Giulia TZ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Giulia TZ?

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

... vai mikä tämä nyt on:

http://www.alfasport.net/public/upload/FamBusso.JPG

Zagaton muodot?
Joka tapauksessa, tuollaisen voisi ottaa uustuotantoon ihan milloin tahansa!

Tai saahan noita varmaan halvalla käytettynä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Katos, Marie Teresa ja Giuseppe on lähteneet ajelemaan Tubolare Zagatolla :-D

Erittäin hieno peli. Kovin montaa ei ole valmistettu ja jäljellä olevat on tähtitieteellisissä hinnoissa.
Giulia Super -69

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kyllä TZ1:n saa 200t€, ehkä halvemmallakin.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kauniin näköinen laite tuollaisena siviiliversiona(kin).

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Vittorio Jano kirjoitti:Kauniin näköinen laite tuollaisena siviiliversiona(kin).
Nimenomaan. Kuvissahan näitä on näkynyt, mutta useimmin numerot kyljissä. Luonnossa ei ole koskaan vastaan tullut. Nyt kun olisi se 200 000, niin voisi pyrkiä koeajolle. Vai saako tuolla hinnalla vielä ajokuntoista? (kovahko hinta käytetystä anyway...vaan onhan niitä kovempiankin - varmaan Alfojakin)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jenkkilässä olisi myytävänä tämä varsin siisti yksilö
Kuva
Hinta on 595 000$ mutta dollarin kurssihan on nyt edullinen.

Linkki ilmoitukseen: http://www.autosportdesigns.com/Sales/S ... px?ID=1434
Giulia Super -69

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

595k on ehkä vähän liikaa ja kyseisellä autolla on kisahstoriaa, ilman sitä, varmasti halvempi.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Joo, 595K$ taitaa olla normaalia jenkkien hinnoittelua. Bonhamilla on silloin tällöin noita myynnissä, hinnat on muistaakseni olleet luokkaa 200-300 000£.
Halvin tietämäni hintapyynti on ollut 29 000£ projektikuntoisesta, joskin melko täydellisestä autosta. Ei välttämättä kovin paha, koska auto on kuitenkin pitkälle vakio-osista rakennettu ja ilmeisesti sen pystyisi rakentamaan toimivaksi perus 101-105srjn osilla.

E: Classiccarsin kautta on näköjään monikin TZ vaihtanut omistajaa, http://www.classicscars.com/alfa/alfa.html
Saman firman sivuilta löytyi myös TZ-malleja käsittelevä kirja pdf-tiedostoina, valitettavasti linkit ei toimi, http://www.classicscars.com/books/alfa_tz.htm

Niin ja sitten löytyi vielä tällainen, ainakin itselle outo Barchetta 1900.
Kuva
Aika hieno!
Giulia Super -69

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Gasolina kirjoitti: Halvin tietämäni hintapyynti on ollut 29 000£ projektikuntoisesta, joskin melko täydellisestä autosta. Ei välttämättä kovin paha, koska auto on kuitenkin pitkälle vakio-osista rakennettu ja ilmeisesti sen pystyisi rakentamaan toimivaksi perus 101-105srjn osilla.
Siis varsinainen rakentajan unelma: "perusauton" tekniikkaa ja bonuksena huippumuotoiltu kori. Näitä samoja kuolataan 50 vuoden päästä kun nykyautoissa ei ole vastaavia???

Kaikissa yksilöissä muuten kilpanumerot, MOT.

1900:sta tehtiin (myös) vaikka minkälaisia koriversioita, useimmissa kuvissa vastaantulleissa muuten samanlaiset pinnavanteet kuin tuossa barchetassa. Olivatko ne BATitkin tätä perua? Barchetasta löytyi pikahaulla lisää kuvia http://www.finecars.cc/en/detail/car/20835/index.html
Vaikuttaisi ennemmin radalle tarkoitetulta kuin näyttelyihin?
Viimeksi muokannut Alfieri, 24 Helmi 2009, 15:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Heh ja sitten löytyi tällainen

http://www.autoclassic.it/showroom.html

Jossakin Torinon lähellä, en päässyt Abarthista Alfa Romeoon asti kun näppis jo meni kuolasta oikosulkuun...

giulia
Viestit: 361
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 16:15

Giulia TZ

Viesti Kirjoittaja giulia »

Gasolinan edellä mainitsema etu Giulia TZ:n osien suhteen on mielenkiintoinen, mutta TZ:ssa on myös paljon omaa osaa ja kevyemmäksi tehtynä esim. magnesiumvanteita. Vastaava mielenkiintoinen auto on Giulietta SZ. 1900:t alkavat olla jo sen verran vanhempia, että osien hinnat nousevat ja saatavuus rajoitettua. £29 000 Kuullostaa "halvalta", pitäisikö myydä kaikki romut pois ja aloittaa ikuisuusprojektin etsintä :-D

