Jarrujen update
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Jarrujen update
Terve!
Levyt alkaisivat kohta olla ehtoopuolella. Arvelin laittaa alle, joko Taroxin G88, black diamondin uritetut ja kuopatut tai sitten EBC:n vastaavat. Paloiksi Ferodon DS2500.
Onko jollakin kokemusta helyistä ja autossa mahdollisesti alla?
P.S. arvelin maalata myös navat ja puristimet. Hyviä ehdotuksia maalista (punaiseksi tietysti)?
Levyt alkaisivat kohta olla ehtoopuolella. Arvelin laittaa alle, joko Taroxin G88, black diamondin uritetut ja kuopatut tai sitten EBC:n vastaavat. Paloiksi Ferodon DS2500.
Onko jollakin kokemusta helyistä ja autossa mahdollisesti alla?
P.S. arvelin maalata myös navat ja puristimet. Hyviä ehdotuksia maalista (punaiseksi tietysti)?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Mulla on Zimmermanin rei'itetyt levyt ja edessä paloina EBC Greenstuff ja takapaloina Motonet. Nuo Greenstuffit kestää ainakin muutaman kovan jarrutuksen ilman jarrujen häviämistä. Ferodo taitaa olla vielä askeleen lähempänä kisapalaa.
E: Nyt on pari kuvaa albumissa noista mun jarruista
E: Nyt on pari kuvaa albumissa noista mun jarruista
Alfaholismia vuodesta 2001
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Taroxin 88:sta sain tarjouksen 400 €/kierros. Tuo ei minusta ole niin paha olleeskaan... Tietysti tuohon sitten palat päälle ja niitähän ei saa mistään halvalla.
Niin nuita ferodon ds2500 paloja on kehuttu ainakin alfaownerin foorumilla. "vihreetkin" on kuulemma ok, mutta nuilla stoppaa kuulemma...
Niin nuita ferodon ds2500 paloja on kehuttu ainakin alfaownerin foorumilla. "vihreetkin" on kuulemma ok, mutta nuilla stoppaa kuulemma...
Viimeksi muokannut Kirkinen, 06 Heinä 2005, 09:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mittarissa taitaa olla 132 tkm. En ole vielä mitannut nuita etulevyjä, mutta luulisin, että paksuus täyttyy edelleen ja takana ilman muuta riittää. Paloja edessä ja takana varmasti yli puolet vielä jäljellä. Siis Tuning mielessä vaihtelen
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
itse ostin zimmermanin rei´itetyt ja fedorovin palat...
Tosin luultua, ja jälkeenpäin toisin todettua:
-luulin että levyt ovat kelta kalvanoituja, joten ei pitäisi ruostua. Mutta reiät ovat jo ruosteessa
-jarrupaloja luulin hieman enemmän "rata paloiksi" mutta ne olivatkin juuri noi fedorovin 2500:set... eikös toi numero tarkoita millainen rauta seos siinä on??? Ja eikös 2500 ole melko katuarvot...?
Korjatkaa jos meni ihan pieleen....
Tosin luultua, ja jälkeenpäin toisin todettua:
-luulin että levyt ovat kelta kalvanoituja, joten ei pitäisi ruostua. Mutta reiät ovat jo ruosteessa
-jarrupaloja luulin hieman enemmän "rata paloiksi" mutta ne olivatkin juuri noi fedorovin 2500:set... eikös toi numero tarkoita millainen rauta seos siinä on??? Ja eikös 2500 ole melko katuarvot...?
Korjatkaa jos meni ihan pieleen....
DS2500 on katukäyttöön, radalla pito ok mutta kesto varauksella.
DS3000 on kisapala, ei suositella katukäyttöön koska pito paranee palan lämmetessä.
Radalta kokemuksia(BMW 325i):
Eteen: taksimersun Pagidin palat , pito on jonkinlainen mutta kulumaan niitä ei saa millään. 24h kisan jäljiltä pintaa jäljellä vielä 1/3
Taakse: Ferodo DS2500 kesti ABS:lla Kemorassa n. 11h, ilman ABS:ää Motoparkissa 4h.
Biltema takajarrupalat kesti Kemorassa ainakin 5h, yli puolet pinnasta jäljellä.
Motonetin TM-testin parjaamat ICER palat savusivat komeasti mutta pito silti ok, kuten myös kestävyys. Kemora 24h kisassa vaihtoon 18h kohdalla.
DS3000:lla ajettiin loput 6h mutta sateella, ei isompaa kulumista.
