Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Täytyy kyllä sanoa et on kyllä aika lailla palikat kunnossa tuossa Mito GTA:ssa. Tehoa ne 230 - 240 hepoa ja painoa semmoset 1100 kiloa. Noilla eväillä vois 0-100 km/h mennä jo alle kuuden sekunnin. Jotenkin vaan haiskahtaa et hinta karkaa pilviin viimeistään Deltan tiskillä... 

Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Muutama GTA-kuva hyvälaatuisena. On se siisti!
http://www.km77.com/00/alfa/proto/mito_gta/2009/g01.asp
http://www.km77.com/00/alfa/proto/mito_gta/2009/g01.asp
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
niitä jännittää niin kauhiasti...
Mikähän siinä on niin vaikeeta, olisi mahdollisuus tehdä auto joka olisi luokassaan lähes ainutlaatuinen ja rohkea, vähän niinkuin -80 luvun 205 gti ja ritmo 130. Tai alkuperäiset GTA:t ehän menikin kaupaksi ihan surkeasti...
varsinkin 205 joka pelasti koko merkin...
Just NYT kun kauppa käy kaikilla huonosti rohkeat vedot voi määrittää markkinoita uudelleen, ei noita varmaan varastoon tarvitsisi tehdä
Mikähän siinä on niin vaikeeta, olisi mahdollisuus tehdä auto joka olisi luokassaan lähes ainutlaatuinen ja rohkea, vähän niinkuin -80 luvun 205 gti ja ritmo 130. Tai alkuperäiset GTA:t ehän menikin kaupaksi ihan surkeasti...

varsinkin 205 joka pelasti koko merkin...
Just NYT kun kauppa käy kaikilla huonosti rohkeat vedot voi määrittää markkinoita uudelleen, ei noita varmaan varastoon tarvitsisi tehdä
mistäköhän TM on kaivanu ton koneen tilavuuden? kun toi 159 kone on 1742 kuutiota TM mainitsee 1749cc GTAlle., tai voihan se olla hiukan eri.... Sama konehan piti tulla Breraan 230 hv versiona, ei taida olla vielä ihan valmis...
Luulis että toi GTA tulisi tuotantoon jossain vaiheessa ehkä siitä jää pois joitain hiilikuituosia tms, jotta hintaa saadaan alemmas.
Luulis että toi GTA tulisi tuotantoon jossain vaiheessa ehkä siitä jää pois joitain hiilikuituosia tms, jotta hintaa saadaan alemmas.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Toiset löytää enemmän tietoja, teksti valitettavasti ruotsinkielinen.
http://www.automotorsport.se/news/17243 ... -i-geneve/
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Hesarin mukaanliekki kirjoitti:Jaa..Tulkitsin heti niin että tuolla B-segmentillä tarkoitettaisiin 149:ä kun sehän on 5-ovinen HB. Nyt kun tarkemmin miettii niin taisi olla jossain maininta Milano- nimestä 149:n yhteydessä. Mutta Miton kuva tosiaan on päin prinkkalaa.juuuso kirjoitti:^
Milano = 149
Giulia = 159:n seuraaja
Tuo B-segmentin auto onkin sitten kysymysmerkki. Saattaa olla Fiatinkin malli?
Ei muuten millään jaksaisi odotella tuonne maaliskuulle että tulee tarkempia tietoja. Mitä siellä nyt virallisesti esitellään? Mito Gta, 159:n uusi mallivuosi uusien moottorien kera. Oliko myös 149 siellä?
Eikö 8c Spider ole vielä virallisesti esitelty? Shown virallisilla sivuilla näyttäisi lepäävän peiton alla.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Alfa+R ... 5243761425Milano korvaa Alfa Romeon mallistossa 147:n ja sen pitäisi tulla myyntiin Euroopassa ensi vuonna.
Giulia puolestaan on Alfa 159:n korvaaja. Sitä odotetaan markkinoille vuonna 2011.
Fiat yhtymällä uutta moottoritekniikkaa. Muuttuvapuristeinen 1,5 litrainen bensaturbo: 270hv!
Näyttää kyllä todella monimutkaiselta koneelta. Muistan suomalaisen patentin, jossa kampiakselia siirrettiin, vaikuttaneen paljon yksinkertaisemmalta.
http://www.autoblog.it/post/18532/ginev ... -variabile
Näyttää kyllä todella monimutkaiselta koneelta. Muistan suomalaisen patentin, jossa kampiakselia siirrettiin, vaikuttaneen paljon yksinkertaisemmalta.
http://www.autoblog.it/post/18532/ginev ... -variabile
Eikös tuo ole ranskalainen keksintö ja tule Pösöön?alfista kirjoitti:Fiat yhtymällä uutta moottoritekniikkaa. Muuttuvapuristeinen 1,5 litrainen bensaturbo: 270hv!
