Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
Valvoja: Moderators
Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
Huomaa taas kevään kolkuttelevan kun vannesivustot joutuvat ahkeraan syyniin, ja siitä seurauksena päähän on pinttynyt ajatus vaihtaa nuo kottikärryn renkaat 18 tuumaisiin. Ja samalla varmaan madallus, joko -30mm tai -40mm, kun laskeskelin, että auton korkeus nousee tuossa 18"/40 renkaissa 15"/65 renkaisiin verrattuna 25mm. 40mm madallus aiheuttaisi vain 15mm maavaran kutistumisen, joten siitä tuskin lienee haittaa. Mutta tuleeko tuolla madalluksella ongelmia epätasaisuuksilla viiden ihmisen kuormalla, joutuuko kaaria kenties pokkaamaan? Näillä näkymin silmissä siintää 5x100 et35 vanteet (epäkeskopulttikeskusteluitakin seuranneena), onko vaikea saada muutoskatsastuksesta läpi? Onko kellään hyviä kokemuksia 156:sen vakioiskareista madallusjousien kanssa, vai kannattaisiko samalla panostaa koko iskarisarja uusiksi (käy hieman budjetin päälle noiden vanteiden kanssa)?
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
Paljon riippuu tietysti vakioiskarien kunnosta, mutta mikäli ne eivät ole aivan tuoreet, niin vaihtaisin kyllä suosiolla koko sarjan samalla. Forumilla kerrotut kokemukset madallusjousista vakioiskareilla eivät ole kovin rohkaisevia. Mulla oli joskus aiemmin V6:ssa Eibachin Pro System alustasatsi (jouset+iskarit), joka minusta oli oikein toimiva kokonaisuus. Sopivan jämäkkä, mutta kuitenkin kohtuullisen mukava. Madallusta tuolla tuli noin 40 milliä alkuperäiseen. Ton satsin saanee maailmalta noin 600 euron hintaan. Suosittelen harkitsemaan tätä vaihtoehtoa.Jusbert kirjoitti:Onko kellään hyviä kokemuksia 156:sen vakioiskareista madallusjousien kanssa, vai kannattaisiko samalla panostaa koko iskarisarja uusiksi (käy hieman budjetin päälle noiden vanteiden kanssa)?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kuten Rolle jo kauniisti asian ilmaisi, on ihan turhaa (edes)Jusbert kirjoitti:Löytyisikö keltään mahdollisesti kuvia 18" vanteilla ja vakioalustalla varustetusta 156:sta niin näkisi hieman osviittaa miten ne sopii?
katsella 18":sia vakiokorkuisen traktori-alustan kanssa..
Tässä olis 215/40/18" n. 30 mm pudotettuna. Nykyään -45mm.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5585
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Ja tässä ilman madallusta:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4923
Ja madallettuna:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5071
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4923
Ja madallettuna:
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5071
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
Justbert laski väärin, joulu meni jo ! Itse laskin renkaiden halkaisijoiksi 225/40 R 18 = 637 mm ja 195/65 R 15 = 635 mm. Käytännössä siis aivan saman kokoiset. Mulla oli edeltävässä 156:ssa tuon kokoiset 18" renkulat, ja todella tonttiin sai auton vetää korkeussäädettävällä alustalla. V6:ssa kuitenkin lienee eroa Tessuun verrattuna ?Jusbert kirjoitti:kun laskeskelin, että auton korkeus nousee tuossa 18"/40 renkaissa 15"/65 renkaisiin verrattuna 25mm.
Tässä myös kuvaa. Etupää on siinä todella tontissa, eikä se raapinut kaariin kiinni. Alustasarja tosin oli sen verran huono, että rengas otti siihen kiinni, joten autoa hiukan edestä nostettiin. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3287
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
STRO-taulukon mukaan 185/65 R 15 (vakiokoko) halkaisija on 621 mm, eli 16mm olisi eroa = 8mm korkeudessa. Kuitenkin näin pienet muutokset ei ihmeemmin vaikuta. Siinä on jo väliä silloin kulutuspinnalla ja tuskin on 225/40x18" talvinakitkaan ellei sitten talvella ole seisonnassa.-Tomi- kirjoitti:Itse laskin renkaiden halkaisijoiksi 225/40 R 18 = 637 mm ja 195/65 R 15 = 635 mm.
