Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Savo kirjoitti:Niin, jotain sinistä ajattelin vastalahjaksi. ...
Ainahan sitä pääomasijoittajalle vastinetta pitäisi tarjota.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Oliko tämä jo aiemmin täällä? Videopätkä Mito GTA mainosspotin kuvauksista. Kesto n. 3:30 min ja autokin näkyy aika hyvin välillä.

http://www.youtube.com/watch?v=s0iPrJ8W ... bscription
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Esittelyvideo Multiairista:

Video

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Upee video 8)

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

V6 kirjoitti:GTA pätkä Alfa Italian sivulta

http://www.alfaromeo.it/cgi-bin/pbrand. ... language=5
...ja tuossa "The making of...":

http://www.youtube.com/watch?v=s0iPrJ8W ... bscription
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Ihme kerpeleen pimputusta kunnon soundien sijaan.

Ei ole varmaan tarkoitettukaan todellisille autofaneille.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Musta toi ei edelleenkään ole hassumman oloinen laitos.

Mutta tuo video oli kamala. Ei vähinten karmean diskohumpan ansiosta. Bonaria toki orkkis GTA:sta.

ps. Noissa Geneven autonäyttelykuvissa on vilissyt kuvia tuosta originellista GTA:sta. Oliko noi wheel archien levennykset tosiaan alunperin tyyliin popniitellä kiinni?!? Ei kovin elegantin näköstä.

pps. Mä en jostain syystä onnistunut muistaan nimeä mielestäni noille rengasjutuille. Liikaa englanninkielistä materiaalia tullu luettuaviime aikoina. Pahoittelut.

edit: typo.
-Matti-

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Tänään Kuopion Deltan myyjä anto Mitojen hinnat ja ei oo pahoja:
1,4 turbo 155hv= 19900e ja diiseli 120hv saman hintanen...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Ei tosin ihan paha, pesee ainakin hinnoittelullaan Minit ja muut vastaavat trendikikottimet.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ Vaikea uskoa. Liikkuu fiat 500 hinnoissa :crazyeyes:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Suoraan Keski-Euroopasta tax-freenä..

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

VituixMan kirjoitti:Tänään Kuopion Deltan myyjä anto Mitojen hinnat ja ei oo pahoja:
1,4 turbo 155hv= 19900e ja diiseli 120hv saman hintanen...
Ohhoh. Jos ovat tosiaan noin edullisia, niin tässähän alkaa (taas) kuume nousta. Lienevät varsin spartalaisesti varusteltuja tuohon hintaan.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Saksasta ja Italiasta noita Mitoja irtoaa 13 donalla. Lähden parin viikon päästä Italiaan, voin tuoda tuoda, jos kiinnostaa...

Ulkomailtahan se uusi kannattaa hakea, jos Mito himottaa. Säästyy rahaa, näkee maailmaa ja takuukin toimii. Toin uuden BMW 318 Cabrioletin vuonna 2005, yksi takuumurhe oli ja meni BMW Suomen piikkiin muitta mutkitta. Säästin lisäksi vaivaiset 15 tuhatta... :wink:

Jointti
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Tammi 2005, 15:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jointti »

Espoon D-A:n myyjä kertoi eilen että 1.4 T-jet 155hv hinnaksi tulisi noin 21000€ Hinnat julkaistaan kuulema vielä tämän viikon aikana.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

VituixMan kirjoitti:Tänään Kuopion Deltan myyjä anto Mitojen hinnat ja ei oo pahoja:
1,4 turbo 155hv= 19900e ja diiseli 120hv saman hintanen...
120hv dieseli taisi olla reilun tonni kalliimpi Italiassa kuin tuo 1.4T mutta Suomessa hintasuhdetta varmaan muuttaa päästöverotus tms.

Aivan sama vaikka se hinta olisi tuo toinen mainittu 21000 euroa, milloin pääsee tilausjonoon!?
Olen elätellyt fantasioita, että 155hv konella lähtöhinta saattaisi olla alle 25k€ joten tuo parikymppiä on suorastaan märkä uni.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

liekki kirjoitti: Olen elätellyt fantasioita, että 155hv konella lähtöhinta saattaisi olla alle 25k€ joten tuo parikymppiä on suorastaan märkä uni.
Toi kyllä on aika julmetun mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka. HELVATA!.

