Ohjaustehostin vinkuu 156
Valvoja: Moderators
Ohjaustehostin vinkuu 156
Alfaa kun kylmänä käynnistelee, niin jumalauta että vinkuu ohjaustehostin. Ilmaus ilmeisesti tarpeen? Öljyt nyt vaihdan tuohon kokonaan. Onkos tutelasuosituksia vai mitä mössöä tonne kannattaa näin talvella laittaa? Toimii kesällä ilmeisesti myös sama litku?
Mutta itse kysymykseen: Autoa kuitenkin tarvitaan päivittäin, ja tämän päivän sillä nyt ajelin vaikka kylmänä vähän vinkuukin. Lämpimänä toimii taas ihan normaalisti.
Uskaltaako ajaa ennen kun ensiviikolla saan litkut vaihdettua?
(Alakautta ilmeisesti vaihto pumpun tuloletkulta?)
Auto siis 156 TS
Mutta itse kysymykseen: Autoa kuitenkin tarvitaan päivittäin, ja tämän päivän sillä nyt ajelin vaikka kylmänä vähän vinkuukin. Lämpimänä toimii taas ihan normaalisti.
Uskaltaako ajaa ennen kun ensiviikolla saan litkut vaihdettua?
(Alakautta ilmeisesti vaihto pumpun tuloletkulta?)
Auto siis 156 TS
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Vinkuminen tulee tosiaan siitä, että pumppu imee tyhjää kun öljy ei ehdi kiertoon. Pitkäaikainen ulina kyllä voi kuluttaa pumppua, mutta tuppaa kovilla pakkasilla pitämään ääntä vaikka on täyssynteettiset automaattivaihteistoöljyt sisällä. Kannattaa huolehtia öljytasosta säiliössä, ettei pääse vuotamaan tyhjäksi, mikäli pääsee letkuliitoksista tihkumaan. Vanhat voi laskea ulos aukaisemalla sen lauhduttimelle menevän letkun ja käyttämällä muutaman sekunnin. Sitten letku kiinni ja säiliö täyteen ja käyttää hieman ja lisätä tarvittavan määrän nestettä säiliöön. Ilmausta ei tarvitse/voi suorittaa vaan ilma poistuu kierron myötä järjestelmästä.
- Alfa Milano
- Viestit: 306
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): 159
- Paikkakunta: Tampere
Edellinen 156 piti samanlaista ääntä. Vika poistui pelkällä ohjaustehostimen öljysäiliön täytöllä (tosin fiksumpaa olisi kaiketi ollut vaihtaa ne öljyt).
Kylmänä (ennen täyttöä) piti aika pahaa ääntä, joten annoin hetken lämmetä ennen kuin lähdin ajamaan. Kääntelin rattia alkuun rauhallisesti, sillä joku taisi täällä sanoa silloin että nopeat ohjausliikkeet saattavat tuossa tilassa aiheuttaa vaurioita.
Kylmänä (ennen täyttöä) piti aika pahaa ääntä, joten annoin hetken lämmetä ennen kuin lähdin ajamaan. Kääntelin rattia alkuun rauhallisesti, sillä joku taisi täällä sanoa silloin että nopeat ohjausliikkeet saattavat tuossa tilassa aiheuttaa vaurioita.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Jos autolla on pakko ajaa, niin kannattaa antaa käydä hetken (lämmetä) ennenkuin koskee ohjaukseen lainkaan. Tämä säästää pumppua. Öljyt voi toki vaihtaa irrottamalla lauhduttimen letkun, mutta ihan toimiva systeemi on, että imee isolla injektioruiskulla säiliön tyhjäksi, laittaa uutta öljyä, auto käyntiin ja rattia laidasta laitaan. Tämän operaation kun tekee pari kolme kertaa, niin on kokolailla kaikki öljyt vaihdettu.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... neste.html
Tuota kun pistin omaan niin loppu vikinät pakkasellakin.
ATF:llä ei tapahtunut moista.
Tuota kun pistin omaan niin loppu vikinät pakkasellakin.
ATF:llä ei tapahtunut moista.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
tilatkaa heikalta selenia öljyt, parhaat mahdolliset alfalle ja halvatkin vielä 8 e, minulla loppui ongelmat heti kun Seleniat hankittu
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
koska Alfa Romeo suosittelee omille autoille seleniaa.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jep jep, ja BMW Castrolia, Ferrari Shelliä, Saab Mobilia jne. (nämä oli ihan arvauksia). Kaikissa on kuitenkin ihan samanlainen ohjaustehostimen rakenne.Backstroker kirjoitti:koska Alfa Romeo suosittelee omille autoille seleniaa.
