Nyt v**tu tipahti 156 etuovi
Valvoja: Moderators
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Nyt v**tu tipahti 156 etuovi
Onko kellään tapahtunut vastaavaa?
Aamulla ihmettelin että pitipäs ovi ihme pamauksen kun laitoin sen kiinni. Päästyäni kaupungin hulinaan nousin autosta ja per**le ovi tipahti alaspäin ainakin 3 senttiä. Kuskinoven alempi sarana oli pettänyt elikä saranatappi oli poikki.
Eipä voinut muuta kuin suunnata DA:han kyselemään kyseisen osan hintaa. No varastossa kyseisiä tuotteita ei tietystikään voi olla, mutta tilaamalla sain sen huomiseksi hintaan 35 euroo. Enää ei sitten tarvitse kuin asentaa paikalleen puolikas sarana koska pelkkää tappia ei kuulemma saa.
Kotona purin oven pois ja viritin väliaikaisen tapin paikalleen jotta voi edes vähän ajella.
Kuusiokoloruuvit tarvisi vielä saada huomenna auki jotta saranan voisi vaihtaa. On sitten muuten tosi tiukassa
Onko kukaan kyseisiä ruuveja ottanut auki?
Aamulla ihmettelin että pitipäs ovi ihme pamauksen kun laitoin sen kiinni. Päästyäni kaupungin hulinaan nousin autosta ja per**le ovi tipahti alaspäin ainakin 3 senttiä. Kuskinoven alempi sarana oli pettänyt elikä saranatappi oli poikki.
Eipä voinut muuta kuin suunnata DA:han kyselemään kyseisen osan hintaa. No varastossa kyseisiä tuotteita ei tietystikään voi olla, mutta tilaamalla sain sen huomiseksi hintaan 35 euroo. Enää ei sitten tarvitse kuin asentaa paikalleen puolikas sarana koska pelkkää tappia ei kuulemma saa.
Kotona purin oven pois ja viritin väliaikaisen tapin paikalleen jotta voi edes vähän ajella.
Kuusiokoloruuvit tarvisi vielä saada huomenna auki jotta saranan voisi vaihtaa. On sitten muuten tosi tiukassa
Onko kukaan kyseisiä ruuveja ottanut auki?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
huh ensimmäisen kerran kuulen tuollaisesta. No kaikkea näköjään voi tapahtua. Muuten näissä vanhemmissa vuosimalleissa oli tehtaan "recall" etusaranoiden tarkastus kun stoppareissa oli kai jossain autoissa häikkää eli pääsi menemään ns. yli korjaamattomana ruoste voi iskeä saranoihin. Omani tarkastettiin lauttasaaren Alfa puljussa en tosin huomannut että jotain olisi korjattu.Tämä ei varmasti koske uudempia vuosimalleja.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Yleensä naksumisen aiheuttaa rajoitin, ei itse sarana. Avaa verhoilu ja tarkista, että rajoitin liikkuu normaalisti ja öljyä mielellään samalla.niki kirjoitti:Ovista ja saranoista tuli mieleen, että ainakin mulla pelkääjän puolen ovi "naksuu" avattaessa. Onko jokin löysällä, pitäiskö öljytä vai missä on vika?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Minulla hajosi tuo sama paikka -98 156:ssa, se alkoi tuolla naksumisella ja sitten hajosi rajoittimen kiinnityslevy ja se mursi oveakin. Ja eikä ollut halpaa, kun meni omasta pussista korjaus, jouduttiin hitsaamaan ja vaihtamaan rajoitin. Paras siis tarkistaa tilanne, ettei se kiinnityslevy ole murtumassa. Se naksu johtuu siitä, kun se rajoitinlevy alkaa antamaan periksi, ainakin siis minulla kävi niin.Sportwagon kirjoitti:Jaa, siitäkös se johtuukin... olen miettinyt että mikä tuon äänen kuskin ovessa aiheuttaa.2TS kirjoitti: Yleensä naksumisen aiheuttaa rajoitin, ei itse sarana. Avaa verhoilu ja tarkista, että rajoitin liikkuu normaalisti ja öljyä mielellään samalla.
