No huhuh, tossa matkalla Treelle rupesi auto taas ohitustilanteen jälkeen vilkuttelemaan moottorivaloa... eli siis se jää vähäksi aikaa vilkkumaan ja sen jälkeen sammuu. Viimeksi siitä ei saatu vikakoodia ollenkaan.. tuntuu että tehotkin ovat taasen tiessään? Mikähän neuvoksi? =(
Ps. Tietääkös joku Treen Rinta-Joupin punaisen kaunokaisen 147:n historiaa? Foorumilaisen?
APUA! 2.0ts vilkuttelee moottorivaloa taas
Valvoja: Moderators
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Ei muutakun koodeja lukeen jos sinne jäis jotain jälkeä. sit on myös hyvä laittaa ylös olosuhteet/tilanteet joissa valo alkaa vilkkumaan niin on helpompi lähteä vikaa hakemaan jos ei ole koodia tullut. Voi olla että esim. joku anturi antaa väärää tietoa tietyissä tilanteessa,tietyllä kuormalla,tietyllä lämpötilalla jne. hetkellisesti jolloin valo syttyy ja tehoja mahdollisesti uupuu. mutta siinähä se vitsi onkin kun ecu ei tallenna kaikkia pieniä raja-arvojen ylityksiä vaan se vaatii useamman kerran/pidemmän ajan tiedon siitä että nyt joku on pielessä,jolloin vikakoodi jää muistiin. en tiedä alfan testereistä mutta on mahdollista että niillä pääsee katsomaan moottorinohjauksen toimintaa ajon aikana siten että se näyttää myös tuollaiset hetkellisetkin toimintahäiriöt jolloin on helpompi paikantaa vikaa. mutta jos nyt miettii mitä noissa on yleensä ollut niin eikös ne oo lambda,ilmi,kampiakselin asentotunnistin,rikkoutunut imuputki.mutta arpominen ei oo kaikkein halvinta paitsi jos osuu ekalla oikeaan
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Vaikeetahan tuo on, jos ei koodia pysty lukemaan.
Itselläni valo jää palamaan kun kerran syttyy,
koodi 1177 seoskorjaus multiplikatiivinen(lohko1).
Eikö tuo vilkkuminen pitäisi olla pahempi asia kuin syttyminen, ihmettelenkin kuinka vika ei jää muistiin.
Kait öljyn ja jäähdytyksen nesteet ok, lämpeneekö kone noissa tilanteissa, siis nouseeko lämpömittari.
Vilkkuuko aina kun kierrokset nousee korkealle.
Paljokos maksaa koodin lukeminen?
Itse ostin lukulaitteen, olisko maksanut 50e.
Itselläni valo jää palamaan kun kerran syttyy,
koodi 1177 seoskorjaus multiplikatiivinen(lohko1).
Eikö tuo vilkkuminen pitäisi olla pahempi asia kuin syttyminen, ihmettelenkin kuinka vika ei jää muistiin.
Kait öljyn ja jäähdytyksen nesteet ok, lämpeneekö kone noissa tilanteissa, siis nouseeko lämpömittari.
Vilkkuuko aina kun kierrokset nousee korkealle.
Paljokos maksaa koodin lukeminen?
Itse ostin lukulaitteen, olisko maksanut 50e.