Uuden auton vahaus
Valvoja: Moderators
Uuden auton vahaus
kannattaako uuden auton maalipinta vahata heti vai onko autoon tehtaalla jo laitettu jokin suojavaha.
Miten muuten kehoitatte alfaa vahaamaa, olen ostanut säkillisen autoglymin tuotteita, joten niitä pitäisi käyttää.
Miten muuten kehoitatte alfaa vahaamaa, olen ostanut säkillisen autoglymin tuotteita, joten niitä pitäisi käyttää.
Hepa
Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)
Alfa Romeo 156 JTS 2004 (03)
Re: Uuden auton vahaus
No on sulla ainakin oikeat aineet.Hepa11 kirjoitti:kannattaako uuden auton maalipinta vahata heti vai onko autoon tehtaalla jo laitettu jokin suojavaha.
Miten muuten kehoitatte alfaa vahaamaa, olen ostanut säkillisen autoglymin tuotteita, joten niitä pitäisi käyttää.
Autoglymillähän on vanha joka on tarkoitettu uusille maalipinnoille eli käytä sitä.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Joo, ei siitä haittaa ole. Eräs ammattilais-vahaaja sanoi viime viikolla, kun asiasta tuli puhetta, että uudet autot tulee yleensä 1/2 vuoden jälkeen vahattavaksi ja että kunnollinen vahaus, jonka esim. autoliikkeet suorittaa jokaiseen yli 1000 euron autoon, kestää n. 1/2 vuotta.
Talvella kannattaa etenkin suolan takia vahata uusikin auto.
Jotenkin asiaan liittyen tuli myös mieleen, että monet myös vie uuden autonsa heti ruosteenesto-käsittelyyn. Ei varmaan väliä, jos auton vaihtaa parin vuoden jälkeen, mutta muuten varmaan ihan asiallinen toimenpide (?)
Talvella kannattaa etenkin suolan takia vahata uusikin auto.
Jotenkin asiaan liittyen tuli myös mieleen, että monet myös vie uuden autonsa heti ruosteenesto-käsittelyyn. Ei varmaan väliä, jos auton vaihtaa parin vuoden jälkeen, mutta muuten varmaan ihan asiallinen toimenpide (?)
Ammattina autokauppa
Ja joillain merkeillä takuu raukeaa jos viet auton kaupasta ruostesuojaukseen. Älä kysy miksi, näin vaan onniki kirjoitti: Jotenkin asiaan liittyen tuli myös mieleen, että monet myös vie uuden autonsa heti ruosteenesto-käsittelyyn. Ei varmaan väliä, jos auton vaihtaa parin vuoden jälkeen, mutta muuten varmaan ihan asiallinen toimenpide (?)

Ei enää Alfaa... eipä
Re: Uuden auton vahaus
Glymia pintaan vaan. Itse ainakin olen jo uutena vahannut.Hepa11 kirjoitti:kannattaako uuden auton maalipinta vahata heti vai onko autoon tehtaalla jo laitettu jokin suojavaha.
Miten muuten kehoitatte alfaa vahaamaa, olen ostanut säkillisen autoglymin tuotteita, joten niitä pitäisi käyttää.
Jokos Alfa on alla ? Vai yhäkö piina jatkuu

Minä otin uudelle maalipinnalle sellaisen kaksikomponenttivahaushässäkän jolle annetaan 3v. takuu heti uuteen autoon. Kaverin samaan aikaan hankittu samanvärinen auto on huomattavasti himmeämpi nykyään. En kirveelläkään muista palvelun nimeä, mutta se on vastaava kuin perma-shine:
http://www.autoklinikka.net/kymppipesu/permashine.htm
Suosittelen lämpimästi...
http://www.autoklinikka.net/kymppipesu/permashine.htm
Suosittelen lämpimästi...
-Kristian - 156 2.5 V6
Käytin autoa tänään käsinpesussa ja pesijäkaveri kyseli pesun jälkeen, että onko auto uusi (auto on 2kk vanha). Meinasi, että auto on vahattu liian kovalla vahalla tms. mistä johtuen pinnassa on hologrammi tyyppisiä heijastuksia. Kehotti käsinvahaamalla käymään läpi hologrammikohdat.