omassani oli eibachin alustasarja,mihin kuulu iskarit ja jouset,madallus 35mm,ja just vanteina 18" et 35.kesällä 8j ja talvella 7.5j.Renkaat oli samat kesällä ja talvella eli 225 40 18.Molemmat rouhivat takana kiinni,kun yksi ihminen istui takana ja ajo lievähköön heittoon/monttuun.kävin kysymässä "alan"liikkeessä mankelointia,mutta ei voi kun tippuu sisäloksut pois.Ei mikään mukava ajella kun kokoajan piti pelätä millon ottaa kiinni.Suosittelen alustasarjan kanssa kunnon iskareita koni/bilstein,on satakertaa paremmat ajaa kun alkuperäiset tai jotkut halvat tuning iskarit.
Kiitoksia valaisevista vastauksista! Kuitenkin hieman ihmetyttää tämä ristiriita kun toisessa 2.5 V6:ssa -45mm madallus ja nada problemas ja toisessa -35mm rouhii pelkällä yhdellä matkustajalla? Onko tuo ero selitettävissä pelkästään renkaan leveydellä 225 vs. 215 vai onko silverinen alustasarja vaan jäykempi?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä se varmaan osittain selittyy tuolla 10mm kapeammalla renkaalla, toinen on vanteen leveys ja kolmas vanteet ET-luku. Voipi olla ratkaisevaa tämä setti. No neljäs tietty alustan jäykkyys, kyllähän vääränkokoiset fillarit ottaa kiinni ihan vakioalustallakin kun tulee tarpeeksi iso kuoppa ja pari kaveria takapenkillä.
Kylmiltään sanoisin, että 7,5x18" ET 38 ja 215/40 renkaalla pitäisi mennä
Kylmiltään sanoisin, että 7,5x18" ET 38 ja 215/40 renkaalla pitäisi mennä
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
^^
Jep, 215/40/18"(7,5") ET37 ja 45mm madalluksella eikä koskaan
millään kuormalla ole ottanut kiinni. Luulenpa että toimii
samalla tavalla 225 -levyisenäkin...tuolla ET:llä.
Alustasarjani on Premium Techin "budjettisarja", joustosta
en osaa sanoa mitään verrattuna kalliimpiin.
^^
Jep, 215/40/18"(7,5") ET37 ja 45mm madalluksella eikä koskaan
millään kuormalla ole ottanut kiinni. Luulenpa että toimii
samalla tavalla 225 -levyisenäkin...tuolla ET:llä.
Alustasarjani on Premium Techin "budjettisarja", joustosta
en osaa sanoa mitään verrattuna kalliimpiin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Bstoned
- Viestit: 224
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 14:20
- Car(s): Jaguar XF 3.0D V6
ex:S-Type 2.7d V6, GT 2.0JTS, 156 2.5v6, liuta Opeleita, Celica ja BMW 316 - Paikkakunta: Kuopio
Sen verran kokemusta V6:sta löytyy, että uskaltaa tähänki kommentoida.
Eli -35mm madalluksella 7x17" et 35 vanteella 225/45R17 rengas, halkaisija 634mm, ottaa kiinni, mutta 215/45R17, halkaisija 626mm, ei. Tämähän johtuu 225/45 rekaan 8mm suuremmasta halkaisijasta.
Vastaavasti 215/40R18 renkaan halkaisija 629mm, ei ole kuin 3mm 17-tuumaista suurempi, joten sen pitäisi hyvin mahtua, kun taas 225/40R18, halkaisija 637mm, varmasti ottaa kiinni.
Nämä tiedot suoraan STRO:sta sovellettuna omalla kokemuksella.
Eli -35mm madalluksella 7x17" et 35 vanteella 225/45R17 rengas, halkaisija 634mm, ottaa kiinni, mutta 215/45R17, halkaisija 626mm, ei. Tämähän johtuu 225/45 rekaan 8mm suuremmasta halkaisijasta.