Valmistajasuositukset ei kuvasta tuotteen hyvyyttä taikka sopivuutta, kyse on vain valmistajien välisesta rahanvaihdosta.
Huomenna saan vihdoin talliin tilaa ja auton ylös. Öljyt menee vaihtoon ainakin heti. Onkos mitään worst-case skenaariota / osaa vaihdettavana jos tuo ei öljyn vaihdolla lähde pelaamaan? Nyt tuo vinkuu lämpimänäkin lievestäi ku rattia kääntää, myös kuplintaa kuuluu.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
Mun 156v6sta ulina loppui kokonaan vasta kun toi edessä oleva jäähdytyskierukka ohitettiin, helppo homma, on klemmareilla.
Suosittelen kaikille, jäähdytystä ei suomen ilmastossa tarvitse, mutta ohuessa putkessa neste jämähtää tehokkaasti pakkasella.
Ikävintä on kun tehostimen letku pullahtaa irti startatessa, ja paikkahan on tietysti juuri tämä jäähdytyskierukan liitos
Suosittelen kaikille, jäähdytystä ei suomen ilmastossa tarvitse, mutta ohuessa putkessa neste jämähtää tehokkaasti pakkasella.
Ikävintä on kun tehostimen letku pullahtaa irti startatessa, ja paikkahan on tietysti juuri tämä jäähdytyskierukan liitos
- Alfaholic -
Noniin tässä sain hommaa tarkasteltua.
Alfaa ylös - panssaria alas -> ohjaustahostinnesetetta vuotaa hieman raidetangon päästä.
Joutuu ilmeisesti ihan kivasti purkamaan, että saa stefat vaihdettua?
Tehostinöljyjä päätin sitten alkaa vaihtamaan, kun ei öljyä hirveesti vuoda -> kiekuroista koitin avata liittimiä -> 1h ärräpäitä ja soitto deltaan ja auto-milanoon (milanolle kiitos hyvästä palveluksesta) -> en saatana saanut niitä liittimiä auki?
No onneksi pajalta löytyy painekäyttönen letkuimuri ja sillä sluibailin sitten yläkautta täysin mustat nesteet veke -> uudet tilalle -> muuttu heti mustaks -> vielä kerran uudet tilalle -> öljy oikean väristä.
Kamat kasaan ja ajoon, ei vingu ollenkaan mikään enään, toimii niinkuin pitääkin. Pitää nyt tarkkailla tuota öljynvuotoa..
Viikonloppuna voisin vaikka ihan huvin vuoksi vaihtaa noita stefoja tonne raidetangon pään seutumille
-> mistäs saa tohon stefaa/stefasarjaa (Heikka ei tunne koko osaa)
-> kellään kokoa tiedossa jos pitää mennä ihan hydrauliikkaliikkeestä ostamaan?
Kettu kuittaa.
Alfaa ylös - panssaria alas -> ohjaustahostinnesetetta vuotaa hieman raidetangon päästä.
Joutuu ilmeisesti ihan kivasti purkamaan, että saa stefat vaihdettua?
Tehostinöljyjä päätin sitten alkaa vaihtamaan, kun ei öljyä hirveesti vuoda -> kiekuroista koitin avata liittimiä -> 1h ärräpäitä ja soitto deltaan ja auto-milanoon (milanolle kiitos hyvästä palveluksesta) -> en saatana saanut niitä liittimiä auki?
No onneksi pajalta löytyy painekäyttönen letkuimuri ja sillä sluibailin sitten yläkautta täysin mustat nesteet veke -> uudet tilalle -> muuttu heti mustaks -> vielä kerran uudet tilalle -> öljy oikean väristä.
Kamat kasaan ja ajoon, ei vingu ollenkaan mikään enään, toimii niinkuin pitääkin. Pitää nyt tarkkailla tuota öljynvuotoa..
Viikonloppuna voisin vaikka ihan huvin vuoksi vaihtaa noita stefoja tonne raidetangon pään seutumille
-> mistäs saa tohon stefaa/stefasarjaa (Heikka ei tunne koko osaa)
-> kellään kokoa tiedossa jos pitää mennä ihan hydrauliikkaliikkeestä ostamaan?
