maksan osien välirahan ja sovittiin että työ ei maksa mitään.

- Delta soitti iltapäivällä että ei niitä ollutkaan kuin yksi, ja kappalehinta on 600, pitäisi tilata toinen Italiasta. Vtr. http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html

- vanhat Nivot (onneksi eivät olleet heittäneet pois) pistettiin takaisin ja sain koko rahan takaisin käteisenä. Auto on nyt kuin ennen.

Kertaakaan ei pyydelty anteeksi, tuntui että asiakkaassa on aina vika. Kun olin kaivanut varasosan numeron netistä niin varaosamies sanoi "mikset sanonut tätä sille tytölle eilen?" Sanoin että olen asiakas ja minun ei tarvitsisi tietää oikeiden varaosien numeroita, se on heidän duuninsa. Sanoin tytölle ainakin 20 kertaa että siinä pitää olla Nivomatit. Se vastaanottotyttö ei tajunnut mitään mistään, täysin välinpitämätöntä palvelua ja käytöstä. Yritin olla asiallinen ja kohtelias mutta otti koville. On kyllä niin syvältä, menis konkkaan koko firma! OLI VIIMEINEN KERTA KUN KÄYN DELTASSA.

Täytyy käydä testauttamassa noi vanhat Nivot vielä kerran, katsastusmies sanoi kesällä että ne pitäisi vaihtaa vuoden sisällä, mutta tuli vain mieleen että käyttäytyvätkö Nivot testissä kuin tavalliset iskarit - pitäisikö niillä olla painoa päällä katsastuksessa että ovat jäykemmät? Ehkä tulos oli väärä koska auto tuntuu käyttäytyvän ihan ok.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ihan tyypillistä Delttaa. Pari kertaa joutunut tiskin toisellepuolelle etsimään oikeaa ryhmää eperistä, kun varaosamyyjä ei ole sitä löytänyt :D

Olis varmaan pitänyt laskuttaa konsultointityöstä 600€/h

Omista nivomateistani sain narinan pois kun iskarin varteen sumutettiin vähän paksumpaa voiteluainetta ja nyt on kaikki iskarien vaihtamishalut tiessään :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

zarre
Viestit: 114
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

Yks vaihtoehto tuohon sw iskari ongelmaan on laittaa gta:n tolpat +jouset.

Mieluimin tietty koko kierros ,jos hyvää haluaa. Kuorman kestokin on aivan toista luokkaa ku vakioossa "ei perä kyykkä heti"
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

owwai
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 17:52

sportwagonin takapää

Viesti Kirjoittaja owwai »

Itselläni sama ongelma perseen kanssa.
autolla ajettu 140tkm ja on vm.03
Perä on todella alhaalla ja ottaa pienessäkin töyssyssä kiinni.
Nyt olenkin alkanut miettimään alustasarjan vaihtoa.
Vai onko fiksumpaa vaihtaa takapäähän jouset ja iskarit kun toinen on vuotanu ittensä tyhjäks.

Ja jos jollain löytyy tarpeettomana orkkis alustasarjaa, jousia, iskareita, madaltavaa sarjaa tai vaikka coiloveria niin oon kiinnostunut ostamaan.

Ja jos vielä kokemuksista hieman kuulisi noista alustoista.
Onko järkevää laittaa edes halvempaa alustasarjaa alle kun ajettavuus jo vakiona loistava.
Vaihtoehtoina kw, novitec, hiltrack, weitec yms.
Kokemuksia?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onko autossa väsynyt tasonsäätö? Voisi korjautua uusimalla iskunvaimentajat (sellaisiin kuin siellä on tarkoitettukin olevan)?

owwai
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 17:52

re

Viesti Kirjoittaja owwai »

Paha sanoa mutta toinen takaiskari on tyhjä.
Mutta eikö jousien pitäisi kannattaa painoa?
Vai vaikuttaako tyhjä iskari noinkin paljon.
Auto on kylläkin tyhjentyneen iskarin puolelta huomattavasti alempana kuin toiselta puolelta eikä jouset ole ainakaan poikki. mahtaako olla vain väsyneet?

owwai
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 17:52

takapää

Viesti Kirjoittaja owwai »

Jaa niin autossa on orkkisosat.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

mattijus kirjoitti: Joissakin tasonsäädöllisissä kulkineissa iskarit kantavat osan kuormasta. Jos tällaiseen laittaa tavalliset iskarit, roikkuu perä alhaalla.