Tulis pian noita deltoihin niin pääsis tyyppaamaan.
-Matti-

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Italian nettisivujen mukaan 150hv 1.4T melko perusvarustuksella (progression + manuaali-ilmastointi) olisi 19650e.
Melko vaikea kuvitella, että Suomessa olisi kovinkaan lähellä kahtakymmentä. Kyllä 25 tuhatta on varmaan lähempänä. 120hv oli pari tonnia halvempi.
Tuskin noita edes kovin köyhillä varusteilla tuodaan.


-tommi

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Juu, 21 teur kuulostaa aika alhaiselta. Saksassa 1.4TB 155 hv perusversion ohjehinta on 17.950 eur. Tuosta kun laskee ns. takaisinlaskennalla teoreettisia Suomi-hintoja niin päädytään seuraavaan:

Autovero + elv = 5.528 eur
Verotusarvo = 23.478 eur
Vähittäishinta (=pyyntihinta) = 24.769 eur

Eli jos selvästi alle 25 teur on hinta niin Deltaa voi joko onnitella loistavasti sujuneista hintaneuvotteluista tehtaan kanssa tai sitten katteista tingitään.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Kiva kaava, mutta pätee jos itse haet käytetyn auton Turkkilaiselta. Meinaatko että Delta Motor ostaa autot saksasta ja vielä ovh-hinnalla :lol: mun mielestä DM on tehtaan virallinen maahantuoja, voi olla että olen väärässä?

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Tommi kirjoitti:Italian nettisivujen mukaan 150hv 1.4T melko perusvarustuksella (progression + manuaali-ilmastointi) olisi 19650e.
Melko vaikea kuvitella, että Suomessa olisi kovinkaan lähellä kahtakymmentä. Kyllä 25 tuhatta on varmaan lähempänä. 120hv oli pari tonnia halvempi.
Mun Italiantaito on äärimmäisen rajoittunutta, tein niin että avasin alfaromeo.it sivuilta Miton hintalaskurin ja en koskenut mihinkään muuhun kuin siihen konevaihtoehtoon. 155hv oli 18k ja isompi dieseli 19k. Pienempi dieselikin oli 18,4k.

Minkäänlaista käsitystä ei ole mitä nuo sisälsi, mutta ainoastaan moottorivalintaan koskin. :mrgreen:

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

seppo kirjoitti:Kiva kaava, mutta pätee jos itse haet käytetyn auton Turkkilaiselta. ...
Kaava pätee jos Delta ostaa autot samalla hinnalla kuin Saksan virallinen maahantuoja ja myy vastaavalla kateprosentilla.

Pientä eroa laskelmassa tosin muodostaa Saksan ja Suomen alv-kantojen kolmen prosentin ero. Minä laskin verot suoraviivaisesti Saksan lähtöhinnan perusteella huomioimatta sitä, että todellisuudessa Suomen alv:llinen, mutta autoveroton hinta on hieman korkeampi kuin Saksassa.

Mikäli Delta onnistuu neuvottelemaan edullisemmat tehdashinnat kuin tuollaisen Saksan kaltaisen pikkumarkkinan virallinen maahantuoja tai myy alhaisemmilla katteilla niin sitten Suomen hinta voi asettua alemmaksi.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Portti kirjoitti:
seppo kirjoitti:Kiva kaava, mutta pätee jos itse haet käytetyn auton Turkkilaiselta. ...
Kaava pätee jos Delta ostaa autot samalla hinnalla kuin Saksan virallinen maahantuoja ja myy vastaavalla kateprosentilla.

Pientä eroa laskelmassa tosin muodostaa Saksan ja Suomen alv-kantojen kolmen prosentin ero. Minä laskin verot suoraviivaisesti Saksan lähtöhinnan perusteella huomioimatta sitä, että todellisuudessa Suomen alv:llinen, mutta autoveroton hinta on hieman korkeampi kuin Saksassa.

Mikäli Delta onnistuu neuvottelemaan edullisemmat tehdashinnat kuin tuollaisen Saksan kaltaisen pikkumarkkinan virallinen maahantuoja tai myy alhaisemmilla katteilla niin sitten Suomen hinta voi asettua alemmaksi.
Eikös yleensä Suomessa ole ollut Euroopan toiseksi halvimmat autot ennen veroja?