Näyttää kyllä todella monimutkaiselta koneelta. Muistan suomalaisen patentin, jossa kampiakselia siirrettiin, vaikuttaneen paljon yksinkertaisemmalta.
http://www.autoblog.it/post/18532/ginev ... -variabile
Peugeot has announced that it has developed a new 1.5L engine that develops 220 hp and 420 Nm of torque. The Peugeot 1.5L MCE 5 VCRi engine delivers as much power as a 3.0 liter V6 and the same amount of torque as you would get from a V8. The Peugeot 1.5L MCE 5 VCRi engine will be premiered at the Geneva Motor Show in March where it will be showcased in a Peugeot 407. The Peugeot 1.5L MCE 5 VCRi engine offers a fuel economy of 6.7 liters per 100 km and a 158 g/km CO2 emissions level.
Lähde
Lähde autoblog.it
"Se Lotus pensa al bicilindrico e Fiat presenterà in forma ufficiale il Multiair, l’azienda francese MCE-5 realizza un 1.5 benzina da 270 cavalli. Ancora sotto forma di concept, purtroppo. Il futuro dell’industria motoristica passa per Ginevra, mostrando come le contraddizioni non limitino l’innovazione. Anzi."
Olisko tuo "Lotuksen kehittämä, Fiatin esittelemä" jne. mutta Italia on niin heikko, että voihan tuossa olla vaikka kakkureseptikin.
"Se Lotus pensa al bicilindrico e Fiat presenterà in forma ufficiale il Multiair, l’azienda francese MCE-5 realizza un 1.5 benzina da 270 cavalli. Ancora sotto forma di concept, purtroppo. Il futuro dell’industria motoristica passa per Ginevra, mostrando come le contraddizioni non limitino l’innovazione. Anzi."
Olisko tuo "Lotuksen kehittämä, Fiatin esittelemä" jne. mutta Italia on niin heikko, että voihan tuossa olla vaikka kakkureseptikin.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Hurjaa kun kiertokanki ei pyöritä suoraan kampiakselia. Tai ainakaan se kanki joka tulee suoraan mäntään kiinni.alfista kirjoitti:Muuttuvapuristeinen 1,5 litrainen bensaturbo: 270hv!
Näyttää kyllä todella monimutkaiselta koneelta. Muistan suomalaisen patentin, jossa kampiakselia siirrettiin, vaikuttaneen paljon yksinkertaisemmalta.
Saabilla oli muistaakseni joskus sellainen proto, jossa lohkossa oli sarana toisella reunalla. Tälla saatiin laskettua ja nostettua yläkertaa kampiakseliin nähden vastakkaiselta puolelta liikuttamalla jolloin puristus muuttui. Tuntuisi yksinkertaisemmalta, tietysti Saabin ratkaisussa ongelma oli varmaan järjestää nokka-akseleille veto, sekä rasitukset lohkossa.
Mun näkemyksen mukaan tuossa kerrotaan Fiat esittelevän virallisesti Multiair teknologiansa, mutta ranskalainen MCE-5 vastaa haasteeseen 270 hevosvoimaa pukkaavalla 1.5 bensakoneella. Tuossa Lotuksen kohdalla mainitusta "bicilindrico" asiasta en tiedä...alfista kirjoitti:Lähde autoblog.it
"Se Lotus pensa al bicilindrico e Fiat presenterà in forma ufficiale il Multiair, l’azienda francese MCE-5 realizza un 1.5 benzina da 270 cavalli. Ancora sotto forma di concept, purtroppo. Il futuro dell’industria motoristica passa per Ginevra, mostrando come le contraddizioni non limitino l’innovazione. Anzi."
Olisko tuo "Lotuksen kehittämä, Fiatin esittelemä" jne. mutta Italia on niin heikko, että voihan tuossa olla vaikka kakkureseptikin.
Mene ja tiedä. Joku viisaampi korjatkoon meitä molempia...

- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
159 mallivuodelle 2009:
Hiukan on moottorivaihtoehtoja tippunut pois.italialainen kirjoitti:1.8 MPI 140cv Progression
1750 TBi 200cv Progression
1750 TBi 200cv Distinctive
1.9 JTDm 120cv Eco Progression
1.9 JTDm 150cv Progression
1.9 JTDm 150cv Q-Tronic Distinctive
2.0 JTDm 170cv Progression
2.0 JTDm 170cv Distinctive
2.4 JTDm 200cv Q-Tronic Distinctive
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
ja neliveto?...toihan on joku Italian mallisto mutta eikai niitä muualtakaan saa. Oliskohan ton 2.4 valmistus loppunut tai sen tilalle tulossa jotain....eco taitaa olla joku pihistelymalli...juuuso kirjoitti:159 mallivuodelle 2009:
Hiukan on moottorivaihtoehtoja tippunut pois.
Viimeksi muokannut V6, 10 Maalis 2009, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piti vielä oikein lisätä toinen kommentti, kun näin tämän MiTo GTA videon. Ihan hieno video, mutta se asettaa vanhan GTA:n samalle viivalle kuin MiTon, joka nostetaan jopa edelle!
Ei helv... Tämä ei ole uutinen, mutta pientä rajaa saisi olla.
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... /1003.html
Ei helv... Tämä ei ole uutinen, mutta pientä rajaa saisi olla.
http://www.italiaspeed.com/2009/cars/al ... /1003.html
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Artikkeli automyynnistä Kauppalehdessä: Näillä automerkeillä kulkee yhä lujaa - http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/03/19981.
Alfalla +23%, olisikohan Miton myynnistä?
Alfalla +23%, olisikohan Miton myynnistä?
Mulla on aina ollu vähän huono matikkapää, meneeks se tosiaan näin:
"...parhaiten helmikuussa myi Hyundai, joka pystyi näyttämään peräti 20 prosentin kasvua.
Kauaksi korealaismerkistä eivät jääneet eurooppalaiset luksusmerkit Alfa Romeo ja Jaguar. Alfan kauppa kasvoi yli 23 prosenttia ja Jaguarin yli 12 prosenttia. "
"...parhaiten helmikuussa myi Hyundai, joka pystyi näyttämään peräti 20 prosentin kasvua.
Kauaksi korealaismerkistä eivät jääneet eurooppalaiset luksusmerkit Alfa Romeo ja Jaguar. Alfan kauppa kasvoi yli 23 prosenttia ja Jaguarin yli 12 prosenttia. "
Prosentit on eri asia kuin kappaleet?toolman kirjoitti:Mulla on aina ollu vähän huono matikkapää, meneeks se tosiaan näin:
"...parhaiten helmikuussa myi Hyundai, joka pystyi näyttämään peräti 20 prosentin kasvua.
Kauaksi korealaismerkistä eivät jääneet eurooppalaiset luksusmerkit Alfa Romeo ja Jaguar. Alfan kauppa kasvoi yli 23 prosenttia ja Jaguarin yli 12 prosenttia. "
Esim:
Hyundaita myyty 120kpl (ennen 100kpl) kasvua 20%
Alfaa 119kpl (ennen 97kpl) kasvua n. 23%
Jaguaria 118kpl (ennen 105kpl) kasvua n. 12%
VMP
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Aika lahjakkaastihan tuossa jutussa on sotkettu asiat keskenään, siis prosentit, kappalemäärät ja kuka on myynyt mitäkin. Veikkaan että kappalemääräisesti sekä Alfa että Jaguar jäävät kauas Huyndain tasosta. Myöhemmässä kappaleessa todetaan että Jaguarin kokonaismyynti sakkasi 36%? Anteeksi, nyt en aivan ymmärrä? Kasvoiko se 12% vai laskiko 36%?toolman kirjoitti:Mulla on aina ollu vähän huono matikkapää, meneeks se tosiaan näin:
"...parhaiten helmikuussa myi Hyundai, joka pystyi näyttämään peräti 20 prosentin kasvua.
Kauaksi korealaismerkistä eivät jääneet eurooppalaiset luksusmerkit Alfa Romeo ja Jaguar. Alfan kauppa kasvoi yli 23 prosenttia ja Jaguarin yli 12 prosenttia. "
Tuo toimituksellisen tason "nousu" kun vielä vähän aikaa jatkuu niin kohta siellä otsikoidaan jutut kuin Ilta-Sanomissa. "SEKSIVAU" "Miton ALFALSETTI laulaa"
EDIT: ROCKOOPPERA!

- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Kiinnostuneet voivat itse tutustua noihin euroopan myyntilukuihin täällä http://www.acea.be/images/uploads/files ... L-0902.pdf
Kerronpa nyt samalla sellaisen uutisen täältä pienen rapakon takaan että tällä hetkellä meillä ei ole FIAT-konsernin autoille maahantuojaa syyskuun jälkeen. Nykyinen maahantuoja tarttui hommaan noin 5-6 v sitten ilmeisen innostuneesti mutta tulokseksi jäi myynnin jatkuva lasku jo ennaltaan alhaiselta tasolta sekä varaosahintojen (niin ja autojen myös) selkeä nousu. Maahantuoja on paljon parjattu ja useimmat tuntuvat olevan sitä mieltä että hyvä kun päästiin eroon. Toivomuksena tuntuis olevan että emoyhtiö itse järkkäis jotain, mahdollisesti Tanskan tytäryhtiön kautta. Aika näyttää.
Kerronpa nyt samalla sellaisen uutisen täältä pienen rapakon takaan että tällä hetkellä meillä ei ole FIAT-konsernin autoille maahantuojaa syyskuun jälkeen. Nykyinen maahantuoja tarttui hommaan noin 5-6 v sitten ilmeisen innostuneesti mutta tulokseksi jäi myynnin jatkuva lasku jo ennaltaan alhaiselta tasolta sekä varaosahintojen (niin ja autojen myös) selkeä nousu. Maahantuoja on paljon parjattu ja useimmat tuntuvat olevan sitä mieltä että hyvä kun päästiin eroon. Toivomuksena tuntuis olevan että emoyhtiö itse järkkäis jotain, mahdollisesti Tanskan tytäryhtiön kautta. Aika näyttää.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100