Eli jos topicin autossa on automaattinen tasonsäätö, voisi ongelma olla tuossa (eikä korjaudu Konin FSD:llä, eikä muillakaan "ei tasonsäätöiseen" -tarkoitetuilla iskareilla)
PSS kirjoitti:Deltan mukaan Sportwagoneissa joissa on V6 on myös perusversiossa Nivomatit. Sport-pack sisältää jotkin muut koska se on madallettu tehtaalla.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Juu niinkuin Mattijus jo selvitti sinulla on hyvin todennäköisesti nivomatit, eli valinnan vara vaihto-osille on suppea.
Normi-iskareilla ei ole mitään vaikutusta auton korkeuteen paikoillaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Onkohan munkin SW:ssä moinen...ja tarkoittaako se sitä että tavalliset alustasarjat ei käy? Kuinka tuon Nivomatin tunnistaa? Muuta kuin lastaamalla pesukoneen autoon ja mittaamalla vajoaman? :mrgreen:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

owwai
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 17:52

Delta- autossa tiedetään...

Viesti Kirjoittaja owwai »

Kysyin tuota oman autoni takapään ongelmaa delta-autosta ja soitin helsinkiin ja sanoivat että selvittävät ja soittavat kohta uudestaan, Eikä soittoa kuulunut koko päivänä.
Soitin toiseen delta-auton huolto/varaosa pisteeseen ja kysyin että onko autossani nivomatit ja kerroin rekisteritunnuksen kun sillä kuulemma selviää kaikki auton tiedot.
Myyjä kysyi vielä mitä varaosaa tiedustelisin ja kerroin että takaiskareita ja ovatko nivomatit ja jos ovat niin mitä maksaa.
Varaosamyyjä vastasi että EI ole koskaan kuullutkaan sellaista kun nivomat eikä tiennyt mitä tarkoittaa...
Pyysin katsomaan autoon takaiskarit ja hintaa niin sanoi että tulee 5 eri vaihtoehtoa eikä tiedä mitkä sopivat.
Ammattimaista osaamista.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Sama probleema täälläkin, eli Nivomattien tilalle lyöty tavalliset iskarit ja perä matalalla. Pienimmissäkin pompuissa perä jysähtää pohjaanlyöntikumien päälle.. Noita ei taida järkevästi löytyvän mistään? Jos ei, niin sitten pitänee vaihtaa sopivammat jouset..
Kimmo / alfatune.fi

Nmt
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Helmi 2007, 18:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Nmt »

Osaako joku auttaa? Iskarin kyljessä merkinnät 932pw sport a138
Sekä 894104444024 onko nivo vai tavallinen vaimennin? Delta arpoo kahden
Osanumeron välillä 60688989 ja 60679962 sekä "mikä nivomat"

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Nmt kirjoitti:Osaako joku auttaa? Iskarin kyljessä merkinnät 932pw sport a138
Sekä 894104444024 onko nivo vai tavallinen vaimennin? Delta arpoo kahden
Osanumeron välillä 60688989 ja 60679962 sekä "mikä nivomat"
Ei ne tienny googlessakaan. 932pw sport a138 -stringillä tuli vain vahvoja veikkauksia nottas nivomaatit ne o. Mut mun enkulla tai "asiantuntemuksella" ei varmaa tietoa kyllä näyttänyt olevan.

http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... suspension

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... these.html

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Vastaa Viestiin