Vastaavasti 215/40R18 renkaan halkaisija 629mm, ei ole kuin 3mm 17-tuumaista suurempi, joten sen pitäisi hyvin mahtua, kun taas 225/40R18, halkaisija 637mm, varmasti ottaa kiinni.
Nämä tiedot suoraan STRO:sta sovellettuna omalla kokemuksella.
Meteant, dum obient.
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
(pelätkööt, kunhan tottelevat.)
Mikäli takaa raapii niin kannattaa tutkia mihin ottaa kiinni, ne huovasta tehdyt sisälokasuojat, kun ovat aika herkät roikkumaan tai muuten vaan muuttamaan muotoaan varsinkin vanhemmissa autoissa.
Omien tutkimusten mukaan 7.5x17" ET38 vanteilla mahtuu pyörimään 215/45 ja 225 ottaa kiinni, homma on kokeiltu ilman jousia.
Jonkinverran lisätilaa taakse saa tosiaan kääntämällä lokasuojan sisäreunan ylös. Gta:ssa, jossa on leveämmät renkaat ja vanteet vakiona on myös leveämmät lokasuojat. Eli sellaiset vaan hankintaan. Myös Q4:ssa taisi olla leveämmät lokasuojat, nämä voisi sopia, jos haluaa FL-malliin lisää tilaa pyöränkoteloihin. Näitä muutoksia tehdessä kyllä budjetti venähtää helposti.
Omien tutkimusten mukaan 7.5x17" ET38 vanteilla mahtuu pyörimään 215/45 ja 225 ottaa kiinni, homma on kokeiltu ilman jousia.
Jonkinverran lisätilaa taakse saa tosiaan kääntämällä lokasuojan sisäreunan ylös. Gta:ssa, jossa on leveämmät renkaat ja vanteet vakiona on myös leveämmät lokasuojat. Eli sellaiset vaan hankintaan. Myös Q4:ssa taisi olla leveämmät lokasuojat, nämä voisi sopia, jos haluaa FL-malliin lisää tilaa pyöränkoteloihin. Näitä muutoksia tehdessä kyllä budjetti venähtää helposti.
Giulia Super -69
Se on sitä teinituuninkia, jonka vaikuttimina on huono maku, väljähtänyt isäsuhde ja epätoivoinen kavereiden hyväksynnän tavoittelu, joka pakkottaa vastustamaan kaikkia auktoriteettejä. Me emme sitä voi ymmärtää, koska tuossa iässä päivämme kuluivat pettua männyn kyljestä vuoleskellen. Ei siinä tullut mieleen hevoselle väärän kokoisia kenkiä laittaa. Kavio kuumeen myötä olisi koko perhe ollut kerjuulla. Osa perheestä kuollut punatautiin, osa nääntynyt pakkaseen ja kasvuiässä koettu ruuan puute aiheuttanut tylsämielisyyttä ja luukatoa. Peltihevoinen on toinen juttu. Sillä voi leikkiä.seppo kirjoitti:Kertokaas miksi teidän pitää kokeilla aina niitä renkaita, joita autoon EI OLE HYVÄKSYTTY! Se on sama talvirenkaissakin, useimmin autoissa on muut kuin otteessa merkityt rengaskoot En ymmärrä?
Niin ei autolle taida ihan luukatoa ja keripukkia tulla, mutta muita vaivoja kyllä, etupyrän laakerit (ET>35), lokasuojan reunat rispaa, sisälokasuojat riekalaina, täristys (100x5 vanteet), helmat ruosteessa ja jännitystä katsastuksessa! Onneksi vanne- ja rengasvaihtoehtoja aletaan valvomaan konttorilla kohtapuoliin
Sotketaanpa omakin ongelma tähän soppaan
Eli uudet vanteet ois kiikarissa mutta ongelma on tietysti tuo sopiminen...Mietin tommosta 225/35 rengasta mut sitten pitäs ottaa 8"leveä vanne jonka et 32.Vannetukun laskurin mukaan renkaan halkaisija pienentyisi tosta orkkis 185/65/15 (62.2--->58.9) MUTTA mitenkäs tuo leveys tolla 32et????Se vähän epäilyttää...