Ja sitäpaitti sä laskit tuohon sun laskelmaan kahteen kertaan alvin. Olis eka pitänyt vähentää auton hinnasta Saksan ALV ja sitten laskea siihen päälle Suomen ALV ja muut verot.
-Matti-

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Matti_S kirjoitti:Eikös yleensä Suomessa ole ollut Euroopan toiseksi halvimmat autot ennen veroja?
Matti_S kirjoitti:
Näinhän se on perinteisesti ollut. Nykyään erot ovat useimmiten kovin pieniä tai niitä ei ole ollenkaan. Toivotaan, että Alfa myy autoja Suomeen halvalla.
Matti_S kirjoitti: Ja sitäpaitti sä laskit tuohon sun laskelmaan kahteen kertaan alvin. ...
Niin se tullikin valitettavasti tekee. Eli ensin maksetaan alv varsinaisesta ostohinnasta ja sitten elviksi kutsuttu alvi autoverosta. Elvi tosin poistuu 1.4.2009 ja autoveron osuus nousee vastaavalla määrällä. Tällä muutoksella ei kylläkään yksityisasiakkaan kannalta ole vaikutusta hintoihin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Portti kirjoitti:
Niin se tullikin valitettavasti tekee. Eli ensin maksetaan alv varsinaisesta ostohinnasta ja sitten elviksi kutsuttu alvi autoverosta. Elvi tosin poistuu 1.4.2009 ja autoveron osuus nousee vastaavalla määrällä. Tällä muutoksella ei kylläkään yksityisasiakkaan kannalta ole vaikutusta hintoihin.
Kun kama tulee suoraan tehtaalta, niin ei tehdas myy niitä Suomeen Italian ALV:n kera. Yritykset eivät ole keskenään ALV velvollisia.

Ja iteasiassa kun yritykset ostavat käytettyjä autoja ulkomailta Suomeenkin, niin ne eivät maksa autosta ALV:tä. Asiakas sitten maksaa tuon hinnan päälle sen ALV:n valtiolle. Asia menee eritavalla kun yksityinen hakee autoa.

EDIT: Puhun siis siitä keissistä kun Delta tuo uusia autoja maahan.
-Matti-

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuotteen loppuhinnassa on kyllä alvit, vaikka firmat saa niitä vähentääkin ja olihan tämä erotus alvien välillä noteerattu Portin viestissä.
Portti kirjoitti:Pientä eroa laskelmassa tosin muodostaa Saksan ja Suomen alv-kantojen kolmen prosentin ero.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Matti_S kirjoitti:Kun kama tulee suoraan tehtaalta, niin ei tehdas myy niitä Suomeen Italian ALV:n kera. ...
Juu ei myy alvillisena yhteisökaupassa, mutta kun autoja myydään Suomessa loppuasiakkaalle joka on useimmiten yksityishenkilö niin loppuhintaan sisältyy alv myös tuosta verottomasta Italian ostohinnasta. Tämän esim. Delta tilittää sitten valtiolle.

Kyllä se alvi siihen yksityisasiakkaan maksamaan loppuhintaan sisältyy, koska alv-velvolliset yritykset ovat velvollisia maksamaan myyntien alv:t valtiolle. Toki he saavat vähentää ostoihin sisältyvät alv:t, mutta tuon vähennyksen tarkoitus on ainoastaan eliminoida kaksin/moninkertaiset alvit loppuasiakkaan maksamasta hinnasta.

Mikäli loppuasiakkaana on yritys, joka voi ottaa auton arvonlisäverottomaan käyttöön, niin asia on hieman eri, mutta käsittääkseni puhuttiin Miton hinnoista tavalliselle ihmisille.

Niin ja tuo autoveron päälle maksettava alv, jota valtion mielestä ei saa kutsua alviksi, vaan nerokkaasti elviksi, on myöskin oma hieman mutkikkaampi tarinansa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Oho, Rolle ehti väliin ja vieläpä paljon yksinkertaisemmalla selityksellä. ;)
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Matti_S kirjoitti: Kun kama tulee suoraan tehtaalta, niin ei tehdas myy niitä Suomeen Italian ALV:n kera. Yritykset eivät ole keskenään ALV velvollisia.

Ja iteasiassa kun yritykset ostavat käytettyjä autoja ulkomailta Suomeenkin, niin ne eivät maksa autosta ALV:tä. Asiakas sitten maksaa tuon hinnan päälle sen ALV:n valtiolle. Asia menee eritavalla kun yksityinen hakee autoa.

EDIT: Puhun siis siitä keissistä kun Delta tuo uusia autoja maahan.
Se hinta minkä maahantuoja maksaa tehtaalle ei tosiaan sisällä Alv:tä. Lähes kaikki yritykset sen sijaan ovat Alv-velvollisia ja maksavat veron kauppahinnan mukana tehdessään kauppaa keskenään.