Uudemmissa tuo paikka on vahvemmalla rajoittimella.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Mulla on vm. 2000-2001, mutta tarvitsee repästä tuo verhoilu auki heti viikonloppuna. Sen verran rupes hirvittämään...Campari kirjoitti: Minulla hajosi tuo sama paikka -98 156:ssa, se alkoi tuolla naksumisella ja sitten hajosi rajoittimen kiinnityslevy ja se mursi oveakin. Ja eikä ollut halpaa, kun meni omasta pussista korjaus, jouduttiin hitsaamaan ja vaihtamaan rajoitin. Paras siis tarkistaa tilanne, ettei se kiinnityslevy ole murtumassa. Se naksu johtuu siitä, kun se rajoitinlevy alkaa antamaan periksi, ainakin siis minulla kävi niin.
Uudemmissa tuo paikka on vahvemmalla rajoittimella.
-cr
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulla kuulu myös terävä pieni naps aina kun avas oven viime kesänä. Syy oli kuitenkin vain saranan karmin puoleisten ruuvien löysyys. Karmin puoli pääsi liikahtamaan ja piti ikävän napsauksen. Ruuvit kireälle ja problem solved. Ei siis tarvi välttämättä olla mitään kovin vakavaa...
EDIT:Tarkoitin tietysti rajoittimen enkä saranan ruuveja
EDIT:Tarkoitin tietysti rajoittimen enkä saranan ruuveja
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote, 07 Maalis 2004, 05:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ayrton Senna da Silva forever
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Wile E. Coyote kirjoitti:Mulla kuulu myös terävä pieni naps aina kun avas oven viime kesänä. Syy oli kuitenkin vain saranan karmin puoleisten ruuvien löysyys. Karmin puoli pääsi liikahtamaan ja piti ikävän napsauksen. Ruuvit kireälle ja problem solved. Ei siis tarvi välttämättä olla mitään kovin vakavaa...
EDIT:Tarkoitin tietysti rajoittimen enkä saranan ruuveja
Tuli eilen kiristeltyä tuon takaluukkuprojektin yhteydessä ne rajoittimen ruuvit kaikista ovista. Jokaisessa oli löysää joten tuli tuokin hoidettua, mutta kuskin ovi se vaan jatkaa napsahtelua... Kaipa se on pakko nyppästä oven verhoilu irti ja katsoa tarkemmin.
Tarkistakaa kiinnitys
Kiinnostuin kirjoittelusta kurkistamaan omaani, ja kuskin puolen alempi sarana on lähes irti ovipellistä, sauma pettänyt.
(Tigillä tulee siisti korjaus, ei ongelmaa)
Alkua myös apukuskin puolella.
Yksinkertaisesti hitsisauma on niin huono (ei läpi sula hitsausprosessissa), että se irtoaa pellistä. Helppo juttu tig hitsarille ja jälki on siistiä, älkää tunatko migillä! mutta tarkistakaa nyt ennenkuin murjoo oveen jälkiä!!
(Tigillä tulee siisti korjaus, ei ongelmaa)
Alkua myös apukuskin puolella.
Yksinkertaisesti hitsisauma on niin huono (ei läpi sula hitsausprosessissa), että se irtoaa pellistä. Helppo juttu tig hitsarille ja jälki on siistiä, älkää tunatko migillä! mutta tarkistakaa nyt ennenkuin murjoo oveen jälkiä!!
Jari
nostelenpa tämän vanhan topicin ylös kun omassa -99 156:ssa alkaa tuo naksuminen nakertaa tajuntaa tehokkaasti. tuossa äsken kuulostelin ja katsastelin rajoitinta ja se naksuminen lähtee tosiaan siitä rajoittimen kiinnityslevystä. rajoitinaisa näyttää olevan levyssä kiinni pystytapilla jonka ympärillä näyttää olevan löysää kulumisen seurauksena.Campari kirjoitti:Minulla hajosi tuo sama paikka -98 156:ssa, se alkoi tuolla naksumisella ja sitten hajosi rajoittimen kiinnityslevy ja se mursi oveakin. Ja eikä ollut halpaa, kun meni omasta pussista korjaus, jouduttiin hitsaamaan ja vaihtamaan rajoitin. Paras siis tarkistaa tilanne, ettei se kiinnityslevy ole murtumassa. Se naksu johtuu siitä, kun se rajoitinlevy alkaa antamaan periksi, ainakin siis minulla kävi niin.Sportwagon kirjoitti:Jaa, siitäkös se johtuukin... olen miettinyt että mikä tuon äänen kuskin ovessa aiheuttaa.2TS kirjoitti: Yleensä naksumisen aiheuttaa rajoitin, ei itse sarana. Avaa verhoilu ja tarkista, että rajoitin liikkuu normaalisti ja öljyä mielellään samalla.