Kettu kuittaa.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ettei joudu koko ohjausvaihteen uusimaan?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Joo no jos tuo koko roska pitää vaihtaa, niin sehän on koko auton hintanen lähesJiiTeeÄssä kirjoitti:Eipä löydy ohjausvaihteen osia erikseen. Taitaa olla ainoa vaihtoehto yrittää etsiä sopivia stefoja alan liikkeestä. Ja sitten infoa tänne jos löytyy sopivaa osaa. Turhan kallista korjata vuotoja koko ohjausvaihteen vaihdolla.
siinä tapauksessa pistetään pesusien imemään öljyt panssariin ja auto äkkiä pois
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
- varttikutonen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 21:56
- Paikkakunta: Petäjävesi - Jyväskylä
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Pistetään tänne tämä vaikka ei nyt ihan otsikkoon kuulukkaan mutta melekee...
Tänään huomasin ohjaustehostimen öljyjen olevan alarajan kohdalla niin ajattelin että pitäisköhän sinne lisätä öljyä vaiko vaihtaa kokonaan. Jos lisään niin voinkohan pistää synteettistä mobilin atf:fää sekaan. Siellä taitaa olla nyt alkuperäiset litkut.
Vai pitäsikö ne nyt vaihtaa jota en nyt mielellään tekis kun toinen auto on lämpösessä hallissa niin pitäis tyytyä kylmään halliin. Huomenna aamulla suunnittelin jomman kumman homman toteuttaa ennen lumipalloralliin lähtöä...
Kertokee nyt jos tiedätte... varmaan lisään öljyä jos ei siitä haittaakaan ole.
Tänään huomasin ohjaustehostimen öljyjen olevan alarajan kohdalla niin ajattelin että pitäisköhän sinne lisätä öljyä vaiko vaihtaa kokonaan. Jos lisään niin voinkohan pistää synteettistä mobilin atf:fää sekaan. Siellä taitaa olla nyt alkuperäiset litkut.
Vai pitäsikö ne nyt vaihtaa jota en nyt mielellään tekis kun toinen auto on lämpösessä hallissa niin pitäis tyytyä kylmään halliin. Huomenna aamulla suunnittelin jomman kumman homman toteuttaa ennen lumipalloralliin lähtöä...
Kertokee nyt jos tiedätte... varmaan lisään öljyä jos ei siitä haittaakaan ole.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Jos on vanhat ni vaihtoon. Sano mitä sano, kuka tahansa ja missä tahansa, niin eiköhän ne nyt ainakin parin vuoden välein viimeistään pidä vaihtaa jos ei halua paikkojen menevän hajalle.
Lisäksi täällä on "jotain" mobilaattia ja vinkuu kuin sikaa piestäisi; sen sijaan vuosi sitten oli ilmeisesti jotain muuta (liekkö jopa sitä selespeedin litkua?) tavaraa ja ei edes sillon ulvonu, kun mittari näyttli alle -30... Nyt jo -22 riittää
Lisäksi täällä on "jotain" mobilaattia ja vinkuu kuin sikaa piestäisi; sen sijaan vuosi sitten oli ilmeisesti jotain muuta (liekkö jopa sitä selespeedin litkua?) tavaraa ja ei edes sillon ulvonu, kun mittari näyttli alle -30... Nyt jo -22 riittää
- varttikutonen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 21:56
- Paikkakunta: Petäjävesi - Jyväskylä
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Joo pittää vissiin vaihtaa. Vielä sellasta että jos tyhjennän nyt imemällä niin imenkö sen pienen säiliön vaan tyhjäksi siitä koneen kupeesta ja uudet litkut perään kun tuosta oli jotain puhetta. En nyt tällä näkemällä tyhjennä säiliöö letkuja irrottamalla. Olis vaan aika paljon huokeempi tehdä näillä keleillä tuo eka vaihtoehto ja silti lisäystä parempi??
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Tuossahan on se ongelma, että pitäs tietää et ne on yhteensopivia - minä en noista tiedä, täällä foorumilla kyllä tosi moni tietää noiden öljyjen hengeneloa paremmin... Muistelisin, että joidenkin öljyjen kanssa ei SAA käyttää muita, jne jne. Tietty jos haluat vähän rahaa laittaa, niin äkkiäkös hommaat (kaiva foorumilta täältä hyvät öljyt ja vaihdatat jossakin pajalla, jossa ymmärtävät laitteiden päälle. Ja toki se vaihto on parempi kuin pelkkä lisäily.