Ulkomailta ostaessa Alv:tä ei tarvitse maksaa mikäli sekä ostaja, että myyjä ovat Alv-velvollisia. Jos myyjä on yksityinen henkilö ei autoa voi yrityskään ostaa verottomana.
Giulia Super -69

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Hollannissa 155 hv alkaen 22 095 euroa. Hollanti on kallis automaa. 20 000 euroa pitäisi olla ihan mahdollinen. Mikäli hinta on tuolla tasolla, niin Alfojen myynti lähtee tässä maassa nousuun taantumasta huolimatta.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Jointti kirjoitti:Hinnat julkaistaan kuulema vielä tämän viikon aikana.
Alkaa kohta pitämään kiirettä, jos aikovat vielä tällä viikolla julkaista. Vai lasketaanko viikonloppua mukaan? :wink:

Delta ostanut sunnuntain hesarista koko etusivun lanseerausta varten?

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

V-tyyli kirjoitti:Hollannissa 155 hv alkaen 22 095 euroa. Hollanti on kallis automaa. 20 000 euroa pitäisi olla ihan mahdollinen. Mikäli hinta on tuolla tasolla, niin Alfojen myynti lähtee tässä maassa nousuun taantumasta huolimatta.
Älä epäile Deltan kykyä kusta hommaa. Sehän tarkoittaisi että heidän pitäisi myydä autoja *hui*!
-Matti-

villeeh
Viestit: 79
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 19:15
Car(s): 156 V6 FL
Ex:147 FL 2.0 ts, Giulietta 1.4MA, Brera 2.2, GT 3.2, 159 2.4Jtdm, 166 V6 FL, 156 V6 FL, 156 1.8ts
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja villeeh »

Arvauksia Miton (155 hv) hinnat alkaen:

21 990 €

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

villeeh kirjoitti:Arvauksia Miton (155 hv) hinnat alkaen:

21 990 €
Delta ymmärtää, että nyt on autokauppa jäissä ja sipasee alta kahden kympin (optimistinen mielipide).

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Poikkesin ohikulkumatkalla Deltassa kyselemässä Mitosta. Ensiesittely mennee huhtikuun puoleen väliin, mutta hinnat oli tiedossa. Malliston alkaen malli on 1.4 16 V karvalakki ilman karvoja, eli vapaastihengittävä ja jopa ilmastointi on jätetty pois. Hinta 16990 €. Tätä ei vissiin ole tarkoitettukaan myytäväksi, koska seuraava malli 1.4 T-Jet 120 hv on 2k€ kalliimpi ja sisältää kuitenkin ilmastoinnin. Vielä 1 k€ lisää niin saa paremmin varustellun 120 kaakkisen tai perusvarusteisen 155 heppaisen, eli siis 155 hv Mito jää alle 20 k€:n. Dieseliä tulee tarjolle sekä 1.3, että 1.6 litraisella ja hinnat myös tuosta 20 k€:n tuntumasta ylöspäin. 155 hv Mito on muuten tonnin kalliimpi kuin 120 hv Grande Punto Sport.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Ohoh,

onpas kovin kilpailukykyiset hinnat. Hmmm, paljonkohan tuosta omasta saisi vaihdossa...

*kaivelee säästöpossuaan*

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

KJS kirjoitti:Poikkesin ohikulkumatkalla Deltassa kyselemässä Mitosta. Ensiesittely mennee huhtikuun puoleen väliin, mutta hinnat oli tiedossa. Malliston alkaen malli on 1.4 16 V karvalakki ilman karvoja, eli vapaastihengittävä ja jopa ilmastointi on jätetty pois. Hinta 16990 €. Tätä ei vissiin ole tarkoitettukaan myytäväksi, koska seuraava malli 1.4 T-Jet 120 hv on 2k€ kalliimpi ja sisältää kuitenkin ilmastoinnin. Vielä 1 k€ lisää niin saa paremmin varustellun 120 kaakkisen tai perusvarusteisen 155 heppaisen, eli siis 155 hv Mito jää alle 20 k€:n. Dieseliä tulee tarjolle sekä 1.3, että 1.6 litraisella ja hinnat myös tuosta 20 k€:n tuntumasta ylöspäin. 155 hv Mito on muuten tonnin kalliimpi kuin 120 hv Grande Punto Sport.
Onko nyt ihan varmaa että näissä hinnoissa on verot mukana?
Lueskelin iltapäivälehteä joss sanottiin että autojen hinnoittelussa siirrytään käytäntöön jossa ALV on hintalapussa erikseen.
Hyvältä (liian?) näyttää jos on noi edukasta.