DS3000 on kisapala, ei suositella katukäyttöön koska pito paranee palan lämmetessä.
Radalta kokemuksia(BMW 325i):
Eteen: taksimersun Pagidin palat , pito on jonkinlainen mutta kulumaan niitä ei saa millään. 24h kisan jäljiltä pintaa jäljellä vielä 1/3
Taakse: Ferodo DS2500 kesti ABS:lla Kemorassa n. 11h, ilman ABS:ää Motoparkissa 4h.
Biltema takajarrupalat kesti Kemorassa ainakin 5h, yli puolet pinnasta jäljellä.
Motonetin TM-testin parjaamat ICER palat savusivat komeasti mutta pito silti ok, kuten myös kestävyys. Kemora 24h kisassa vaihtoon 18h kohdalla.
DS3000:lla ajettiin loput 6h mutta sateella, ei isompaa kulumista.
VMP
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Olikos noissa paloissa paikka palojen kulumisvaroittimen johdolle?-tommi- kirjoitti:itse ostin zimmermanin rei´itetyt ja fedorovin palat...
Tosin luultua, ja jälkeenpäin toisin todettua:
-luulin että levyt ovat kelta kalvanoituja, joten ei pitäisi ruostua. Mutta reiät ovat jo ruosteessa
-jarrupaloja luulin hieman enemmän "rata paloiksi" mutta ne olivatkin juuri noi fedorovin 2500:set... eikös toi numero tarkoita millainen rauta seos siinä on??? Ja eikös 2500 ole melko katuarvot...?
Korjatkaa jos meni ihan pieleen....
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Ei mulla tullut mitään johtoa ja liitintä palojen mukana. Ainostaan toisessa palassa sellainen metallihärpäke...-tommi- kirjoitti:Kirkinen: Oli johto ja liitin palassa kiinni...
Ihan tyytyväinen olen noihin 2500 paloihin, eipähän kuluta uusia levyjä heti loppuun.... 3000 olisi ollut sit liian järeet....
Katalogin keskimmäisen kuvan kaltainen pala
http://www.elcome.ltd.uk/DSPerf/index.asp
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- -tommi-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
- Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
- Paikkakunta: Vantaa
aika jännä ...
Mites osaako joku sanoa onki 156 ja 147 samanlaiset jarrut?
Ainakin zimmerman levyjen pahvilootassa luki 147 ja sit oli joku toinen alfa (en muista mikä, täytynee kattoa), mutta 156:sta ei ollu mainintaakaan, jota aluksi hieman hämmästelin.....
Mulla samanlaiset palat kuin kuvien ylimmässä.....
Oletkos kattonut millainen liitin siellä itse autossa on? Jos sitä kautta lähtis selviämään...
Mites osaako joku sanoa onki 156 ja 147 samanlaiset jarrut?
Ainakin zimmerman levyjen pahvilootassa luki 147 ja sit oli joku toinen alfa (en muista mikä, täytynee kattoa), mutta 156:sta ei ollu mainintaakaan, jota aluksi hieman hämmästelin.....
Mulla samanlaiset palat kuin kuvien ylimmässä.....
Oletkos kattonut millainen liitin siellä itse autossa on? Jos sitä kautta lähtis selviämään...
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Mulla oli greenstuffeissa johto ja sen päässä liitin, mutta autosta on vastakappale hävinnyt matkalla jonnekin. No, kyllähän sitä voi aina välillä vilkuilla, että missä kunnossa palat on. Nyt on vertailukohtana Pumassa edessä Aten jatkuvalla uralla olevat levyt ja Greenstuffit. Kuuluu muuten jännä hurina jarruttaessa.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Eipä se muuten haittaa, mutta jos se saakelin kulumisvalo palaa sitten jatkuvasti taulussa. Tuo piiri on kuitenkin varmaan niin päin, että jos liittimen jättää auki (ei liitä piuhaa paloista), niin varoitusvalo ei pala. Tietoa? Tällöin nippusiteellä jemmaan auton puoleinen liitin ja kovaa ajoaKJS kirjoitti:Mulla oli greenstuffeissa johto ja sen päässä liitin, mutta autosta on vastakappale hävinnyt matkalla jonnekin.
-Tommi- kirjoitti:Mites osaako joku sanoa onki 156 ja 147 samanlaiset jarrut?