Tietenki vaihtoehtona on ottaa 7"vanne jossa ois sitten jo et38 ja tuskin ongelmia mutta sille ei taas viitti survoa 215 leveempää tassua ja sehän ei tietenkään mitenkään passais mulle
Tai siis voi ilmeisesti mutta eikös se vaikuta jo ajettavuuteen jos on käytännössä max rengas vanteella,ei sillä että tuo 35 rengas muutenkaan se mukavin ois
Eli uudet vanteet ois kiikarissa mutta ongelma on tietysti tuo sopiminen...Mietin tommosta 225/35 rengasta mut sitten pitäs ottaa 8"leveä vanne jonka et 32.Vannetukun laskurin mukaan renkaan halkaisija pienentyisi tosta orkkis 185/65/15 (62.2--->58.9) MUTTA mitenkäs tuo leveys tolla 32et????Se vähän epäilyttää...
Tietenki vaihtoehtona on ottaa 7"vanne jossa ois sitten jo et38 ja tuskin ongelmia mutta sille ei taas viitti survoa 215 leveempää tassua ja sehän ei tietenkään mitenkään passais mulle
Tai siis voi ilmeisesti mutta eikös se vaikuta jo ajettavuuteen jos on käytännössä max rengas vanteella,ei sillä että tuo 35 rengas muutenkaan se mukavin ois
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Menisit mielummin ulos kävelemään pelkissä kalsareissa jos väkisin päänvaivaa haluatVesihiisi kirjoitti:Mietin tommosta 225/35 rengasta mut sitten pitäs ottaa 8"leveä vanne jonka et 32.
Tosiaan se 7,5" vanne, 225/40 rengas ja vielä ET38, niin pääset vähän helpommalla. Toki jos ei tällaista löydy toivotusta vannemallista, niin sitten päänvaivaa on joka tapauksessa
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
En tiedä mikä tässä vanne asiassa nyt muutamilla käyttäjillä ahdistaa. Todennäköisimmin se henkinen puoli ja naapurikateus?
Turhat jeesustelijat voisivat keskenään perustaa "ajetaan 15" peltivanteilla"-topicin ja jatkaa siellä
Kuvassa 8.5x18, 225/40 ja pudotusta ~55-60mm.
Kuvassa edelleenkin 8.5x18, 225/40 ja pudotusta ~55-60mm..
Turhat jeesustelijat voisivat keskenään perustaa "ajetaan 15" peltivanteilla"-topicin ja jatkaa siellä
Kuvassa 8.5x18, 225/40 ja pudotusta ~55-60mm.
Kuvassa edelleenkin 8.5x18, 225/40 ja pudotusta ~55-60mm..
Nuo sivuhelmat ovat hyvän näköiset.buctu kirjoitti:En tiedä mikä tässä vanne asiassa nyt muutamilla käyttäjillä ahdistaa. Todennäköisimmin se henkinen puoli ja naapurikateus?
Turhat jeesustelijat voisivat keskenään perustaa "ajetaan 15" peltivanteilla"-topicin ja jatkaa siellä
Kuvassa 8.5x18, 225/40 ja pudotusta ~55-60mm.
Kuvassa edelleenkin 8.5x18, 225/40 ja pudotusta ~55-60mm..
Minkäs valmistajan tekemät nuo ovat, vai onko juuri noita eri valmistajilla?
Nuo eivät iske silmään, mutta tekevät tuon helman pikkaisen paremman näköiseksi, ja taitavat antaa suojan kiveniskuiltakin?
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Vanteiden et on 35 ja säädettävällä alustalla, merkistä ei tietoa.Rolle kirjoitti:Millä ET:llä nuo on?
Onko muuten mikä alusta?
Novitecin helmathan nuo ovat. Eivät siis tule kaaren sisälle vaan loppuvat kaaren kohdalle. Tiedä sitten onko kopiot vai aidot.A Bart kirjoitti:Nuo sivuhelmat ovat hyvän näköiset.
Minkäs valmistajan tekemät nuo ovat, vai onko juuri noita eri valmistajilla?
Nuo eivät iske silmään, mutta tekevät tuon helman pikkaisen paremman näköiseksi, ja taitavat antaa suojan kiveniskuiltakin?
