164 ts takaluukun avaus???
Valvoja: Moderators
164 ts takaluukun avaus???
Taitaa olla sielu tuolla roomeolla takaluukku aukeaa välillä sisällä olevasta nappulasta ja yleensä ei onko havaintoa mistä voisi katsoa missä moinen kiusan tekijä asustaa
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
Re: 164 ts takaluukun avaus???
Maa on kadonnutaar kirjoitti:Taitaa olla sielu tuolla roomeolla takaluukku aukeaa välillä sisällä olevasta nappulasta ja yleensä ei onko havaintoa mistä voisi katsoa missä moinen kiusan tekijä asustaa
Olisko painikkeen kytkinpinnat putsausta vailla ?
Onkohan kytketty tehtaalla oikein2TS kirjoitti:Zenery kirjoitti:Ethäv vain ole yrittänyt avata auton käydessä/virta päällä ?Paitsi Superissa (1994), aukeaa ilman virtaa ja virta päällä. Bensatankki taas ei aukea ellei virta ole päällä.HOTAKAINEN kirjoitti:Juu niin tuo luukku ei aukea jos pata murisee.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Kerrottakoon vielä, että Superissani takaluukku ei eukea, jos auto on liikkeessä. Tästä muutoksesta, että luukku aukeaa virrat päällä, on hyötyä, koska usein on tilanteita, että kyydissä ollut haluaa ottaa tavaraa kontista, niin ei tarvitse moottoria sammuttaa, avata luukkua ja taas käynnistää moottoria.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
täytyypäs ens kerralla kun saa auton käyntiin, kokeilla toi avaus. Ei pysty millään muistaan aukeeko vai ei (joku muistikuva on et olisi se vähän omituinen). Mut toi ei oo kyllä yhtään kiva juttu jos täytyy aina sammuttaa kone, kun menee konttiin. Tai sit täytyy vaan ruveta raahaamaan vara-avainta mukana
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Itsellä myös automatiikkapömpeli, eikä aukea käynnissä ollessa.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Laitetaan nyt tähän Aukeaako baksi -galluppiin omatkin kokemukset: -90 V6:ssa aukeaa myös koneen käydessä, -88 TS:ssä ei. Johtuisiko sitten siitä, että V6:ssa on tuo ilmastointiautomatiikkapömpeli ja -88:ssa manuaalipylpyrät?
Onkohan "Luigi" tehnyt tahallaan pieniä yksilöeroja autoihin
aar: Minulla se luukku toimi ihan normaalisti vielä keväällä kun sillä ajelin, liekö vika siellä liittimissä/kosketuspuolella.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tai sitten Luigi on vaan vetänyt sähköt vähän sinne päin. "Tämmöinen tästä nyt sitten tuli"Alfissimo kirjoitti:Onkohan "Luigi" tehnyt tahallaan pieniä yksilöeroja autoihin
No jos (kerrankin) totta puhutaan niin luulen, että selitys löytyy autojen vuosimallieroista. Sullahan on -89:ssä hätävilkkujen katkaisija tuossa ilmastointipurkissa? -90:ssä se, samoin kuin mm. bensatankin avausnamiska, on siirretty erilliseen pulikkaan keskimmäisten tuuletussuulakkeiden alle. Ohjauslaatikot ovat siis hiukan erilaiset. Vuosimalliin -90 sähköjä on muutenkin vähän kopeloitu, mm. sähkölasien ja -jakkaroiden namiskat on muutettu uudemman mallisiksi pikkunappuloiksi, joita käytettiin myös 155:ssä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Tottapa tuo, ei lisättävääScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tai sitten Luigi on vaan vetänyt sähköt vähän sinne päin. "Tämmöinen tästä nyt sitten tuli"Alfissimo kirjoitti:Onkohan "Luigi" tehnyt tahallaan pieniä yksilöeroja autoihin
No jos (kerrankin) totta puhutaan niin luulen, että selitys löytyy autojen vuosimallieroista. Sullahan on -89:ssä hätävilkkujen katkaisija tuossa ilmastointipurkissa? -90:ssä se, samoin kuin mm. bensatankin avausnamiska, on siirretty erilliseen pulikkaan keskimmäisten tuuletussuulakkeiden alle. Ohjauslaatikot ovat siis hiukan erilaiset. Vuosimalliin -90 sähköjä on muutenkin vähän kopeloitu, mm. sähkölasien ja -jakkaroiden namiskat on muutettu uudemman mallisiksi pikkunappuloiksi, joita käytettiin myös 155:ssä.
