Soitin kiukuttelee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
keltsu
Viestit: 59
Liittynyt: 07 Loka 2008, 07:21
Paikkakunta: Lahti

Soitin kiukuttelee

Viesti Kirjoittaja keltsu »

Miksi varsinkin radiota kuunnellessa jos volumet on alhaiset
ääni kuuluu vain oikealta puolelta. Ja kun volumea lisätään reippaasti niin sitten kuuluu kummaltakin puolelta??????? Alfa 156 JTS...

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

voiskohan piuhoissa olla jotain vikaa?
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

saltwort
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Heinä 2008, 14:22
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saltwort »

Mulla saman oireen aiheutti ne oviliittimet. Vika korjautui sillä että purin ne oviliittimet ja ruiskin jotain kontaktisprayta sinne.

Tosin jos sulla on boselift, niin muistelisin että joillakin on niiden vahvarit alkaneet hajoamaan samanlaisilla oireilla. Mutta koita putsata nuo oviliittimet jollain aineella, 10 minuutin homma.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Oviliittimien putsaus ja elektroniikan puhdistussprayn ruiskuttaminen toi mulla apua muutamaksi kuukaudeksi. En usko että vahvari olisi hajoamassa, koska samat oireet olleet olemassa jo kaksi vuotta. Oviliitos ei vain taida olla maailman kestävinta sorttia (kuskin puoleiset kaiuttimet ovat yleensä ne, joista ei kuulu). Mulla on Boset, joten vaiva voi johtua mulla systeemin liiasta älykkyydestäkin...
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

saltwort
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Heinä 2008, 14:22
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saltwort »

Joo, ei ne oviliittimet tosiaan mitään suunnittelun helmiä ole, mulla taisi toisesta jopa valua vähän vettä kun avasin sen. Ja tosiaan, ei ollut tarkoitus pelotella vahvarin hajoamisella. Ei niitä tietääkseni montaa ole hajonnut, mutta muistin vaan että niitäkin tapauksia oli joskus ollut.

e: Tai no joo, kun tarkemmin muistelen niin edellisenä yönä oli satanut vettä eli saattoipa valua oven tiivisteestä. Jatkan heräilyä kahvin voimalla :morning:

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Juu, oviliitintä vain tarkistamaan aluksi. Erittäin suurellä todennäköisyydellä tulee sillä kuntoon.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Eiköhän vika ole siinä oviliittimessä, niin kuin kaikki on veikkaillut.
Vahvari jos hajoo -> hävii kaikki äänet ja palaa yhtäkkiä takasin (hetken aikaa). Silloin joudut ottaan yhteyttä Boselle Saksaan, josta löytyy Car Audio-osasto. Ainut paikka joka voi korjata sen vahvarin tai lähettävät kokonaan uuden, niin kuin mulla.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Liittimet käytetty muutamastakin auki -> ei vaikutusta!

Mitäs seuraavaksi?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

JackFry kirjoitti: Vahvari jos hajoo -> hävii kaikki äänet ja palaa yhtäkkiä takasin (hetken aikaa). Silloin joudut ottaan yhteyttä Boselle Saksaan, josta löytyy Car Audio-osasto. Ainut paikka joka voi korjata sen vahvarin tai lähettävät kokonaan uuden, niin kuin mulla.
Mun Bose on juuri tuollainen tällä hetkellä. Noin tunnin, kun pitää päällä niin alkaa toimia normaalisti eli mun ajomäärillä ei juuri koskaan.

Olisiko antaa noita saksan Bose-pajan yhteystietoja?
Giulia Super -69

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Tässä on Bosen sivuille linkki, kirjoittele sinne ongelma tietosi niin he vastailevat sit takasin päin.

https://secure.boseeurope.com/DE/de/sec ... a806c40067

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kiitos linkistä. Uusi vahvistin maksaa ~1300.- Deltan kautta ja saatavuus on kuulemma epävarmaa.

JackFry, korjautitko oman vahvistimesi takuuaikana ja, jos et niin mitähän kustansi noin suurinpiirtein?
Giulia Super -69

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Tuossa äsken asentelin (156 -99 "puujäljitelmä kojelauta) )JVC:n mp3 soitinta, alkuperäisen Blaupunktin soittimen tilalle... Nyt kuitenkin JVC:n soitin ottaa levyn sisään ja saa poiskin ja valoja syttyy, mutta muista napeista ei tapahdu mitään :(
Onko vinkkejä?

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

^Tarkistapa että on molemmat virtapiuhat oikein kytketty. Oli kerran sama juttu itselläkin.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

salot kirjoitti:^Tarkistapa että on molemmat virtapiuhat oikein kytketty. Oli kerran sama juttu itselläkin.
Joo tuli tarkastettua tuossa hetki sitten ja niiiiin amatööri hifivehkeiden kanssa että ei oikein oo hajua :D.
Kuitenkin osat menivät hyvin kiinni ja huomasin, että tuossa uudessa soittimessa on yksi semmonen "pinni" toisessa kohtaa siel alemmas pistokkees, mikä pitää laittaa kii kuin alkuperäisessä. Mitähän tarvitsee tehdä? :oops:

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Pistä heräte ja jatkuva virta samaan. Eikä kannata vetää virtalukon kautta vaan suoraan akulta, on helpompi parkissa soitella musaa ja tyhjentää akkunsa. :wink:

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Gasolina kirjoitti:Kiitos linkistä. Uusi vahvistin maksaa ~1300.- Deltan kautta ja saatavuus on kuulemma epävarmaa.

JackFry, korjautitko oman vahvistimesi takuuaikana ja, jos et niin mitähän kustansi noin suurinpiirtein?
Ei ollut mun korjaus takuun aikana (viime vuoden tammikuu).
Kustannuksia kertyi vain postitus kulut Saksaan, mulle laittoivat uuden vahvarin paluu postissa veloituksetta. :mrgreen:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Melko edullista, sanoisin! Eipä tarvitse miettiä mitä tuolle omalle vahvistimelle tekee.
Giulia Super -69

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Kustannuksia kertyi vain postitus kulut Saksaan, mulle laittoivat uuden vahvarin paluu postissa veloituksetta.
Näin se homma toimii. Vois moni toimittaja ottaa oppia tuotevastuusta.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Ilmoita Gasolina kuinka sulla käy sen vahvarin kans.
Ihan vaan mielenkiinnosta. :-D

Vastaa Viestiin