166 2.0 v6 turbo vm2000
Valvoja: Moderators
166 2.0 v6 turbo vm2000
Moi vaan
Tollanen auto olisi kiikarissa. En ole koskaan alfaa omistanut, mutta koeajo vakuutti siinä määrin että kiinnostus heräsi isolla hoolla. Kertokaa risut ja ruusut, eli yrittäkää epätoivoisesti kääntää mun päätä hankkimaan tai unohtamaan. No kertokaa nyt ainakin mitä pitää varmistaa ja tarkistaa kyseisestä autosta.
Tollanen auto olisi kiikarissa. En ole koskaan alfaa omistanut, mutta koeajo vakuutti siinä määrin että kiinnostus heräsi isolla hoolla. Kertokaa risut ja ruusut, eli yrittäkää epätoivoisesti kääntää mun päätä hankkimaan tai unohtamaan. No kertokaa nyt ainakin mitä pitää varmistaa ja tarkistaa kyseisestä autosta.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Vähän. Niillä on myös toinen Alfa, 156 2.5 SW musta väriltään joka on seisonut pihalla yhtä pitkään. Se on nyt suht hyvän hintainen jos kilometrit pitävät paikkaansa, mutta tossa turbossa on mun mielestä ainakin noin 4-5000 liikaa hintaa. Lappeenrannassa myydään 2001 vm, 166 3.0 122 tkm hintaan 25000. Pitäisi toimia suht hyvin verrokkina vaikka siinä tod.näk. on huonommat varusteet. Turbot on yleensä halvempia kun vastaava 3.0
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Paitsi että se ei ole rekisterissä vielä. Eli ei löydy verotus tietoa. Miten ne muuten järjestää koeajon??Boxer33 kirjoitti:Tuoltahan sen voi tullin sivuilta tarkistaa, että montako kyseisen mallista autoa on suomeen tuotu!Ebi kirjoitti:Kertoivat sellaisen tarinan että niitä on ostettu sieltä italiasta "parikymmentä" ja niitä tuodaan pihaan sitä mukaa kun edellinen on myyty... haiskahtaako?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kyllä nuo Italian autojen kilometrit on hyvin paikkaansa pitäneet, kunhan on jonkinlainen huoltokirja mukana. Italiassa ei käsittääkseni ainakaan liikkeet voi edes ilmoittaa kilometrejä ilmoituksessa jos huoltokirjaa ei ole. Kaverini on tuo kuukausittain noin 10 autoa Italiasta eikä hänelle ole vielä tullut vastaan yhtään huijausta.
Itse toin kesällä Subaru Forester Turbon vm 2000 sieltä ja hyvin on pelittänyt. Ei missään ruostetta ja sisusta kuin uusi. Onhan niissä aikapaljon naarmuja ja lommoja, mutta autoliike on varmastikin ne jo korjauttanut.
Suosittelen kuitenkin jos ostat niin vaihda ainakin se jakohihna, jos vaihtoa ei ole tehty Suomessa. Kallista puuhaa, mutta huomattavasti halvempaa kuin koko koneen korjaaminen. Muut osat vaihteleekin sitä mukaa kun ne hajoavat. Uskoisin kuitenkin että alustan osat on vielä hyvässä kunnossa tuontiautossa.
Itse toin kesällä Subaru Forester Turbon vm 2000 sieltä ja hyvin on pelittänyt. Ei missään ruostetta ja sisusta kuin uusi. Onhan niissä aikapaljon naarmuja ja lommoja, mutta autoliike on varmastikin ne jo korjauttanut.
Suosittelen kuitenkin jos ostat niin vaihda ainakin se jakohihna, jos vaihtoa ei ole tehty Suomessa. Kallista puuhaa, mutta huomattavasti halvempaa kuin koko koneen korjaaminen. Muut osat vaihteleekin sitä mukaa kun ne hajoavat. Uskoisin kuitenkin että alustan osat on vielä hyvässä kunnossa tuontiautossa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
No haiskahtaa todellakin. Ihan sama kuva ja samat tiedot esim. tuolla autotalli.com:in sivuilla on ollut jo piiitkään. En tietenkään tiedä, onko auto sitten sama yksilö kuin tuossa kuvassa oleva metalli lila. Eivätkä taatusti ole tuoneet pariakymmentä seisomaan tänne ja arvoaan tiputtamaan. Kysyntä noille on kuitenkin niin pientä, että parin kymmenen myyminen kestää kyllä tovin...Ebi kirjoitti:Kertoivat sellaisen tarinan että niitä on ostettu sieltä italiasta "parikymmentä" ja niitä tuodaan pihaan sitä mukaa kun edellinen on myyty... haiskahtaako?
