Taitaa tulla.juuuso kirjoitti: Toivottavasti tuo 1.8T tulee samantien tarjolle myös 159:iin.
Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Niinpä, olen odotellut pidemmän aikaa modernia turbo konetta Alfan keulalle..Vittorio Jano kirjoitti:Jo oli aikakin.
http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... gGm0ypcUAw Tuolla on muuten infoa vähän uusista koneista..
Erinomaista, vihdoin Alfakin saa tarjolle modernia turbotekniikkaa. Onko kenelläkään tietoa mikä tuo "electronic Q2 technology" on? Onko se vain joku markkinointikikka tavalliselle ajonvakautukselle, jota nyt yritetään puffata liittämällä se jotenkin LSD:hen?juuuso kirjoitti:Pitkästä aikaa positiivisia malliuutisia: MiTo GTA debytoi Genevessä.
Toivottavasti tuo 1.8T tulee samantien tarjolle myös 159:iin.
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
MiTossa on siis tavallinen tasauspyörästö, eQ2:n kompuutteri jarruttaa tyhjää lyövää pyörää, eli periaatteessa matkii LSD:tä. Näin olen sen ymmärtänyt. Toimiiko tuo, sitä en osaa sanoa.Have kirjoitti:Erinomaista, vihdoin Alfakin saa tarjolle modernia turbotekniikkaa. Onko kenelläkään tietoa mikä tuo "electronic Q2 technology" on? Onko se vain joku markkinointikikka tavalliselle ajonvakautukselle, jota nyt yritetään puffata liittämällä se jotenkin LSD:hen?juuuso kirjoitti:Pitkästä aikaa positiivisia malliuutisia: MiTo GTA debytoi Genevessä.
Toivottavasti tuo 1.8T tulee samantien tarjolle myös 159:iin.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Tuo kone on varmaan taas jakohihnalla?Carscoop kirjoitti:The new 1.8-liter gasoline unit that was first announced on the Lancia Delta combines direct injection and turbocharging for a total output of 200HP.
Hienoa kuitenkin, että kilpailukykyinen ja nykyaikainen laitos on taas tulossa pellin alle.
Senza cuore saremmo solo macchine
Tuo turbo 1.8 tulee ensin Breraan ja Spideriin. Myöhemmin kaikki 2.2 GM koneet korvataan tällä.Have kirjoitti:Erinomaista, vihdoin Alfakin saa tarjolle modernia turbotekniikkaa. Onko kenelläkään tietoa mikä tuo "electronic Q2 technology" on? Onko se vain joku markkinointikikka tavalliselle ajonvakautukselle, jota nyt yritetään puffata liittämällä se jotenkin LSD:hen?juuuso kirjoitti:Pitkästä aikaa positiivisia malliuutisia: MiTo GTA debytoi Genevessä.
Toivottavasti tuo 1.8T tulee samantien tarjolle myös 159:iin.
http://www.autoscoops.eu/nieuws/2009/al ... e-18-turbo
Tehdas antaa AR 159 1.9JTDm mallista 6000 euron alennuksen... kuinkahan Suomessa?
http://www.allaguida.it/articolo/offert ... meo/13486/
http://www.allaguida.it/articolo/offert ... meo/13486/
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tuossa ei nyt kaikki oikein natsaa. Vai ovatko ne tuolla toisella kahvalla varautuneet siihen että se pilarissa oleva kahva menee kuitenkin rikki? Vai onko tuo jonkun muulin ovi? Ei se toinen ovenkahva ainakaan Bravon kahvalta näytä.juuuso kirjoitti:149 ja Mito. Näyttää olevan takaoven kahva taas C-pilarissa.
EDIT: Ihan mielenkiintoisen näköinen kuitenkin. Jännä nähdä millaiseksi nuo takavalot lopulta muotoutuvat.
159:n hinta putoaa kyllä ihan kohtuulliseksi.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Jeesusteipillä näyttäisi olevan kiinni joo. Muutenkin näyttää olevan aika rajusti naamioitu tuo perä. Kaikenmaailman lärpäkettä teipattu tuohon ikkunaan ja kulmiin sekä luukkuihin. Varmaan nuo takavalotkin ihan feikkiä.juuuso kirjoitti:Tuo takaovessa oleva metallikahva lienee hämäystä. Tai ainakin sen sijainti on varsin mielenkiintoinen suhteessa etuoven kahvaan:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Ei enää ole Italianmurre hanskassa, mutta kohtuulliselta näyttää.alfista kirjoitti:Tehdas antaa AR 159 1.9JTDm mallista 6000 euron alennuksen... kuinkahan Suomessa?
http://www.allaguida.it/articolo/offert ... meo/13486/
Miten verot määritellään jos menee ja ostaa Italiasta uuden ja tuo ite?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Niinkuin varmaan moni jo huomasikin, Italiaspeedin sivuilla oli varsin kattava artikkeli tänä vuonna tulevista uusista moottoreista ja vaihteistoista. Varsin kilpailukykyisiä lukuja.
