Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Kuva
Aika hintahtava lumiharja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

glymit&turtlewaxit testattu,mutta kestävimmän kiillon ja suojan antaa venevaha 8)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

alfa164 kirjoitti:glymit&turtlewaxit testattu,mutta kestävimmän kiillon ja suojan antaa venevaha 8)
Kenen valmistama? Lähes jokaisella autovahan valmistajalla on venevaha joka on yleensä samaa autovahaa veneaiheisella etiketillä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

starluben vahaa oli tuo venevaha,valmistaa kemikaaleja venekäyttöön.työläämpi tuota laittaa,joten empä usko että on samaa kuin autolitkut,mutta pysyvyys,suoja ja kiilto huippuluokkaa :-D lisäksi luulisi hyvin kestävän aurinkoa ja vettä :wink:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei niistä ikinä tiedä :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Ensin käsittely Autoglymin punaisella ja toinen kierros omalla sekoituksella (Turtle teflon/Korrek uuden autonvaha) kestävämmän pinnan toivossa.
Pitäisi kestää paljon paremmin kuin pelkkä autoglym.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sekoitukset kestää paremmin kuin sekoituksen vähiten kestävä vaha mutta huonommin kuin sekotuksen kestävin vaha (kumpi noista nyt sit on kumpi) ... Kiiltoa voi saada sekoittamalla lisää, kestoa ei.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Puleerausketju

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

Olisi vähän kysyttävää maalipinnan restauroinnista Alfa 164:ssa.

Olisiko palstan lukijoilla kokemusta maalipinnan elvytyksestä kun,
siihen on jäänyt talvisäilytyksesta pressun alla harmaita alueita jotka,
vaikuttavat;
a. pressun takavuorin jättämiltä värjäytymistahroilta tai
b. kosteuden tunkeutumisesta pintalakan alle.

Väri on kaikkien tuntema legendaarinen ROSSO ALFA 130.
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Bilteman pumppusumutin ostettu

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Moi!

Ostinpa Biltemasta tällaisen paineruiskun esipuleerausta helpottamaan:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=73.
Pieni liru siitä tulee verrattuna ammattivehkeisiin, mutta eiköhän tuollakin liuottimet suihkaise.

Onkos muilla tollasta? Mukana tuli tiivisteitä. Pitääkö ne asentaa tuohon heti vai onko ne vain varaosia? Ohjekuvassa niitä ei mainittu.

Josta tulikin mieleen, minkälaista ainetta kannattaisi ihan ensimmäiseksi auton päälle suihkia ennen kuin painepesurilla huuhtelee irtolian? Jotain liuotinta pitäisi olla, joka ei kuitenkaan veisi vahaa mennessään.

t: Anssi

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Vastaavanlaisella rikkaruohoja ja murkkuja hätyyttelen.

Tiivisteet - irtonaiset lienee varaosia. Pa vettä täyteen tai kolme neljäsosaa ja kato joski vuotaa paineellisena jostain. Lisää tiivisteitä tarpeen mukaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Minulla on samanlainen ja käytän sitä maastopyörän pesemiseen. Hyvin on toiminut. Tiivisteet oli muistaakseni tosiaan varalle.

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

En tiedä onko täällä huomioitu jo, mutta tästä hinnasta päätellen hyvää suojaa maalipinnalle kliks. Tai jos tuntuu liian kalliilta niin täältä saa hieman halvemmalla: kliks.
Tein itse - säästin

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Josta tulikin mieleen, minkälaista ainetta kannattaisi ihan ensimmäiseksi auton päälle suihkia ennen kuin painepesurilla huuhtelee irtolian? Jotain liuotinta pitäisi olla, joka ei kuitenkaan veisi vahaa mennessään.
Liuottimet vievät aina vahan mennessään, mutta jos vaan irtolikaa olet pesemässä niin suihki ensiksi shampoota. lähtee lika silläkin ja säästyy vahat.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Millaista mömmeliä uuteen maalipintaan?