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Katselin tuossa menneinä viikkoina giulia SS:ää olihan se laite - isolla L:llä. Niin ja aito suomiauto tietysti.
..ammattina autoslalom..

giulia
Viestit: 361
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 16:15

Viesti Kirjoittaja giulia »

BX-72:sta on ollut täälläkin jotain keskustelua. Oliko niin pahassa kunnossa korilta mitä "yleinen" tieto väittää ja onkos se nyt siirtynyt aktiivisempaan tilaan, koska olen käsittänyt sen olleen harrastajalla varastoinnissa pidemmän aikaa.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

giulia kirjoitti:BX-72:sta on ollut täälläkin jotain keskustelua. Oliko niin pahassa kunnossa korilta mitä "yleinen" tieto väittää ja onkos se nyt siirtynyt aktiivisempaan tilaan, koska olen käsittänyt sen olleen harrastajalla varastoinnissa pidemmän aikaa.
Ei ole huonossa kunnossa, alle ei paljon nähnyt on niin ahtaassa paikassa. Varastoituu edelleen, mutta asianosainen saa sitten loppuja kommentoida itse. Olihan tuo kuitenkin once in lifetime - tuskin noita vastaan paljoa tulee. Kivana yksityiskohtana samanvärinen venäläinen? pienoismalli katolla pölyttymässä.
..ammattina autoslalom..

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Jopa tuo legendaarinen lumiauran jälki oli nähtävissä.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Giulia TZ

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

giulia kirjoitti:Gasolinan edellä mainitsema etu Giulia TZ:n osien suhteen on mielenkiintoinen, mutta TZ:ssa on myös paljon omaa osaa ja kevyemmäksi tehtynä esim. magnesiumvanteita. Vastaava mielenkiintoinen auto on Giulietta SZ. 1900:t alkavat olla jo sen verran vanhempia, että osien hinnat nousevat ja saatavuus rajoitettua. £29 000 Kuullostaa "halvalta", pitäisikö myydä kaikki romut pois ja aloittaa ikuisuusprojektin etsintä :-D
Joo, kyllähän TZ on perustekniikkaan lukuunottamatta aika uniikki laite. Alumiinikori, putkirunko ja olisiko ollut erillisjousitus takana. TZ-vanteet olisi muuten must varuste sun kalustoon :wink:
SZ on myös mielenkiintoinen, mahtaako olla teknisesti täysin yhtenevä 101-srjn kanssa?
Ja eikun metsästämään sopivaa..
Giulia Super -69

giulia
Viestit: 361
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 16:15

Viesti Kirjoittaja giulia »

SZ:taa on tehty parina vuonna ja viimeiset olivatkin "lähes" TZ kaltaisia perästä. Osat on käsittääkseni 750/101 ja erikoishankintoja riippuen valmistus vuodesta. Muistaakseni esim. "alkusarjan" SZ:t takavalot ovat jostain aikakauden Renusta. Mutta valmistusmäärät niin pieniä, että ei noita taida olla realistista löytää "järkihinnoin" -> lue: mun budjetilla.

Avatar
Rocca
Viestit: 159
Liittynyt: 30 Syys 2004, 01:55
Car(s): 2000 GTV -74 ja 156 2.5 -98. Aprilia Moto 6.5, 159 & 147
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Rocca »

giulia kirjoitti:BX-72:sta on ollut täälläkin jotain keskustelua. Oliko niin pahassa kunnossa korilta mitä "yleinen" tieto väittää ja onkos se nyt siirtynyt aktiivisempaan tilaan, koska olen käsittänyt sen olleen harrastajalla varastoinnissa pidemmän aikaa.
Juttelin joskus muinoin puhelimessa herran kanssa, joka oli tuonut ko. SS:n Italiasta joskus 60-luvun puolivälissä. Sanoi silloin, että ostoehdotuksia tulee miltei viikoittain, mutta ei ole mitään aikeita myydä vaunua. Auto seisoi silloin Eteläisellä Hesperiankadulla? Helsingissä, eikä näyttänyt päällisin puolin huonolta. On sitten viimein heltynyt ja myynyt pois, toivottavasti on saanut hyvän kodin kun on näinkin harvinaisesta ja uniikista Alfasta kysymys. Tulee varmasti herättämään paljon mielenkiintoa kun ilmestyy päivänvaloon. Missähän majailee? Toivottavasti vanha rekisteritunnus on säilynyt.
Senza cuore saremmo solo macchine!

Vastaa Viestiin