Linkki
Linkki
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onko tästä kuulunut mitään? Vähän kummastuttaa etten ole alfaowner.comissa huomannut minkäänlaista juttua tästä asiasta.alfista kirjoitti:Tehdas antaa AR 159 1.9JTDm mallista 6000 euron alennuksen... kuinkahan Suomessa?
http://www.allaguida.it/articolo/offert ... meo/13486/
EDIT: Toi 149 näyttää viisioviselta Mitolta? Vielä kun näkisi edestäpäin kuvia.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Multiair electro-hydraulic valve actuation..."camless"Vittorio Jano kirjoitti:Todnäk näin.155156 kirjoitti:Uusi 1.8 bensaturbo lienee jakohinnalla, koska kyseessä on Fire-moottorin reinkarnaatio.
Ja eihän tuo hihna mikään suuri saatana an sich ole. Kunhan vain tekevät siitä järkeviä kilometrejä kestävän & kohtuukustannuksin vaihdettavan.
Tuo eliminoisi hihnavauriot, kun ei ole nokkiakaan mitä pitäisi pyörittää hihnalla

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Jos olen ihan oikein käsittäny on tässä Multiairissa yksi nokka-akseli.AlfaTom kirjoitti:Multiair electro-hydraulic valve actuation..."camless"Vittorio Jano kirjoitti:Todnäk näin.155156 kirjoitti:Uusi 1.8 bensaturbo lienee jakohinnalla, koska kyseessä on Fire-moottorin reinkarnaatio.
Ja eihän tuo hihna mikään suuri saatana an sich ole. Kunhan vain tekevät siitä järkeviä kilometrejä kestävän & kohtuukustannuksin vaihdettavan.
Tuo eliminoisi hihnavauriot, kun ei ole nokkiakaan mitä pitäisi pyörittää hihnallavai olenko ymmärtänyt asian ihan väärin?
Ainakin jos tämän linkin takana olevaa juttua olen oikein lukenut.
Tai siis oikeesti vaan kattelin sitä yhtä kuvaa siellä... Enhän mä mitään noista aikuisen oikeesti tajua... luulen vaan...
Voi olla että olen käsittänyt tuon jutun väärin mutta tuo täysin nokaton järjestelmä kulkee nimellä Uniair ja tämä nyt tuleva Multiair on tuollainen "hybridi" missä imuventtiliä voidaan ohjata sekä hydraulisesti että mekaanisesti nokan kautta mutta pakoventtiilin ohjaus tapahtuu vain nokalla.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Paremminkin spekulaatio kuin uutinen, mutta tämän perustella seuraavakin V6 tulee Ameriikasta:
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/in ... er/103.jpg
------
Chryslerin V6 innostaa ihan yhtä paljon kuin GM:n V6. Busso V6 takaisin tuotantoon modernisoituna versiona.
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/in ... er/103.jpg
------
Chryslerin V6 innostaa ihan yhtä paljon kuin GM:n V6. Busso V6 takaisin tuotantoon modernisoituna versiona.
Viimeksi muokannut 155156, 18 Helmi 2009, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo saa nähä kumpi joutuu kirveen alle Fiatin uusi tekeillä oleva V6 vai tämä pheenix, pheenix taitaa olla kehittelyssä edellä, mutta olisi varmasti huonompi...155156 kirjoitti:Paremminkin spekulaatio kuin uutinen, mutta tämän perustella seuraavakin V6 tulee Ameriikasta:
Chryslerin V6 innostaa ihan yhtä paljon kuin GM:n V6. Busso V6 takaisin tuotantoon modernisoituna versiona.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Tässä linkissä vähän lisää tarinaa noista Chryslerin kutosista. Ilmeisesti Mersu käyttäisi samoja koneita tai ainakin lohkoa.
Alfa 159 TBi, hetken joutui pureskeleen tota lyhennettä. Jäi vielä epäselväksi onko ne nyt lähteneet tohon VAG kikkailuun mukaan että tehokkaammassa mallissa on punainen i. Onneks se 1,8 teksti jätettiin sentäs ilmeisesti pois. Jotenkin huvittaa aina katsella jonkin germaanin perää missä teksti 1,8T.