Ja vielä: olisikohan sellainen rikkaimuri näpsäkkä auton sisätilojen imurointiin? Ei aina jaksaisi raahata johdollista vempelettä pihalle. Kuinka tehokas (=kallis) pitää olla, jotta pölyt ja vaatteiden mukana autoon joutuneet koirankarvat lähtevät?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Kohta 3 vuotta oon käsitellyt 159n pelkästään kultaisella glymillä.
Sehän on pelkästään suoja-aine. Kiiltää vähintään kuin uutena, suosittelen.
Tupsyt. käytettävistä rikkaimureista ei mun kokemuksien perusteella ole mihinkään. Teho ei riitä hiekkaan, eikä suodattimetkaan ole parhaasta päästä, eli hieno pöly tulee takaisin autoon.
Wanha imuri vaan autoimuriksi. Hyvä syy ostaa kotikäyttöön uusi :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itse vedin kuusnepan uuteen pintaan Mothersin Pure carnauba waxin. autonhoito.comista löytyy. Olin tyytyväinen.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Millaista mömmeliä uuteen maalipintaan?
Hyvää suojaavaa vahaa olisi syytä laittaa. Unohda markettitavarat. Esimerkiksi Meguiar's Tech Wax 2.0, Collinite 476s, Presta Best Wax tai vaikkapa Pro Satin Creme ovat passeleita uuden pinnan suojaukseen. Jos rahasta ei ole kiinni, niin Zymöl, Zaino tai Swisswax merkeiltä löytyy myös kelpo kamaa, joskin hiukan kalliimpaa.

Swisswax Scuderia vois olla sopivaa. :-D Hinta tosin kohtuu suolainen...

Vahan merkkiä tärkeämpää on tehdä "kunnon pohjat" ja kaikki lähtee perusteellisesta käsinpesusta:
Suihkutetaan esipesuaine kuivaan pintaan. Wurth Pineline tai joku muu liuotin joka vie vanhat vahat mennessään. Huuhdellaan mielellään painepesurilla, jotta irtolika lähtisi mahdollisimman hyvin.
Seuraavaksi käsinpesu laadukkaalla shampoolla, mielellään nk. 2 ämpärin tekniikalla ja pehmeällä pesukintaalla = pesukinnas huuhdellaan eri ämpärissä kuin missä pesuvesi on. Näin lika jää toiseen ämpäriin ja varsinainen pesuvesi ja kinnas säilyy puhtaampana. Näin maalipinta ei naarmunnu. Kannattaa pestä auto pieni osa kerrallaan ja huuhdellä välissä, jotta shampoo ei kuivuisi.
Vaikka autosi on uusi, niin siinä saattaa olla jo pinttynyttä likaa, joka ei välttämättä pesussa irtoa. Claybarilla saat kunnon pesun jälkeen poistettua loputkin liat ja samalla valmistelet pinnan vahausta varten. Tässä esimerkiksi hyvä setti siihen puuhaan.
Sitten voi vielä huuhtaista auton kerran, jotta saa claybarin aikana käytetyn puhdistus/liukastusaineen jämät pois pinnasta.
Lopuksi vielä kunnon kuivaus ja sitten pääsee vahailemaan.

Voi vaikuttaa että menee jo hifistelyn puolelle, mutta oikotietä onneen ja hyvään lopputulokseen ei ole tässä(kään) asiassa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tänks, tuota Prestaa löytyy omistakin varastoista. Ehkä mennään sitten sillä. Lienee siis riittävän hellävaraista uudemmillekin pinnoille?

Pohjatöiden merkitys kyllä tunnetaan, mutta nykyään ei tuohon puunaukseenkaan jaksa ihan hirveästi panostaa. Jotkut 30:n työvaiheen käsittelyt eivät ole minun kuppini teetä. Ei vaikka auto kiiltäisen kuin ***********:n ******. No täytyy järjestää joku rauhallinen sunnuntaihetki, jolloin voi suorittaa asiallisen pesun ja vahauksen siihen päälle. Tuo Best Wax vaikutti muuten aika lailla kestävämmältä kuin vaikkapa AG:n tuotteet.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

VJ:n pitäisi kyllä pikkuhiljaa siirtyä sanoista tekoihin ja internetin syövereistä ulos puunaamaan Deltaa :wink:

Näin pitkää aikaa ei tainnut Alfa ikinä seistä pihalla noin kuraisena :crazyeyes:

PS. Onnittelut uuden auton johdosta!

T: Alfisti/Lancisti mäen toiselta puolelta
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Keltsi kirjoitti:VJ:n pitäisi kyllä pikkuhiljaa siirtyä sanoista tekoihin ja internetin syövereistä ulos puunaamaan Deltaa

Näin pitkää aikaa ei tainnut Alfa ikinä seistä pihalla noin kuraisena
No eihän tuo pysy puhtaana millään...

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=81391
Pitäsköhän noilta kavereilta kysyä lumiharjasta mielipidettä?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Otsosmi kirjoitti: Pitäsköhän noilta kavereilta kysyä lumiharjasta mielipidettä?
Pitäisiköhän noilta kavereiltä kysyä yhtään mitään...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^No niin Vittorio, nyt Lanzaa hiomaan näillä ohjeilla niin saat Vapuksi liikenteeseen.

On se niin väärin, että uutena autoa tulee pestyä ja putsattua, mutta sitten kun se tossa muutaman vuoden pyörii, niin ei tahdo ees pesulle keritä.