Ei tuossa autossa silti välttämättä mitään vikaa ole... ei vaan ole mennyt kaupaksi ja sitten kun on seisonut pitkään, niin kaikki ajattelee, että siinä on joku pielessä. Itsenikin piti käydä tuota aikoinaan katsomassa, mutta jäi sitten.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Jos tuo auto on tummansininen vaalealla hiukan sinistyneellä nahkasisustuksella, niin sama auto on mitä ovat myyskennelleet jo vuoden. Ostin oman 166 (2.0TS) samasta liikkeestä viime syksynä. Kävin siinä yhteydessä koeajamassa ko. auton. Mitään ongelmia en autosta löytänyt. Ei aivan yhtä siisti kuin omani. Ja mielestäni mustat nahkat olivat paremman näköiset kuin nuo vaaleat. Tässä välillä on välillä harmittanut kun en ottanut tuota turboa. Olivat suurin piirtein saman hintaisetkin. Ihme juttu että ei kelpaa, oli se sen verran kiva peli ajaa (tuorbopotku). Hinnassa on varmasti paljon tinkivaraa. Omastani sain tingattua useampia tuhansia euroja pyyntihinnasta kun en tyrkyttänyt vaihdokkia ja maksoin käteisellä. Kauppa siis tehtiin lähes vuosi sitten. Tuolloin pyynti ko. autosta oli noin 25ke.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Joo. Täytyy käydä vielä vaimolle näyttämässä sitä ja jos hänestäkin tuntuu kivalta käsistä lähtevät kiihdytykset ja nopeat rajoittajalle hypänneet kierrokset niin täytyy pistää tarjous sisään. Kiitos jo kaikille mielipiteistä ja toki seuraan tätä topikkia niin kauan kunnes uusi pirssi on alla. Oli se sitten alfa tai ei...
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Morjens,
Käyttöautokuume on taas nousussa. Itselläni on myös kiikarissa vastaava peli, eli Alfa 166 2.0 V6 Turbo. Tällä hetkellä kiikarit ovat vielä väärinpäin, eli vasta noin kuukauden päähän menee auton ostaminen, jos kaikki sujuu hyvin.
Yhden tilastotiedon mukaan tuollaisia autoja olisi Suomessa 7 kpl. Onko kenelläkään forumilaisella tuollaista tai sitten tietoa missä on. CARFin rekisteristä löytyy 2 autoa.
Kyseessä olisi myös vuosimalli 2000, jossa on vielä vanhempi G2 navi. Onko jollain ihan ensikäden kokemusta siitä, että G2:n näyttölaitteen muisti ei riitä, vaikka vaihtaisi sinne G3 boksin? Ja onko niitä uusia karttoja saatavissa edes tuohon G3:n? Kannattaako edes harkita?
Tuossa yksilössä on myös puuratti ja keskikonsoli ja(vaihdekepin nuppi?) - noista en pidä ja tulen kyselemään myöhemmin halukkaita, jotka tuollaiset haluaisivat - vaihdossa nahkaratti ja "alumiini"konsoli.
Katotaan miten äijän käy....
Käyttöautokuume on taas nousussa. Itselläni on myös kiikarissa vastaava peli, eli Alfa 166 2.0 V6 Turbo. Tällä hetkellä kiikarit ovat vielä väärinpäin, eli vasta noin kuukauden päähän menee auton ostaminen, jos kaikki sujuu hyvin.
Yhden tilastotiedon mukaan tuollaisia autoja olisi Suomessa 7 kpl. Onko kenelläkään forumilaisella tuollaista tai sitten tietoa missä on. CARFin rekisteristä löytyy 2 autoa.
Kyseessä olisi myös vuosimalli 2000, jossa on vielä vanhempi G2 navi. Onko jollain ihan ensikäden kokemusta siitä, että G2:n näyttölaitteen muisti ei riitä, vaikka vaihtaisi sinne G3 boksin? Ja onko niitä uusia karttoja saatavissa edes tuohon G3:n? Kannattaako edes harkita?
Tuossa yksilössä on myös puuratti ja keskikonsoli ja(vaihdekepin nuppi?) - noista en pidä ja tulen kyselemään myöhemmin halukkaita, jotka tuollaiset haluaisivat - vaihdossa nahkaratti ja "alumiini"konsoli.
Katotaan miten äijän käy....
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Noin helppoa se oli.Rolle kirjoitti:Yritin saada noi kaksi sanaa samalle riville, mutta eihän se sun kohdalla onnistu.Garrett kirjoitti:Käyttöauto & Turbo
Turbopeli on mitä mainioin käyttöauto. Alavääntöä ja mukavuutta. Lisäksi optioita pysyy auki tulevaisuutta varten. Kyllä tuolla nyt ainakin yhden kauden Alfa-ryhmää sotkee..