Jos muistelen vaihtoa... (HUOM. Hataran muistikuvan pohjalta HUOM. Joku tietäjä korjatkaa jos jotain menee huti :lol):
Kone käynnissä ohjaustehostimen lauhduttimen kierreputkesta liitin auki (konehuoneen oikeassa etukulmassa, pissapojan/jäähdytinnestesäiliön alla) ja vati/astia, mihkä ne tavarat tulee. voip tulla paineel.
Kun alkaa olla tyhjää, kone sammuksiin ja letku kiinni.
Lisää uutta litkua ylärajaan asti.
Kone käyntiin ja väännä ratti ääriasennosta toiseen ja takaisin keskelle, sammuta.
Lisää taas ylärajaan ja toista ylläoleva laidasta-laitaan-ja-takaisin-keskelle-operaatio ja tsekkaa, että litkua on sitten asiallisesti ylärajan tuntumassa.
Noin muistelen sen ohjeistuksen menneen kun joskus ohimennen asiaa kysäsin, mutta voin muistaa jotain ihan väärinkin :o mm. se, ettei tehostin tykkää pyöriä ilman öljyä on faktaa, joten tuo tyhjennys voipi olla kone sammuksissakin tehty sen ohjeen mukaan...
Jos muistelen vaihtoa... (HUOM. Hataran muistikuvan pohjalta HUOM. Joku tietäjä korjatkaa jos jotain menee huti :lol):
Kone käynnissä ohjaustehostimen lauhduttimen kierreputkesta liitin auki (konehuoneen oikeassa etukulmassa, pissapojan/jäähdytinnestesäiliön alla) ja vati/astia, mihkä ne tavarat tulee. voip tulla paineel.
Kun alkaa olla tyhjää, kone sammuksiin ja letku kiinni.
Lisää uutta litkua ylärajaan asti.
Kone käyntiin ja väännä ratti ääriasennosta toiseen ja takaisin keskelle, sammuta.
Lisää taas ylärajaan ja toista ylläoleva laidasta-laitaan-ja-takaisin-keskelle-operaatio ja tsekkaa, että litkua on sitten asiallisesti ylärajan tuntumassa.
Noin muistelen sen ohjeistuksen menneen kun joskus ohimennen asiaa kysäsin, mutta voin muistaa jotain ihan väärinkin :o mm. se, ettei tehostin tykkää pyöriä ilman öljyä on faktaa, joten tuo tyhjennys voipi olla kone sammuksissakin tehty sen ohjeen mukaan...
- varttikutonen
- Viestit: 212
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 21:56
- Paikkakunta: Petäjävesi - Jyväskylä
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Täytyy nyt katsoa jospa sitä hommaa siirtäis vähän lauhemmille keleille. Onhan sitä öljyä kuitenkin siellä kun minimi rajan kohdalla mutta täytyy ne öljyt tässä joku päivä silti vaihtaa.
Kiitos tosiaan Aquaticalle nopeasta vastauksesta
Kiitos tosiaan Aquaticalle nopeasta vastauksesta
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Motonetistä sais tota Redlinen tehostinöljyä,19€/litra . Alfassa on 1,3l tilavuus tehostimessa ja suositus Dexron 2. Redlinen pitäis sopia.
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Ei toimi redline v6:ssa. Pakkasella vinkuu kuin sika. Valvoline synpower toimii!willez kirjoitti:Motonetistä sais tota Redlinen tehostinöljyä,19€/litra . Alfassa on 1,3l tilavuus tehostimessa ja suositus Dexron 2. Redlinen pitäis sopia.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Ni uskokaa jo että se synpower toimii! Täällä on -30 eikä ulise tehostin, ratti pyörii kuin kesällä!
Ja kyllä synpowerit sai vaihdettua alkuperäisiin ihan lisää-poista menetelmällä, hakee vaikka apteekista ison lääkeruiskun ja 10minsaa niin on tehostinongelmat pois.
Ja kyllä synpowerit sai vaihdettua alkuperäisiin ihan lisää-poista menetelmällä, hakee vaikka apteekista ison lääkeruiskun ja 10minsaa niin on tehostinongelmat pois.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Olin myös Redlineihin erittäin tyytyväinen ennen näitä pakkasia.. Käynnistäessä kylmänä vinkuu hetken aikaa.