Ja tämä 1,8 TBi kone on siis ilmeisesti samaa sarjaa uusien 1,6 ja 2,0 multijet dieseleiden kanssa mikäli olen oikein ymmärtänyt. Saattaa siis tämä uusi turbokone olla jopa vanhojen 12v V6:sten veroinen kestävyydeltään, ellei noi uudet dieselit ole sitten aivan susia...
Ja tämä 1,8 TBi kone on siis ilmeisesti samaa sarjaa uusien 1,6 ja 2,0 multijet dieseleiden kanssa mikäli olen oikein ymmärtänyt. Saattaa siis tämä uusi turbokone olla jopa vanhojen 12v V6:sten veroinen kestävyydeltään, ellei noi uudet dieselit ole sitten aivan susia...
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Milloinkahan näitä uudistettuja 159:ä esitellään virallisesti? Saati, että Suomeen asti saisivat koeajettaviksi. Jutussa ei ollut siitä sen suurempaa mainintaa.glideslope kirjoitti:TM:ssä pikkujuttu 159:n uudistumisesta:
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... 9-uudistuu
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kuinka paikkansa pitävä toi oikein on? Näyttää joltain amatöörin tekemältä ja siellä on noi mallitkin päin ihan sitä itseään? Miton kohdalla on 159:n kuva, sitten on Alfa Milano, Alfa Giulia ja B Hatch 5 Pass. Toi viimenen tarkoittaa 149- mallia mutta miksi siinä on sitten verhot päällä, eikä käytetty samaa promokuvaa kuin esim italiaspeedin Future Models alta löytyy.155156 kirjoitti:Paremminkin spekulaatio kuin uutinen, mutta tämän perustella seuraavakin V6 tulee Ameriikasta:
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/in ... er/103.jpg
------
Chryslerin V6 innostaa ihan yhtä paljon kuin GM:n V6. Busso V6 takaisin tuotantoon modernisoituna versiona.
Mitä tulevaisuuden malleja Milano ja Giulia sitten vastaisi?
"ja dieselmoottori on uusi 125 kW:n (170 hv) tehoinen 1,8-litrainen." mistäköhän tämä tieto on saatu? eiköhän nuo esitellä ensi kuussa GenevessaFarina kirjoitti:Milloinkahan näitä uudistettuja 159:ä esitellään virallisesti? Saati, että Suomeen asti saisivat koeajettaviksi. Jutussa ei ollut siitä sen suurempaa mainintaa.glideslope kirjoitti:TM:ssä pikkujuttu 159:n uudistumisesta:
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... 9-uudistuu
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jaa..Tulkitsin heti niin että tuolla B-segmentillä tarkoitettaisiin 149:ä kun sehän on 5-ovinen HB. Nyt kun tarkemmin miettii niin taisi olla jossain maininta Milano- nimestä 149:n yhteydessä. Mutta Miton kuva tosiaan on päin prinkkalaa.juuuso kirjoitti:^
Milano = 149
Giulia = 159:n seuraaja
Tuo B-segmentin auto onkin sitten kysymysmerkki. Saattaa olla Fiatinkin malli?
Ei muuten millään jaksaisi odotella tuonne maaliskuulle että tulee tarkempia tietoja. Mitä siellä nyt virallisesti esitellään? Mito Gta, 159:n uusi mallivuosi uusien moottorien kera. Oliko myös 149 siellä?
Eikö 8c Spider ole vielä virallisesti esitelty? Shown virallisilla sivuilla näyttäisi lepäävän peiton alla.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100

The now-traditional trickle of pre-Geneva teasers continues with this image from the Alfa Romeo MiTo blog, showing a GTA engine cover.
No, it's not quite as beautiful as the classic Alfa V6, but it does mean another welcome addition to the hotly-contested midi hot-hatch class. It will be going up against some stiff competition from the established players in the form of Renault's Clio 197, BMW's Mini Cooper S, Vauxhall's Corsa VXR and, depending on whether Ford decide to make one, the new Fiesta ST.
Rumour has it that the GTA will pack 230bhp from a turbocharged 1.8 petrol motor. The new hot Alfa will most likely follow in the 'mini-Ferrari' footsteps of previous modern GTAs, with lots of leather, plenty of toys and a very 'premium' feel. Expect it to be one of the more expensive cars in the class too.
Drivers Republic
http://www.repubblica.it/2009/02/motori ... o-gta.html
esiteltävä auto on vielä prototyyppi. ilmeisesti aika reilusti käytetty hiilikuitua... ja kaikkihan osaa Italian kieltä..
esiteltävä auto on vielä prototyyppi. ilmeisesti aika reilusti käytetty hiilikuitua... ja kaikkihan osaa Italian kieltä..