156:n ja 147:n etupään jarruosat ovat vissiin samanlaisia keskenään kuten myös takalevyt. Eroa taitaa olla lähinnä takapaloissa ja uudemman 156:n palat pitäisivät sopia myös 147:aan
Viikonloppuna olis aikomus sorvata nuo helyt paikoilleen-Tommi- kirjoitti:Oletkos kattonut millainen liitin siellä itse autossa on? Jos sitä kautta lähtis selviämään...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Piirin ja valon toimintaperiaate on vissiin kuten KJS tuumasikin. Jos anturi ei ole vaihdettavissa kuten Opeleissa, jätän piuhan irtaalleen sinne. 147:ssa mittaristo erilainen kuin 156:ssa ja melkein kaikki varoitusvalot syttyvät siihen mittarien välissä olevaan näyttöön. Käytännössä tuon varoitusvalon toiminta on kai niin ja näin. Tuohan tarkoittaa samalla sitä, että paloissa ei ole enää pintaa juurilaisinkaan, kun se syttyy (minimisuositus 2 mm pintaa palassa). Itse tarkastan aina pinnat renkaiden vaihdon yhteydessä.KJS kirjoitti:En nyt muista että onko Alfassa palojen kuluneisuudelle oma valo, vai onko sama kuin käsijarru / neste vähissä.
Valo ei pala silloin jos johto ei ole kiinni. Toimisiko niin, että kun pala on kulunut, niin johdon pää saa maata koskiessaan levyyn.
Viimeksi muokannut Kirkinen, 12 Elo 2005, 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No niin vaihto tehty . Pari tuntia vietin eilen illalla aikaa, kun rauhassa vaihdoin levyjä ja paloja eteen ja samalla tietenkin kaljaa juoden. Eipä ollut paha rasti ja kojaritkin on jo otettu. Entisten etulevyjen paksuudet olivat 20,90 ja 20,85 mm ja paloja oli noin puolet jäljellä männänpuolella. Ulommaiset palat olivat kuluneet vähemmän ja niitä oli noin 2/3 jäljellä.
Sitten tuohon johtohäslinkiin. 147:ssa ja minun kaarassa varoitusvalojohto tulee pelkästään kuskin puolelle. Luigi oli sitten säästänut ja toiselle puolelle piuhaa ei ollut sitten vedetty. Paloissa ei ole mitään vaihdettavaa anturi, vaan otin entisestä palasta liittimen toisen puolen suojaamaan auton puoleista liittimen puolikasta. Homma onnistui katkaisemalla palasta tuleva piuha liittimen juuresta, ja mikä parasta, mitkään v-valot eivät pala taulussa .
Siirrän kuvia kamerasta galleriaan kohan kerkeän...
Edit: levyt eivät ole juurikaan alkuperäisiä äänekkäämmät kevyesti jarruttaessa. Sitten, kun poljinta antaa reilusti, vauhti toppaa nenä lasissa "vrooom efektin" säestämänä ...
Sitten tuohon johtohäslinkiin. 147:ssa ja minun kaarassa varoitusvalojohto tulee pelkästään kuskin puolelle. Luigi oli sitten säästänut ja toiselle puolelle piuhaa ei ollut sitten vedetty. Paloissa ei ole mitään vaihdettavaa anturi, vaan otin entisestä palasta liittimen toisen puolen suojaamaan auton puoleista liittimen puolikasta. Homma onnistui katkaisemalla palasta tuleva piuha liittimen juuresta, ja mikä parasta, mitkään v-valot eivät pala taulussa .
Siirrän kuvia kamerasta galleriaan kohan kerkeän...
Edit: levyt eivät ole juurikaan alkuperäisiä äänekkäämmät kevyesti jarruttaessa. Sitten, kun poljinta antaa reilusti, vauhti toppaa nenä lasissa "vrooom efektin" säestämänä ...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Halpaa kuin saippua... no ei ihan niinkään paitsi verrattuna siihen mitä GTA:aan tuo Green stuff etujarrupalat maksaisi. Hinnaston mukaan 200€ tai lontoosta hieman alle 100 puntaa... huh huh. Pakko kai sitä on jotkin palat kuitenkin vaihtaa, kun alfa alkoi lauantaina valittaa kuluneista jarrupaloistapuuha kirjoitti: Hintaa kertyi 290€ levyt ja palat n.90€.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mitäs poijjaat suosittelevat 156 V6:seen
levyiksi ja paloiksi...meinaan nopeaan ajoon.
Ja vielä kun pysähtyis kylmänä normaalissa ajossa
niin kiva.
levyiksi ja paloiksi...meinaan nopeaan ajoon.