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Mulla ei vingu vaan moottorin edestä pulputtaa ja sisältä asti kuuluu rohinaa.. no eipä siinä nimittäin säiliö tyhjä ja nyt kun kokeilin niin punaiset nesteet lumessa auton edestä katsoessa vasemmalla edessä.. vissiin pumppu mennyt tai vuotaa? Mitenköhän tässä tapauksessa nyt kannattaa edetä. korjaamo olisi tuossa ihan 500-1000 metrin päässä, mutta eihän tuolla nyt ohjaa pysty varmaan, kun oli luonnollisesti kadonnut ohjaus.. eikä myöskään uskalla? Voihan ärräpää!! Hyvin lähti käyntiin tunnin lämmittämisen jälkeen ja pulputus/rohina alkoi noin minuutin päästä.. keskiviikkona tämä tapahtui ekan kerran ja jätin suosiolla auton kotiin. Ei nesteitä vielä maassa silloin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Ei muutakun etsit sen irronneen letkuliittimen ja pistät kiinni, uudet öljyt sisään ja varovasti katot et se kans kestää.
EDIT:
Olettaen, että letku on irronnut tahi puhjennut.
Ja eikös tuossakin ole tuo tehostin vaan ns. lisälelu, että kyllä se KÄÄNTYY ilmankin, mutta ei vähin voimin? Eli ajaa "voi", muttei tietenkään kannata jos tehostinta ei tuhota halua.
Muistelen täällä lukeneeni että joku ajeli parikymmentäkilsaa ilman tehostinöljyjä, oliskos työpaikalleen ajanut. Sieltä sitten lähimpään nosturihalliin ja korjaamaan, eikä sen tarinan mukaan ainakaan tehostin mennyt. En muista mikä auto, mutta mielikuva on 156:sta tai 159:stä
EDIT:
Olettaen, että letku on irronnut tahi puhjennut.
Ja eikös tuossakin ole tuo tehostin vaan ns. lisälelu, että kyllä se KÄÄNTYY ilmankin, mutta ei vähin voimin? Eli ajaa "voi", muttei tietenkään kannata jos tehostinta ei tuhota halua.
Muistelen täällä lukeneeni että joku ajeli parikymmentäkilsaa ilman tehostinöljyjä, oliskos työpaikalleen ajanut. Sieltä sitten lähimpään nosturihalliin ja korjaamaan, eikä sen tarinan mukaan ainakaan tehostin mennyt. En muista mikä auto, mutta mielikuva on 156:sta tai 159:stä
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
^ Joo kuulostaa enemmän letkulle ( ja toivon niin! ), koska pumppu tosiaan jotain siellä koittaa tehdä. Mutta täytyypi nyt katsoa kun kelit vähän lauhenee tästä.. Onneksi faija käytti kaupassa, mun ENTISELLä Galantilla, niin ei tarvitse käppäilemään lähteä näissä keleissä.. pisti vähän miettimään, että kannattiko vaihto, mutta on se Alfa ainakin 34 kertaa hauskempi!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Ja jos rehellisiä ollaan niin mikä tahansa auto hajoaa joskus, tavalla tai toisella. Kyllä noita ohjaustehostinöljyjä muutkin viskoo pihalle, etenkin jos on vanhat tai huonot tai vääränlaiset nesteet. Mutta ei siinä, kärvistele oikein kylmässä ja pistä kuntoon niin sit on aina kivempi laittaa kiuas tulille ja lähteä vetää testilenkki!
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
No näihän se on.. Galantissakin ekoilla viikoilla venan nostaja jumahti ( Huonot öljyt), vasen etujarru kävi tuli kuumana ja oli jumissa.. siitä seuras kunnon vibrat mökki reissulta kotiin, kun levy vääntyny.. pysy ainakin hereillä että vähemmän tälle nyt on tehty! Tarvinnut tässä muutamaan kertaan lisätä kesä keleilläkin sitä nestettä vähän tuonne tehostajaan, joten ehkäpä tuo vuoto kohta nyt tuli sitten ilmi..
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Valvolinen SynPower tehostajaöljy pelas mulla ainakin -10:ssä nätisti. Pidemmälle en niillä öljyillä kerennyt kokeilemaan.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Letku sieltä yleensä irtoaa ja ilmeisesti akkukotelon alta. Tehostimeen kannattaa laittaa tehostimiin tarkoitettua öljyä, eikä automaattiöljyä.