Delta-auto käytti auton vahauksessa ennen luovutusta. Tarkotuksena on soittaa heti maanantaina DA:n ja keskustella asiasta. On vain vähän pulaa taustatiedoista.
Asiasta tietäville pari kysymystä: Onkohan tässä nyt kaikki mennyt ihan kuin pitääkin? Olisiko vahaus pitänyt jättää tekemättä ja onko hologrammien poistaminen usean vahauskerran homma?
Delta-auto käytti auton vahauksessa ennen luovutusta. Tarkotuksena on soittaa heti maanantaina DA:n ja keskustella asiasta. On vain vähän pulaa taustatiedoista.
Asiasta tietäville pari kysymystä: Onkohan tässä nyt kaikki mennyt ihan kuin pitääkin? Olisiko vahaus pitänyt jättää tekemättä ja onko hologrammien poistaminen usean vahauskerran homma?
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Kyllähän tuo "hologrammi" kuvio tulee kiillotuskoneesta eli joka kansanomaisesti tarkoittaa myllyttämistä.Vahauksella ei mielestäni moista voi saada aikaan vahatyypistä riippumatta ellei sitten polta vahaa kiinni pintaan,mutta sekään ei oikein nyky-vahoillla ole mahdollista.MJV kirjoitti: Meinasi, että auto on vahattu liian kovalla vahalla tms. mistä johtuen pinnassa on hologrammi tyyppisiä heijastuksia. Kehotti käsinvahaamalla käymään läpi hologrammikohdat.
Delta-auto käytti auton vahauksessa ennen luovutusta. onko hologrammien poistaminen usean vahauskerran homma?
Oletkos varma ettei autoasi ole maalattu ja näin ollen myöskin kiillotettu maahantuojan toimesta?? Aika yleistä sekin vaikka asiakas luulee ostavansa "tulen uuden auton".......
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ei sitä "hologrammi-kuviota" (laikanjälkiä) kannata pelästyä, eikä ehkä valittaakaan. Se tulee nimenomaan kiillotuskoneesta. Itse olen "muutaman" uuden auton kanssa pelannut, ja harvoin olen nähnyt maalipintaa jossa ei olisi laikka käynyt. Tehtaalla/maahantuojalla kiillotetaan maalauslinjan jättämiä pieniä virheitä pois maalipinnasta. Toki jos jäljet liikaa häiritsee, niin ne saa pois tasaisesti käsin kiillottamalla hienolla hionta-aineella. Vahat ei niitä poista, ehkä hieman peittää.
Aikoinaan uusi Rosso 147:ni oli aivan törkeän näköinen konepellistään auringon paisteessa. Itse en jaksanut valittaa, olisi tullut vielä jäätävämmän näköiseksi, jos Deltan äijät olisivat alkaneet peltiä hieromaan. Kaverin kanssa sitten hiottiin jäljet pois.
Aikoinaan uusi Rosso 147:ni oli aivan törkeän näköinen konepellistään auringon paisteessa. Itse en jaksanut valittaa, olisi tullut vielä jäätävämmän näköiseksi, jos Deltan äijät olisivat alkaneet peltiä hieromaan. Kaverin kanssa sitten hiottiin jäljet pois.
Kiitoksia vastauksista! Nyt tarkemmin ajatellen se pesulan kaveri puhui myllytyksen jäljistä, mikä kuulosti uudessa autossa jo niin utopistiselta että saman tien ignoroin koko jutun. Cuoren selvityksen jälkeen alkaa jo selkenemään...
No, ilmiön kanssa pystyy elämään kun tietää mistä heijastukset johtuu. Oli vain aika shokeeraava näky kun auringonpaisteessa koko konepelti heijasteli "hologrammikuvioita" -> "mitähän mun autolle nyt on menty tekemään...".
No, ilmiön kanssa pystyy elämään kun tietää mistä heijastukset johtuu. Oli vain aika shokeeraava näky kun auringonpaisteessa koko konepelti heijasteli "hologrammikuvioita" -> "mitähän mun autolle nyt on menty tekemään...".