Uudemmissa tuo paikka on vahvemmalla rajoittimella.
-cr
kysynkin siis että onko joku ostellut tilalle uutta osaa ja minkälaisessa paketissa? eli saako kiinnityslevyä irrallaan uutena varaosana vai pitääkö ottaa kokonaan uusi rajoitin? onko Delta ainut paikka josta realistisesti voi kuvitella löytävänsä noita kilkkeitä?
juurikin sama osa, vaikka tuo aisa näyttääkin tukevammalta tuossa. kiitos linkistä! ei ole niin pahoissa hinnoissa ettei kärsis koko rajoitinta vaihtaa...Ruokoton kirjoitti:http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=153
Kaiketi tuosta osasta on uupelo?
Sama vika minullakin, eikös tuon rajoittimen saa irti ilman ovipaneelin irrottamistakin (kannattaa muuten tsekata mitä paneelin kiinnitysnastat maksaa DA:ssa ne taitaa olla kertakäyttökamaa).samik kirjoitti:juurikin sama osa, vaikka tuo aisa näyttääkin tukevammalta tuossa. kiitos linkistä! ei ole niin pahoissa hinnoissa ettei kärsis koko rajoitinta vaihtaa...Ruokoton kirjoitti:http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=153
Kaiketi tuosta osasta on uupelo?
Ajettelin kokeilla jos väljän tapin sais korvattua pikkasen suuremmalla, ei tarttis koko rajoitinta vaihtaa.
Kiitos vinkistä, ei ollut silti ihan helppo saada pihalle, olisin pyytänyt naapurin kätilöä avuksi mutta oli iltavuorossa. Laitoin rajoittimen viilapenkkiin, porasin niitatun pään auki (muutama milli) 8mm poralla ja löin tapin pois. Karmin puolen osan reiät 8.5mm poralla isommaksi, 12-13mm pätkä samaisen 8.5mm terän "suoraa" päätä tapiksi. Tappi ei saa olla liian pitkä, muuten et saa karmin pultteja kiinni.
Ei kuulu pauketta enää. Tapin sai lyödä melko kovaa kiinni, joten varmaan pysyy.
Ei kuulu pauketta enää. Tapin sai lyödä melko kovaa kiinni, joten varmaan pysyy.
kuulostaa siltä että vois jopa maksaa vaivan. lähtivätkö ne spesiaalit kuusiokoloruuvit kesysti irti siitä karmista?toolman kirjoitti:Kiitos vinkistä, ei ollut silti ihan helppo saada pihalle, olisin pyytänyt naapurin kätilöä avuksi mutta oli iltavuorossa. Laitoin rajoittimen viilapenkkiin, porasin niitatun pään auki (muutama milli) 8mm poralla ja löin tapin pois. Karmin puolen osan reiät 8.5mm poralla isommaksi, 12-13mm pätkä samaisen 8.5mm terän "suoraa" päätä tapiksi. Tappi ei saa olla liian pitkä, muuten et saa karmin pultteja kiinni.
Ei kuulu pauketta enää. Tapin sai lyödä melko kovaa kiinni, joten varmaan pysyy.
Ei ne pultit ollu kovin tiukassa, kannattaa irrottaa eka karmin puoli ja sitten ovi kiinni (rättiä pehmusteeksi) niin vipu menee sisään, käsin ei oikein meinaa jaksaa tunkea sitä. kun laittaa takaisin niin eka oven pultit, jouduin käyttämään karmin pultteina ensin vähän pitempiä jotta sai pultit pikkasen kiinni ja ovi auki jolloin vipu tulee ulos.
Mulla oli tossa parisen viikkoa sitten kovaa naksumista kuskin ovesta, kiristin ruuvit ja rasvasin auttoi muutaman viikon. Äskön tulin kotiin ja ihmettelin miksi ovi ei aukea kunnolla, purin rajoittimen irti niin paljastuikin mukava yllätys toinen oveen tulevista ruuvin vastakappaleista oli haljennut irti.
waba