Helma vaihtoehdoista löytyy valmis topic esim. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5934
Loppuun vielä parit vanne fiilistelyt:
156 V6 Sedan: 8x18, 225/40, D2 säädettävä alusta, jarrut 340mm Brembot 166 V6 satuloilla.
Alfa 156 Sedan, 225/35/18. Madalluksesta ei tietoa.
Alfa 156 sw, 8x18, 225/40, ilmeisimmin vakio alusta.
Alfa 156 Sedan, 8.5x18, madallettu.
Alfa 156 Sedan, 18" ja madallettu.
Toivottavasti nuo hieman antaa vinkkiä tulevasta...
- milanonmies
- Viestit: 39
- Liittynyt: 30 Syys 2005, 11:34
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Onkohan kukaan kokeillut 215/50R17 kokoista kumia 156:en alle?
Mittarivirhe kasvaa noihin nykysiin 215/45 kokoisten suhteen ainoastaan 4km/h, ja vierintäkehäkin 2.2cm, joten vois varmaan olla hyvinkin maholliset tolla mun vakioalustalla.
Oman v6:en kesärinkulat on tiensä päässä ja tarjolla olis em. kokoiset hyvin halvat rinkulat, joten kiehtois kokeilla...
Mittarivirhe kasvaa noihin nykysiin 215/45 kokoisten suhteen ainoastaan 4km/h, ja vierintäkehäkin 2.2cm, joten vois varmaan olla hyvinkin maholliset tolla mun vakioalustalla.
Oman v6:en kesärinkulat on tiensä päässä ja tarjolla olis em. kokoiset hyvin halvat rinkulat, joten kiehtois kokeilla...
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
Millaiset kumit pitäs olla ettei ota kiinni. Vanteet et 15 8x18
Kerran Alfa aina alfa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
^et 15 205/15R18
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
ET15 rupee olemaan pikkusen liian ulkona. Mulla on 156 v6 -98 ET20 + 225/45-17 ja takaata napattu 2cm pokkauksesta pois ja silti raapii kuorma päällä koko ajan... GTAssa on ET25 + 235/40-18 ja raapii kuorma päällä välillä.. Kaaret pitäis pokata GTAsta , jolloin renkaat pitäisi mahtua kaareen (tai ei ainakaan raavi terävään kanttiin...)
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
^Mutta eikös sulla ole 8.5" vanteet.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
Joo.. 8,5 x 17" ET20 (v6) ja 8,5x18 ET25 (gta)... Molemmissa tietty 10mm keskittävät spacerit joilla nämä ET-arvot saatu...
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
willez kirjoitti:Joo.. 8,5 x 17" ET20 (v6) ja 8,5x18 ET25 (gta)... Molemmissa tietty 10mm keskittävät spacerit joilla nämä ET-arvot saatu...
Eli tuo setti vois mahtua mutta raapii kuormattuna kiinni
toinen vaihtoehto olis 7x17 et15 ja 215/40 kumit mahtuukohan nuo takaa kaarien sisään
Kerran Alfa aina alfa?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
^ Kyllä pitäis mahtua kun on niin kapia vanne , onko vakiokorkeudella ?
- Ape
- Viestit: 123
- Liittynyt: 01 Huhti 2012, 10:21
- Car(s): ex 156 2,0 JTS SW -03
ex;156 1.8TS -00 RE85 - Paikkakunta: Kruunupyy
Re: Isompaa vannetta ja madallus 156:seen
Aika matala on etenkin takaawillez kirjoitti:^ Kyllä pitäis mahtua kun on niin kapia vanne , onko vakiokorkeudella ?
Tilasin jaonmuutos spacerit niin nyt menee 5x110 5x112 ja 5x114
melko viritys tulee kun tulee vielä liukumutteritkin
tuossa kuvia miten menee et15 7x17 menee ihan nätisti 215 kumilla ja 205 ois jo ihanteellinen mutta 8x18 alkaa oleen jo aika härski ja raapii kiinni noilla 225 leveillä 205 kumeilla vois mennäkkin
Kerran Alfa aina alfa?