Ja vielä kun pysähtyis kylmänä normaalissa ajossa
niin kiva.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Itsellä nyt melkein saman tien edessä ja suunnittelin Zimmermann Sport eteen ja taakse ja paloiksi Green Stuffit tai normaalit LucasTRW. Onko kenelläkään kokemuksia? Ferodoa en edes ajattele koska on liikaa huonolaatuisia (vaihtelevaa valmistuslaatua) liikkeelläsilverine kirjoitti:Mitäs poijjaat suosittelevat 156 V6:seen
levyiksi ja paloiksi...meinaan nopeaan ajoon.
Ja vielä kun pysähtyis kylmänä normaalissa ajossa
niin kiva.
Ex Advisor
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Green Stuffin paloihin olen ollut erittäin tyytyväinen (niin kadulla kuin radalla). Ei pölytä, ei äännä/ole tunnoton kylmänä, mutta Zimmermannin levyiltä odotin ehkä enemmän (radalla). Hinta/laatu suhde niissä oli hyvä, mutta mutta...itse kokeilen seuraavaksi jotain muuta levyä.Advisorek kirjoitti:Itsellä nyt melkein saman tien edessä ja suunnittelin Zimmermann Sport eteen ja taakse ja paloiksi Green Stuffit tai normaalit LucasTRW. Onko kenelläkään kokemuksia? Ferodoa en edes ajattele koska on liikaa huonolaatuisia (vaihtelevaa valmistuslaatua) liikkeelläsilverine kirjoitti:Mitäs poijjaat suosittelevat 156 V6:seen
levyiksi ja paloiksi...meinaan nopeaan ajoon.
Ja vielä kun pysähtyis kylmänä normaalissa ajossa
niin kiva.
(huom. jarrusetti ei ollut Alfan V6:sessa)
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
En lähde sanomaan oliko tavalliset vai sportit tyypiltään, mutta ehkä kuva selkeyttää:
*klik klik*
muistaakseni ne olivat Sportit...
*klik klik*
muistaakseni ne olivat Sportit...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Levyn on hyvä olla pyöreä ja pysyäkin pyöreänä, mutta mitä muuta siltä odottaa?buctu kirjoitti:Zimmermannin levyiltä odotin ehkä enemmän (radalla). Hinta/laatu suhde niissä oli hyvä, mutta mutta...itse kokeilen seuraavaksi jotain muuta levyä.
Oli mullakin EBC:n täpläuralevyt yhdessä ex-Alfassa, siellähän ne pyörivät mutta en osaa sanoa oliko niistä mitään varsinaista hyötyä. Paitsi tietysti sen verran että pitivät hauskaa hurinaa jarrutettaessa ja aina joskus huomasin jonkun kyttäävän niitä liikennevaloissa.
- Epäkelpokeräilijä -
Näyttäisivät olevan Sportit. Ja tyytyväinen et ollut? Mitä levyjä nyt katsot?buctu kirjoitti:En lähde sanomaan oliko tavalliset vai sportit tyypiltään, mutta ehkä kuva selkeyttää:
*klik klik*
muistaakseni ne olivat Sportit...
Ex Advisor
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Tietysti kun ostaa Sport-levyt joita markkinoidaan esim. radalle odottaisi eron vakio-levyihin olevan hieman suurempi.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Levyn on hyvä olla pyöreä ja pysyäkin pyöreänä, mutta mitä muuta siltä odottaa?
Nyt ero tuntui rajoittuvan oikeastaan sateella saatuihin etuihin (niin ja ulkonäköön). Normaalissa ajossa ei oikeastaan mitään eroa.
Kun sanoin, että hyvä hinta/laatu suhde niin itsellä ainakin kestivät pidempään vs. vakio.
Jarruja päivittäessä olisi ehkä syytä katsoa paketteja joissa levyn kokoa kasvatetaan. Näin uskoisin päästävän jo ihan käytännön eroon jarrujen tehossa. Hieman kalliimpaa (ei edes aina), mutta yleensä ottaen sitä saa mistä maksaa.Advisorek kirjoitti:Näyttäisivät olevan Sportit. Ja tyytyväinen et ollut? Mitä levyjä nyt katsot?
Itse päivitin paketin 260mm -> 273mm ja eron jo huomasi.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Savu ei ole edes vielä ehtinyt Ahveniston jälkeen laskeutua
mutta sormet ovat jo näppiksellä, aiheesta:
Etu-oikean puolen jarrulevy mennyt kunnolla soikeaksi,
aiheutti pikku ongelmia pitempien suorien jälkeisissä
kovissa jarrutuksissa Ahvenistolla kun meinasi puoltaa niin perkuleesti..
