75 TS nokka-akselit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

75 TS nokka-akselit

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Onkos missään mitta-arvoja imu ja pakonokille..?

Päällepäin näyttävät suht hyviltä ja käyttökelposilta mutta sormella hivellen pientä pykälää tuntuu imunokan päässä, pyöreiltä näyttävät silti...voiko esim mikrometrillä tarkastaa mittoja järkevästi?

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »


rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen nokka-akselit

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Et tarvitse nokkien kunnon määrittämiseen mikrometriä, työntömitta riittää. Ihan tarkkaa mittaa imunokan nostoon en tiedä, mutta lähellä 11 milliä se on. Tärkeintä on että kaikki nokat ovat saman mittaisia. Tuollainen 0.5 millin heitto kielii jo että kuluneet ovat. Ja sitten tarkista venttilien paininkupit, ne pinnat, jotka osuvat nokkiin pitää olla ehdottoman sileät, ja kirkkaat. Jos joudut ostamaan uudet nokat, tai hiotutat vanhat nokat, niin ehdottomasti pitää hankkia uudet paininkupit. Jos laitat ehjät nokat, ja pinnoiltaan rososet kupit tai päinvstoin niin rosoiset syövät ehjät nopeasti pilalle.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Re: 75:sen nokka-akselit

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

rasvanäppi kirjoitti: tai hiotutat vanhat nokat.
Vähän ot...
Kylmäkosken Erikoismoottori hioo 8v nokat hintaan 120€. Tiedustelin muutama viikko sitten. Jonoa tais olla pari viikkoa...

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75 :sen nokka-akselit

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Oliko nokkien korkeudessa paljon heittoa?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

En ehtinyt vielä mittaileen, toiset nokat todennäkösesti menee kylmäkoskelle käsittelyyn...

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Meinaakko hiotuttaa kireemmät? itsellä menossa kans kevään aikana toiset nokat käsittelyyn..

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Jos ainakin kuluneita paremmat saisi hiomalla, tuskin ihan kunnollisia kireitä ilman täytehitsausta saa tehtyä, ympyrä pienenee hiotessa aika lailla helposti...

Ongelmana on kanssa mistä saisi sopivasti reilumpia säätöpaloja hiotuille nokille mutta ajattelin käydä tutulla mp pajalla vertailemassa alfan paloja jonkun prätkän vastaaviin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

jiiässä kirjoitti:Ongelmana on kanssa mistä saisi sopivasti reilumpia säätöpaloja hiotuille nokille mutta ajattelin käydä tutulla mp pajalla vertailemassa alfan paloja jonkun prätkän vastaaviin.
Jos en ihan väärin muista, niin jonkun volkkarin(II golf?) paininkupit olivat mitoltaan samat kuin alfassa. Niihin tulee säätöpala kupin päälle, mutta liekkö tuolla väliä. Jonkun tämmöisen ratkaisun tein alfetan virikannen kanssa kun alfan omia säätöpaloja ei löytynyt tarpeeksi paksuja.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

jiiässä kirjoitti: Ongelmana on kanssa mistä saisi sopivasti reilumpia säätöpaloja hiotuille nokille mutta ajattelin käydä tutulla mp pajalla vertailemassa alfan paloja jonkun prätkän vastaaviin.
Rahalla saa ja Alfalla pääsee.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Näinhän se on, ei liene väliä kummalla puolen säätöpalat sijaitsee kun vaan paikoillaan pysyy ja on oikea kokoset...

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Minä käytin Audin (Volkkarin) säätöpaloja, kun laitoin omaan 2.0 L TC:hen Bemarin 46 milliset imuvenat, joiden varret oli vähän lyhkäsemmät kuin omat. :wink:

Vastaa Viestiin