JTS savutus
Valvoja: Moderators
JTS savutus
Tervehdys kanssa alfistit!
Kysymys joka on "ahdistanu" ja askarruttanut jo pienen hetken huomaamisesta, olisikohan täällä joku tietävä joka voisi auttaa ongelmassa.
Autohan on upea ja niin kaunis!
Kyseessä olisi 156 sw -02 Jts n. 138 tkm ajettu, ongelmana olisi seuraava:
Heti säiden kylmettyä huomasin taustapeilistä nousevan aikapaljon pakokaasua ilmaan, tänäänkin liikennevaloissa oli tavanomaista isompi pilvi taustalla....
Moottorin käydessä kylmänä startin jälkeen ei savuta mutta koneen lämmetessä alkaa savuttaa...ulkolämpötilan ollessa n. nollassa auto savuttaa mielestäni enemmän kuin pakkasella n.-10-20 astetta...
Kävin lämpimässä hallissa ja katsoin pakoputkea, huomasin vaalean savun nousevan pakoputkesta, aivan kun kävisi kylmänä...
Olisin kiitollinen avusta!
Kysymys joka on "ahdistanu" ja askarruttanut jo pienen hetken huomaamisesta, olisikohan täällä joku tietävä joka voisi auttaa ongelmassa.
Autohan on upea ja niin kaunis!
Kyseessä olisi 156 sw -02 Jts n. 138 tkm ajettu, ongelmana olisi seuraava:
Heti säiden kylmettyä huomasin taustapeilistä nousevan aikapaljon pakokaasua ilmaan, tänäänkin liikennevaloissa oli tavanomaista isompi pilvi taustalla....
Moottorin käydessä kylmänä startin jälkeen ei savuta mutta koneen lämmetessä alkaa savuttaa...ulkolämpötilan ollessa n. nollassa auto savuttaa mielestäni enemmän kuin pakkasella n.-10-20 astetta...
Kävin lämpimässä hallissa ja katsoin pakoputkea, huomasin vaalean savun nousevan pakoputkesta, aivan kun kävisi kylmänä...
Olisin kiitollinen avusta!
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kyllähän tuo omakin - tosin TS - aika rajusti höyryä näillä keleillä tupruttaa. Mutta ko. efekti pääsee kunnolla oikeuksiinsa kun ajelee vartin verran keskustanopeuksilla ja pääsee motarin rampille tjsp. Siinä kun läväyttää tallan pohjaan niin takana tuleva ei varmasti näe hetkeen mitään.
Ja ei, kansipahvi ei ole sökönä. Auto nyt vain tekee noin yhden kerran em. olosuhteissa. Toisella polkaisulla höyryä ei sitten enää näy. Johonkin sinne putkistoon kai sitten kertyy kosteutta joka höyrystyy ensimmäisessä kiihdytyksessä.
P***ahalvaus oli silti lähellä kun ensimmäistä kertaa joskus tuon ominaisuuden huomasin.
Ja ei, kansipahvi ei ole sökönä. Auto nyt vain tekee noin yhden kerran em. olosuhteissa. Toisella polkaisulla höyryä ei sitten enää näy. Johonkin sinne putkistoon kai sitten kertyy kosteutta joka höyrystyy ensimmäisessä kiihdytyksessä.
P***ahalvaus oli silti lähellä kun ensimmäistä kertaa joskus tuon ominaisuuden huomasin.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Ei varmasti mitään mistä tarvii olla huolissaan. Vesihöyryä se on enimmäkseen. Itse huomannut myös saman ominaisuuden omassa. Jotkut autothan tiputtaa vettä putkenpäästä lähes koko ajan käydessään. Näissä varmaan vaan sattuu olemaan sen mallinen pakoputkisto loppuosaltaa, esim. takavaimennin, että se vesi jää putkistoon ja höyrystyy sieltä pakokaasun sekaan jolloin näyttää että tulee usvaa putkesta reilusti.
Sitäpäitsi se on miehekästä ku sauhuaa. Olis vaan putket kummallakin puolella ja niin maan penteleesti voimasavua niin olisha hieno.
Sitäpäitsi se on miehekästä ku sauhuaa. Olis vaan putket kummallakin puolella ja niin maan penteleesti voimasavua niin olisha hieno.