Zimmermanin reitetyt levyt. Ferodon kakspuoltonniset.
Kisa-jarrunesteet.
Ihan olen ollut tyytyväinen radalla ja siviilipuolellakaan
eivät ole aiheuttaneet ongelmia.
Noin periaatteessa voisin olla merkkiuskollinen mutta
onko levyn kieroksi meneminen normaalia/huonoa tuuria tai
onko suosittaa jonkin muun valmistajan levyjä tilalle?
Tai muita poppakonsteja jarrujen viilentämiseksi.
Mitään isompia jarruja ja niiden tuomia ongelmia vannekokojen
kanssa etc. en kaipaa. Ainahan voi tietenkin perustella
hyvin ja koittaa puhua ympäri...
mutta sormet ovat jo näppiksellä, aiheesta:
Etu-oikean puolen jarrulevy mennyt kunnolla soikeaksi,
aiheutti pikku ongelmia pitempien suorien jälkeisissä
kovissa jarrutuksissa Ahvenistolla kun meinasi puoltaa niin perkuleesti..
Zimmermanin reitetyt levyt. Ferodon kakspuoltonniset.
Kisa-jarrunesteet.
Ihan olen ollut tyytyväinen radalla ja siviilipuolellakaan
eivät ole aiheuttaneet ongelmia.
Noin periaatteessa voisin olla merkkiuskollinen mutta
onko levyn kieroksi meneminen normaalia/huonoa tuuria tai
onko suosittaa jonkin muun valmistajan levyjä tilalle?
Tai muita poppakonsteja jarrujen viilentämiseksi.
Mitään isompia jarruja ja niiden tuomia ongelmia vannekokojen
kanssa etc. en kaipaa. Ainahan voi tietenkin perustella
hyvin ja koittaa puhua ympäri...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Millä tavalla isommat erottui? Kyllähän ne naisetkin toki väittää, että sen huomaan, mutta miten? Kestää kauemmin kovaa menoo vai?buctu kirjoitti: Itse päivitin paketin 260mm -> 273mm ja eron jo huomasi.
Kyllähän kaikki tietää, kun tullaan radalta varikolle, niin ei pidä laittaa käsijarrua päälle, koska palat saattaa ns sulaa kiinni.silverine kirjoitti: Noin periaatteessa voisin olla merkkiuskollinen mutta
onko levyn kieroksi meneminen normaalia/huonoa tuuria tai
onko suosittaa jonkin muun valmistajan levyjä tilalle?
Tai muita poppakonsteja jarrujen viilentämiseksi.
Mitään isompia jarruja ja niiden tuomia ongelmia vannekokojen
kanssa etc. en kaipaa. Ainahan voi tietenkin perustella
hyvin ja koittaa puhua ympäri...
Ja toisekseen kannattaa autoa käydä ltyöntelemässä 20cm eteen/taaksepäin hiukan radaltatulon jälkeen, jotta levyt jäähtyy tasaisesti eivätkä kieroudu. Myös jäähdyttelykierros jeesaa.
Silverinellehän voisi olla seuraava tunaus ruuvaa sumarit veke ja pistää niistä tuuletus putket jarruille... Jäähtyis sit hiukka paremmin. Myös kaiken maailman scuuppeja voi viritellä tukivarsiin paremman tuuletuksen aikaan saamiseksi.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Joo, varmaan omaakin vikaa että levy on päässyt
kieroksi...kaikki nuo mainitsemasi ohjelmanumerot ovat
olleet tiedossa mutta toteutus on välillä jäänyt vajaaksi...
kässäriä en sentään ole vetäissyt päälle.
Mites muuten nuo kakkos-Timon kauppaamat GTA:n jarrut,
meneekö heittämällä asentaen vai voiko unohtaa..?
Entä miten 305mm-koko suhtautuu 15" alkuperäisiin
talvivanteisiin?
Jotain vikaahan niissäkin on kun myynnissä ovat.
Joo, varmaan omaakin vikaa että levy on päässyt
kieroksi...kaikki nuo mainitsemasi ohjelmanumerot ovat
olleet tiedossa mutta toteutus on välillä jäänyt vajaaksi...
kässäriä en sentään ole vetäissyt päälle.
Mites muuten nuo kakkos-Timon kauppaamat GTA:n jarrut,
meneekö heittämällä asentaen vai voiko unohtaa..?