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Vanhemmissa on tosiaan tuo G2 navi johon ei ole Skandinavian karttoja saatavilla. E-bay:stä löytyi sitten G3:en navi yksikkö. Irroitin G2:en ja tilalle asensin G3:en, homma sujui ongelmitta, eli käy ja karttapäivitykset hoituu Navteq:n kautta. Myös tuli hankittua Loudlink:i CD vaihtajan korvaajaksi ja sekin toimii BuikistiGarrett kirjoitti:Morjens,
Kyseessä olisi myös vuosimalli 2000, jossa on vielä vanhempi G2 navi. Onko jollain ihan ensikäden kokemusta siitä, että G2:n näyttölaitteen muisti ei riitä, vaikka vaihtaisi sinne G3 boksin? Ja onko niitä uusia karttoja saatavissa edes tuohon G3:n? Kannattaako edes harkita?
....
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Näin minäkin kuvittelin, mutta sitten minua valaistettiin ja selvisi että hihnanvaihto tulee maksamaan minulle 8,05€Maunu kirjoitti:Suosittelen kuitenkin jos ostat niin vaihda ainakin se jakohihna, jos vaihtoa ei ole tehty Suomessa. Kallista puuhaa, mutta huomattavasti halvempaa kuin koko koneen korjaaminen.
Kyllä Alfistin on helppo hymyillä.
Mullahan tuollainen tarkalleen otsikon mukainen auto on ollut nyt melkein vuoden, ajettu kohta 100 000. Tosin se ei ole Suomessa vaan täällä Brysselissä.
Vikaa on ollut sen verran, että jakohihnan vaihdon yhteydessä osoittautui, että nokka-akselikin oli kulunut ja se piti vaihtaa. Olin luullut että hienoinen nakutus johtuisi venttiileistä, kun tässä on se manuaalinen säätö joka huoltokerralla. Joten kannattaa varmaan kuunnella että ei ole ylimääräisiä nakutuksia. Kaveri joka remontin teki, väitti että nokka-akselin kuluminen johtuu liian "laihasta" öljystä, mutta tästä on varmaan monia teorioita.
Jakohihnan vaihto sinänsä maksoi yli tonnin, kuulemma vaikka 12-venttiilinen on sinänsä yksinkertaisempi kone, niin turbo tekee sen että työtä on vaihdossa paljon.
Toinen vika oli kytkimessä, vaikka se sinänsä toimi, niin kosketuskohta oli kovin alhaalla ja niin vaihdettiin pää- ja työsylinterit, kustannus 400 jöröä.
Muuten ei ole mitään hankaluuksia ollut, ei edes yhtään niitä sähkövikoja, joiden luulin kuuluvan alfailuun.
Alavääntöä on roimasti, vaikka toki 2500 kierroksen jälkeen tuntuu kuin joku olisi vaihtanut vaihteen salaa pienemmälle, kuten Tuulilasin koeajoraportissa aikanaan autosta todettiin. Äänet on hienot kiihdyttäessä, mutta muuten matkanteko on ylellisen hiljaista.
Vikaa on ollut sen verran, että jakohihnan vaihdon yhteydessä osoittautui, että nokka-akselikin oli kulunut ja se piti vaihtaa. Olin luullut että hienoinen nakutus johtuisi venttiileistä, kun tässä on se manuaalinen säätö joka huoltokerralla. Joten kannattaa varmaan kuunnella että ei ole ylimääräisiä nakutuksia. Kaveri joka remontin teki, väitti että nokka-akselin kuluminen johtuu liian "laihasta" öljystä, mutta tästä on varmaan monia teorioita.
Jakohihnan vaihto sinänsä maksoi yli tonnin, kuulemma vaikka 12-venttiilinen on sinänsä yksinkertaisempi kone, niin turbo tekee sen että työtä on vaihdossa paljon.
Toinen vika oli kytkimessä, vaikka se sinänsä toimi, niin kosketuskohta oli kovin alhaalla ja niin vaihdettiin pää- ja työsylinterit, kustannus 400 jöröä.
Muuten ei ole mitään hankaluuksia ollut, ei edes yhtään niitä sähkövikoja, joiden luulin kuuluvan alfailuun.
Alavääntöä on roimasti, vaikka toki 2500 kierroksen jälkeen tuntuu kuin joku olisi vaihtanut vaihteen salaa pienemmälle, kuten Tuulilasin koeajoraportissa aikanaan autosta todettiin. Äänet on hienot kiihdyttäessä, mutta muuten matkanteko on ylellisen hiljaista.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys