alfa 156 ohjaustehostimen korjaus?
Valvoja: Moderators
alfa 156 ohjaustehostimen korjaus?
Niin elikkäs.. Onkos kellää muulla mennyt rikki ohjaustehostin? Mitä tulee maksamaan ja onko kovahomma korjata?
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Eipä näitä paljoa voi korjailla, kun ei ole edes korjaussarjoja tarjolla. Hankin sittemmin 156:een tehdaskunnostetun ohjausvaihteen - Deltasta. Olisikohan kustantanut jotakin 700euron kieppeissä öljyineen ja pientarvikkeineen.
T: Zeipii
T: Zeipii
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Apuva.. Eli ei voi ite tehdä mitää!? Vika on just siis siinä ohjausvaihteessa vissii ainakin näin fiksumpi taho selosti. Tänään vaan yhtäkkiä paukahti se ja ratti meni ihan jäykäks ja öljyt tuli sisää. Voiko johtua jostain muusta? Miten musta alkaa tuntua että alfa tais olla vika autovalinta meitsille.. Saan vielä kuulla tästä päivittäin "mitäs ostin alfan" tyyliin..
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Öh, elikkä mihin öljyt tulivat? Tuliko ne maahan, vai tuliko ne raidetangon suojakumien sisään?
Jos ei ole tietoa niin auto pajalle ja tutkittavaksi mistä vuotaa. Esim 156:sessa saattaa yksi letku akun alta joskus irrota, tämän jälkeen tulee nesteet maahan ja ohjaustehostin ei luonnollisestikaan toimi. Korjaus maksaa työtä vajaan tunnin ja yhden putkiklemmarin.
Jos ei ole tietoa niin auto pajalle ja tutkittavaksi mistä vuotaa. Esim 156:sessa saattaa yksi letku akun alta joskus irrota, tämän jälkeen tulee nesteet maahan ja ohjaustehostin ei luonnollisestikaan toimi. Korjaus maksaa työtä vajaan tunnin ja yhden putkiklemmarin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Mielenkiintoista, vaikea varmaksi sanoa, mutta pieni epäilys on että hammastangon tiivisteet ovat pettäneet ja öljy on päässyt sitä kautta ohjaustankoon ja sitä myöten jalkotilaan.
Sitä en osaa sanoa että onko niitä tiivisteitä mahdollista vaihtaa, jos deltasta kysyy niin ei tietenkään, vaihtavat aina mielellään koko osan. Mutta voi toki olla että tuo ohjausvaihde ei ole purettavaa/korjattavaa mallia. Jostain purkuautosta voisi tuollaista etsiä, säästäisi ainakin osan hinnassa. Vaihtotyö on melko työläs, 8tunnin veloitukseen kannattaa varautua.
Vie auto johonkin paikalliseen korjaamoon, Alfat ei välttämättä tarvitse olla korjaamolle tuttuja, mutta tuskinpa siitä haittaakaa on. Kunhan kierrät Deltan kaukaa
Voivat sitten vahvistaa diagnoosin ja tutkia eri korjaus mahdollisuudet.
Sitä en osaa sanoa että onko niitä tiivisteitä mahdollista vaihtaa, jos deltasta kysyy niin ei tietenkään, vaihtavat aina mielellään koko osan. Mutta voi toki olla että tuo ohjausvaihde ei ole purettavaa/korjattavaa mallia. Jostain purkuautosta voisi tuollaista etsiä, säästäisi ainakin osan hinnassa. Vaihtotyö on melko työläs, 8tunnin veloitukseen kannattaa varautua.
Vie auto johonkin paikalliseen korjaamoon, Alfat ei välttämättä tarvitse olla korjaamolle tuttuja, mutta tuskinpa siitä haittaakaa on. Kunhan kierrät Deltan kaukaa
Voivat sitten vahvistaa diagnoosin ja tutkia eri korjaus mahdollisuudet.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Ohjaustehostimen öljyn tuleminen jalkatilaan viittaa vahvasti pinioniakselin tiivisteen pettämiseen. Tämä akseli on se, johon ohjauspyörän akseli kiinnittyy jalkatilassa lattian kieppeillä. Tiivisteitä ei ole markkinoilla, mutta ainahan uutta voi yrittää teettää esim Tiivistekeskuksella. Itse teetin, mutta ei toiminut, koska ko. akselin laakerikin osoittautui rikkinäiseksi. Tästä aiheutui liian paljon poikittaisvälystä. Laakeriahan ei tietty mistään saanut, josko olisi saanut edes purettuakaan pois.
Mitä siis tilasit 260euroon?
T. Sielunveli
Mitä siis tilasit 260euroon?
T. Sielunveli
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
Siis purkuosan, ei uuden? Uusien osien hinnat on tulleet alas aina joskus, mutta ei varmaan noin paljon? Jos se öljy työntyy auton lattialle, on paluupuoli todennäköisesti tukossa. Se tila stefan takana on periaatteessa paineeton normaalisti, mutta jos paluukierto menee tukkeeseen nousee paine myös sillä puolella. Tämähän oli tyypillistä alkupään 166-mallissa, tuli lattia ainakin rasvattua pakkasilla, ja mikä haju siitä tulee kun matot nostaa ylös
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Seppohan tuossa jo valaisi asiaa. Eli samalla kun vaihdat ohjausvaihteen niin käy läpi koko muu järjestelmä, putket ja letkut.
Tuleekohan tuo ohjausvaihde irti irroittamatta apurunkoa? Jos tulee niin ei pitäisi olla ihan mahdoton homma itsekin vaihtaa. Voisin vaan kuvitella että apurunkoa pitää laskea että ohjausakselin mahtuu pujottamaan ohi läpiviennin.
Tuleekohan tuo ohjausvaihde irti irroittamatta apurunkoa? Jos tulee niin ei pitäisi olla ihan mahdoton homma itsekin vaihtaa. Voisin vaan kuvitella että apurunkoa pitää laskea että ohjausakselin mahtuu pujottamaan ohi läpiviennin.
Heikaltakin varmaan kannataisi kysellä: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=592
Hinta ainakin sopivampi kuin Deltassa.
Hinta ainakin sopivampi kuin Deltassa.