Entä miten 305mm-koko suhtautuu 15" alkuperäisiin
talvivanteisiin?
Jotain vikaahan niissäkin on kun myynnissä ovat.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Ratapirssin (BMW) takajarrupaloina ds2500 kesti melkein 5h ja hintaa paloilla oli muistaakseni reilu satanen/pari. Jatkossa käytimme Biltema jarrupaloja, kestivät helposti 6h rääkin ja hintaa melkein 17eur/pari.Tommo kirjoitti:ferodo ds2500 Paloja ei taida suomesta/suomeen saada alle 150€?
GreenStuffin paloja en enää 156 alle laita...Kestivät jopa 2 ratapäivää.
Muita vaihtoehtoja ei taida hirveesti olla tarjollakaan?
En nyt sano, että Biltemajarrupalat on parasta ikinä. Lähinnä en suosittele noita DS2500:kaan. Ehkä jotkut perus -merkkipalat (Jurid/Ate, mitä näitä nyt on) voisi olla fiksuimmat.
VMP
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^^
^^^
Jaa. Mulla kesti Ferodot 9 ratapäivää + 2 vuoden
normiajot ja olisi kestänyt vielä pitempäänkin mutta
kun meni levy soikeaksi niin tuli vaihdettua, eteen.
Takana on vielä vanhat.
^^^
Jaa. Mulla kesti Ferodot 9 ratapäivää + 2 vuoden
normiajot ja olisi kestänyt vielä pitempäänkin mutta
kun meni levy soikeaksi niin tuli vaihdettua, eteen.
Takana on vielä vanhat.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Aluksi ajattelin että laittaisi uudet AP-racingin satulat, mutta päätin nyt kokeilla minkälaiset nästä vanhoista saa, jos laittaa uudet palat.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Komiat murikat! Miten ja missä teit/teetit pintakäsittelyn ja mitä tuli kustantamaan?unknown kirjoitti:Satulatkin laitoin juuri viimeviikolla valmiiksi.
Haaveilen tässä tekeväni samat temput Spiiderin satuloihin.
Lähtökohta:
Kyseessä on siis ATE:n satulat. takasatulat on BMW:stä (E12, E23, 635csi ym ym) Etusatulat on todella erikoiset ovat nimittäin 1cm leveämmät kuin takasatulat, mutta täysin samanlaiset. Malli on ilmeisesti ollut BMW M1:ssä
Levykoko on:
Edessä: 300 x 32 mm
Takana: 282 mm x 22 mm
Kaikessa yksinkertaisuudessa tämä projekti etenee näin:
-Irroita satulat ja pura, Männät saa irti siten että katkaiset vanhan jarruletkun ja paineilmalla puhallat sitä kautta männät ulos jotakin vaste.(muuten mäntiä saa hakea ympäri tallia )
-kiillota ulkokpuoli porakoneeseen liitetyllä teräsharjalla (mikä se nimi nyt oli...)
-Pese ja muista myös kanavat, vesi on pahasta, joten tinneri käy hyvin.
-Tarkasta sylinterit ja männät, vaihda, korjaa tai hoonaa, kohteesta riippuen.
-Pese uudestaan, TARKASTI!
-Kokoa
Juuri palasin Motonetista mistä tyhjensin kaikki 40mm tiivistesarjat, sarjoja siellä oli viisi ja ne on tarkoitettu kaksimäntäiselle satulalle, joten lisää pitää saada koska tähän projektiin menee tiivisteet 16 mäntään.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Mulla on tossa kesäkissassa brembon jarrut ja niihin kuuluu myös tollaset jarruletkut. Jarruilla on jossain testeissä saavutettu yli 1G hidastuvuus ja nuo letkut pitäisi pitää poljintuntuman napakkana.Onko teräspunos jarruletkuista kokemuksia? Minkälaiset ovat ja onko niistä mitään hyötyä?
No joo, ihan oikeasti ei ole vertailutuntumaa miltä samat jarrut tuntuisi normi letkuilla mutta on ne niin hienot että kesäkissan talvilevon aikana on joutunut noille letkuille näyttämään vähän autosolia, kiiltää mukavasti
Eli ainakin ulkonäkö paranee...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Zimmermanin levyt edessä(ja takana), 6 ratapäivää = 80-90 kierrosta täysillä + vajaan kahden vuoden arkiajot siihen päälle. Näinkin voi käydä...
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11653
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11653
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM