Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
Katsastettua tuli mutta etuiskarit näytti vasen 71% ja oikea 26 %!!!!! Meni kuitenkin läpi kun ei vuotanut ja tuntui vielä toimivan. Viime vuonna valitettiin että ylätukivarsi on oikealta väljä, nyt kehui vankaksi kun sitä kysyin.
Onkohan tuo etuiskari oikeasti rikki kun ajossa en ole muutosta huomannut?
Onkohan tuo etuiskari oikeasti rikki kun ajossa en ole muutosta huomannut?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
156nen tuli käytettyä leimalla heti, kun sain vaihto-ecun (jotta se motor control -valo pysyy poissa). Menihän tuo läpi ilman huomautuksia - olin vähä odotellut jotakin välystä etupäässä (laatikollinen tukivarsia jemmassa varastossa 153 tkm lasissa. Tuntuu, että tarkimmin se tutki just ne OBD-testin tulokset ja kattoi että tarvittava määrä on ajettu koodien nollauksen jälkeen.
Iskareita tuo oikein kehu, vaikka itte olin suunnitellut vaihtoa.
Iskareita tuo oikein kehu, vaikka itte olin suunnitellut vaihtoa.
MP
Nyt menee vahvasti mutuiluksi, mutta ei taida varsinaisesti olla tiettyä ajomäärää.kterkkila kirjoitti:Mikäs muuten on se tarvittava ajomäärä tarkalleen ottaen?
Tietyt itsetestit pitää läpäistä ja osa niistä vaatii lämpimän moottorin / muuten tietyt olosuhteet. Eli jos ajaa 100km kilometrin pätkissä niin kaikkia tarvittavia testejä ei pystyttäisi suorittamaan.
VMP
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
ihme että päästivät läpi.mulla kun oli taka iskareissa eroa jotain vajaa 30% niin eivät päästäneet läpi,vaikka ei ollut näkyvää vuotoa ja tuntui pelaavan hyvin. sehä voi olla et se iskarin toiminta on jollain alueella heikentynyt ja näkyy sit tossa testissä,ajossa ei välttämättä.kyllä noi kuitenkin taitaa aikalailla lottonumeroita olla.Jarama kirjoitti:Katsastettua tuli mutta etuiskarit näytti vasen 71% ja oikea 26 %!!!!! Meni kuitenkin läpi kun ei vuotanut ja tuntui vielä toimivan.
Onkohan tuo etuiskari oikeasti rikki kun ajossa en ole muutosta huomannut?
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
3 ajokiertoa käytännössä käsittääkseni 3 kylmäkäynnistystä ja taajaama- ja maantieajoa joku pätkä moottori lämpimäksi saakka.kterkkila kirjoitti:Mikäs muuten on se tarvittava ajomäärä tarkalleen ottaen?
Kun mulla oli tuo ecuvika ja nollasin vikakoodit n+1 kertaa niin joka kerta vikavalo syttyi aina kolmannella ajokerralla ennen kuin 10 kilsaa tuli ajoa täyteen kolmannen startin jälkeen.
Netin syövereistä vois jostain löytyä se OBD-speksi jossa tarkemminkin määritetään tuo ajosykli. Kilsoja ei käsittääksen ole määrätty, mutta tietyt testit pitää suorittaa ja se vaatii tiettyä ajonopeutta ja moottorin lämpöjä jne.
MP
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Tuossa on joku OBD brosyyri http://www.ctemissions.com/obdbrochure.pdf
Siinä lukee, että aja ajoneuvoa vähintään 3 eri kertaa siten että:
1 ajokerta on kaupunkiajoa
1 maantieajoa
1 ajokerta tauon jälkeen (esim. yön yli)
Tämä on sitte osittain infopohjaista mutua; eli noiden perusteella se auton oma järjestelmä saa tehtyä tarvittavat testut ja katsastuksessa vainl uetaan auton muisti tuolta osin.
Siinä lukee, että aja ajoneuvoa vähintään 3 eri kertaa siten että:
1 ajokerta on kaupunkiajoa
1 maantieajoa
1 ajokerta tauon jälkeen (esim. yön yli)
Tämä on sitte osittain infopohjaista mutua; eli noiden perusteella se auton oma järjestelmä saa tehtyä tarvittavat testut ja katsastuksessa vainl uetaan auton muisti tuolta osin.
MP
Rengaspaineet ja rengasprofiili, väljät nivelet joka paikassa ja väljä iskarin yläpään kiinnitys=esim 1-2mm välys yläpään Mcpherson mutterissa ja iskarin+jousen jäykkyyssuhde keskenään vaikuttaa todella paljon iskaritestin tulokseen...Katsastettua tuli mutta etuiskarit näytti vasen 71% ja oikea 26 %!!!!! Meni kuitenkin läpi kun ei vuotanut ja tuntui vielä toimivan.
Mutta perstuntumalla ajaessa ja käsin painellen iskarit saattaa olla ihan ok ja vuotoja ei näy. Vaikka niissä on keskenään suurikin heitto edellämainituista syistä.
Ideaali tulokset iskaritesterillä saa vakioalustaisella perusautolla jossa ei ole ylimääräsiä välyksiä missään ja rengaskoko+rengaspaineet on normaalit.
Fakta.
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
Viime vuonna myös 164 kiinnosti katsastajaa lähes 40 minuuttia.
Vieressä istuneen vaarin Corolla oli n. 15 minsaa sisällä ja kun vaari ihmetteli että " sehän kävi nopeesti" niin inssi tokaisi että "joo,en mä sitä viittiny hirveesti ronkkia kun ei noissa yleensä niin mitään ihmeitä oo."
On aina mukava huomata saavansa tasapuolista kohtelua.
Vieressä istuneen vaarin Corolla oli n. 15 minsaa sisällä ja kun vaari ihmetteli että " sehän kävi nopeesti" niin inssi tokaisi että "joo,en mä sitä viittiny hirveesti ronkkia kun ei noissa yleensä niin mitään ihmeitä oo."
On aina mukava huomata saavansa tasapuolista kohtelua.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tänään tuli käytyä kanssa-alfistien toisessa topicissa ( http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5375 ) suosittelemalla konttorilla auto katsastamassa. Kiitokset vaan vinkeistä Tummennetuista laseistahan ei yllättäen sanomista tullut, mutta hylsy tuli silti. Takatukivarren laakeroinnista löytyi hieman väljää. Toisaalta jotain sellaista arvelin löytyvänkin. Takimmaisen poikittaistangon ehdin jo Ricambi Heikalta aika edukkaasti tilata ja kaiken lisäksi vaihdon pitäisi sujua itseltäkin aika kivuttomasti. Onko jälkitarkastusta syytä jännittää lasien osalta samalla lailla ? Toisin sanoen, voiko niistä tulla enää sanomista, jos ekassa katsastuksessa niistä ei annettu korjauskehotusta ?
Voi tulla sanomista muttei hylkyä.-Tomi- kirjoitti:Tänään tuli käytyä kanssa-alfistien toisessa topicissa ( http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=5375 ) suosittelemalla konttorilla auto katsastamassa. Kiitokset vaan vinkeistä Tummennetuista laseistahan ei yllättäen sanomista tullut, mutta hylsy tuli silti. Takatukivarren laakeroinnista löytyi hieman väljää. Toisaalta jotain sellaista arvelin löytyvänkin. Takimmaisen poikittaistangon ehdin jo Ricambi Heikalta aika edukkaasti tilata ja kaiken lisäksi vaihdon pitäisi sujua itseltäkin aika kivuttomasti. Onko jälkitarkastusta syytä jännittää lasien osalta samalla lailla ? Toisin sanoen, voiko niistä tulla enää sanomista, jos ekassa katsastuksessa niistä ei annettu korjauskehotusta ?
VMP
Suomen laki Tieliikennelait 2009 kertoo näin:
"Jälkitarkastuksen sisältö. 1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia. 2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56§:n tai tämän asetuksen 12§:n nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkistettava myös tällainen tarkastuskohde"
Eli teoriassa pitäisi tarkastaa, jos on oikeasti liikennettä vaarantava vika autossa. Käytännössä katsuri katsoo tuommosen varmasti läpi sormien, koska vikahan on ollut heidän päässä alkujaan jos on hyväksytty laittomat tummennukset...
Sattui tuossa pöydällä lojumaan tuo kirja, niin ajattelin varmistaa.
"Jälkitarkastuksen sisältö. 1. Jälkitarkastuksessa tarkastetaan ajoneuvosta ne tarkastuskohteet, joissa määräaikaiskatsastuksessa on todettu vikoja tai puutteellisuuksia. 2. Jos jälkitarkastuksessa ajoneuvon muissa kuin 1 momentissa tarkoitetuissa tarkastuskohteissa epäillään olevan sellainen vika tai puutteellisuus, jonka vuoksi ajoneuvo olisi ajoneuvolain 56§:n tai tämän asetuksen 12§:n nojalla määrättävä ajokieltoon, jälkitarkastuksessa on tarkistettava myös tällainen tarkastuskohde"
Eli teoriassa pitäisi tarkastaa, jos on oikeasti liikennettä vaarantava vika autossa. Käytännössä katsuri katsoo tuommosen varmasti läpi sormien, koska vikahan on ollut heidän päässä alkujaan jos on hyväksytty laittomat tummennukset...
Sattui tuossa pöydällä lojumaan tuo kirja, niin ajattelin varmistaa.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kävin Superia näyttämässä konttorilla, oikea lähivalon poltin vaan ensin vaihtoon ja sitten syyniin.
Kuusaantien SEOn yhteydessä olevalla asemalla olen Alfat aina katsastanut.
Harmi vaan kun vähentävät väkeä, toimiston tyttö saa ilmeisesti lähteä
yksi syy miksi tuolla tulee käytettyä autot katsastuksessa on just kiva henkilökunta
Luulis noilla katsastuksen hinnoilla pitävän toimistohenkilönkin töissä...?:evil:
No asiaan, kahvit juotuani menin halliin jossa pakokaasupäästöt oli tutkinnassa. Katsastaja totesi, ettei mitää vikoja ollut löytynyt tähän mennessä. Nosti Alfan sitten ylös ja katseli alustaa. Härnäsin tuuriani ja mainitsin, että takapalkki on näissä aika ohutta tavaraa mutta tässä näyttäisi olevan hyväkuntoinen
Katsastus oli alustan tarkastuksen jälkeen ohi ja ylos hallista ajaessani oli todella hyvä mieli: Alfa oli läpäissyt katsastuksen huomautuksitta
Kuusaantien SEOn yhteydessä olevalla asemalla olen Alfat aina katsastanut.
Harmi vaan kun vähentävät väkeä, toimiston tyttö saa ilmeisesti lähteä
yksi syy miksi tuolla tulee käytettyä autot katsastuksessa on just kiva henkilökunta
Luulis noilla katsastuksen hinnoilla pitävän toimistohenkilönkin töissä...?:evil:
No asiaan, kahvit juotuani menin halliin jossa pakokaasupäästöt oli tutkinnassa. Katsastaja totesi, ettei mitää vikoja ollut löytynyt tähän mennessä. Nosti Alfan sitten ylös ja katseli alustaa. Härnäsin tuuriani ja mainitsin, että takapalkki on näissä aika ohutta tavaraa mutta tässä näyttäisi olevan hyväkuntoinen
Katsastus oli alustan tarkastuksen jälkeen ohi ja ylos hallista ajaessani oli todella hyvä mieli: Alfa oli läpäissyt katsastuksen huomautuksitta
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
eipä menny läpi! ah, niin ihana tukivarsi remppa taas tiedossa, apparin puolen alapallo väljä... ei tosin tullu yllätyksenä, mutta positiivista on että ei ollut kuin yksi tukivarsi tänä keväänä, taitaa olla kuun ja tähden asennot kohdallaan
onkos kukaan tilannut tuolta eb sparesilta osia? meinasin laittaa tilauksen vetämään, on sen verran paljon halvempi kuin motonet?
onkos kukaan tilannut tuolta eb sparesilta osia? meinasin laittaa tilauksen vetämään, on sen verran paljon halvempi kuin motonet?
Menihän se! Eka kerralla oli tosiaan aika rajut nuo päästöt. Jälkitarkastusta ennen korjasin imuvuodon ja käytin pajalla säädössä. Kaikki ok ja lapussa lukemat joilla pitäisi mennä hienosti läpi. Seuraavana päivänä konttorille, päästöt mitattiin taas ja kaikki muu kirkkaasti rajoissa, paitsi häkä ihmeellisesti 6%! Hylätty.
Tänään sitten kolmas näyttö kunnolla kengityllä koneella, vieläkin meinasi olla hilkulla tuo häkä, tyhjäkäynnin seosruuveja 1/4 kiekkaa konttorilla kiinni ja ok. Leimaa taas vuodeksi.
Uutena juttuna tuli tuo että voivat hylätä päästöjen perusteella, vaikka matkassa olis 25km vanha päästölappu. Tänpäiväinen katsuri kyllä totesikin että eipä niitä yleensä olekaan tapana paljoa katsella jos on jo korjaamolla mitattu.
Tänään sitten kolmas näyttö kunnolla kengityllä koneella, vieläkin meinasi olla hilkulla tuo häkä, tyhjäkäynnin seosruuveja 1/4 kiekkaa konttorilla kiinni ja ok. Leimaa taas vuodeksi.
Uutena juttuna tuli tuo että voivat hylätä päästöjen perusteella, vaikka matkassa olis 25km vanha päästölappu. Tänpäiväinen katsuri kyllä totesikin että eipä niitä yleensä olekaan tapana paljoa katsella jos on jo korjaamolla mitattu.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Lanzaa katastaessa yli vuosi sitten ei mennyt konttorilla päästöt ja oli todella hilkulla että saatiin eräällä rähjäsellä pajalla päästöt haarukkaan uudella katilla, konttorilla tuskin olisi hyväksytty mutta eivät tarkistaneet. Nyt talvella katastaessa meni päästöt konttorilla läpi johtuen jakohihnan kesäisestä säädöstä, HC silti aika hilkulla. Nykyään varmaan kunnon huolto tehtynä ei mitään ongelmaa.J. Saari kirjoitti:Menihän se! Eka kerralla oli tosiaan aika rajut nuo päästöt. Jälkitarkastusta ennen korjasin imuvuodon ja käytin pajalla säädössä. Kaikki ok ja lapussa lukemat joilla pitäisi mennä hienosti läpi. Seuraavana päivänä konttorille, päästöt mitattiin taas ja kaikki muu kirkkaasti rajoissa, paitsi häkä ihmeellisesti 6%! Hylätty.
Tänään sitten kolmas näyttö kunnolla kengityllä koneella, vieläkin meinasi olla hilkulla tuo häkä, tyhjäkäynnin seosruuveja 1/4 kiekkaa konttorilla kiinni ja ok. Leimaa taas vuodeksi.
Uutena juttuna tuli tuo että voivat hylätä päästöjen perusteella, vaikka matkassa olis 25km vanha päästölappu. Tänpäiväinen katsuri kyllä totesikin että eipä niitä yleensä olekaan tapana paljoa katsella jos on jo korjaamolla mitattu.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Tänään tuli haettua vikalista konttorilta ja oikea ylätukivarsi vaihtoon (tai samalla molemmat) ja sitten ne päästöt. CO arvo tyhjäkäynnillä 0,1% kun sitten yli 2000 kierrosta koneeseen niin meni reilusti yli sen 0,3%. Eli 0,8% lukemaa kone näytti.
Putkistoa tuosta on korjattu ja ei pitäisi vuotaa ennen lambdaa, tosin kattia ennen olevassa laipassa oli tekemistä että saatiin se tiiviiksi, mutta sehän on lambdan jälkeen. Mieleen tuli tuo imastointi teipillä korjattu imuputken jousto-osa joka siis tulee siihen kaasuläpälle. Taitaa olla monella kokemuksia tuosta imuvuodosta. Kysynkin että vaikuttaisiko tuo noin reilusti? Tietty kun järkeilee niin tyhjäkäynnillä imu on paljon pienempi kuin kierroksilla.
Onko kenelläkään tietoa paljonko tuollainen silikoniputken pätkä Deltassa maksaa - 98 V6 156:seen? Ajattelin sen nyt ekana ottaa projektiksi.
Sitten varmaan aletaan tarkastelemaan putkea lambdan etupuolelta. Jotain se katsastus mies höpisi että jos se imasee vähänkin happea lambdan jälkeenkin niin vaikuttaa arvoihin.
Putkistoa tuosta on korjattu ja ei pitäisi vuotaa ennen lambdaa, tosin kattia ennen olevassa laipassa oli tekemistä että saatiin se tiiviiksi, mutta sehän on lambdan jälkeen. Mieleen tuli tuo imastointi teipillä korjattu imuputken jousto-osa joka siis tulee siihen kaasuläpälle. Taitaa olla monella kokemuksia tuosta imuvuodosta. Kysynkin että vaikuttaisiko tuo noin reilusti? Tietty kun järkeilee niin tyhjäkäynnillä imu on paljon pienempi kuin kierroksilla.
Onko kenelläkään tietoa paljonko tuollainen silikoniputken pätkä Deltassa maksaa - 98 V6 156:seen? Ajattelin sen nyt ekana ottaa projektiksi.
Sitten varmaan aletaan tarkastelemaan putkea lambdan etupuolelta. Jotain se katsastus mies höpisi että jos se imasee vähänkin happea lambdan jälkeenkin niin vaikuttaa arvoihin.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Onko avain kulunut? Jotkut lukkosepät osaa kopioida avaimen niin, että siitä tulee hieman alkuperäistä isompi, ja taas mennään. Kannattaa kokeilla myös puhdistaa ja voidella sitä lukkoa, tuonne kertyy uskomattomat määrät skeidaa, joka jumittaa haittalevyt. Yhden bemarin virtalukon olen tuolla tavalla puhdistamalla (+ paineilmalla, kannattaa pistää rätti ympärille, ettei musta lieju leviä ympäri sisustusta.)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Nooh ei nuo avaimen särmät ainakaan kovin teräviltä näytä. Sama juttu kaikissa kolmessa avaimessa.
Eli et irroittanut Bemarin lukkoa puhdistuksen ajaksi? Oliko siinä kanssa ongelmaa avaimen irtoamisen kanssa?
Täytyy varmaan ensin yrittää putsata lukkoa ja teettää raaka-avain ilman ajonestosirua. Sit jos toimii niin sitten teettää tai tilaa ihan oikean avaimen.
Ryslerin lukossa oli sama ongelma, mutta ainakaan se ei lähtenyt raaka-avaimella ja rasvauksella toimimaan.
Positiivinen yllätys oli, että uusi lukkopatruuna avaimineen maksoi n.40e.
Alfan tapauksessa hintaan saa varmaan lisätä yhden nollan lisää ja vielä vähän päälle
Edittiä:
Huoltoavain pysyy sittenkin lukossa eli jotain toivoa voisi olla pelkällä uudella avaimella.
Jospa sitä jyrsisi uuden avaimen ja yrittäisi vaihtaa sen siihen vanhaan runkoon niin ei tarvitsisi hankkia kallista siruavainta.
Eli et irroittanut Bemarin lukkoa puhdistuksen ajaksi? Oliko siinä kanssa ongelmaa avaimen irtoamisen kanssa?
Täytyy varmaan ensin yrittää putsata lukkoa ja teettää raaka-avain ilman ajonestosirua. Sit jos toimii niin sitten teettää tai tilaa ihan oikean avaimen.
Ryslerin lukossa oli sama ongelma, mutta ainakaan se ei lähtenyt raaka-avaimella ja rasvauksella toimimaan.
Positiivinen yllätys oli, että uusi lukkopatruuna avaimineen maksoi n.40e.
Alfan tapauksessa hintaan saa varmaan lisätä yhden nollan lisää ja vielä vähän päälle
Edittiä:
Huoltoavain pysyy sittenkin lukossa eli jotain toivoa voisi olla pelkällä uudella avaimella.
Jospa sitä jyrsisi uuden avaimen ja yrittäisi vaihtaa sen siihen vanhaan runkoon niin ei tarvitsisi hankkia kallista siruavainta.
Perjantaina tuli haettua leima alfaan, taas saa ajaa vuoden eteenpäin.
Toi Nurmijärven katsastus konttori vaikutti ihan alfa ystävälliseltä asemalta.
päästöt oli oikeastaan ainoot mitkä kiinnosti, eikä tullu mitään sanomista vaikka jouduttiin huikkaan pari inssiä avuks kevittään auton keulaa ylemmäks kun ei se akselin kevitys laite mahtunu suoraa menee auton alta.
Toi Nurmijärven katsastus konttori vaikutti ihan alfa ystävälliseltä asemalta.
päästöt oli oikeastaan ainoot mitkä kiinnosti, eikä tullu mitään sanomista vaikka jouduttiin huikkaan pari inssiä avuks kevittään auton keulaa ylemmäks kun ei se akselin kevitys laite mahtunu suoraa menee auton alta.