Eilen kiertelin kolme eri paikkaa, mutta kun oli jonoa, niin aattelin , että olkoon pari päivää. Kun lämpiää taas, niin pesen sitten pihassa.

Persus on niin paskanen, ettei rekisterinumerosta saa selvää. Pitäisköhän se ees putsata, ettei ystävällinen poliisisetä sakota.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kuullostikin tutulta tuo hinkkaaminen, mutta samalla kaverilla olikin sininen oooppeli ennen jolle sama "rituaali" tehty :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

No nyt on Prestaa pinnassa marinoitumassa, ennen pimeää sitten pois. Kiva levittää vahaa suht sileälle pinnalle.

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Onko porukalla kokemuksia kiillotuskoneiden käytöstä vahauksessa?
Niihikin on mitä erilaisempia "laikkoja". Mikäköhän sopisi levittämiseen ja mikä kiillotamiseen?

-tommi

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Oleino kirjoitti:En tiedä onko täällä huomioitu jo, mutta tästä hinnasta päätellen hyvää suojaa maalipinnalle kliks. Tai jos tuntuu liian kalliilta niin täältä saa hieman halvemmalla: kliks.
"This container is refilled for life at no charge." Ei välttämättä siis kallis pitemmän päälle, sanotaan nyt vaikka sadassa vuodessa halvempi kuin Autoglym.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tommi kirjoitti:Onko porukalla kokemuksia kiillotuskoneiden käytöstä vahauksessa?
Niihikin on mitä erilaisempia "laikkoja". Mikäköhän sopisi levittämiseen ja mikä kiillotamiseen?

-tommi
Vahan levittämiseen ja kiillottamiseen käy hienosti esim mikrokuitupäälysteinen laikka tai pehmeä vaahtomuovilaikka.

Kiillottamisella tarkoitat kait nyt tässä sitä vahan pyyhkimistä pois? Oikea kiillotus kun on jotain ihan muuta. Siihen käy kanssa tuollainen mikrokuitulaikka, mutta itse tekisin sen pois pyyhkimisen melkein käsin, kun siinä vaiheessa koneellisesta hieromisesta ei ole kauheesti hyötyä ja viimeistelyn joutuu jokatapauksessa tekemään käsin ellei halua jättää vahajäämiä jokaiseen koneella pääsemättömään notkoon.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Kiillottamisella tosiaan tarkoitin vahan poistamista.

Konetta olisi tarkoitus käyttää lähinnä urakan helpottamiseen suurempien (ja suorempien) pintojen osalta. Totta kai nurkat ja erilaiset pokkaukset pitää hoitaa edelleen käsin.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Tuli hommattua paketti tuota: http://www.highdefinitionwax.com/

Toimii kyllä erittäin hyvin!

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Tuli helmaa maalattua ja lopuksi päälle vedin kirkaslakan kuten metallihohtomaalin päälle kuulukin. Pinta jäi vaan mataksi, pitäisikö se esim. hiomatahnalla kiillottaa vai miten esim. automaalarit tuon uuden pinnan käsittelee?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Täälä oli yksi tasaselle huutelija . Astukoon esiin. Emmä ny kaikkee paskaa siedä.Puhno olis kiva tai osote. pmmää saa lähettää tai oon sunnuntaina Tampereella,ihan sama mut älä ny kaivele saatana jotain vanhoja kännijuttuja .Tekis mieli sanoa... :n00b: .

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Kiva kun avauduit jarski, mutta kehtaan sut jotenkin tuntevana ehdottaa tulemaan seuraavaksi tossa mielentilassa chattiin purkamaan pahaa mieltä :wink:
..vai etkö enää osaa sinne, kun ei ole äijää näkynyt aikoihin?
- Alfaholic -

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^ Juu,ku sielä olis juttukavereita...... Menny nykyään niin sekasin tän koneenkäyttö,että tuo "viihde"maailma vie sen ajan ajasta jolloin oli aika chatata ja ku kongi lyö 3++,niin eihän sielä kukaa oo. Jokku chattipäivät olis kiva,mutta miksei ny perkele jo tääki juttu voi päivittyä vaikka skypeen??... Saa sieläkin sätätä.Oikeesti,oltaisiin ei edelläkäviöitä,mutta sivuraiteilla kulkevia :wink:
Ja tarviiko auto muuta kuin säämiskää,peukkua, glymiä ja fareclaa..?
Kuva
Vahattu viimeks joskus vajaa 10vuotta sitten,ehkä 8,7,no ainakaan kuuteen vuoteen :oops: Suoraan sanottuna,paskaakos täs kiertelemään joskus se tynnyri tulee ääriä myöten täyteen ja sit ku sen kaataa niin sitä paskaa jaksa/huvita ruveta lappaamaan...Jah jah noh en sitä paremmin osaa sormin kiteyttää mut olis kiva taas parantaa maailmaa jos aikataulut...Mitähän ne on...Mitäs täs muuta ku OOO kesän lapsi ku ooon,villi luontoni ooon :mrgreen: ja kesän kunniaks ja Miikkalille solistina :drinking:

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Kävin 156:en läpi Autoglymin punaisella eilen. Käytin apuna kiillotuskonetta ja sellaista pehmeähköä vaahtomuovilaikkaa. Kyllä se selkeästi helpotti hommaa isojen pintojen osalta. Tuskin jäljessä mitään eroa on suuntaan tai toiseen.