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Synpoweria olen ainakin lisäillyt sinne ja vielä on melkein kokonainen purkki jäljellä. Paljonkos tuo tilavuus olikaan?
^ Kuulostaa sitten aivan mun tapaukselta. pääseekö siihen käsiksi yläkautta, akun irrottamalla?
^ Kuulostaa sitten aivan mun tapaukselta. pääseekö siihen käsiksi yläkautta, akun irrottamalla?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Eikös quppella ollu nesteet hangessa edestä katsoen vasemmalla, akku on oikealla...
Näitä on tainnut korkata vasemmalla olevan jäähdytyskierukan juuresta, alakautta pääsee käsiksi helposti.
Näitä on tainnut korkata vasemmalla olevan jäähdytyskierukan juuresta, alakautta pääsee käsiksi helposti.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
^ Joo siis akun puolelta hyvinkin. No täytyypi kattoo miten sinne alapuolelle pääsee tuolla parkkipaikalla vai uskaltaako lähtee johonkin missä pystyy autoa nostamaan turvallisesti. Tai sitten kaivan kuopan tuon auton alle!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Jos akun puolelta, eikös se sitten akku poistamalla ja akun pohjalevyn irrottamalla pääse sinne suht hyvin? Jos taas eri puolelta kuin akku, siellä on se lauhdutinkierukka. Sen alapäässä on 2 jotain ~10cm kumiletkupätkää, mitkä itselläkin hengittää näkyvästi etenkin helteillä... Vaihtoon menevät kunhan täys jakopääremppa tuloo (siis jakopäät ja kaik muut kilkkeet nokka-akselien asentoantureineen päivineen) ens kesänä. Jos tuolla nyt kilsoja saadaan ko kokoajan on huollossa
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Luin huolimattomasti, todennäköisesti lauhdutinkierukan letkut jos eripuolella kuin akku.
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
En epäile, varmistaako joku muukin tämän tiedon, ettei tarvii pattiotsassa sitten tuolla ulkona kärvistellä, että eipäs saakkaanAquatica kirjoitti:Jos akun puolelta, eikös se sitten akku poistamalla ja akun pohjalevyn irrottamalla pääse sinne suht hyvin? Jos taas eri puolelta kuin akku, siellä on se lauhdutinkierukka. Sen alapäässä on 2 jotain ~10cm kumiletkupätkää
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
Moro,
Siellä on kuskinpuolella, tulipellin ja koneen välissä...tosi vittumaisessa paikassa 10cm letkunpätkä joka paukahtaa noin 1cm matkalta. Tuolta valuu nesteet hankeen. Saa vaihdettua mutta varaa pitkävartiset pihdit, kaljaa tai kahvia, hermoja ja tupakkaa.
Itseltä meni ainakin tuolta paikasta, ei ihan paras paikka ruuvata...
Siellä on kuskinpuolella, tulipellin ja koneen välissä...tosi vittumaisessa paikassa 10cm letkunpätkä joka paukahtaa noin 1cm matkalta. Tuolta valuu nesteet hankeen. Saa vaihdettua mutta varaa pitkävartiset pihdit, kaljaa tai kahvia, hermoja ja tupakkaa.
Itseltä meni ainakin tuolta paikasta, ei ihan paras paikka ruuvata...
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
ite en ainakaan päässyt akun kautta vaan auton alta...
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Ohjaustehostin vinkuu 156
^Itselläni meni juurikin samaisesta kohdasta edellisessä 156. TODELLA vittumainen paikka, mahtuu yksi käsi kerrallaan jos moottori on paikallaan. Toivotan sinulle hermoja tuohon hommaan, ja tosiaan sitä tupakkia ja kahvia tarvitaan.
Itselläni tässä oli onnea matkassa kun se hajosi kesäkuussa. Ei talvella pakaksten aikaan, mikä oli melko mielenkiintoista.
Laitoin muuten teräs sidos hydrauliikka letkua tuonne silloin.
Itselläni tässä oli onnea matkassa kun se hajosi kesäkuussa. Ei talvella pakaksten aikaan, mikä oli melko mielenkiintoista.
Laitoin muuten teräs sidos hydrauliikka letkua tuonne silloin.
Life is too short to drive boring cars.