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Oma bensaluukku lopetti napilla toimimisen ja tutkailin siinä alla olevia releitä: kannat aivan tohjona ja murenivat käsiin irrotettaessa. Nyt on siis paljon piuhoja nipussa eikä aukea napilla taka- eikä bensaluukku. Löytyykö joltain värikoodeja piuhoille? Lähinnä kiinnostaisi identifioida herätevirtapiuhat.
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Sain vihdoinkin fiksattua nuo releet, pari vinkkiä samojen ongelmien kanssa taisteluun:
- ohjaamon napit antavat releille maata eikä ohjausvirtaa
- jos ottaa takaluukun avausreleestä irti keskimmäisen johtimen (olikohan koodi 85 eli se, mihin virta ohjautuu kun ohjausvirtaa ei liiku) pystyy luukun avaamaan myös auton ollessa käynnissä. Helpottaa kovasti ainakin omaa elämääni.
- ohjaamon napit antavat releille maata eikä ohjausvirtaa
- jos ottaa takaluukun avausreleestä irti keskimmäisen johtimen (olikohan koodi 85 eli se, mihin virta ohjautuu kun ohjausvirtaa ei liiku) pystyy luukun avaamaan myös auton ollessa käynnissä. Helpottaa kovasti ainakin omaa elämääni.
Hiukan asian vierestä mutta otsikko on sopiva.
Eli tuli sitten seisotettua omaa -89 TS:ää tuossa muutama kuukausi ja enpä sitten tullut ottaneeksi akun johtojakaan irti (ei sen puoleen se olisi ollut huono idea myös, jäljempänä selviää miksi).
No nyt kun autoa pitäisi taas liikuttaa niin sähköä ei ole jäljellä, ei sitten yhtään. Ei edes niin paljon, että takaluukku aukeaisi napistaan, saati sitten mittarivalot syttyisivät. Ei lähtenyt myöskään työntämällä käyntiin kun ei ole jäljellä sähköä edes pienen pieneen kipinään...
Tämä tarkoittaa, että sähköä pitäisi saada kaverilta autosta. No nythän on niin, että se saatanan akku on tuolla takakontissa ja kuinka ollakkaan, mikään kolmesta avaimesta joita minulla autoon on (toimivat kaikkiin muihin lukkoihin) ei käy takaluukkuun!
Eli mites nyt saisin tuon takaluukun auki? Pitääkö irroittaa takapenkit ja onko siitäkään apua (eli saako takaluukun auki sisältä)?
Jos saa niin miten nuo takapenkit irroitetaan? Alhaalla näkyi pari pultinpäätä mutta mitä muuta?
/esc
Eli tuli sitten seisotettua omaa -89 TS:ää tuossa muutama kuukausi ja enpä sitten tullut ottaneeksi akun johtojakaan irti (ei sen puoleen se olisi ollut huono idea myös, jäljempänä selviää miksi).
No nyt kun autoa pitäisi taas liikuttaa niin sähköä ei ole jäljellä, ei sitten yhtään. Ei edes niin paljon, että takaluukku aukeaisi napistaan, saati sitten mittarivalot syttyisivät. Ei lähtenyt myöskään työntämällä käyntiin kun ei ole jäljellä sähköä edes pienen pieneen kipinään...
Tämä tarkoittaa, että sähköä pitäisi saada kaverilta autosta. No nythän on niin, että se saatanan akku on tuolla takakontissa ja kuinka ollakkaan, mikään kolmesta avaimesta joita minulla autoon on (toimivat kaikkiin muihin lukkoihin) ei käy takaluukkuun!
Eli mites nyt saisin tuon takaluukun auki? Pitääkö irroittaa takapenkit ja onko siitäkään apua (eli saako takaluukun auki sisältä)?
Jos saa niin miten nuo takapenkit irroitetaan? Alhaalla näkyi pari pultinpäätä mutta mitä muuta?
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88
Kiitoksia ohjeista. Tälläkertaa tosin selvisin menemällä auton luokse ja oikeasti kokeilemalla kaikkia kolmea avainta. Yllättäen yksi "vara-avaimena" kaapissa lojunut avain olikin sitten se master avain jolla aukesi takaluukku ja jolla sai myös hanskalokeron lukkoon...
Mielestäni olin kokeillut noita jo kerran. Nooh, onneksi näin tälläkertaa.
/esc
Mielestäni olin kokeillut noita jo kerran. Nooh, onneksi näin tälläkertaa.
/esc
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88