Pois pyyhkimisen hoidin käsin. Siinä tuskin isoa riemua olisi koneesta ollut.

Eipä tuo kone nyt mitään suurta iloa hommaan tuonnut, mutta toisaalta, eihän koskaan voi olla liikaa sähkötyökaluja. Ja neljän kympin hintakaan ei suoranaisesti päätä huimannut.

-tommi

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tommi kirjoitti: mutta toisaalta, eihän koskaan voi olla liikaa sähkötyökaluja.
Totta :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Oliko jollain ideaa miksi tuo vastamaalaamani pinta jäi kirkaslakasta huolimatta mataksi?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jarama kirjoitti:Oliko jollain ideaa miksi tuo vastamaalaamani pinta jäi kirkaslakasta huolimatta mataksi?
Koita napsasta siitä kuva... vaikea sanoa näkemättä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^Liian vähän maalia? :roll: Kiiltikö kunnolla märkänä?

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Maalia tuli varmaan viisi kerrosta ja lakkaa neljä kerrosta. Annoin kerrosten välissä kuivua pari minuuttia ja maali kuivui vajaan tunnin ennen kuin vedin lakan päälle. Pitäisikö se kiilto tulla suoraan kirkaslakan jälkeen vai pitääkö sitä aina vielä hioa?

Kyllä se ainakin ennen kuivumista enemmän kiilsi, nyt mielestäni ei paljoakaan ja pintakin on hieman karhea, tämä siis spray-maalilla.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eikös noita spraymaalipintoja kuulu maalauksen jälkeen vielä kiilloittaa?

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Ennen lakkaa vai lakan jälkeen?
Kun pelkkä teho ei riitä!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

super resin polishit tuli tänää vedettyä Alfan niskaa, ensimmäinen kerta kun tuli toi vahattua oston jälkeen, hiukan on laiskottanu.... Parin tunnin homma, huomasin katossa pari kiveniskemästä alkamassa olevaa pientä "kuprua" olisi ehkä auttanut kun olis ajoissa ollu vahaa päällä...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^^Tuo maalaus kertojen määrä ei vaikuta pinnan kiiltävyyteen, vaan se kuinka paksusti maalia on viimeisesessä kerroksessa. Jos lakkaa on riittävästi niin tuo jää yhtä kiiltäväksi mitä märkänäkin. Mutta monesti on helpompaa jättää vähän mataksi, ettei tule valumia ja sitten kun lakka on kuiva niin kiillottaa hiomatahnalla ja vahalla. :drinking:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kiitti vastauksesta "Jalamari". Eli jos haluan varmistaa että toinen puoli onnistuu jopa paremmin niin viiminen maalikerros reilumpana?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jos maalattava pinta vaakatasossa, ettei tule ongelmaa valumisesta. Nuo srayvärit kun tuppaa olemaan pirun liruja. Eli lakkaa niin paljon, että ei lähde valumaan. Jos ja kun ei kiillä kuivuttuaan niin sitten tahnaa päälle. :wink:

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kiitoksia, täytyy jatkaa harjoittelua!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Yksi syy mattapintaan saattaa olla liian suuri ilmankosteus. Tähän ongelmaan tuli törmättyä tallilla tässä alku kesällä...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Onko kenelläkään kokemusta 5 sateesta aineesta?

"5 sateesta lasipinnoite tekee tuulilasin erittäin liukkaaksi ja estää vesipisaroiden tarttumisen. estää myös tehokkaasti lian ja hyttysten tarttumisen lasiin."

On ollut jo kesästä asti pullo jemmassa ja oli tarkoitus viikonloppuna kokeilla pesun yhteydessä.

Olen joskus kuullut aika eriäviä kokemuksia asiasta (tuulilasiin tulee häiritsevä harmaa kalvo, toimii vain erittäin hyvin sivulaseissa).

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mä tykkään kyseisestä aineesta. Vesisateella parantaa hyvin näkyvyyttä kun vesi helmeilee ja juoksee kovemmassa vauhdissa ilmavirran avullakin pois lasista. Kannattaa kokeilla! 8)

Vastaa Viestiin