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

Jos on oikeesti tollaset hinnat ni lähtee punto samantien vaihtoon :crazyeyes:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Jos hinnoista puuttuu alv, niin sitten ei kannata edes tuoda koko autoa. Esim. Seat Leon 1.4 TSI maksaa 20k€ huitteilla ja on selvästi isompi auto.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Koolla ei ole väliä?

Joo tänne yksi Mito. Saako niitä jo tilata vaikka se ensiesittely on myöhemmin? Kuka ostaa GTVn? :)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Kyllä se Deltan nainen sanoi että saavat jo myydä. Kyllä ne GTV:n varmaan mieluusti vaihdossa ottaa :)

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

KJS kirjoitti:Kyllä ne GTV:n varmaan mieluusti vaihdossa ottaa :)
Oletko itse koittanut? Ivallinen hymy kasvoillaan tarjoaa viisi tonnia. Ja sitten..."ai tämä on tuotu Saksasta, no se vähentää vielä pari tonnia hintaa"

Tai jotain vastaavaa... :silly:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kattelin illalla RTL:ää ja siellä Mito mainos alkaen 9990 €. Vertailun vuoksi Twingo 5990 € ja Megane 13990 €.

Kaikissa oli tähti perässä * ja siitä teksti väläyksestä nyt ei selvää ottanut.
Saksalaisilta nettisivuilta varmaan löytyis tarkempaa, mutta kun en ole herännyt vielä oikein.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^No, se menee näin, että vanhasta yli 9 vuotiaasta autosta saa 2500 € romutusmaksua ja 4 päästöluokituksellisen auton ostosta saa 1800 € eli yhteensä 4.300 € hyvitystä ja pääset halvimman Miton omistajaksi.

Vaihtoauton pitää olla Saksassa rekisteröitynä ollut 9 vuotta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

liekki kirjoitti:
KJS kirjoitti:Kyllä ne GTV:n varmaan mieluusti vaihdossa ottaa :)
Oletko itse koittanut? Ivallinen hymy kasvoillaan tarjoaa viisi tonnia. Ja sitten..."ai tämä on tuotu Saksasta, no se vähentää vielä pari tonnia hintaa"

Tai jotain vastaavaa... :silly:
Jos se menee tähän niin myy mulle ennemmin kuin deltaan ;)

Sen jälkeen ongelmana on enää, että mistä rahat mitoon :mrgreen:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

miton testausta :

0-100kmh 8,3 sec

0-160kmh 22,7 sec

402m 16,1 sec / 142kmh

155hv versio, painoa 1244kg ja renkaina bridgestone potenza
205/45/17

joku saksalainen testi ollut vissiin.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Autotoday.fi: Alfa Romeo Miton saa omakseen alle 17.000 eurolla

MiTo-mallisto ja ennakkohinnat:

MiTo 1.4 16v Progression, 16 990
MiTo 1.4 T-jet 120 Progression, 18 990
MiTo 1.4 T-jet 120 Distinctive, 19 990
MiTo 1.4 T-jet 155 Progression, 19 990
MiTo 1.4 T-jet 155 Distinctive, 20 990

MiTo 1.3 JTDM Progression, 18 990
MiTo 1.3 JTDM Distinctive, 19 990

MiTo 1.6 JTDM Progression, 19 990
MiTo 1.6 JTDM Distinctive, 20 990

Nämä eivät ole siis Deltasta saatuja hintoja mutta luulen niiden pohjautuvan Deltan antamaan lehdistötiedotteeseen.

Edit: Wordlcarfans.comissa on iso kasa kuvia

Kuva

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Kovasti samanlaisilta hinnat näyttää kuin Deltan myyjällä oli Alfa tuotepäälliköltä tulleessa e-mailissa.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Täytyy sanoa, että ainakin hinnat on kohdallaan. Tuosta vielä 5-10 pinnaa alennusta suorassa kaupassa, niin aika edullista uutta tehoa.
-Matti-

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Joo itellekki tuli maili deltasta ja noi hinnat pitää kutinsa. Jokohan noita on tullu tampereelle, vois mennä kuikuileen jos vaikka toi 147 tulis tollaseen 155 heppaseen mitoon vaihdettua.

Vastaa Viestiin